flagyl ja imetys
Onko kukaan käyttänyt flagyl-emätinpuikkoja imetyksen aikana? Pakkausselosteessa se kielletään, mutta näin vaan lääkäri suositteli niitä kuitenkin käyttämään. Soitin vielä neuvolaan uudestaankin ja ihmettelin asiaa, mutta th sanoi, että kyllä se lääkäri tietää, mitä on määrännyt.
Kommentit (22)
Jos saa? :D
Mulla iski vuoden vaihteessa tarve hankkia Flagyliä. Menin kierukan asettaneen lääkärin luo joka kirjotti reseptin. KOtona aloin miettimään kuinka mahtaa imetyksen käydä -en huomannut mainita tietenkään imetystä lääkärille.. Soitin hoitajalle joka kysyi lääkärin mielipidettä ja lääkäri vaihtoi suun kautta nautittavat pillerit emätinpuikkoihin.
Apteekistakin kysyin mielipidettä ja he sanoivat että emätinpuikkoja jos imettää. Ei pillereitä.
Olin siinä muistaakseni 5 päivää sitten emätinpuikkojen varassa ja imetin. Lapseen ei ole MUN SILMIINI ilmennyt mitään, ei itkusuutta, ei näppyjä.. Eikä mullakaan ollu ongelmia puikkojen kanssa.
Nää on tämmösiä hankalia asioita. Jos imetys tuntuu tosi pahalta susta kuitenkin niin anna lapselle korviketta kuurisi yli ja pumppaile rintoja ahkeraan, pumput ei oo niin tehokkaita imemään kuin vauvasi joten pumppaile ahkerammin kuin imettäisit.
Tsemppiä!
Eivät lääkärit voi hoitoja määrätessään miettiä kaikkein synkimpiä seuraamuksia, muuten hoitoja ei voi antaa ollenkaan. Silloin kun kaikki ei mene niin kuin pitää niin sitten toimitaan tilanteen mukaan ja hoidetaan mahdolliset komplikaatiot.
Farmaseutit eivät ikinä voi estää lääkärin määräämää hoitoa, he voivat kyllä soittaa ja varmistaa annoksen ja lääkkeen, mutta lääkäri päättää hoidosta ihan itse. Tämä Flagyl ei todellakaan ole mikään ongelma, hoitamaton bakteerivaginoosi esim. raskauden aikana sen sijaan altistaa keskenmenoille ja se kannattaa hoitaa, hoitamatta jättäminen on itsessään suurempi riski. Lääkärit joutuvat päivittäin punnitsemaan hoidon hyötyjä ja haittoja ja haittoja täytyy vain sietää, ei näissä asioissa voi koskaan pelata varman päälle. Meilläkin naistentaudeilla Flagylia annetaan ensisijaislääkkeenä suoraan suoneen toiseen antibioottiin yhdistettynä (yleensä kefuroksiimiin) jos raskaana olevalla on jokin vakavampi gynekologinen infektio.
Farmaseutit ja proviisorit eivät todellakaan tiedä lääketieteestä yhtään mitään eikä se heille kuulukaan.