Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi tuntemattoman kanssa OFFICIAL

Vierailija
16.03.2020 |

Alkaa tänään kello 21. Aiotko katsoa?

Kommentit (1457)

Vierailija
901/1457 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa (spoilivaroituksella vaikka) nyt joku että saako Riina&Ari lapsen vai meneekö tämä toinenkin raskaus kesken?

Eilisessä TVjaksossa kun sai sen kuvan että raskaus sai alkunsa mutta menikö sekin kesken?

SPOILER

Riinalla ja Arilla menee tuokin raskaus kesken. Uusimmassa ruutu+ jaksossa näytetään myös, kun Riina ja Ari riitaantuu Arin seksisuhteiden takia, eikä Ari enää sitten halua jatkaa Riinan kanssa vaan jättää leikin kesken.

Tietääkö kukaan kuinka yleistä tällainen on että raskaus mene alkuvaiheessa useammin kesken ja mistä vois johtua?

Vierailija
902/1457 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa (spoilivaroituksella vaikka) nyt joku että saako Riina&Ari lapsen vai meneekö tämä toinenkin raskaus kesken?

Eilisessä TVjaksossa kun sai sen kuvan että raskaus sai alkunsa mutta menikö sekin kesken?

SPOILER

Riinalla ja Arilla menee tuokin raskaus kesken. Uusimmassa ruutu+ jaksossa näytetään myös, kun Riina ja Ari riitaantuu Arin seksisuhteiden takia, eikä Ari enää sitten halua jatkaa Riinan kanssa vaan jättää leikin kesken.

Tietääkö kukaan kuinka yleistä tällainen on että raskaus mene alkuvaiheessa useammin kesken ja mistä vois johtua?

Minulla on 4 lasta, mutta myös 3 keskenmenoa. Ei tutkittu koskaan, koska ne tulivat kun olin jo yhden lapsen saanut ja eivät tulleet peräkkäin. Sanottiin vain, että on hyvä asia, että raskaudun helposti. Riinalla eri juttu, kun on nuori ja ekaa yritetään. Ekana pyytävät pudottamaan painoa todennäköisesti. Olen itse hoikka, mutta näin olen kuullut. 3 keskenmenon jälkeen tutkitaan vasta, koska keskenmenoja on paljon. Tutkia pitäisi Riinan tapauksessa mielestäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
903/1457 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuvaiheen keskenmenoja tapahtuu tosi paljon. Useinhan niitä ei välttämättä edes huomaa, jos on vähän epäsäännöllinen kierto. Tietysti jos lasta tekemällä tehdään ja raskaustestaa heti kun mahdollista niin silloinhan myös nuo varhaiset kezkenmenot tulee tietoon. Aika yleinen linjaus taitaa olla että kolmannen jälkeen tutkitaan

Vierailija
904/1457 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoa, vai onko nuo tv-psykologit jotenkin tosi turhia? Ne sanoo aina asiat tyyliin "punainen on kirkkaampi väri kuin harmaa", eli sanovat asioita joita kuka tahansa voisi sanoa ilman monen vuoden koulutusta.

Vierailija
905/1457 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ruutu+:sassta seuraavaa jaksoa vielä katsonut, mutta tuon Riinan ja Arin juttua kyllä ihmettelen.

Silloin leirillä ku tapasivat, Riina selvästi tunsi ihastumista Ariin ja Ari kyllä vaikutti heterolta, koska mielestäni flirttaili Riinalle eikä voinut kertoa niin olennaista asiaa kun että on homoseksuaali. Luuliko Ari, että on helpompi löytää kumppanuus vanhempi kun ei paljasta suuntautumistaan. Ari kuitenkin kovasti haluaisi edes sen yhden lapsen.

Riinalla on mahdollisuus kyllä löytää muutakin kautta kumppani ja puoliso jonka kanssa tehdä lapsen ja tuntui että tämä kumppanuus vanhemmuus ei ole Riinalle oikea ratkaisu.

Mikäli Ari haluaa itselleen uuden kumppanuus vanhemman, toivoisin hänen olevan täysin rehellinen ja avoin tälle henkilölle. Mielestäni jos tuon prosessin aikana harrastaa miesten välistä seksiä, kyllä tästä tulee kertoa kumppanille. Ja mikäli haluaa jatkossa asua Tallinnassa, kannattaisiko sitä kumppania mielummin etsiä sieltä.

Mietin samaa. Arin pitäisi hoitaa homma eri tavalla maaliin ja ehdottomasti pitäisi olla avoin eikä tuolla lailla johdatella harhaan, että esitti ihastunutta ja ho-mous selvisi myöhemmin. Ari sitä paitsi jossain jaksossa sanoi, että hänellä on tapana mennä vähän mukaan siihen mitä toinen ajattelee. Niin ja sanoihan Hannnakin, että Arin ja Riinan välillä näyttäisi olevan muutakin kuin kumppanuusvanhemmuus. Sitä paitsi sarjassa esiteltiin homoseksuaaleja isiä, jotka tulleet kumppanuusvanhemmuuden kautta isiksi eli ei pitäisi olla mikään juttu, jos on vaan avoin. Riinalle soisin kunnon parisuhteen ja sitä kautta perheen, tuntuu olevan hänelle tärkeää perheen yhteinen aika.

Vierailija
906/1457 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko ainoa, vai onko nuo tv-psykologit jotenkin tosi turhia? Ne sanoo aina asiat tyyliin "punainen on kirkkaampi väri kuin harmaa", eli sanovat asioita joita kuka tahansa voisi sanoa ilman monen vuoden koulutusta.

Hyvä muistaa, että tässä tehdään tv-ohjelmaa. Klipit on leikattuja ja asioita pitää esittää kansan tajuisesti. Tosin en ymmärrä miksi ohjelmassa on jopa 3 psykologia. Ajattelivatko saavansa enemmän pareja? Juontaja on aivan turha, kun samat jutut toistuu ja kertoo ilmiselvät asiat.

907/1457 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä muistaa, että tässä tehdään tv-ohjelmaa. Klipit on leikattuja ja asioita pitää esittää kansan tajuisesti. Tosin en ymmärrä miksi ohjelmassa on jopa 3 psykologia. Ajattelivatko saavansa enemmän pareja? Juontaja on aivan turha, kun samat jutut toistuu ja kertoo ilmiselvät asiat.

Eikös tämä kolmas henkilö ole asianajaja, joka on perehtynyt kumppanuusvanhemmuuteen? Ja tuo tukea sopimusten tekoon.

Vierailija
908/1457 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bolivar kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös tämä kolmas henkilö ole asianajaja, joka on perehtynyt kumppanuusvanhemmuuteen? Ja tuo tukea sopimusten tekoon.

Oikeassa olet.

Vierailija
909/1457 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella sekavasti ja epäjohdonmukaisesti leikattu. Ensin Hanna muka on jo viimeisellä kolmanneksella (vko 26) ja sitten yhtäkkiä myöhemmin rakenneultrassa joka tehdään yleensä viikon 20 aikoihin.

Vierailija
910/1457 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun Jonni noita letkautuksia heitteli, että jos Krista haluaa, voi ostaa vauvalle tavaroita muttei vauva hänen mielestään mitään tarvitse ja sitten se toinen niistä kissoista, että entä jos hän nukkuisi vauvan kanssa ja Krista kissojen... Krista silleen epäuskoisesti naurahti niille kommenteille. Toivottavasti keskustelivat asioista kunnolla. Lähtökohtaisesti luulisi, että Jonni osallistuisi puoliksi lapsen tavaroiden hankkimiseen ja vaikka lapsi nukkuisikin pahvilaatikossa, kai se jonkinlaisen menopelin tarvitsee jos sitä ei auton kyydissä kotiin raahaa tai jonkun kantovirityksen. Krista ilmeisesti myös halusi lapselle jonkinlaisen sängyn. Vai ostaako äiti kaiken, kun kerta haluaa, vaikkei isän mielestä niille olekaan tarvetta? 

Minua ärsytti tosi paljon se Jonnin kommentti että "mun mielestä ei tarvii mitään". Siis lapsiko ei tarvitse esimerkiksi sänkyä, jossa nukkua? Ei tarvitse vaatteita, joihin hänet puetaan? Ei tarvitse mitään vaunuja, tai kantokoppaa/kassia/reppua tms, jotta äiti voi liikkua vauvan kanssa ulkona? Ei tarvitse vauva myöskään mitään leluja tai virikkeitä, edes unilelua turvallista tunnetta tuomaan? Lapsi myös oppii uusia asioita myös lelujen ja eri asioiden koskettamisen kautta ym.

Tosi outo asenne ja minun mielestäni inhottavaa sanoa ensimmäistä lastaan odottavalle innokkaalle ja pelokkaalle äidille noin. Itse ainakin olisin suuttunut ja sanonut, että oikeastiko luulet että en mitään osta omalle lapselleni. Ihan saa olla kuin katulapset ilman mitään. 

Minusta ainakin tuntui koko kommentti siltä, että Jonnin piti vain sitä omaa "olen parempi ihminen"-maailmanpelastajan ideologiaansa tuoda esille telkkarissa, vaikka ihan hyvin kyllä aikuinen ihminen (ja isä vielä jo valmiiksi) tajuaa, että kyllä se lapsi nyt jotain tarvikkeita tarvitsee. Ei tietenkään pidä mennä äärimmäisyyksiin ja kuluttaa koko säästöjä turhaan krääsään, joka ei oikeasti ole tarpeen, mutta perustarpeet ja asiat pitää todellakin olla valmiina... Mielestäni suorastaan vastuutonta vanhemmuutta, jos ei yhtään mitään valmiiksi varattaisi ennen lapsen tuloa. Sittenkö vastasynnyttäneen ja vielä toipuvan äidin pitäisi lähteä niitä vauvatarvikkeita pikkuvauvan kanssa ostelemaan, kun niitä kumminkin tarvittaisiin. Sen sijaan, että olisi valmistautunut hyvin ja saisi rauhassa olla vauvan kanssa kotona.

Minulla ei ole Ruutu+:aa, joten mielenkiinnolla odotin että mistä tässä Jonnin ja Kristan "konfliktissa" oli oikein kyse. Mutta eihän se mikään kummoinen juttu ollutkaan. Hehän olivat hieronnassa kun kävivät tuota keskustelua ja minä tulkitsin tuon Jonnin kommentin sellaiseksi, että "en nyt kesken hieronnan jaksa keskustella aiheesta, rentoudutaan vaan." Ja se komentti että Kristaa nukkuu kissojen kanssa ja hän vauvan kanssa kuulosti minusta siltä, että "mietitään tätä".

Vierailija
911/1457 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen se että toimiikohan ohjelma lopulta (hyvää?) tarkoitustaan vastaan? Kumppanuusvanhemmuus näyttäytyy siinä paljolti keskinäisenä kinasteluna, oikutteluna ja jatkuvana vaikeuksien vuona. Luulisi että asiaa harkinneet ovat kuitenkin tosimielellä liikenteessä, Hanna on tästä hyvä esimerkki. Riinan ja Arin suhde on outo, viisaampi olisi jättää koko asia sikseen ennen kuin on liian myöhäistä. Riina on kuitenkin vielä niin nuori, että hänellä on mahdollisuus saada lapsi ns. perinteisellä tyylillä.

Vieläkö joku ihan oikeasti tänä päivänä kuvittelee että ikä on se ainoa mittari raskaaksituloon?

Tosin tilastollisesti paljon todennäköisempää, että onnistuu raskaaksi tulo ja raskauden hyvä sujuminen loppuun asti, jos äiti on nuori. Parikymppistä ja nelikymppistä verrattaessa.

Vierailija
912/1457 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelusta on hyötyä elämässä, lapsesta on pelkkää harmia KOKO MAAPALLOLLE! Mikä on niin hyvä syy, että on oikeutettu niin itsekkääseen tekoon kuin biologisen lapsen hankkimiseen?

Olisko sun mielestä sun äidin ja isän pitänyt jättää sut hankkimatta? 🤔

Vierailija
913/1457 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riina on todella lapsellinen. Hyvä esimerkki siitä, että mulle kaikki heti nyt. On vielä nuori, ja voisi saada perheen ihan perinteisesti parisuhteessa, mutta kun mä haluuuuun sen lapsen NYT.

914/1457 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruutu+

Jäin miettimään Riinan ja Arin kumppanuusvanhemmuuden päättymistä. Molemmat tuntuivat olevan erittäin hukassa itsensä ja varsinkin toistensa kanssa. Riinan käytös on ollut pitkin matkaa erikoista, mutta Arin kommentit omasta hermostumisestaan  ovien paiskomista ja lautasten heittelyä myöten kuulostivat kyllä siltä, että hänenkin kannattaisi hetkinen miettiä, miten hermot pitäisivät lapsen kanssa, jos sellaisen jonkun muun kanssa vielä joskus saa. Ilmeisesti tämä oli hänen "normaali" käytösmallinsa vaikeissa tilanteissa. 

Kommunikaatio heillä ei myöskään pelannut. Tai no, harvemmin se pelaa, jos toinen tulkitsee kaiken oman mielensä mukaan, ja toinen mieluummin lähtee ovet paukkuen kuin alkaisi selvittämään asioita. Tässä viimeisessä keskustelussa, jossa Ari teki "bänksit" kumppanuusvanhemmuuden suhteen, niin Riina väitti Arin sanoneen jotakin, mihin Ari vastasi, että en ole noin sanonut. Ja Riinan vastaus, että "siltä se ainakin kuulosti". Siis aivan kuin 15-vuotias vastaisi ensimmäiselle poikaystävälleen, kun haluaa haastamalla haastaa riitaa. No, tämä viesteillä kommunikointi on muutenkin ollut täysin alkeellista nykyajan Facetime -maailmassa, joten sitä saa mitä tilaa, mutta jotenkin kummastuttaa.  Toivottavasti Partanen on  kannustanut heitä hakeutumaan terapiaan ohjelman ulkopuolellakin.

Vierailija
915/1457 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni on asperger ja adhd.

tunnistan asperger piirteet Jonnista selvästi.

puhetyyli, töksäyttely, tietty ilmeettömyys, asiakeskeisyys ja analyyttisyys jne.

eli hän tuskin tahallaan on töykeän oloinen, vaan se johtuu luultavasti autisminkirjosta. (en usko, että hän on itse tietoinen omasta assiudestaan..)

Vierailija
916/1457 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riina on todella lapsellinen. Hyvä esimerkki siitä, että mulle kaikki heti nyt. On vielä nuori, ja voisi saada perheen ihan perinteisesti parisuhteessa, mutta kun mä haluuuuun sen lapsen NYT.

Lapsentekomielessä Riina ei kyllä ole enää nuori, vaan parhaan hedelmällisen ikänsä loppupäässä. Tällä hetkellä siis 31-32 v ja naisen hedelmällisyys alkaa selvästi laskea iimeistään siinä 34-35-vuotiaana. Eli kiirehän hänellä alkaisi olla. Totta kai vanhempanakin osa onnistuu, mutta siihen tarvitaan sitten paljon todennäköisemmin kalliita ja henkisesti rankkoja hoitoja, kuten Hannan tapauksessa.

Olen aika varma että yksi syy suomalaisten rankasti laskeneeseen syntyvyyteen on juuri se, että nuoruuden käsitettä ollaan venytetty niin pitkälle eteenpäin. Koetaan, että ollaan vielä kolmekymppisenäkin ihan nuoria aikuisia ja vastahan tässä aikuiselämä on alkanut, ajatellaan että lapset tulee sitten joskus ja hyvin on vielä aikaa. Mutta jos biologisesti katsotaan, (vaikka se pahalta tuntuu sanoakin) niin kun tytöllä kuukautiset alkavat joskus ehkä yläasteiässä (itselläni alkoi jo 11-vuotiaana..) niin joka kuukausi kypsyy yksi munasolu, joita on jokaisella vain rajattu määrä eikä lisää tule. Riinakin on ollut hyvässä hedelmällisessä iässä jo reippaasti yli 15 vuotta.

Ja joo, itselläni on ihan sama ongelma/pelko... Juuri täytin 28 v, aina halunnut lapsia mutta ei ole vain elämäntilanne nuorempana ollut sopiva mm. huonon taloudellisen tilanteen vuoksi. Suurin pelkoni on että jään lapsettomaksi, koska eniten elämässä haluaisin loppujen lopuksi kokea äitiyden. Riinan seuraaminen ei ainakaan helpottanut pelkojani, vaan pahensi vain stressiä että mitä jos käy samoin eikä vain millään onnistu. No, onneksi olemme miehen kanssa suunnitelleet jo että lasta aletaan yrittää lähitulevaisuudessa.

Vierailija
917/1457 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsentekomielessä Riina ei kyllä ole enää nuori, vaan parhaan hedelmällisen ikänsä loppupäässä. Tällä hetkellä siis 31-32 v ja naisen hedelmällisyys alkaa selvästi laskea iimeistään siinä 34-35-vuotiaana. Eli kiirehän hänellä alkaisi olla. Totta kai vanhempanakin osa onnistuu, mutta siihen tarvitaan sitten paljon todennäköisemmin kalliita ja henkisesti rankkoja hoitoja, kuten Hannan tapauksessa.

Olen aika varma että yksi syy suomalaisten rankasti laskeneeseen syntyvyyteen on juuri se, että nuoruuden käsitettä ollaan venytetty niin pitkälle eteenpäin. Koetaan, että ollaan vielä kolmekymppisenäkin ihan nuoria aikuisia ja vastahan tässä aikuiselämä on alkanut, ajatellaan että lapset tulee sitten joskus ja hyvin on vielä aikaa. Mutta jos biologisesti katsotaan, (vaikka se pahalta tuntuu sanoakin) niin kun tytöllä kuukautiset alkavat joskus ehkä yläasteiässä (itselläni alkoi jo 11-vuotiaana..) niin joka kuukausi kypsyy yksi munasolu, joita on jokaisella vain rajattu määrä eikä lisää tule. Riinakin on ollut hyvässä hedelmällisessä iässä jo reippaasti yli 15 vuotta.

Ja joo, itselläni on ihan sama ongelma/pelko... Juuri täytin 28 v, aina halunnut lapsia mutta ei ole vain elämäntilanne nuorempana ollut sopiva mm. huonon taloudellisen tilanteen vuoksi. Suurin pelkoni on että jään lapsettomaksi, koska eniten elämässä haluaisin loppujen lopuksi kokea äitiyden. Riinan seuraaminen ei ainakaan helpottanut pelkojani, vaan pahensi vain stressiä että mitä jos käy samoin eikä vain millään onnistu. No, onneksi olemme miehen kanssa suunnitelleet jo että lasta aletaan yrittää lähitulevaisuudessa.

Taas näitä biologien juttuja.

Olen 46v. nainen ja neljän viiden lapsen äiti. Esikoisen sain 36-vuotiaana, toisen 38-vuotiaana, kolmannen 41-vuotiaana ja kuopuksen 43-vuotiaana. 

Vierailija
918/1457 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 46v. nainen ja neljän viiden lapsen äiti. Esikoisen sain 36-vuotiaana, toisen 38-vuotiaana, kolmannen 41-vuotiaana ja kuopuksen 43-vuotiaana. 

Odotan viidettäni nyt seitsemännellä kuulla.

Vierailija
919/1457 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ruutu plussan klipin perusteella vika jaksossa selvittelevät välinsä ja Ari itkee "vihdoinkin"

Ruutu plus: 9. jakson lopussa näytetään pätkä viimeisen jakson (10/10) tapahtumista. Siinä Riina ja Ari istuvat asiantuntijoiden edessä ja käyvät ilmeisesti yhteistä "matkaa" läpi, eli niin sanottu klousaus. Oletan, että 9. jaksossa tehty päätös yhteisen projektin lopettamista ei tule muuttumaan. Sanoit kommentissasi, että vikassa jaksossa Ari itkee "vihdoinkin". Ennakkopätkässä ei ole sellaista kohtaa vikasta jaksosta, tarkistin kahteen kertaan.

Vierailija
920/1457 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on FAKTOJA. Se että joku saa lapset helposti vanhana ja toinen nuorena on juuri sitä mistä keskiarvo muodostuu.

Miksi maailmassa olisi yhtään lapsettomuudesta kärsivää ihmistä, jos kaikki voisivat helposti saada lapsen vaikka 43 vuotiaana..?

Et ilmeisesti tajunnut mitään esimerkiksi Hannan tiestä, jos olet kyseistä ohjelmaa katsonut..

Ketju on lukittu.