Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö nykyisin edes yritetä elää hiljaisesti kerrostalossa?

Vierailija
18.03.2020 |

Ollessani pieni äitini muistutti aina kerrostaloasunnossamme, ettei lämpöpatteria saa kolistella eikä lattialle tarpeettomasti heitellä/pudotella esineitä. Onko niin, ettei nykyisin enää välitetä eikä ymmärretä elää hiljaisesti, eikö siihen enää pyritä? Villasukissa ei tietenkään tarvitse hipsutella eikä keskustella kuiskaten, mutta voisiko äänten kantautumista muihin asuntoihin yrittää välttää - vai eivätkö ihmiset enää tule ajatelleeksi koko asiaa?

Kommentit (7839)

Vierailija
1821/7839 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea lapsia on kuitenkaan aivan hiljaiseksi saada vaikka siitä kuinka muistuttaa. Leikeistä lähtee ääntä ja minusta niitä leikkejä pitää olla eikä vain älypuhelimien tuijottelua. Normaalit elämisen äänet normaaliin aikaan pitäis olla ok. Se joka ei niitä ääniä kestä ei sovi kerrostaloon asumaan. Suosittelen muuta asumismuotoa. Hyvin yksinkertaista!

Vierailija
1822/7839 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea lapsia on kuitenkaan aivan hiljaiseksi saada vaikka siitä kuinka muistuttaa. Leikeistä lähtee ääntä ja minusta niitä leikkejä pitää olla eikä vain älypuhelimien tuijottelua. Normaalit elämisen äänet normaaliin aikaan pitäis olla ok. Se joka ei niitä ääniä kestä ei sovi kerrostaloon asumaan. Suosittelen muuta asumismuotoa. Hyvin yksinkertaista!

Lapset ok tottakai. Mut yömeteli ei ole!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1823/7839 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olen samaa mieltä, mutta myös rivareissa voi olla samoja ongelmia

Vierailija
1824/7839 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikkejä ja juoksemista kukonlaulun aikaan? Ookoo.

Kyllä meidän lapset 3v ja 5v tietävät miten käyttäydytään aamuvarhaisella ja ilta-aikaan, koska on opetettu. Päivällä leikitään ja pihalla riekutaan pahimmat pois.

Vai asumismuotoa pitäisi kaikkien muuttaa? Kerrohan, miten matalapalkkainen perhe tai opiskelija tai yksinäinen mummo muuttaa omakotitaloon, joille esimerkiksi edullinen vuokralla asuminen on ainoa vaihtoehto? Helppohan se on huudella, että kärsi sitten, jos ei ole varaa okt.

Huh huh, ilmankos kerrostalot ovat täynnä itsekästä sakkia, kun suurin osa ihmisistä näköjään on sitä.

Vierailija
1825/7839 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma havainto on että kerrostalossa tai rivarissa asuessa tärkein taito ei ole se että tulee toimeen naapurien kanssa vaan että osaa nukkua korvatulppien kanssa. Pitkään taistelin meluongelmien kanssa ja ajattelin että en koskaan pärjää korvatulppien kanssa mutta nyt tuo sujuu ja nukun ihan hyvin tulppien kanssa vaikka naapurit vähän metelöisivätkin. Asunnon äänieristystä pystyy myös aika pienillä kustannuksilla parantamaan jos muuten tykkää asunnosta.

Vierailija
1826/7839 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yläkerran venäläisella nuorella naisella ramppaa jatkuvasti kaverit kylässä pienessä yksiössään ja meteli on sitä luokkaa ettei voi olla varma teurastetaanko siellä sikaa, tätä naista vai onko siellä lasten iltapäiväkerho riehumisineen menossa. Välillä kuulostaa että joku pääsee hengestään ja olen meinannut soittaa poliisit. Kiljutaan, nauretaan kovaa, huudetaan, kolistellaan, hypitään, juostaan edestakaisin yms. Imurillakin ilmeisesti hakataan kalusteet ja seinät. Kamalaa asua hänen alapuolella. Mekkala toki kestää aina yöhön klo 24-02.

Poliisit paikalle ja valitus isännöitsijälle joka ikinen kerta, näin lopulta päästiin eräästä häirikkö naapurista eroon ja naapuri pääsi kämpästään eroon kun taloyhtiö otti haltuun. Haastoi vielä taloyhtiön käräjille ja hävisi :P

Vierailija
1827/7839 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras kerrostaloasunto on ollut liikehuoneiston yläkerran asunto, vain kaksi naapuria ja nekin rappukäytävän toisella puolella, eli ei ollenkaan seinänaapureita. Alakerrassa toimisto ja pankki, kyllä oli rauhallista!

Vierailija
1828/7839 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma havainto on että kerrostalossa tai rivarissa asuessa tärkein taito ei ole se että tulee toimeen naapurien kanssa vaan että osaa nukkua korvatulppien kanssa. Pitkään taistelin meluongelmien kanssa ja ajattelin että en koskaan pärjää korvatulppien kanssa mutta nyt tuo sujuu ja nukun ihan hyvin tulppien kanssa vaikka naapurit vähän metelöisivätkin. Asunnon äänieristystä pystyy myös aika pienillä kustannuksilla parantamaan jos muuten tykkää asunnosta.

Itse nukun tulppien kanssa, mutta ei riitä tässä talossa, melu tulee tulppien läpi. oletko itse äänieristänyt asuntoa

Vierailija
1829/7839 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei isännöitsijää kiinnosta häiritsevä melu ja viikonloppuisin tapahtuva juhlinta . Vasta kun vesihana katkesi ja vedet valuivat alakertaan , isännöitsijäkin havahtui . Kaiken lisäksi muut asukkaat olivat meille vihaisia koska yläkerrasta valuva vesi valui ensin meille ja meiltä sitten alemmaksi . Remontti maksoi meille tonnin ja muille 15000 e . Vahingon aiheuttaja ei tarvinnut maksaa mitään . Itse jouduimme asumaan muualla monta kuukautta .

Vierailija
1830/7839 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olen samaa mieltä, mutta myös rivareissa voi olla samoja ongelmia

Rivarissa oli aikanaan pahimmat ongelmat, naapurissa asui suht’ iso ex-johtaja. Pahasti alkoholisoitunut, hitto sitä metelin määrää. Miehellä oli vieläkin aika tavalla vaikutusvaltaa, ja sen huomasi. Myös meteliä oli aika tavalla.

Vierailija
1831/7839 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisilla? Jos kyseessä on vuokra-asunto?

Vierailija
1832/7839 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yläkerran venäläisella nuorella naisella ramppaa jatkuvasti kaverit kylässä pienessä yksiössään ja meteli on sitä luokkaa ettei voi olla varma teurastetaanko siellä sikaa, tätä naista vai onko siellä lasten iltapäiväkerho riehumisineen menossa. Välillä kuulostaa että joku pääsee hengestään ja olen meinannut soittaa poliisit. Kiljutaan, nauretaan kovaa, huudetaan, kolistellaan, hypitään, juostaan edestakaisin yms. Imurillakin ilmeisesti hakataan kalusteet ja seinät. Kamalaa asua hänen alapuolella. Mekkala toki kestää aina yöhön klo 24-02.

Kuulostaa tutulta, ainoa ero on, että meidän naapurin nainen ei ole venäläinen ja on seinänaapuri. Varsinkin viikolla melu häiritsee, kaverit rantautuvat siinä klo 23...24 maissa ja lähtevät yleensä parin-kolmen tunnin päästä. Mitään riehumista siellä ei ikinä ole, mutta musiikin, puheen ja naurun voimakkuus on liian voimakas kerrostaloasumiseen. Olen asunut ikäni kerrostalossa, eikä naapureista ole koskaan ennen ollut mitään häiriötä; en osannut arvata kuinka onnekas olen ollut!

Mennään itse nukkumaan joskus jo klo 22 aikaan, koska herätään aamulla aikaisin. On ahdistavaa, kun nukkumaan mennessä jo jännittää, joutuuko taas kesken unien heräämään mekkalaan (enkä ole edes herkkäuninen). Usein unta odotellessa lähes sydän kurkussa kuuntelen kun rapussa ovi käy, että nytkö ne sieltä jälleen saapuu... Tiedän, kuulostaa ihan hölmöltä, mutta on henkisestikin väsyttävää joutua elämään naapurin armoilla, kun hän itsekkyydessään päättää millä vireystilalla saa aamulla taas töihin lähteä.

Vierailija
1833/7839 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pieren aina megafoniin ja soitan lautasia klo 7.00

Näiden takia moni talo on meluisa. Ei tarvita kuin yksi mielenterveysongelmainen per rappu.

Vierailija
1834/7839 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako öisin puhua kerrostaloasunnossaan?

Vierailija
1835/7839 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako öisin puhua kerrostaloasunnossaan?

Mun mielestä ei. Öisin pitää nukkua.

Vierailija
1836/7839 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tutulta, ainoa ero on, että meidän naapurin nainen ei ole venäläinen ja on seinänaapuri. Varsinkin viikolla melu häiritsee, kaverit rantautuvat siinä klo 23...24 maissa ja lähtevät yleensä parin-kolmen tunnin päästä. Mitään riehumista siellä ei ikinä ole, mutta musiikin, puheen ja naurun voimakkuus on liian voimakas kerrostaloasumiseen. Olen asunut ikäni kerrostalossa, eikä naapureista ole koskaan ennen ollut mitään häiriötä; en osannut arvata kuinka onnekas olen ollut!

Mennään itse nukkumaan joskus jo klo 22 aikaan, koska herätään aamulla aikaisin. On ahdistavaa, kun nukkumaan mennessä jo jännittää, joutuuko taas kesken unien heräämään mekkalaan (enkä ole edes herkkäuninen). Usein unta odotellessa lähes sydän kurkussa kuuntelen kun rapussa ovi käy, että nytkö ne sieltä jälleen saapuu... Tiedän, kuulostaa ihan hölmöltä, mutta on henkisestikin väsyttävää joutua elämään naapurin armoilla, kun hän itsekkyydessään päättää millä vireystilalla saa aamulla taas töihin lähteä.

Tiedän tunteen. Olen itse herkistynyt äänille nyt todella voimakkaasti. Jos jostain vähän musiikin tynkää kuuluu, verenpaine nousee heti tappiin, sydän hakkaa, ja mietin, kestääkö meteli taas aamuyöhön saakka.

Tämä sai alkunsa kesästä, jolloin yläkertaan muutti mies, joka biletti kavereidensa kanssa kuukauden lähes putkeen. Bileet alkoivat yleensä klo 22. Nyt on meno rauhoittunut, mutta yliherkkyys siitä jäi. Aiemmin en häiriintynyt naapurin satunnaisesta metelöinneistä.

Vierailija
1837/7839 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että nämä asiat ovat näin suuria ongelmia kertoo vaan teistä itsestänne. Eli nutturat ja pipot aivan liian kireällä, että soveltusisitte kerrostaloelämään. Suomessa riittää kyllä lääniä!

Miksi te löyhempilettiset ette itse muuta johonkin syrjäseudulle, jossa saisi riekkua ja metelöidä vuorokauden ajasta riippumatta? Te olette kerrostaloissa ongelma, eivät ne jotka osaavat ajatella muidenkin viihtymistä.

Tässäkin keskustelussa on jo monesti todettu, etteivät normaalit elämisen äänet tai satunnainen melu haittaa. Ärsytystä aiheuttaa yöaikaan tapahtuva ja/tai tahallinen, muista asukkaista piittaamaton paukuttaminen ja meluaminen.

Vierailija
1838/7839 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkerran naapurini on melko erikoinen. Huoneistosta kuuluu ihmeellistä paukutusta yleensä kuuden aikoihin aamulla. Ääni muistuttaa sitä, kun kuntosalilla pudottaa raskaan käsipainon maahan. Tämän jälkeen Radio Classic menee päälle niin lujalla, että kuulen selkeästi uutiset. Eipähän tarvitse nousta sängystä kuullakseen uutiset. Radio pauhaa pitkälle yli klo 22 illalla. Kesäisin jos olen parvekkeella yläkerran parvekkeelta aletaan lorottaa vettä alas. Huoneistossa asuu myös lapsia, jotka juoksevat päiväsaikaan ympyrää ja huutavat. Normaalia elämää sinänsä, mutta opettaisivat edes vähän käyttäytymään kerrostalossa ja kuluttamaan energian ulkona.

Täytyy varmaan lähteä isännöitsijän puheille. Onneksi olen saanut mekkalan nauhalle...

Vierailija
1839/7839 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän taloyhtiössä oli alkuun ongelmia, kun muutin vuokranantaja vakuutti että on rauhallinen taloyhtiö, kun kysyin asiasta,, ensimmäiset 2 viikkoa olikin,, sitten yläpuolelleni muutti joku nuori mies, keskiviikko illasta hirveä ryske ja pauke, ihan kuin maailmanloppu olis tullut, sit rauhoittuu ennen klo 22.00, ajattelin et no, jos tekee muuttoa niin antaa muuttaa vaan

Sitä seuraavana päivänä se alkoi ja siitä lähtien kuunneltu lähes joka yö pauketta, ryskettä, tavaroiden tiputtelua, kolinoita, aamu yön "orgioita",, sanominen ei auta, provosoitui niin että uhkaili poliisilla ja sanoi ettei hän metelöi, isännöitsijää ei kiinnostanut, sanoi vaan että sopikaa naapurinne kanssa ja ettei kukaan muu ole valittanut... Tosi hienoa ajattelin,, meteli jatkui, jatkui ja jatkui,, oli tuskaista yrittää nousta lähes koko yön valvotun yön jälkeen töihin,, oli migreeniä, pahoinvointia,, isännöitsijää ei vieläkään kiinnostanut, eikä vuokranantaja noteerannut mitenkään

Lopulta ajattelin että parempi kuin itse muuttaa pois,, no sen jälkeen kun olin viimeisen kerran isännöinti toimistoon yhteydessä, niin sihteeri kertoi että on muutkin valittanut ja on mennyt käräjäoikeudesta kirje sille. Ei tarvinnut muuttaa mun, jes, häirikkö sai lähteä

Tehkää tarpeeksi monta häiriö ilmoitusta, tiedän kokemuksesta että sanominen ei auta, nämä häiriköt tietää mistä langoista pitää vetää,, Suomessa kun on tapana puolustella kiusaajia ja häiriön aiheuttajia! Mitään sanktioita ei heille seuraa, pitää vaan olla sitkeä ja valittaa kuukaudesta toiseen et edes jotakin tapahtuisi

Vierailija
1840/7839 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yläkerran naapurini on melko erikoinen. Huoneistosta kuuluu ihmeellistä paukutusta yleensä kuuden aikoihin aamulla. Ääni muistuttaa sitä, kun kuntosalilla pudottaa raskaan käsipainon maahan. Tämän jälkeen Radio Classic menee päälle niin lujalla, että kuulen selkeästi uutiset. Eipähän tarvitse nousta sängystä kuullakseen uutiset. Radio pauhaa pitkälle yli klo 22 illalla. Kesäisin jos olen parvekkeella yläkerran parvekkeelta aletaan lorottaa vettä alas. Huoneistossa asuu myös lapsia, jotka juoksevat päiväsaikaan ympyrää ja huutavat. Normaalia elämää sinänsä, mutta opettaisivat edes vähän käyttäytymään kerrostalossa ja kuluttamaan energian ulkona.

Täytyy varmaan lähteä isännöitsijän puheille. Onneksi olen saanut mekkalan nauhalle...

Poltatko parvekkeellasi koko kesän aamusta iltaan tupakkaa? Siinä tapauksessa ymmärrän, että yläkerran naapurilta menee parvekekukkien kasteluvesi "vahingossa" vähän ohi.