Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mistä saatte voimaa puuhastella näissä olosuhteissa kotona?

Vierailija
17.03.2020 |

Itse olen vaan lamaantunut lukemaan uutisia. Haluaisin olla myös sellainen reipas, joka ajattelee näillä mennään ja keksiä mukavaa tekemistä. Miten saada itsensä sellaiseen tilaan?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvista. Hamsteroin tänään pari kiloa lisää kahvipapuja.

Zinc

Vierailija
2/33 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Olen vaan tosi vih.ainen. En saa mitään tehtyä kun suutu.ttaa niin paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetat niiden uutisten jatkuvan kyttäämisen ja ajattelet välillä ihan muuta kuin koronaa. Olennaisimmat asiat löytyvät hallituksen eilen tekemästä tiedotteesta. Muuta ei tällä hetkellä tarvitse tietää. Totta helvetissä rupeaa ahdistamaan, jos 24/7 vatvoo koronalukuja. 

Vierailija
4/33 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin suuresti tästä ylimääräisestä lomasta. On aikaa suunnitella ja tehdä ruokia ja leipoa, olen siivonnut koko talon, odotan jo puutarhahommia. Joka päivä käyn kävelyllä ja kuuntelen äänikirjoja. Katselen kaikki sarjat ja leffat mitä en ole ehtinyt. Whatsapp puheluita ystäville ja perheenjäsenille lähes päivittäin.

Odotan jo aurinkoisia kesäpäiviä kun voin vain löhötä terassilla tai käydä lähijärvellä uimassa. 

Vierailija
5/33 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulje ne masiinat ja kohtaa itsesi. Kuulostele, mitä oikeasti pelkäät.

Siinä yksinkertainen ohje, jolloin pääset liikkeelle.

Aivosi toimivat juuri niin kuin käsket niiden toimia. Kuuntelet nyt  päässäsi tarpeetonta ajatusmeteliä, vaikka voisit aivan hyvin ohjata sen kaiken ajatusmetelin pois esim. toljottamalla ikkunasta pihalle.

Nyt hus pois siitä ja ryhdy elämään. Kirjoita vaikka yllätysviesti jollekin kaverillesi ja keksi siihen viestiin ihan muuta kuin koronaa. 

Vierailija
6/33 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään tekemistä. On niin masentunut olokin, ettei edes auringon paiste auta vaikka yleensä se piristää.

Olen monta kertaa aikonut soittaa ystävälleni, että lähdetäänpäs yhdessä johonkin näyttelyyn, kahville tai syömään mutta sitten muistankin, että ai niin, kaikki taitaa olla kiinni.

*huokaus*

Vierailija
7/33 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihanaa, kun saa tehdä etätöitä ja on ikäänkuin sallittua nauttia siitä, mistä oikeastikin nautin; löhöily, elokuvat, kirjat. Näitä kaikkia voin kotona harrastaa ja käydä vielä ulkona lenkkeilemässäkin.

Vierailija
8/33 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nautin suuresti tästä ylimääräisestä lomasta. On aikaa suunnitella ja tehdä ruokia ja leipoa, olen siivonnut koko talon, odotan jo puutarhahommia. Joka päivä käyn kävelyllä ja kuuntelen äänikirjoja. Katselen kaikki sarjat ja leffat mitä en ole ehtinyt. Whatsapp puheluita ystäville ja perheenjäsenille lähes päivittäin.

Odotan jo aurinkoisia kesäpäiviä kun voin vain löhötä terassilla tai käydä lähijärvellä uimassa. 

Juuri tällä asenteella haluaisin olla. Pitää varmaan yrittää sulkea uutiskanavat ja varsinkin tämä palsta!

Jos lukisin hetken hömppää ja söisinkin jotain. Sen jälkeen voisin aloittaa siivouksen. -ap

Vierailija
9/33 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään tekemistä. On niin masentunut olokin, ettei edes auringon paiste auta vaikka yleensä se piristää.

Olen monta kertaa aikonut soittaa ystävälleni, että lähdetäänpäs yhdessä johonkin näyttelyyn, kahville tai syömään mutta sitten muistankin, että ai niin, kaikki taitaa olla kiinni.

*huokaus*

No soita sille kaverille että lähdette vaikka kävelylle tai pyydä hänet luoksesi kahville! Ei tässä olla elämistä kielletty, jotkut asist vain ovat toistaiseksi poissa käytöstä.

Vierailija
10/33 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin samasta jumalattomuudesta.

Vierailija
11/33 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ylimääräisestä lomasta? Millä alalla saa nyt pitää vapaapäiviä ja palkka juoksee?

Minulta vapautui noin tunti työmatkoihin kuluvaa aikaa päivässä, ei yhtään sen enempää.

Vierailija
12/33 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on ihanaa, kun saa tehdä etätöitä ja on ikäänkuin sallittua nauttia siitä, mistä oikeastikin nautin; löhöily, elokuvat, kirjat. Näitä kaikkia voin kotona harrastaa ja käydä vielä ulkona lenkkeilemässäkin.

Kuinka paljon sinulla sitten normaalisti menee aikaa työmatkoihin?

Vierailija
13/33 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

*huokaus*

No soita sille kaverille että lähdette vaikka kävelylle tai pyydä hänet luoksesi kahville! Ei tässä olla elämistä kielletty, jotkut asist vain ovat toistaiseksi poissa käytöstä.

Julkisilla ei kuulemma saisi liikkua. Ja mulla on astma.

Vierailija
14/33 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mistään. Olin ideointut mielestäni erinomaiset videot ennakkotehtäviä vastaan. Ne oli tarkoitus kuvata tällä viikolla. Nyt tilanne on mikä on, ja nuo suunnitelmani on mahdotonta toteutta.

No onneksi tässä on vielä aikaa. Uskon, että pääsen kyllä vielä tämän jumin ohitse ja saan suunniteltua toiset yhtä hyvät, toteutettavissa olevat videot.

Vierailija
15/33 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pleikka, runkku, netti ja viina viihdyttää.

Vierailija
16/33 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kuppia tässä join kaupasta tullessa. Vielä 2 kuppia ? 

Sitten röitä tekemään?

Zinc

Vierailija
17/33 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kotini on linnani" on hyvä motto. Niin sen tulisi olla nyt ja muutenkin. Olen jo pitkään ajatellut asiaa niin, että kodista pitää tehdä paikka, jossa viihtyy parhaiten. Turvan, levon, lämmön ja toiv. myös rakkauden paikka. Itse olen jo 10 vuoden ajan ollut suuntautunut kotiin - vastareaktiona "hektiseen elämäntapaan".

Palataan perusasioihin. Ne tuottavat eniten tyydytystä. Hommataan kädentaitoja, kotitalous- ja kansalaistaitoja. Niistä saa iloa ja merkitystä elämäänsä. Tämä on totuus, ei hymistelyä.

Omalla kohdallani auttaa viime vuosina kasvanut kiinnostus harrastuksiin, joita voi tehdä itsekseen - lukeminen, maalaaminen, kirjoittaminen, askartelu jne. Myös oma piha ja talon takana oleva metsä tuovat positiivisia ajatuksia. Jo aiemmin ja juuri nyt olen onnellinen, että päätin vuosia sitten muuttaa kaupungista "hajikselle". Katselen lintuja, aamuruskoa, tähtitaivasta. Tunnen olevani yhteydessä maailmaani.

En ole valaistunut enkä millään tavalla parempi ihminen, mutta toisaalta en myöskään pakene omaa itseäni (omasta mielestäni) toisarvoisiin seikkoihin, kuten extremelajeihin tai maailmanmatkaamiseen, bilettämiseen tai alituiseen elämysten metsästämiseen. Ne ajat ovat minulta lopullisesti ohi, eikä ole tullut ikävä tyhjyyttään kumisevia seikkailuja.

Kaikki järjestyy. Varmasti tästä poikkeustilanteesta kehittyy myös paljon hyvää.

Vierailija
18/33 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kuunnellut/lukenut aamuisin ja iltaisin uutiset ja sit sulkenut toosat.

Nukuin pitkät yöunet kun ei tarvitse stressata aamuheräämisestä, paradoksaalista että heräsin jo kuudelta kerrankin virkeänä :D aamukahvi rauhassa on luksusta.

Siivosin jo vaatekaappeja ja laitoin ylimääräisiä myyntiin, tein crosstrainerilla treenin ja värjäsin tukan. Lempi-musiikki soi.

Illemmalla ainakin ompelua ja kokkailua ja aloittelen ylimääräisen tavaran karsimisen.

Rento ja hyvä fiilis, ei juuri kosketa vielä, ruokaa ja tarvikkeita on aina muutenkin pidemmäksi aikaa.

Vois järjestää kavereiden kanssa illanviettoja ja kokkailla hienommin ja viettää iltaa pidemmän kaavan mukaan.

Vielä kun ois viiniä. Toisaalta vois koittaa oikeaa kesäkuntoa nyt kun on aikaa itselleen.

Taidan mennä takaisin jumppaamaan nyt, ihana päivä!

Vierailija
19/33 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista yhtään, elämänpiiri pieneni jo niin paljon kun sairastuin vakavasti. Ulkoilua ja kotitöitä.

Vierailija
20/33 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Mun arki ei ole muuttunut muuten mitenkään, paitsi että ei tarvitse nyt asioida missään. Normaalit arkirutiinit. Hellalla kiehuu keitos, tiskikone ja pyykikone jauhaa, syön kevyttä lounasta tässä palstaillessani, seuraavaksi lähden tonkimaan varastoa. Pitää laittaa sukset varastoon ja etsiä ruukut taimia varten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi