Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Flunssaiset, epäiletkö sairastavasi koronaa

Vierailija
17.03.2020 |

Siinäpä se

Flunssaiset, epäiletkö sairastavasi koronaa

Vaihtoehdot

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun epäilee koronaa, on todennäköisempää, että kyse on jostain muusta. Suurin osa koronaa sairastavista ei kuitenkaan saa tietää, että kyse oli juuri siitä. Muiden suojelemiseksi on parempi varmuuden vuoksi käyttäytyä sen pahimman skenaarion mukaan, vältellä ihmisiä tavallista huolellisemmin jne. Toki perusflunssassakin niin tulisi toimia.

Vierailija
22/41 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilen että mulla saattaa olla se oireettomana, tai sitten influenssa. Muuten täysin normaali, mutta vyöruusu ja huuliherpes kukkii joten selvästi nyt jokin rasittaa immuunijärjestelmää epätavallisesti.

Stressi riittää siihen,että huuliherpes aktivoituu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen koronaa. Nyt on sellainen tauti päällä mitä ei ole koskaan ollut.

Alkoi kurkkukivulla ja yskällä, pääkipua, lihaskipua, lievää lämpöä, pahoinvointia, keuhkot rohisee, vaikea hengittää, ääni lähtee vähän väliä.

Ei nuhaa, mikä täysin epätavallista flunssassa. Ääni ei ole ilinä mennyt, keuhkot tuntuu pahalta mitä ei ole ollut ikinä. Yms...

Käyty lääkärissä eilen ja diagnoosi "määrittämätön akuutti ylähengitystieinfektio". Käski tulla uudestaan jos oireet pahenee.

Lähes 3 viikkoa jo kestänyt tämä.

Vierailija
24/41 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antiwir-tuotteesta ei pitäisi ainakaan olla haittaa, itsellä vähän on ollut jotain, ja kyllä se tuntuu helpottavan, maksimiannostelu taudin ollessa päällä. Lisäksi imeskelen sinkkiä.

https://www.vitanetti.fi/tuote/10/25/antiwir-60-tabl

Vierailija
25/41 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso oli hoitanut epidemia-alueelta tullutta potilasta. Siitä 2 päivän päästä hänella ja minulla alkoivat oireet. 3-4 päivän päästä myös lapset sairastuivat.

Oireisiin kuuluin mm. kuume, yskä, rintakipu yskiessä, erittäin sitkeä, jopa tukehtumisen tunteet aiheuttava verinen lima. Lapsilla lievät oireet.

Olimme lähes varmoja, että kyseessä on korona, sillä tauti oli erilainen mitä muut siihen asti (mm. verinen lima)

Koronatestin tulos oli kuitenkin negatiivinen. 

26/41 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut todella lievä nuha perjantaista asti. Nenä ei ole kertaakaan ollut tukossa, mutta lämpötilan vaihtuessa (esim. ulos mentyä, sisään tultua, lieden yllä ruokaa laittaessa) nenä alkaa vuotaa. Sen lisäksi on ollut lievää lämmönnousun tunnetta, mutta kuumemittarilla olen saanut normaaleja tuloksia.

En ole epäillyt koronavirusta, koska oireeni eivät sovi siihen, esim. kurkkukipua tai yskää ei ole ollut.

Vierailija
27/41 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Kurkku ei ole kipeä eikä yskitä, mutta päätä ja silmiä särkee ja yläselkään/rintakehään sattuu. Satunnaisesti huimaa. Kuumetta ei ole vaan päinvastoin alilämpöä (jopa reilusti alle 36 asteen) ja koko ajan palelee niin että esim sormet ja varpaat on aivan jääkylmät. Lisäksi olo on aivan superärtynyt ja voipunut.

En tiedä mikä tämä on, mutta ei tunnu ainakaan tavisflunssalta tai influenssaltakaan. Tällaista oirecomboa ei ole ollut koskaan.

Vierailija
28/41 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulin vakituisen lääkitykseni sivuvaikutuksia koronaksi 😆

Sivuvaikutukset kestävät yleensä 1-2 päivää ja niihin kuuluu kuume, lihaskivut ja päänsärky. Tulivat vähän voimakkaampina kuin yleensä.

Ei onneksi joka päivä tarvitse sitä lääkettä ottaa. Kerran viikossa riittää.

Nyt pistän kuitenkin lääkkeen tauolle, sillä se heikentää immunitettia. Säikähdin ihan oikeasti niitä oireita.

Nyt voi vaan toivoa ettei perussairauteni riehaannu.

Vierailija
29/41 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkku karhea, pientä lämpöä, väsymystä ja hieman raskaampaa hengitystä. Olo ei ole kuitenkaan tukala vaan työskentely onnistuu kotoa käsin. Näin toissa viikonloppuna Tirolista tullutta ystävääni ja nämä oireet alkoivat jokusen päivä tuon jälkeen ja ovat nyt kestäneet noin viikon. Toivon että olisi korona, mutta väliäkö hällä.

Vierailija
30/41 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäilen että mulla saattaa olla se oireettomana, tai sitten influenssa. Muuten täysin normaali, mutta vyöruusu ja huuliherpes kukkii joten selvästi nyt jokin rasittaa immuunijärjestelmää epätavallisesti.

Stressi riittää siihen,että huuliherpes aktivoituu.

Tiedän kyllä, mutta mulle huuliherpes on hyvin harvinainen enkä ole mitenkään stressaantunut nyt. Vyöruusukin on tullut vain kahdesti aiemmin ja molemmilla kerroilla poikkeusoloissa, en ole ole vanha.

Vierailija
31/41 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilainen flunssa tämä on mitä aiemmin, mutta toisaalta virukset muuntuvat jatkuvasti.

Vierailija
32/41 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko.

Krooninen nuha vaivaa ja normaaleja flunssanmerkkejä, jotka tulee joka vuosi tähän aikaan kun säät vaihtelee selkeesti plussalta miinukseen. Ei mitään tavallisesta poikkeavaa.

33/41 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En epäile koronavirusta, mutta mietityttää silti. Olin kunnon flunssassa pari viikkoa sitten, mutta nyt kurkkukipu alkoi uudestaan. Myös silmiä ja varsinkin selän lihaksia särkee ja on yleisesti huono ja todella väsynyt olo. Pientä pahoinvointiakin on. Palelen ja on kuumeinen olo, mutta mittari näyttää 36 astetta. Nenä ei kuitenkaan vuoda eikä yskitä.  Terveydenhoitajan mukaan tämä on todennäköisesti ihan tavallinen flunssa tai sitten en ole parantunut kunnolla edellisestä flunssasta. Varmasti tuo katupöly vaikuttaa myös. 

Tämä ei tunnu normaalin flunssaiselta ololta, mutta on kuitenkin sairas ja uupunut olo. 

Vierailija
34/41 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itellä alko lauantai aamuna, kun heräsin kamalaan kurkkukipuun.

Samana päivänä alkoi myös rohiseva yskä huom. Olin oireeton vielä pe iltana.

Sunnuntai aamuna olo oli huono ja jotenkin tosi raskas. Myös yskä jatkui. Lämpöä oli hieman.

Sunnuntai iltana nousi korkea kuume ja oksensin su-ma välisenä yönä.

Nyt sitten on yhä pientä lämpöä. Yskäkin vaivaa ajoittain..

Uutena oireena alkoi nenän tukkoisuus ja vuotaminen.

Onkohan tämä coronaa?

Ei voi olla coronaa. Pahoinvointi ja nuha sulkevat sen pois. Tuon on jokin muu tauti!

älä levitä väärää tietoa: ks table 1: https://www.worldometers.info/coronavirus/coronavirus-symptoms/#mild

Vierailija
35/41 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkku ollut kipeä viikon, ajoittaisia hengitysvaikeuksia. Kuumeinen olo, muttei kuumetta. Ehkä tämä tästä, ammatti yläkoulun ope ja koulut onneksi nyt kiinni.

Vierailija
36/41 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, kun ei ole kuumetta.

Vierailija
37/41 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronassa kuulemma tuntuu siltä kuin joku painaisi rintaan ja kovaa. Vaikea hengittää, kuivaa yskää joka saa kylkiluihin ja sisuksiin sattumaan. Oireet muistuttaa keuhkokuumetta -  EI keuhkoputkentulehdusta.

Tosin kaverini pelkäsi noin vuosi sitten että on saanut keuhkokuumeen, vaivautui lopulta sairaalaan ja vaivana olikin keuhkoveritulppa! :-o Seuraavana päivänä ei olisi enää ollut hengissä.

Itselläni tuntuu kuin kivi olisi laitettu keuhkojen tilalle. Tosi raskas hengittää

Vierailija
38/41 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä muilla liittynyt näihin oireisiin mahavaivoja? Mulla on maha löysällä ja vessaan joutuu menemään pian syömisen jälkeen. Olen käynyt jo neljä kertaa tänään. Ei ole kuitenkaan mitään ihan vesiripulia tai oksentamista. On kuvottava olo. :(

Vierailija
39/41 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 viikkoa flunssaa. Ei jokainen köhä ole koronaa. Kuinkahan moni "sairastuu" pelkästä pelkäämisestä, panikoinnista ja siitä, että kuvittelee olevansa sairas...

Vierailija
40/41 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä mikä tahansa hengitystieinfektio voi olla koronaa tai voi olla olematta. Eipä tuota varmasti voi tietää kuin testaamalla.