Meneeköhän kuntosalit kiinni?
Kommentit (55)
Toivottavasti ei. Meihin hyväkuntoisiinhan tuo korona ei iske. Kyllä pelottaisi jos olisi läski tai vetäisi röökiä ja pahimmassa tapauksessa molempia.
Lopetin toistaiseksi kovemmat treenit ja siirryin normireippailuun. Turha helpottaa koronan työtä elimistön stressitilalla.
Olin tänään iltapäivällä menossa lähisalille, mutta se meni nenän edestä kiinni. Minuutti aikaisemmin oli kunnalta tullut uusi ohjeistus.
Ainakin Helsingin crossfit salit pitävät ovensa auki, vaikka suositellaan alle 10 hengen kokoontumisia... mielestäni aika vastuutonta.
Hyi, laitteet ja puntit on tautipesäkkeitä!
Hauskaa kun maaniset treenajat ei pääsekään salille. Voi sitä itkua ja hammastenkiristystä. Heh. Tiettävästi kukaan ei ole kuollut treenaamattomuuteen.
Kotonakin voi jumpata, ei muuta kuin omalla ruumiinpainolla tekemään kalusteiden avulla sarjoja.
Toivottavasti poikkeuslailla laittavat myös yksityiset salit kiinni. Saleilla on yllättävän paljon pienessä flunssassa kävijöitä, joiden on pakko päästä kolme kertaa viikossa treenaamaan pakaroita.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ei. Meihin hyväkuntoisiinhan tuo korona ei iske. Kyllä pelottaisi jos olisi läski tai vetäisi röökiä ja pahimmassa tapauksessa molempia.
Ei pitäne paikkansa. Korona tarttuu tai ei tartu. Veikkaisin, että todennäköisemmin tarttuu jos sille altistuu. Itse olen hyväkuntoinen, harrastanut aktiivisesti erilaisia liikuntamuotoja koko ikäni. Oletan, että tulen saamaan kuitenkin jossakin vaiheessa koronatartunnan. Oireiden voimakkuudesta en mene takuuseen. Voipi olla lieväoireinen tai sitten tulee kunnon oireet. En ole läski tai vedä röökiä, mutta olen realisti.
Kuntosalilla käyminen ja salitreeni on tän kaiken koronapas*an keskellä itselleni henkireikä ja todellakin jatkan siellä käymistä niin pitkään kuin vaan ovet pidetään auki. Tänään(kin) olin salilla ja kyllä siellä lisäkseni oli monta muutakin tyyppiä, tietysti turvavälejä unohtamatta.
Pääkaupunki seudulla fressit kiinni ma lähtien.
Niin turhauttavaa
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi nähdä ihan kasvokkain se ihminen, joka haluaa väkisin nytkin kuntosalille kun niitä kehotetaan välttämään ja julkiset salit määrättiin suljettaviksi.
No olen menossa huomennakin. Elixian sovelluksesta voin vielä tarkistaa, että on väljää. Sovellukseen tulee ilmoitukset, jos jollain salilla on paljon ihmisiä, voin valita sitten. Pystyn menemään päivällä niin varmasti ei ole liikaa ihmisiä. Kävin eilen salilla päivällä ja isot tilat, väljää ja turvavälit pysyi. Pidän turvallisena.
En pysty tekemään kotona samanlaista treeniä kuin salilla. Salilla käynti on minulle henkireikä nyt kun mitään muita iloja ei juuri elämässä ole.
Vierailija kirjoitti:
Hallituksen poikkeuslain suositus on, että kaikki harrastuspaikat suljetaan.
Poikkeuslain suositus? Ja tyypit peukuttavat tällaista sekavaa sontaa :D
Onneksi on keittiössä kyykkyteline, penkki ja 100kg painoja, niin pystyn treenaamaan täysillä. Huomenna menen silti vaihtelun vuoksi ihan salille.
Just kun sain pakotettua itteni treenaamaan...