Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kenen lapset saavat mennä päiväkotiin?

Argh
16.03.2020 |

Epäselvää. Saako vain kriittisten alojen työntekijöiden lapset mennä hoitoon, mikä on kriittinen työ? Määrääkö pk vai jäikö tämä nyt ihmisten oman harkinnan varaan? Suoritan opintoihin kuuluvaa harjoittelua, pitääkö tämä nyt keskeyttää ja ottaa lapsi pois hoidosta vaikka varhaiskasvatus pysyy auki? N

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh mitä itsekkäitä tomppeleita osa. Nyt ne mukulat vaan kotiin jos yhtään mahdollista. Ei tämä lopun elämää kestä. Nyt vähän sitä joustoa ja pää pois sieltä omasta pepusta.

Vierailija
62/65 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokulipäivä kirjoitti:

Jos nyt rehellisiä ollaan, niin harva etätyö oikeasti onnistuu kunnolla jos samalla pitää kaitsea pieniä lapsia. Miksei vanhempainvapaalla tehdä koko ajan etätöitä jos se niin helposti onnistuisi?

Jos nyt ihan rehellisiä ollaan, niin eiköhän aika monella tämän pandemian myötä myös sitä etätyötä ole vähemmän, kun talouskin hidastuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki lapset saa mennä päivähoitoon, mutta jos mahdollista niin suositellaan pitämään kotona. Meillä on perheessä kaksi etätöitä tekevää, mutta lapset menee ho itoon ainakin nyt toistaiseksi, koska ei alle kaksivuotiaan kanssa tule työnteosta mitään. Jos tilanne täällä päin alkaa näyttää huonolle, niin katsotaan sitten pystytäänkö järjestelemään työmme niin että lapset saisi olla kotona. Toistaiseksi tässä kaupungissa on kaksi vahvistettua tapausta eikä mitään isoja karanteeneja ollut.

Korona kiittää, kun saa sinunkin perheesi.😈

Vierailija
64/65 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne etätyöpäivän työtkin rupeaa olemaan vähissä kun tilanne jatkuu. Nää on nyt järjestelykysymyksiä, osalla ei vain ole halukkuutta siihen järjestelyyn. Linkkarikin on nyt jo täynnä valitusta siitä kuinka kalenterit on tyhjiä ja on myös hyviä vinkkejä etäilyyn lasten kanssa. 

Vierailija
65/65 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maikkuuuu kirjoitti:

Itse en pysty kunnolla edes yhtä työsähköpostia lukemaan sillon kun lapsi kotona, puhuu nimittäin aikalailla koko sen ajan kun on hereillä 😅😬

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan kaikkien joiden pitää tehdä töitä.

Joudut menemään työpaikalle = lapset hoitoon

Teet etätöitä = lapset hoitoon, muuten ei voi tehdä töitä

Eli kaikki työssäkäyvät vievät lapsensa hoitoon kuten ennenkin. Siitä se korona jatkaa tarttumistaan perheisiin ja henkilökuntaan ja heidän perheisiin. Ei taida tämä linjaus toimia kuten pitäisi :D

Pystyy lapsia hoitamaan etänäkin, jos on halua, riippuu tietysti hieman myös työstä. Piirretyt, askartelut, tarrat jne. käsille. Hätä keinot keksii. Jos tekee jotain asiakasneuvontaa puhelimitse, niin sitten voi olla haastavampaa. Tosin luulisi että näissäkin hommissa on osalla tällä hetkellä melkoi hiljaista. 

Minulla on lapsi nyt kipeänä. Töistä kysyi tekisinkö etätöitä, erikoistilanne ja toisivat jopa koneen minulle kotiin. Nyt on tiukkaa ja jokainen joka voi edes jotain tehdä koitetaan saada se tekemään.

Minä pidän työstäni ja etenkin siitä hommasta mitä tarjottiin etänä mutta oli pakko sanoa ei koska tiedän että se vaan ei onnistu samalla kun lapsi haluaa huomiota.

Sairaan lapsen hoitoa ei nyt pidä sotkea tähän. Silloin ei ole velvollisuutta tehdä töitä, edes etätöitä. Meilläkin jo ruvettiin laajentamaan, että jos on oireita, niin pitää jäädä etätöihin. No silloin kyllä jäädään sairaslomalle. Mutta muistakaa nyt tässä tilanteessa, että jos olette itse kipeänä, niin lasta ei saa ehdottomasti viedä hoitoon!