Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saatte vanhempanne tottelemaan eristystä?

Vierailija
17.03.2020 |

Yli 70-vuotiaille määrättiin eristyksen kaltaiset olot, mutta esimerkiksi minun vanhempani eivät mistään faktoista huolimatta suostu ottamaan esimerkiksi kaupassakäyntiapua vastaan. Vielä viikonloppuna olivat kielloista huolimatta kotimaan lomalla. Miten saada järkeä yli seitenkymppisten päähän, ennenkuin on myöhäistä?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt toimii luonnonvalinta.

Vierailija
2/14 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhempasi on terveitä ja hyvässä kunnossa he pärjäävät. 

Voit koettaa jutella siitä koska käyvät kaupassa ja kuinka usein. Kohtele tasaveroisesta je kerro suoraan, että rakastat heitä niin paljon ja toivot heidän ottavan sinut vakavasti. Lyön vetoa, että sinua kuunnellaan sen jälkeen paremmin.

Usein vanhemmat ihmiset kokevat lastensa komentelut ja mielipiteet puuttumisena heidän päätöksiinsä ja vapauteensa. Hekään eivät aina tajua sitä, että kyse on ainoastaan ja vain rakkaudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko nyt, saavat käydä kaupassa ja apteekissa ja liikkua luonnossa. Mökillekin saavat mennä.

Eilen ministeri myönsi, että tämä kehoitus tuli siksi, että isovanhemmat eivät joutuisi lapsenvahdeiksi.

Vierailija
4/14 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole minun tehtäväni holhota oikeustoimikelpoisia ihmisiä. Tekevät päätöksensä ihan itse.

Vierailija
5/14 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät tunnu ottavan tosissaan. Mummo suunnitteli kirppiskierrosta, kun kuulemma kaupassa saa käydä.

Vierailija
6/14 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt toimii luonnonvalinta.

'

Jep. En jaksa sääliä näitä vanhuksia, jotka eivät tottele edes hallituksen ohjeistusta. Menevät ensimmäisten joukossa. Toki sitä ennen kuluttavat terveydenhuollon resursseja koko rahan edestä.

Ja ei, en toivo että vanhukset kuolisivat pois. Toivon, että ymmärtäisivät pysyä sisällä.

Vierailija
7/14 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa ei saa käydä, vaan pitäisi sinnitellä kotivaran turvin. Vasta sitten kauppaan, kun on ihan pakko ja silloinkin suojautuneena.

Jos muorit ja papat eivät sairastu ja täytä teho-osastoja turhaan.

Vierailija
8/14 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen soitellut päivittäin ja vääntänyt rautalangasta asiaa. Nyt taitavat alkaa ymmärtää. Ainut mahdollinen paikka heille saada virus on ruokakauppa. Miksi turhaan rampata sielläkään? Olen sanonut, että me käydään kyllä heille kaupassa, kun tarvitsevat jotain. Saapa nähdä ovatko siitä huolimatta kuitenkin menneet sinne.. Ihan hyvin voivat käydä muuten vaan ulkoilemassa, jotta mieli pysyy virkeänä. Jääräpäistä sakkia nuo 70+ hyväkuntoiset ihmiset.

Vierailija
9/14 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiäni olen informoinut aiheesta tammikuun lopulta asti, kun luin Kiinan tilanteesta. Hän on ymmärtänyt, kuinka vakava tauti voi olla, ja pysyy kyllä kotona. Iso piha auttaa, viettää päivät mielellään siellä puutarhahommissa. Teen meille molemmille ruokatilaukset netin kautta. Säälittää vain, että hän joutuu asumaan luupääisäni kanssa, joka ei kuuntele mitään auktoriteetteja, vaan viillettää edelleen kaupoissa entiseen tapaansa. Yritän nyt vielä saada taottua hänenkin päähänsä, että jos ei oma terveys huoleta, ajattelisi kuitenkin muitakin kuin itseään. Äidille sanoin, että välttelee nyt isää mahdollisimman paljon x(

Vierailija
10/14 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani ovat olleet jo vuosia eristyksissä mullan alla.

Vierailija
11/14 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä saisi edullisesti lepositeitä ja niihin soveltuvia sairaalasänkyjä? Tuo vanhus pyrkii koko ajan omille teilleen. 

Vierailija
12/14 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin juuri toiseen ketjuun, ja se sopii tännekin:

Minun 80 v vanhemmat ihmettelevät, että mikä ihme suojeluvimma tässä on. Aina on puhuttu vanhojen olevan vain rasite ja kuluerä. Nyt heitä ei saakaan päästä kuolemaan.

Vierailija
13/14 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samma här. Vanhemmilleni olen niin monesti puhunut, kuinka tärkeää on nyt välttää ylimääräisiä kulkemisia ihmisten keskellä, että me käydään ihan mielellään nyt kaupassakin heille. Tulee vastausta, että juu juu, niinhän se on. Ja sitten hetken päästä taas tulee viestiä: ”Et usko mitä täällä Citymarketissa on, valtavasti nyt asiaa X niin hyvässä tarjouksessa!”.... Siis säntäsivät taas kauppaan tyypilliseen lauantairuuhkan aikaan, ihan muuten vaan shoppaamaan.

Tästä on oikeasti itsellä iso huoli, kun tiedän, että ovat niin kovapäisiä, jotta hakevat kyllä koronan, tai ihan vaikka sen perusinfluenssankin, itselleen jossain vaiheessa. Riskiryhmässä molemmat ja pahasti. Mutta en voi enää muuta, ainakin olen oman osani tehnyt ja koittanut edes. Lastemme ainoat isovanhemmat :(

Vierailija
14/14 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään mahdollisuutta vaikuttaa. Vanhempani totesivat etteivät ole vankeja ja voivat tehdä mitä haluavat. Kerroin vain lopulta heidän olevan todella itsekkäitä koska ehdoin tahdoin altistavat itsensä riskiryhmäläisinä ja sitten hoitohenkilökunnan hoidettava myös heidät.