Flunssaiset, epäiletkö sairastavasi koronaa
Kommentit (41)
Minulla on hyvin erikoinen flunssa ja oireiltaan sopii koronaan.. Varsinkin se, että ysuti pahenee usein vasta toisella viikolla ja hengitysvaikeudet ilmaantuu silloin.. Pelottaa..
Keuhkot kipeät ja kurkku
Eikö tää tauti mene lievemmäksi mitä useamman ihmisen läpi se menee? Oireet voivat nyt olla vain aivastelua ja vilunväreitä. Aiemmin keuhkokuumeen ja SARSin kaltaisia.
Enemmän pelkäisin jotain uutta muunnosta taudista joka saattaa iskeä takavasemmalta vaikkapa ensi syksynä! Suurempana ja vahvempana.
Muistakaa että ulkona on nyt paljon katupölyä, samoin siitepölyä, joten oireenne voivat johtua siitäkin.
t. allergikko & astmaatikko joka kärsii yllämainituista nyt
Mulle tuli flunssa takaisin vaikka viikon taisin terveenä olla edellisen jäljiltä. Oireet ei sovi koronaan, joten en usko olevan koronaa. Asun myös niin perämettissä että todennäköisyys ei ole kovin suuri.
Otin 2 päivää sitten desloratadine-allergialääkkeet kehiin, nyt ei ole kurkku kipeä eikä yskitä tai nenä vuoda.
Ainakin täällä etelässä siitepölyt tulleet aiemmin kuin menneinä vuosina. Tuolta Keski-Euroopasta tuulten mukana jotain siitepölyä nyt myös ilmassa.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole ikinä tällaista flunssaa ollut, mutta ei kyllä sovi oireetkaan koronaan. Tiedä nyt sitten.
Omat oireeni ovat siis: äkillinen hengenahdistus, paineen tunne päässä, puristava pääkipu, silmien liikutus sattuu, edellisiin yhdistettynä outo, hieman epätodellinen olo.
Olen myös astmaatikko ja aina ennen on kohtauslääke auttanut, mutta tuohon hengitysvaikeuteen ei auttanut lainkaan. Kun henki alkoi taas kulkea alkoi nuo muut oireet. Pystyn liikkumaan ihan normaalisti mutta kovan ponnistuksen jälkeen hieman keuhkoja pakottaa ja ehkä hengästyn vähän helpommin.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole ikinä tällaista flunssaa ollut, mutta ei kyllä sovi oireetkaan koronaan. Tiedä nyt sitten.
Sama.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on hyvin erikoinen flunssa ja oireiltaan sopii koronaan.. Varsinkin se, että ysuti pahenee usein vasta toisella viikolla ja hengitysvaikeudet ilmaantuu silloin.. Pelottaa..
Keuhkot kipeät ja kurkku
Jos on hengitysvaikeuksia, niin silloin pitää ottaa yhteyttä lääkäriin.
Epäilen että mulla saattaa olla se oireettomana, tai sitten influenssa. Muuten täysin normaali, mutta vyöruusu ja huuliherpes kukkii joten selvästi nyt jokin rasittaa immuunijärjestelmää epätavallisesti.
Itellä alko lauantai aamuna, kun heräsin kamalaan kurkkukipuun.
Samana päivänä alkoi myös rohiseva yskä huom. Olin oireeton vielä pe iltana.
Sunnuntai aamuna olo oli huono ja jotenkin tosi raskas. Myös yskä jatkui. Lämpöä oli hieman.
Sunnuntai iltana nousi korkea kuume ja oksensin su-ma välisenä yönä.
Nyt sitten on yhä pientä lämpöä. Yskäkin vaivaa ajoittain..
Uutena oireena alkoi nenän tukkoisuus ja vuotaminen.
Onkohan tämä coronaa?
Vierailija kirjoitti:
Samana päivänä alkoi myös rohiseva yskä huom. Olin oireeton vielä pe iltana.Sunnuntai aamuna olo oli huono ja jotenkin tosi raskas. Myös yskä jatkui. Lämpöä oli hieman.
Sunnuntai iltana nousi korkea kuume ja oksensin su-ma välisenä yönä.Nyt sitten on yhä pientä lämpöä. Yskäkin vaivaa ajoittain..
Onkohan tämä coronaa?
Ei voi olla coronaa. Pahoinvointi ja nuha sulkevat sen pois. Tuon on jokin muu tauti!
Hieman särkee päätä, olo puolikuntoinen muttei ole kuumetta, kirkas räkä vuotaa koko hemmetin ajan, aivastuttaa. Luulen että tavallista flunssaa, räkäisyyttä pahentanut katupöly.
Itsellä ollut oireita jo hyvän aikaa. Ennenkin ollut näitä on-off-tapauksia, on kipeänä ja sitten oireet katoavat.
Periaatteessa oireet sopisivat coronaan (lievä tapaus), mutta asun pienellä paikkakunnalla, oireet alkoivat jo 2vk sitten enkä ole ollut tekemisissä sairastuneiden kanssa tai matkustellut minnekään. Coronan todennäköisyys on siis täysin olematon.
Vastaan "en".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samana päivänä alkoi myös rohiseva yskä huom. Olin oireeton vielä pe iltana.Sunnuntai aamuna olo oli huono ja jotenkin tosi raskas. Myös yskä jatkui. Lämpöä oli hieman.
Sunnuntai iltana nousi korkea kuume ja oksensin su-ma välisenä yönä.Nyt sitten on yhä pientä lämpöä. Yskäkin vaivaa ajoittain..
Onkohan tämä coronaa?
Ei voi olla coronaa. Pahoinvointi ja nuha sulkevat sen pois. Tuon on jokin muu tauti!
Ei pidä paikkaansa, sekä nuhaa että vatsaoireita on tavattu etenkin niillä joilla ollut lievempi infektio.
Vierailija kirjoitti:
Hieman särkee päätä, olo puolikuntoinen muttei ole kuumetta, kirkas räkä vuotaa koko hemmetin ajan, aivastuttaa. Luulen että tavallista flunssaa, räkäisyyttä pahentanut katupöly.
Minulla samantyyppistä alkaen viikonloppuna. Raskas, väsynyt ja puolikuntoinen olo, ensin oli kurkku kipeä, sitten alkoi köhiminen. Jossakin vaiheessa nenä vuoti myös, mutta meni ohi.
Minulla on jokaikinen kevättalvinen allergia oireineen, joten en tiedä, että onko tähän oireiluuni sekoittunut myös koronavirus, mutta toivon tietenkin, että jospa olisi vain kausiallergiaoireita. En tiedä, olenko ollut tekemisissä ulkomailla käyneen kanssa ennen ja jälkeen kun tämä poskiontelo-oireilu ja räkäisyys, väsymys, päänsärky, lievähkö yskä jne. alkoi?
Viime viikon olin vieläpä sellaisessa paikassa koko viikon, ja en toki voine tietää, missä ne ihmiset, joita tapasin meetingeissä, olivat matkustelleet ennen kohtaamistamme. Tilanne oli sellainen, että en tietenkään voinut kysellä, että heihaloo, missäpä kävit talvilomallasi, olitko kenties Kiinan reissulla vaiko Pohjois-Italiassa?
Vierailija kirjoitti:
Otin 2 päivää sitten desloratadine-allergialääkkeet kehiin, nyt ei ole kurkku kipeä eikä yskitä tai nenä vuoda.
Ainakin täällä etelässä siitepölyt tulleet aiemmin kuin menneinä vuosina. Tuolta Keski-Euroopasta tuulten mukana jotain siitepölyä nyt myös ilmassa.
Juu, saman ilmiön huomannut omien allergisten oireitteni suhteen, ja varmasti tää leuto talvi lumettomuuden kera vaikuttanut siitepölyjenkin aikaisempaan pölyttämiseen tässä vaiheessa kevättalvea.
Kuivalla tuulisella kelillä oireeni vaan entisestään pahentuvat. Kosteammalla ja sateisemmalla kelillä hieman helpottaa. Noh, allergialääkkeillä mennään ja välillä kipulääkitykselläkin muita vaivoja hoivaillessani.
Koronassa kuulemma tuntuu siltä kuin joku painaisi rintaan ja kovaa. Vaikea hengittää, kuivaa yskää joka saa kylkiluihin ja sisuksiin sattumaan. Oireet muistuttaa keuhkokuumetta - EI keuhkoputkentulehdusta.
Tosin kaverini pelkäsi noin vuosi sitten että on saanut keuhkokuumeen, vaivautui lopulta sairaalaan ja vaivana olikin keuhkoveritulppa! :-o Seuraavana päivänä ei olisi enää ollut hengissä.
Aiemmin en uskonut että olisi korona. Kuiva yskä ja pientä lämpöilyä ja lihassärkyä. Särky ei kuitenkaan ole hirveän kova. Ääni menee aina välillä, mutta sitten puolen tunnin päästä voikin olla täysin ok. Nyt kuitenkin työkaveri sanoi että hänellä olettavat että on korona (ei enää testata niin ei toki ole varmuutta) ja aloin sitten kuitenkin epäilemään. Tosi lievä on kyllä mulla jos on se.