Mihin haen huomisessa yhteishaussa?
Korona näyttänyt, että niitä aloja mitä ensin ajattelin en lähde opiskelemaan. Kuka on nyt parhaiten turvassa? Saa tehdä etätöitä, ei tarvitse matkustaa jne.
Kommentit (9)
Luonnonvara-alalle. Se tulee olemaan menestysvaltti, kun tässä aletaan kasata yhteiskunnanrippeet kriisin jälkeen kasaan. En tosin tiedä mikä tutkinto se korkeakouluopinnoissa on.
Itse olen yrittänyt valmistella tässä ennakkotehtäviä hakua varten, mutta ajatukset karkaavat koko ajan tähän koronaan ja en saa mitään aikaiseksi. No vielä pari viikkoa aikaa saada paketti valmiiksi.
Hae johonkin perunakellariin. Siellä voit olla juuri niin suojassa, kuin haluat.
Vierailija kirjoitti:
Itse valmistuin datanomiksi ja teen etätöitä silloin kuin haluan. Helppoa hommaa kunhan teitää vaa tietokoneista jotain.
Mitä datanomi käytännössä tekee? Onko erikoistumisvaihtoehtoja?
Datanomi on toiseen asteen koulutus ja työttömyysprosentti on korkea.
Datanomi juo kaljaa ja kirjoittelee vauvapalstalle päivät pitkät
Ajattele nyt pitkällä tähtäimellä. Kun valmistut, on korona ohi. Ja seuraavaa epidemiaa saat odotella useamman kymmenen vuotta.
Totta kai pitää opiskella sitä, mikä kiinnostaa, eikä antaa pelon hallita elämää.
Vierailija kirjoitti:
Itse valmistuin datanomiksi ja teen etätöitä silloin kuin haluan. Helppoa hommaa kunhan teitää vaa tietokoneista jotain.
Toisen asteen yhteishaku oli jo, eli datanomiksi ei enää tänä keväänä voi hakea.