Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Epävarmuus kalvaa suomalaisia Espanjan Aurinko­rannikolla – ”Kenelläkään ei ole varmaa tietoa, miten täältä pääsee pois”

Vierailija
17.03.2020 |

Moni Espanjan Aurinkorannikolla oleskeleva tahtoisi palata nyt Suomeen.
– Minulla on monia hankalia perussairauksia, joten minun on tärkeää päästä palaamaan Suomen sairaanhoidon piiriin, Sari Sarrin sanoo En voi ottaa riskiä, että jäisin tänne jumiin.
Finnairin koneet seisoo nyt tyhjinä. Eikö kaikki halukkaat voitaisi hakea niillä kotiin?

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kas vain, eläkeläisen netti toimii näköjään Espanjassa!

En ole eläkeläinen ja viestittelen Helsingin Kalasatamasta. Ihmettelen vaan teitä mulqquja, katkeruus ja vahingonilo paistaa läpi viesteistänne. Ilakoikaa nyt sitten oikein mustien sydämienne kyllyydestä. Minä muutan etelään aivan varmasti jossain vaiheessa, että pääsen eroon teistä.

Jokaisen kannattaa tajuta, että omilla valinnoilla on seurauksia. Hyviä ja huonoja. Aina ei voi noukkia pelkkiä rusinoita pullasta.

rusinapulla-ihmiset on oma rotunsa...

Vierailija
62/76 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole eläkeläinen ja viestittelen Helsingin Kalasatamasta. Ihmettelen vaan teitä mulqquja, katkeruus ja vahingonilo paistaa läpi viesteistänne. Ilakoikaa nyt sitten oikein mustien sydämienne kyllyydestä. Minä muutan etelään aivan varmasti jossain vaiheessa, että pääsen eroon teistä.

Eli mitä heille nyt sitten sinun mielestäsi pitäisi tehdä?

Finnairin hakea heidät "talkoohengessä" kotiin UM:n piikkiin?

Kun ikiajat on tolkutettu ettei "konsulikyytejä" kotiin ole itsensä ulkomailla pulaan saattaneille tarjolla.

Tätä on viimeksi tolkutettu al holin kaapunaisten hakemisen yhteydessä.

Eikö mikään hälyytyskello soinut tilanteen alkaessa eskaloitua muualla Euroopassa? tai edes siellä Espanjassa. Tapahtui paljon aikaisemmin kuin Suomessa. Varsinkin jos on lukuisia perussairauksia kuin tällä Sarrilla. Miten hän on kuukausikaupalla selvinnyt niiden kanssa siellä Espanjassa muuten?

Silloin kun Korona lähti Euroopassa leviämään, olisi vielä helposti päässyt Suomeen. 

Itse ovat itsensä tuohon tilanteeseen saattaneet, uskoneet Espanjan loistavaksi kehumaansa terveydenhuoltoon. Mutta nyt kun se kriisissä sakkaa ja haluavat tietenkin hoitaa ensisijaisesti omat kansalaisensa, niin alkaa itkeminen siitä, että heidät pitäisi hakea kotiin.

Tämä tilanne ei todellakaan tullut eteen yhtäkkiä.

Ilkkuminen vauvapalstalla heitä ei ainakaan auta yhtään.

Väitetään, että kriisitilanteet yleensä lähentää ihmisiä ja herättää auttamishalua, mutta toista se on teidän av-palstan nihilistien keskuudessa, täällä vaan jaksetaan hekumoida eläkeläisten ahdingolla. Kuinkahan monta mikro-orgasmia tuo kikkeliskokkelis-torvelokin on jo tänä aamuna saanut?

Menikö loisella tunteisiin? Siinäpä etsit nyt uutta uhria, kun koko maailma on sairas ja sekaisin. Sinänsä en nauti kenenkään kärsimyksistä, mutta itsekkäät ihmisperseet voivat olla nyt levittämättä tuota ja nauttia auringosta, halvoista hinnoista ja lyhytnäköisyydestään ihan rauhassa.

LOINEN?! Hah, minä sentään olen töissä tälläkin hetkellä. Mitenkäs se sairaseläkeläisen arki rullaa siellä kotisohvalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vahingoniloinen, vaan pahoillani heidän puolestaan. Joskus on vaan oltava ajan hermolla ja osattava tehdä ripeitä päätöksiä. Toivottavasti tämä nyt opetti sen verran, että osaavat olla paremmin tilanteen tasalla siellä missä ovat ja pysyttelevät mahdollisimman suojassa. Ja opettelevat nyt ajattelemaan pari askelta eteen päin esimerkiksi elintarvike- ja lääkehankintoja. 

Vierailija
64/76 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahingonilossa lienee aimo annos kateutta. On annettu julkisuudessa auvoinen kuva Espanjassa elämisestä, joka on lähinnä paistattelua auringossa, läträämistä rasvojen kanssa, syömistä, ryyppäämistä ja naimista.

Vierailija
65/76 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vahingonilossa lienee aimo annos kateutta. On annettu julkisuudessa auvoinen kuva Espanjassa elämisestä, joka on lähinnä paistattelua auringossa, läträämistä rasvojen kanssa, syömistä, ryyppäämistä ja naimista.

Joo, ja parhaiten tämänkin tietävät tottakai av-palstan asiantuntijat, jotka eivät ole koskaan Espanjassa käyneetkään.

Minun Espanjassa asuvat suomalaiset ystäväni eivät ainakaan ryyppää, nai tai ota aurinkoa non-stoppina. Tekevät duunia Espanjassa varmasti enemmän kuin nämä heitä kadehtivat molot täällä Suomessa.

Vierailija
66/76 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän mulle on tullut sellainen käsitys että ne on juntteja ja vähemmän koulutettuja kansanosaa, jotka talvehtii jossain asuntovaunussa tai pikkukaksiossa juurikin Fugessa? Vai olenko väärässä?

Eikö korkeammin koulutetut tule julkisuuteen ollenkaan, vai jatkaako ne töissä paljon vanhemmaksi, vai eikö ne talvehdi Aurinkorannikolla ollenkaan?

Tai sitten niillä on senverran rahaa, ettei Suomeen matkustaminen tuota mitään ongelmaa?

Missä talvehtivat lääkärit, lakimiehet, ministeriöiden valtiosihteerit, missä ne on?

Miksi aina Espanjan eläkeläiset on jotain mursunmallisia -sekä miehet että naiset, jotka hiukset kynittyinä kertoo miten joka päivä käydään pitkällä lenkillä?? Vaikka naama ei siltä näytä?

Vierailija
67/76 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistähän mulle on tullut sellainen käsitys että ne on juntteja ja vähemmän koulutettuja kansanosaa, jotka talvehtii jossain asuntovaunussa tai pikkukaksiossa juurikin Fugessa? Vai olenko väärässä?

Eikö korkeammin koulutetut tule julkisuuteen ollenkaan, vai jatkaako ne töissä paljon vanhemmaksi, vai eikö ne talvehdi Aurinkorannikolla ollenkaan?

Tai sitten niillä on senverran rahaa, ettei Suomeen matkustaminen tuota mitään ongelmaa?

Missä talvehtivat lääkärit, lakimiehet, ministeriöiden valtiosihteerit, missä ne on?

Miksi aina Espanjan eläkeläiset on jotain mursunmallisia -sekä miehet että naiset, jotka hiukset kynittyinä kertoo miten joka päivä käydään pitkällä lenkillä?? Vaikka naama ei siltä näytä?

Ei taida edes rahalla nyt päästä

Vierailija
68/76 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen kannattaa tajuta, että omilla valinnoilla on seurauksia. Hyviä ja huonoja. Aina ei voi noukkia pelkkiä rusinoita pullasta.

Tarkoittaako tuo sanonta sitä, että joku syö pelkät rusinat pullasta vai toisinpäin? Itse en pidä lainkaan rusinoista.

Vierailija
69/76 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaako tuo sanonta sitä, että joku syö pelkät rusinat pullasta vai toisinpäin? Itse en pidä lainkaan rusinoista.

Sanonta löytyy myös muista kielistä. Esim enlanniksi no cherry picking. Eli kun tekee valinnan ,ei voi poimia pelkkiä herkkuja eli etuja. Valintojen myötä tulevat haitat tulee myös sietää.

Vierailija
70/76 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ja parhaiten tämänkin tietävät tottakai av-palstan asiantuntijat, jotka eivät ole koskaan Espanjassa käyneetkään.

Minun Espanjassa asuvat suomalaiset ystäväni eivät ainakaan ryyppää, nai tai ota aurinkoa non-stoppina. Tekevät duunia Espanjassa varmasti enemmän kuin nämä heitä kadehtivat molot täällä Suomessa.

Duuni Espanjassa, verot Espanjaan, terveydenhuolto Espanjassa.

Vierailija
71/76 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyihmiset eivät enää tunne kielemme rikasta sanontaperinnettä. Sääli. 

Vierailija
72/76 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mitä heille nyt sitten sinun mielestäsi pitäisi tehdä?

Finnairin hakea heidät "talkoohengessä" kotiin UM:n piikkiin?

Kun ikiajat on tolkutettu ettei "konsulikyytejä" kotiin ole itsensä ulkomailla pulaan saattaneille tarjolla.

Tätä on viimeksi tolkutettu al holin kaapunaisten hakemisen yhteydessä.

Eikö mikään hälyytyskello soinut tilanteen alkaessa eskaloitua muualla Euroopassa? tai edes siellä Espanjassa. Tapahtui paljon aikaisemmin kuin Suomessa. Varsinkin jos on lukuisia perussairauksia kuin tällä Sarrilla. Miten hän on kuukausikaupalla selvinnyt niiden kanssa siellä Espanjassa muuten?

Silloin kun Korona lähti Euroopassa leviämään, olisi vielä helposti päässyt Suomeen. 

Itse ovat itsensä tuohon tilanteeseen saattaneet, uskoneet Espanjan loistavaksi kehumaansa terveydenhuoltoon. Mutta nyt kun se kriisissä sakkaa ja haluavat tietenkin hoitaa ensisijaisesti omat kansalaisensa, niin alkaa itkeminen siitä, että heidät pitäisi hakea kotiin.

Tämä tilanne ei todellakaan tullut eteen yhtäkkiä.

Ilkkuminen vauvapalstalla heitä ei ainakaan auta yhtään.

Väitetään, että kriisitilanteet yleensä lähentää ihmisiä ja herättää auttamishalua, mutta toista se on teidän av-palstan nihilistien keskuudessa, täällä vaan jaksetaan hekumoida eläkeläisten ahdingolla. Kuinkahan monta mikro-orgasmia tuo kikkeliskokkelis-torvelokin on jo tänä aamuna saanut?

Menikö loisella tunteisiin? Siinäpä etsit nyt uutta uhria, kun koko maailma on sairas ja sekaisin. Sinänsä en nauti kenenkään kärsimyksistä, mutta itsekkäät ihmisperseet voivat olla nyt levittämättä tuota ja nauttia auringosta, halvoista hinnoista ja lyhytnäköisyydestään ihan rauhassa.

LOINEN?! Hah, minä sentään olen töissä tälläkin hetkellä. Mitenkäs se sairaseläkeläisen arki rullaa siellä kotisohvalla?

Olet av-palstalla.

Vierailija
73/76 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanonta löytyy myös muista kielistä. Esim enlanniksi no cherry picking. Eli kun tekee valinnan ,ei voi poimia pelkkiä herkkuja eli etuja. Valintojen myötä tulevat haitat tulee myös sietää.

En pidä myöskään kirsikoista.

Vierailija
74/76 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyihmiset eivät enää tunne kielemme rikasta sanontaperinnettä. Sääli. 

Joukossamme on nykyisin myös uusia suomalaisia, se pitää muistaa.

Vierailija
75/76 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän kyseessä ole aika satunnainen otos suomalaisia. Ehkä kuitenkin painottuen persoonallisuustyyppeihin joista on ehkä hiukan haittaa kriisioloissa. Eivät ole kovin turvallisuushakuisia ovat siis pulassa jos suunnitelmat muuttuvat force majoure vaikka kokemusta olisikin. Ihminen joka kotioloissaan rakentaa kotivaraa tai muuten preppailee tuskin harrastaa kaukomatkailuseikkailua. Tilastollisesti. Nyt siitä on vain haittaa että turistit ovat kokemushakuisia.

Vierailija
76/76 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan