Koko maa ajautuu lamaan, että pidetään vanhukset hengissä - eikä ne itse edes noudata karanteeniohjeita!
Miten itsekkäitä voivat kurittomat mummot ja papat olla, kun uhmaavat nyt ohjeita pysyä kotona. Koko Suomi pistetään kiinni heidän suojelemisekseen, mutta he itse valittavat pitkästyvänsä kotona! Mitä hyötyä tästä kaikesta on, jos nuo suojeltavat eivät ota yhtään itse vastuuta!
Kommentit (271)
Osulasta tuli hiukan paimenkirjettä vanhuksista ja siirtyvät nyt lidliin.
Eikö he kuitenkin saa käydä kaupassa ja apteekissa? Näin minä olen ymmärtänyt. Ei kaikilla ole mahdollisuutta että joku muu kävisi heidän puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Kävin ulkoilemassa ja pakollisen kauppareissun, vastaan tuli lähinnä ikäihmisiä.
Sama havainto täällä. Lisäksi koululaisia pienissä laumpissa.
Vierailija kirjoitti:
Me kuollaan kaikki!!!!!!
Me kuollaan kaikki!!!!!
Toki ennen pitkää näin käy. Omalla kohdallani yritän lykätä sitä mahdollisimman kauas tulevaisuuteen.
Täälläkin on isovanhemmat juuri kotiutuneet ulkomailta eli pitäs olla karanteenissa ja ovat vielä yli 70..tarjouduttiin et käydään kaupassa niin ei..ette te tiiä mitä me halutaan ja kaapit on tyhjät kun olivat pitkällä reissulla. Ehdotin kauppakassia niin ei..mutta toisaalta se on täyteen varattu niin ruokaa ei ees saa lähipäivänä sillä. Mutta itellä täysi työ lasten koulun yms kanssa niin saavat olla..kukaanhan tuota 2viikon karanteeniakaan ei edes valvo🤦♀️
Jopa Espanjassa, joka on ihan täydessä koko maan karanteenissa, on vielä vanhuksia ulkona pelaamassa petankkia. Siellä ei saisi käydä edes kävelyllä, jos ei omista koiraa, ja ruokakaupassa isketään kumihanskat käteen ovella ja kaikki ei-tarpeellinen tavara on peitetty muovilla, eli saa ostaa vaan ruokaa ja taloustarvikkeita. Kaikki 40 miljoonaa ihmistä kykkii kotona, ettei vanhukset kuole. Mutta ei "minä en tuollaisista hömpötyksistä välitä, minä köyn ulkona!" ei v*ttu mitä pellejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehohoitopaikat määräytyvät eliniän odotteen mukaan. Jos odote on jo ylitetty, ei tehohoitoa.
Miksi jonkun pitää saada elää 100 vuotta, toiselle riitettävä 30-vuotta, koska vanhukset haluavat?
Niin, mutta ymmärrätkö, että ketään ei irroteta hengityskoneesta vain sen vuoksi, että joku nuorempi tarvitsee hengityskonetta? Sen vuoksi olisi tärkeää, että ihan jokainen, jolla vaan on mahdollisuus välttää virustartuntaa, välttäisi. Että ei veisi tehohoitopaikkaa joltain sellaiselta, jolla ei ole etätyömahdollisuutta vaan jonka on pakko käydä töissä. Elinikäennuste ei katastrofitilanteessa tule olemaan ainoa tehohoitopaikan määrittelevä asia vaan ihmisille asetetaan yhteiskunnallinen hyötyarvo eikä se perustu pelkästään ikään. Jotta vältettäisiin tällainen katastrofitilanne, jokaisen suomalaisen kannattaisi nyt kerrankin sotien jälkeen puhaltaa yhteiseen hiileen ja noudattaa annettuja ohjeita.
Jos henkilökunta ei irrota, irrottajan voi ostaa. Katastrofitilanteessa kaikkia keinoja tullaan käyttämään, olivat ne sallittuja tai eivät.
Itse kun keski-ikäisenä noudattaa koronan välttämisohjeita pilkun tarkasti, harmittaa niskuroivat vanhukset jotka kokevat olevansa kaiken ja kaikkien yläpuolella. Omalla käytöksellään he riskeeraavat nuoremmat, joilla olisi vielä kymmeniä virkavuosia jäljellä.
”Eliniänodote ei katastrofitilanteessa tule olemaan ainoa tehohoitopaikan määrittelevä asia vaan ihmisille asetetaan yhteiskunnallinen hyötyarvo eikä se perustu pelkästään ikään. Jotta vältettäisiin tällainen katastrofitilanne, jokaisen suomalaisen kannattaisi nyt kerrankin sotien jälkeen puhaltaa yhteiseen hiileen ja noudattaa annettuja ohjeita.”
Selvä, siinä tapauksessa itselläni on hyvät mahdollisuudet: maisterintutkinto arvostetulta alalta, kolme alle kouluikäistä lasta ja ikää 40 vuotta.
T. Henkilö jota lainasit
Karanteeneja huvikseen uhmaavat voisivat saada rangaistukseksi eväyksen hoitoon, mikäli sattuvat sairastumaan omaa vi*tumaisuuttaan. Sitten levittämisestä voisi saada syytteen murhayrityksestä.
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/feea330f-ad92-4dea-bee9-b2f18ea7…
THL:n ennuste: Koronaepidemia kestää Suomessa puoli vuotta – 42 prosenttia saa tartunnan
Ilman rajoitusten käyttöönottoa jopa 65 suomalaisista saisi koronatartunnan.
Eli vanhukset rajoitusten mukaisesti kotiin kahvittelemasta - vaikka Puolustusvoimien avustuksella!
Kahvilat, baarit ja ravintolat kiinni. Armeija hajottamaan boomereiden torikokoukset ja kahviloiden juorupiirit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehohoitopaikat määräytyvät eliniän odotteen mukaan. Jos odote on jo ylitetty, ei tehohoitoa.
Miksi jonkun pitää saada elää 100 vuotta, toiselle riitettävä 30-vuotta, koska vanhukset haluavat?
Niin, mutta ymmärrätkö, että ketään ei irroteta hengityskoneesta vain sen vuoksi, että joku nuorempi tarvitsee hengityskonetta? Sen vuoksi olisi tärkeää, että ihan jokainen, jolla vaan on mahdollisuus välttää virustartuntaa, välttäisi. Että ei veisi tehohoitopaikkaa joltain sellaiselta, jolla ei ole etätyömahdollisuutta vaan jonka on pakko käydä töissä. Elinikäennuste ei katastrofitilanteessa tule olemaan ainoa tehohoitopaikan määrittelevä asia vaan ihmisille asetetaan yhteiskunnallinen hyötyarvo eikä se perustu pelkästään ikään. Jotta vältettäisiin tällainen katastrofitilanne, jokaisen suomalaisen kannattaisi nyt kerrankin sotien jälkeen puhaltaa yhteiseen hiileen ja noudattaa annettuja ohjeita.
Jos henkilökunta ei irrota, irrottajan voi ostaa. Katastrofitilanteessa kaikkia keinoja tullaan käyttämään, olivat ne sallittuja tai eivät.
Itse kun keski-ikäisenä noudattaa koronan välttämisohjeita pilkun tarkasti, harmittaa niskuroivat vanhukset jotka kokevat olevansa kaiken ja kaikkien yläpuolella. Omalla käytöksellään he riskeeraavat nuoremmat, joilla olisi vielä kymmeniä virkavuosia jäljellä.
No varmasti näinkin tulisi käymään. Mua harmittaa kaikki niskuroitsijat ikään katsomatta. Tänään jo yhden työkaverini kanssa ärähdettiin, kun työpaikalle oli mennyt muutama tyyppi, vaikka meillä kaikilla on etätyömahdollisuus. Mielenkiinnolla odotan, vieläkö menevät huomenna vai ovatko etätöissä kuten me muutkin.
Muistakaa "pullamössöpolvi" ja "kännykkänuoret" ne jatkuvat mollaamiset kun teistä ei ole mihinkään! Voi olla vähän eri ääni kellossa, kun ei pääsekään hoitoon tulevia viikkoina kun sairaalat tursuaa myös näitä pullamössöpolvenkin edustajia.
Niitä vois muistuttaa että on myös lapsia, jotka ovat heikossa kunnossa.
Just näin vanhan ukon kaupassa ostamassa 3 kpl jäätelöpuikkoja. Ei muuta.
Oli varmaan elintärkeää päästä kauppaan ostamaan nuo jäätelöt.
Vierailija kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/feea330f-ad92-4dea-bee9-b2f18ea7…
THL:n ennuste: Koronaepidemia kestää Suomessa puoli vuotta – 42 prosenttia saa tartunnan
Ilman rajoitusten käyttöönottoa jopa 65 suomalaisista saisi koronatartunnan.
Eli vanhukset rajoitusten mukaisesti kotiin kahvittelemasta - vaikka Puolustusvoimien avustuksella!
Tällä menolla täällä kestää kaksi vuotta. Kukaan ei edes ole kuullut kenestäkään sairastuneesta.
Miehen sisko kävi kaupassa ostamassa äidilleen ruokaa. Kassa oli sanonut, että vanhusten ei pitäisi käydä kaupassa. Miehen sisko on 60v ja anoppi 82v. Taitaa nuorilla mennä ikäarviointi helposti pieleen.
Mikään ei ole niin itsekäs ja itsepäinen kuin vanhus. He eivät yhtään käsitä että meitä sairaita työikäisiä ja nuoriakin on tosi paljon, joille koronavirus voi olla tappava. He miettivät mitä itse haluavat tehdä ja onko oma olo hyvä. Ne on saatava nyt kuriin.
Kyllä yli 70-vuotiailla on oikeus saada korona kuten muillakin! Muu on diskriminointia!
t.Väinö 75wee, rautaisessa kunnossa, perusterve
Irrotetaan.