Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö nykyisin edes yritetä elää hiljaisesti kerrostalossa?

Vierailija
18.03.2020 |

Ollessani pieni äitini muistutti aina kerrostaloasunnossamme, ettei lämpöpatteria saa kolistella eikä lattialle tarpeettomasti heitellä/pudotella esineitä. Onko niin, ettei nykyisin enää välitetä eikä ymmärretä elää hiljaisesti, eikö siihen enää pyritä? Villasukissa ei tietenkään tarvitse hipsutella eikä keskustella kuiskaten, mutta voisiko äänten kantautumista muihin asuntoihin yrittää välttää - vai eivätkö ihmiset enää tule ajatelleeksi koko asiaa?

Kommentit (7839)

Vierailija
2061/7839 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä aiemminkin valittanutl yläkerran vapaan kasvatuksen saaneista kullannupuista, jotka riehuvat sisällä vanhempien välittämättä. Otin isännöitsijään yhteyttä ja hän onneksi otti asian vakavasti. Olin jo varautunut "lapset on lapsia" vastaukseen ja olan kohautukseen. Sain tehtäväksi kurjata ylös mitä kuuluu ja milloin ja naapurit sitten pistivätkin eräs ilta parastaan ja antoivat kakaroiden riehua päättömästi 1,5 tuntia putkeen ilta-aikaan. Sain sitten mustaa valkoiselle, miten siellä juostaan, hypitään, kiljutaan, rääytään, hakataan seiniä ja lattiaa ja heitellään jotain leluja lattialle ilta-aikaan, kiitos vain naapurille. Toivotaan että homma etenee tästä.

Pitäisiköhän itsekin harkita isännöitsijälle valittamista... Meillä talossa arkisin hiljaista mutta viikonloput, ne viikonloput... Yläkerrasta kantautuu meille alas 11-21 jatkuva melusaaste. Lapset juoksevat, pomppivat, hyppivät tasajalkaa ja alas huonekaluilta, huutavat ja hakkaavat lattiaa ja seiniä... Alkaa perjantai-iltana ja loppuu sunnuntai-iltana. Alkaa jo ahdistaa etukäteen kun tietää ettei saa ollenkaan rauhaa taas pariin päivään.

Vierailija
2062/7839 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman vuoden kävi kylässä eräs hätävaranainen, kelpoinen likka sinänsä, joskus aamumukavaa kun harrastettiin, yllytin oikein, että huuda kunnolla! 

Tämä siksi, että rapussa kulkevat naapurinaiset kuulisivat mainoksen äänen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2063/7839 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alina22 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä aiemminkin valittanutl yläkerran vapaan kasvatuksen saaneista kullannupuista, jotka riehuvat sisällä vanhempien välittämättä. Otin isännöitsijään yhteyttä ja hän onneksi otti asian vakavasti. Olin jo varautunut "lapset on lapsia" vastaukseen ja olan kohautukseen. Sain tehtäväksi kurjata ylös mitä kuuluu ja milloin ja naapurit sitten pistivätkin eräs ilta parastaan ja antoivat kakaroiden riehua päättömästi 1,5 tuntia putkeen ilta-aikaan. Sain sitten mustaa valkoiselle, miten siellä juostaan, hypitään, kiljutaan, rääytään, hakataan seiniä ja lattiaa ja heitellään jotain leluja lattialle ilta-aikaan, kiitos vain naapurille. Toivotaan että homma etenee tästä.

Pitäisiköhän itsekin harkita isännöitsijälle valittamista... Meillä talossa arkisin hiljaista mutta viikonloput, ne viikonloput... Yläkerrasta kantautuu meille alas 11-21 jatkuva melusaaste. Lapset juoksevat, pomppivat, hyppivät tasajalkaa ja alas huonekaluilta, huutavat ja hakkaavat lattiaa ja seiniä... Alkaa perjantai-iltana ja loppuu sunnuntai-iltana. Alkaa jo ahdistaa etukäteen kun tietää ettei saa ollenkaan rauhaa taas pariin päivään.

Tee lasu, jos kerran pitävät lapsensa koko vkl asunnossa riehumassa.

Vierailija
2064/7839 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä metelöitsijät pitäisi saada kuriin. Lakialoite tiukemmasta puuttumisesta ja keinoista. Ei tuollainen ole ihmisen elämää, ystäväni sai hermoromahduksen jatkuvasta naapurimetelistä, kyseessä kuitenkin yli 70-vuotias nainen. Naapurin nuori mies vaan jatkoi ja jatkoi muista piittaamatonta elämäänsä senkin jälkeen.

Vierailija
2065/7839 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirien metelöinti on raskasta kuunneltavaa, olen kahden koiran omistaja itsekin ja asumme kerrostalossa. Omat reagoivat ääniin haukkumalla jos kuulevat toisen koiran haukun tai älytöntä remontti meteliä. Niitä valitettavasti on riittänyt, alueella rakennetaan jatkuvasti, nyt on naapuri remontoinut monta kuukautta. Lisäksi saimme uuden naapurin joka ei vaikuta välittävän vähääkään oman koiransa räksytyksestä, koira haukkuu rappukäytävässä ja meidän asunnon ikkunoiden alla monta kertaa päivässä, miten tässä omat saa olemaan haukkumatta?

Vierailija
2066/7839 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkerran naapurin kanssa eläminen on samanlaista kuin vauvan. Nukut silloin kun naapuri nukkuu, lopun ajasta sopeutat kaiken tekemisen naapurin tarpeisiin. Pakoon pääsee hetkeksi suihkuun kun laittaa korvatulpat korviin tai lähtemällä itse pihalle.

Tässä on kuunneltu puoli tuntia iltaravia, jossa aina välillä pitää käyttää patteria ilmeisesti kongina, ja sitten taas ravataan. Välillä paiskotaan vuorotellen jokaista keittiön kaapinovea kiinni ja töminä jatkuu. Juuri kun luulet, että nyt hiljeni, alkaa kierros alusta.

Ja iltaravin lisäksi samat kolinat toistuvat nyt etäaikana pitkin päivää ja päälle vielä huutamalla käytävät puhelinkeskustelut. En ymmärrä, miten ihminen voi pitää jatkuvasti noin kovaa ääntä?? Eikö se satu omiin korviin?

Luin, että ilmanvaihtokanaviin voisi asentaa äänenvaimentimet. Ei varmaan hirveästi vaimenna, mutta jos auttaisi edes vähän, niin voisin maksaa ne itse, vaikka vuokralla olenkin... töminä taitaa tulla suoraan katosta läpi, mutta jos edes puheääntä hiljentäisi.

Vierailija
2067/7839 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pyritä.

Seuraava kysymys!

Vierailija
2068/7839 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos koskaan saisin niin paljon rahaa että voisin ostaa (ei velaksi) asunnon kerrostalosta, ostaisin yläpuolisen asunnon ja pitäisin sen tyhjänä. Mieluummin maksaisin vuokraa omasta kämpästäni ja vastiketta yläpuolisesta kuin antaisin kenenkään siinä asua.

En tajua miksi et ostaisi ylimmän kerroksen asuntoa hissitalosta.

Tai omakotitaloa.

Vierailija
2069/7839 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yläkerran naapurin kanssa eläminen on samanlaista kuin vauvan. Nukut silloin kun naapuri nukkuu, lopun ajasta sopeutat kaiken tekemisen naapurin tarpeisiin. Pakoon pääsee hetkeksi suihkuun kun laittaa korvatulpat korviin tai lähtemällä itse pihalle.

Tässä on kuunneltu puoli tuntia iltaravia, jossa aina välillä pitää käyttää patteria ilmeisesti kongina, ja sitten taas ravataan. Välillä paiskotaan vuorotellen jokaista keittiön kaapinovea kiinni ja töminä jatkuu. Juuri kun luulet, että nyt hiljeni, alkaa kierros alusta.

Ja iltaravin lisäksi samat kolinat toistuvat nyt etäaikana pitkin päivää ja päälle vielä huutamalla käytävät puhelinkeskustelut. En ymmärrä, miten ihminen voi pitää jatkuvasti noin kovaa ääntä?? Eikö se satu omiin korviin?

Luin, että ilmanvaihtokanaviin voisi asentaa äänenvaimentimet. Ei varmaan hirveästi vaimenna, mutta jos auttaisi edes vähän, niin voisin maksaa ne itse, vaikka vuokralla olenkin... töminä taitaa tulla suoraan katosta läpi, mutta jos edes puheääntä hiljentäisi.

Riippuu paljon. Minkä ikäinen talo?

Vierailija
2070/7839 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nuori tai nuorehko nainen kyseessä? Tuntuvat olevan järjestään näitä kolistelijoita ja ravaajia ja ovienpaiskojia nykyisin. Ainakin siltä tuntuu, omien ja tuttavien asumiskokemusten perusteella. Päälle vielä huutokikatuskiljunta-tyylillä vedetyt puhelumaratonit ja yöllinen valvominen, joka on tietenkin mahdollisimman kovaäänistä. Ihan s**tanasta joutua tahtomattaan tällaisen seinänaapuriksi.

Vierailija
2071/7839 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

älkää menkö koronatesteihin. eläkää kuten ennenkin. miksi kenenkään pitäisi rajoittaa omaa elämäänsä koronan takia? ajattele omaa vapauttasi. älä jää karanteeniin

Vierailija
2072/7839 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko nuori tai nuorehko nainen kyseessä? Tuntuvat olevan järjestään näitä kolistelijoita ja ravaajia ja ovienpaiskojia nykyisin. Ainakin siltä tuntuu, omien ja tuttavien asumiskokemusten perusteella. Päälle vielä huutokikatuskiljunta-tyylillä vedetyt puhelumaratonit ja yöllinen valvominen, joka on tietenkin mahdollisimman kovaäänistä. Ihan s**tanasta joutua tahtomattaan tällaisen seinänaapuriksi.

Samoja kokemuksia. Näille ei vielä oikein voi mitään. Menisivät takaisin koteihinsa kasvamaan

Vierailija
2073/7839 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alina22 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa perus viikonloppuvanhemmalta, joka antaa lasten elää kuin pellossa, koska tuntee syyllisyyttä siitä, ettei viikolla ehdi olla lasten elämässä mukana. Kirjaa ihmeessä ylös noita mölinöitä kellonaikoinern ja vie isännöitsijälle valitus. Lapsetkaan eivät saa häiritä naapureita miten lystäävät.

Vierailija
2074/7839 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirien metelöinti on raskasta kuunneltavaa, olen kahden koiran omistaja itsekin ja asumme kerrostalossa. Omat reagoivat ääniin haukkumalla jos kuulevat toisen koiran haukun tai älytöntä remontti meteliä. Niitä valitettavasti on riittänyt, alueella rakennetaan jatkuvasti, nyt on naapuri remontoinut monta kuukautta. Lisäksi saimme uuden naapurin joka ei vaikuta välittävän vähääkään oman koiransa räksytyksestä, koira haukkuu rappukäytävässä ja meidän asunnon ikkunoiden alla monta kertaa päivässä, miten tässä omat saa olemaan haukkumatta?

Koirien räksytys ihan vihoviimeinen meluhaitta. Koko päiväksi jätetään yksin louskuttanaan. Omistaja ainoa joka ei siitä joudu kärsimään kun on itse kaikki päivät poissa. Koirien pitäminen kerrostaloissa pitäisi ehdottomasti kieltää. Pl palvelus-ja avustajakoirat. Mut niitähän ei jätetäkään yksin koko päiviksi.

Vierailija
2075/7839 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koirien räksytys ihan vihoviimeinen meluhaitta. Koko päiväksi jätetään yksin louskuttanaan. Omistaja ainoa joka ei siitä joudu kärsimään kun on itse kaikki päivät poissa. Koirien pitäminen kerrostaloissa pitäisi ehdottomasti kieltää. Pl palvelus-ja avustajakoirat. Mut niitähän ei jätetäkään yksin koko päiviksi.

Kaikki koirat ei todellakaan hauku yksin ollessaan. Mun mielestä yksin haukkuvat haukkuvat koirat pitäisi viedä hoitoon, jos muu ei toimi.

Vierailija
2076/7839 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli yläkerran naapuri, jolla ei ollut lähinaapureina muita kuin me ja seinänaapuri - jolla oli heihin päin kylppäri ja sauna eli asunnon äänet ei sinne kantautuneet.  Oltiin siis ainoat, jolle yläkerran metelit kuului.  Isännöitsijä otti sen fiksun kannan, että kun muut ei valita, ei mitään häiriötä voi olla.  Eikö olekin nerokasta!

Täsmälleen näin kävi meille! Myytiin asunto. Laitoin hakuvahdin etuoveen ja 2v kuluttua asunto oli taas myynnissä..

Vierailija
2077/7839 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kauhunaapuuri on nuori mies, semiammattilainen, aggressiivisen fyysisen lajin joukkuepelaaja jonka viralliset treenit on nyt koronan takia tauolla. Arvatkaa missä nyt treenaa!

Lisäksi kämppää ei ole turhaan vuorattu millään "naisellisilla" pehmusteilla kuten matoilla ja verhoilla. Kaikki kaikuu alakertaan asti. Juuri nyt kuulen vessalorotusta.

Mitä turhaa ovea sulkea, kun yksin asuu.

🙄

Vierailija
2078/7839 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yksikin koira käy vielä päälle, niin potkin sen tuhannen päreiksi.

Vierailija
2079/7839 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönä jäi unet vähiin. Naapurissa pidettiin kunnon remubileet tupareiden merkeissä. Viimeiset vieraat lähti 04:30.

Aamulla mulla oli herätys 07, töihin. 😬😤

Hissin lattia oli kuivuneen töhnän peitossa. Jotain paksua juomaa, olisko rommia?

Mitkä ääliöt luulevat, että kun oveen laittaa lapun: "meillä on tuparit, pyydämme anteeksi MAHDOLLISTA häiriötä", se oikeuttaa viemään naapurilta kotirauhan ja yörauhan klo 20--04:30?!!

Karmea möykkä, huuto, remu ja hyppiminen jatkui koko halvatun yön!

Olin niin lamaantunut, etten hoksannut soittaa poliisia.

Jos kesällä alkaa parvekejuhlinta, soita sinitakit heti klo 22.

Pitäisinkö itsekin tuparit? Laitan radiosta rokkikanavan täysille, robotti-imurin hyrräämään ja törmäilemään, ja tehosekoittimen ajastimella pyörimään klo 23-05.

Sitten poistun asunnostani, teippaan oveen lapun "Tuparit, sorry mahdollinen pieni häiriö :)) " ja palaan vasta aamulla.

Vierailija
2080/7839 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime yönä jäi unet vähiin. Naapurissa pidettiin kunnon remubileet tupareiden merkeissä. Viimeiset vieraat lähti 04:30.

Aamulla mulla oli herätys 07, töihin. 😬😤

Hissin lattia oli kuivuneen töhnän peitossa. Jotain paksua juomaa, olisko rommia?

Mitkä ääliöt luulevat, että kun oveen laittaa lapun: "meillä on tuparit, pyydämme anteeksi MAHDOLLISTA häiriötä", se oikeuttaa viemään naapurilta kotirauhan ja yörauhan klo 20--04:30?!!

Karmea möykkä, huuto, remu ja hyppiminen jatkui koko halvatun yön!

Olin niin lamaantunut, etten hoksannut soittaa poliisia.

Jos kesällä alkaa parvekejuhlinta, soita sinitakit heti klo 22.

Pitäisinkö itsekin tuparit? Laitan radiosta rokkikanavan täysille, robotti-imurin hyrräämään ja törmäilemään, ja tehosekoittimen ajastimella pyörimään klo 23-05.

Sitten poistun asunnostani, teippaan oveen lapun "Tuparit, sorry mahdollinen pieni häiriö :)) " ja palaan vasta aamulla.

Ja toisaalta sen voi tehdä aamu seiskalta, jättää bileet käyntiin ja meet töihin. Se aamu ja koko päivä on yleensä häiriköiden tutimisaikaa. Ihana nukkua päivällä hiljaisessa talossa, kun on ensin terrorisoinut muita yöllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi