Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää kaikki itkevät yrittäjät, kulttuuritoimijat ym. jotka pyytää asiakkaita tukemaan heitä

Vierailija
16.03.2020 |

Ei tässä kuulkaan kenenkään elanto nyt tukevalla pohjalla ole. On tulossa lomautuksia, työttömyyttä ym.
Sori, mutta en osta lippuja tilaisuuksiin joita ei pidetä, en osta tuotteita joita en tarvitse.

Kommentit (405)

Vierailija
321/405 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti huvittaa tässä keskustelussa kun kaikki pienyrittäjät vastaavat yhtäkkiä Suomen pyörimisestä ja työllistämisestä :D Jokainen parturikampaaja vertautuu johonkin Nordeaan yhteisöveronmaksajana. Ei siinä.

PK-sektori on Suomen suurin työllistäjä. Eli naureskele vaan.

Kannattaa käydä kouluja, niin tietääkin jotain.

Vierailija
322/405 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt en kyllä enää kannata Kauppuri 5:sta.

1:38 eteenpäin:

https://areena.yle.fi/1-50474758

Ja mä olen itsekin yrittäjä, jonka oma mies + vanhemmat ovat riskiryhmää. Oma työtilanteeni on myös hermostuttava MUTTA kuinka vtun ahneita jotkut kehtaa olla! 

Muutenkin ylimielistä kommentointia Kauppurin ukolta että vielä ei ole maailmanloppu. No kun sitä "maailmanloppua" nimenomaan yritetään estää niin että ollaan kotona. Ja hänkö on nyt joku asiantuntija joka rauhoittelee kansaa että tulkaa syömään burgeria vaan, ei ole mitään poikkeavaa missään 🙄 Ymmärrän kyllä yrittäjien huolen mutta tämä vaan nyt on ihan perseestä olevaa aikaa. Eikä yrittäjän asema tulevaisuudessa ole kummoinen jos kaikki sairaana ja kyllä siitä asiakaskunnastakin sitten potkaisee osa tyhjää jos tätä ei saada hidastettua.

Saatika johonkin kylpylään. Ehdin viime viikolla käymään yhdessä kylpylässä eikä siellä oltu vaihdettu vesiä. Kukaan täysjärkinen ei tällä hetkellä halua mennä lillumaan tautipesään ja siitä sitten syömään mahdollisten tartuttajien keskelle. Järki hoi, älä jätä?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/405 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä vasemmistolaiset yrittäjien vihaajat eivät ymmärrä pienessä pääkopassaan, että jos ei ole yrittäjiä, ei ole töitäkään. Tervemenoa Pohjois-Koreaan! Siellä on hyvät olot teille, ei ahdista yrittäjyys. Tosin sen oman leipäpalan/riisiannoksen saanti on useinkin haasteellista, mutta väliäkö sillä. Ei sentään tarvitse kadehtia naapuria, ja johtaja Ping-Pongia ei taas uskalla kadehtia, joten helppo elämä vassareille. Mars sinne!

Itse vasemmistolaisena en todellakaan vihaa yrittäjiä. Pienyrittäjä tanssikouluni pitäjä laittoi ovensa kiinni, olen valmis tukemaan häntä mm. Oman kausikorttini muodossa, en pyydä rahoja takaisin vaikka en hänen palveluitaan pysty käyttämään. Yrittäjä toimi vastuullisesti ja olen ylpeä hänen määrätietoisuudestaan ja vastuuntunnostaan.

Sen sijaan, ison kuntosaliketjuni toimitusjohtaja ei laita oviaan kiinni ja edelleenkin ryhmäliikunnat ovat käynnissä. Olen tästä todella pöyristynyt, sillä juurikin pienyrittäjät laittavat kaikkensa likoon päivästä toiseen ja varsinkin tässä tapauksessa. Ja mitä tekee tämä bigboss? Ei kanna samaa vastuuta vaan laskee vaan kolikoitaan Roope ankan tavoin. Nämä isot kuntosalit ovat erittäin potentiaalisia taudin levittäjiä ja he silti kannustavat ihmisiä palveluidensa pariin.

Uskon, että monia kiukuttaa juuri tämän kaltainen toiminta ja tämän kaltaiset yrittäjät. Ironista, että hyvinvointiin perustuvat yritykset ajattelevatkin tosiasiassa jotain ihan muuta, kuin ihmisten terveyttä.

Vierailija
324/405 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omassa kaveripiirissäni on pienyrittäjä, joka valehtelematta käy vähintään neljä kertaa vuodessa ulkomailla. Reissuilta tulee aina pakolliset some-postaukset ja perään kommentti, että ”on niin ansainnut reissun”, kun tekee pitkää päivää. Sosiaalisen median mukaan tuli viimeisimmältä kaukomatkalta pari viikkoa sitten. Eli juuri ennen kuin täysi hysteeri lävähti päälle.

Nyt vähän reilu viikko kulunut tätä tiukempaa taloustilannetta ja tämä yrittäjä on alkanut päivittäin kirjoitella, kuinka kanssaihmisten pitäisi auttaa ja kutsunut minutkin erinäisiin yhteisökeräyksiin, jotka suunnattu tukemaan pienyrityksiä. Rahoja peruuntuneista palveluista ei pitäisi tietenkään periä hänen mielestään.

Missään nimessä en aliarvio pienyrittäjien työmäärää, mutta luulisi, että jonkin verran säästöjä löytyy, jos tämä kyseinen henkilö jatkuvasti lomareisulla? Ei pitäisi ensimmäisenä olla muiden kukkarolla. Samassa hengessä ihmettelen sitä, miksi muiden pitäisi tukea hänen kotimaista yritystoimintaansa, jos tämä henkilö perheineen kantaa kaikki ylimääräiset rahansa ulkomaan matkailuun? Pistää vaan ihmetyttää tämä kaksinaismoraali.

Mielelläni tuen suomalaista työtä ja soisin moneen muunkin niin tekevän. Kuitenkin toivoisin pienyrittäjien, jotka tässä ovat lahjoituksia vänkäämässä, pistävän nyt parhaansa mukaan suut säkkiä myöten ja voisivat he myös elää kuten tällä hetkellä itse opettavat. Moni palkkatyöläinenkin joutuu nyt pelkäämään työnsä puolesta, joten ymmärrettävästi kaikki yrittää säästän pahaa päivän varalle.

Yhtä kaikki. Tämä on meidän kaikkien talkoot. Toivon, että ensi kesänä kotimaan matkailu nousee uuteen arvoonsa ja me suomalaiset voisimme nauttia omasta puhtaasta luonnostamme ja tukea suomalaisia palveluja. 🇫🇮 Samassa veneessä olemme ja parhaiten me autamme itse itseämme. 💪🏻

Olet bongannut yhden (1) menestyvät pienyrittäjän, niin kuvittelet että kaikilla on parisataatuhatta tilillä lojumassa.. ?

Ok.

Vierailija
325/405 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos yhden tuotteen kysyntä loppuu, pitää vaihtaa toiseen! Erilaisten digitaalisten palvelujen käyttö varmasti lisääntyy, kun ihmiset joutuvat olemaan kotona. Suoratoistopalvelut, vlogit, nettideittailu, nettishoppailu ym. Verkot kuormittuvat, laitteet kaipaavat huoltoa, seniorit it-tukea jne. Asiointipalvelu vanhuksille, palveluja kotiin... onhan noita.

Itse käyttäisin ainakin jotain video-nettideitti-baari sovellusta, jos joku keksisi hauskan. Ehkä online pubivisa?

Ihan silleen niinq vinkkinä, että kyllä suomalaiset yrittäjät tietävät tämän. Tuollaiset hommat katsos vaativat todella suuret rahat että niitä päästään edes kehittämään ja siksi niitä tarjoavat yleensä vian Microsoftin kokoiset firmat. 

Mitkä eivät sitten oikein mene tuonne PK -sektoriin...

Vierailija
326/405 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos yhden tuotteen kysyntä loppuu, pitää vaihtaa toiseen! Erilaisten digitaalisten palvelujen käyttö varmasti lisääntyy, kun ihmiset joutuvat olemaan kotona. Suoratoistopalvelut, vlogit, nettideittailu, nettishoppailu ym. Verkot kuormittuvat, laitteet kaipaavat huoltoa, seniorit it-tukea jne. Asiointipalvelu vanhuksille, palveluja kotiin... onhan noita.

Itse käyttäisin ainakin jotain video-nettideitti-baari sovellusta, jos joku keksisi hauskan. Ehkä online pubivisa?

"Hei Maire! Aattelin että meidän pitäisi varmaan muuntaa tää kampaamotoiminta johonkin muuhun... Mitäs jos vaikka porukalla koodattaisiin tuollainen uusi, eurooppalainen käyttöjärjestelmä? Sille olisi varmaan kysyntää."

Novittujoo.

Vierailija
327/405 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamulla vielä radiojuontajakin kehtasi sanoa käyneensä viikonloppuna baarissa, kyllä näitä sikoja riittää siitä huolimatta että kehotetaan välttämään turhaa kulkemista. Miten julkkis kehtaakin olla se kaikkein pahin.

Fasistihallitus ei minun liikkumistani rajoita. 

XD Vasurihallitus ja tää näkee f*sisteja.

Vierailija
328/405 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän että moni yrittäjä ja kulttuurialan työntekijä on huolissaan elannostaan, mutta pakko ihmetellä miten ihmisillä ei ole puskurirahastoa ja säästöjä pahanpäivän varalle. Itse olen töissä siivoojana joka tienaa tonnin kuussa ja nyt olen alkuvuodesta asti säästänyt yhden kuukausipalkan verran säästötilille. Tämä säästö tullut siitä että lopetin ostamasta mitään turhaa. 

Tätä minäkin kieltämättä ihmettelen. Itse olen pienestä palkasta saanut säästettyä muutaman kuukauden puskurin, joiden varassa perustin yrityksen. Olen luullut, että kaikilla vähän pidempään toimineilla yrittäjillä olisi ainakin sairastumista ja loman pitämistä varten sen verran sukan varressa, ettei parin kuukauden tulojen loppuminen vielä ole maailmanloppu. Nyt tämä on kestänyt alle pari viikkoa ja putiikit ovat jo lyömässä lappuja luukuille. 

Sulle on puhuttu p*skaa.

Vierailija
329/405 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei käy yhtään sääliksi ylihintaiset yrittäjähuijarit. Duunari tienaa selvästi alle 10e/h (kehäkolmosen ulkopuolella). Sillä palkalla pitäisi sitten maksaa jollekin yrittäjäriistäjälle 50-80e/h. Tällä hinnalla saa jotain yksinkertaista perustyötä kuten autokorjausta tai rakennushommia. Vielä törkeämpiä hintoja on kampaajilla. 5min pikkuhomma maksaa 25e eli 300e/h. Luulisi noilla hinnoilla elävän hyvin vaikka olisi vuodessa 11kk koronavapaalla.

Kun käy vähän kouluja MUTU muuttuu tiedoksi.

Tiesitkö, että monen parturikampaajan tuntipalkka on siinä 7,5 euron paikkeilla? Minus verot. Tai vielä alhaisempia.

Vierailija
330/405 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aion tukea paikallisia yrityksiä. Tilaan ruokaa, ostin urheilujoukkueen kausikortin ja varasin toukokuulle kampaamoon ajan vaikka en käy kampaajalla juuri koskaan. Yhden paikallisen hampurilaisravintolan kohdalla meni vain vähän kuppi nurin. Ravintola on ollut pystyssä kymmenkunta vuotta ja saavuttanut jonkinlaisen kulttimaineen, mutta silti itkee somessa, kuinka yritys voi mennä nurin. Toki yrittäjällä on tässäkin tapauksessa vaikeuksia, mutta nouseminen on huomattavasti helpompaa ja varmempaa, kuin uuden, pienemmän yrityksen. Enemmän kiehahti, kun kyseinen yrittäjä oli ostanut yhdestä kaupasta kaikki  jauhelihahyllyt tyhjiksi.

Vierailija
331/405 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsääntöisesti olen sitä mieltä, että yrittäjiä tulee tukea ja itse pyrin tukemaan paikallisia yrityksiä, minkä kykenen.

Mutta kyllä eräs yrittäjä on Linkedinissä pistänyt silmään.

Hän on loppu- ja alkuvuoden rehvastellut kun liikevaihto on kuukaudessa Xk€ ja kun tulee niin hurjasti massii, niin hän pitää joka kuukausi viikon-kaksi lomaa ja reissaa ja laittaa sitten reissuiltaan kuvia ja selittää, kuinka "oikein toimimalla voi lomailla ulkomailla kuukausittain" luokkaa.

Noh, nyt hänen tilauskirjansa sitten ilmeisesti tyhjeni ja nyt, vajaa kuukausi siitä, kun rehvasteli sillä, että parin viikon työllä voi lomailla etelänauringossa pari viikkoa, hän itkee LI:ssä kun kukaan ei osta hänen palveluitaan ja tilauksia ja on peruttu, et pliiiiiz tilatkaa häneltä.

Rehellisesti: häntä kohtaa en tunne pienintäkään sympatiaa. Jos hän olisi edes hieman ajatellut tulevaisuutta, olisi hän ehkä voinut sen lomailun sijaan säästää itselleen pientä puskuria.

Ihmiset ovat yksilöitä.

Vierailija
332/405 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tuen yrittäjiä siten, että ostan vain sellaisia palveluita ja tavaroita kuin tarvitsen, en muuta. Se voi olla omakin työpaikka katkolla ja lomautukset edessä. Työntekijänä ei ole ollut varaa turhuuteen.

Yrittäjä ottaa tietynlaisen riskin alkaessaan yrittäjäksi. Ei ole yrittäjävihamielisyyttä kirjoittaa juuri tästä monta kertaa vuodessa ulkomailla matkustelevasta yrittäjästä, joka nyt on vailla yrittäjien paljastamiseksi talkoohenkeä, muilta.Ei tavallinen duunari ostele firman piikkiin verotuksessa vähentämiskelpoisia mönkijöitä, autoja eikä edes lounaita.

Voi s*atana, kun osalle on jäänyt koulussa yrittämisestä mieleen tasan yksi sana: RISKI.

Toiveena olisi, että yksikään ei-yrittäjä ei täällä enää osoittaisi omaa typeryyttään ja käyttäisi tätä sanaa liitettynä yrittäjyyteen-enää koskaan. Te palkansaajat ette edes voi ymmärtää.

Vierailija
333/405 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tuen yrittäjiä siten, että ostan vain sellaisia palveluita ja tavaroita kuin tarvitsen, en muuta. Se voi olla omakin työpaikka katkolla ja lomautukset edessä. Työntekijänä ei ole ollut varaa turhuuteen.

Yrittäjä ottaa tietynlaisen riskin alkaessaan yrittäjäksi. Ei ole yrittäjävihamielisyyttä kirjoittaa juuri tästä monta kertaa vuodessa ulkomailla matkustelevasta yrittäjästä, joka nyt on vailla yrittäjien paljastamiseksi talkoohenkeä, muilta.Ei tavallinen duunari ostele firman piikkiin verotuksessa vähentämiskelpoisia mönkijöitä, autoja eikä edes lounaita.

Missä yrittäjä ostaa firman piikkiin autoja tai mönkijöitä? On meinaan verottajalta tulossa sellaiset mätkyt että oksat pois.

Aijaa.... Tää olikin taas tätä fantasiaa.

Vierailija
334/405 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

bbb kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

onhan se ikävää kun niin monella tuhannella yrittäjällä ei ole varaa maksaa työkokeilijan tai kuntoutujan palkkaa.

Niin, siis se palkka jonka sankarillinen yrittäjä ensin nostaa työllistämistukina veronmaksajien taskusta.

<wait what?

*hakkaa päätä seinään*

Vierailija
335/405 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ihmetyttää nuo n,s taiteilijat ollaan niin humaania niin humaania. jos ei taulun töherrykset ja kipsi kullit mene kaupaksi kun ne ei ennenkään ole ostajia kiinnostanut. nyt pitäs vero rahoista punkkua lipittäviä parasiittejä elättää

Vierailija
336/405 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuratkoon nyt tästä koronakeissistä mitä seuraa, mutta yksi on varmaa. Toisen palvelukseen - orjaksi - en ikikuuna päivänä mene.

Siihen en alistu!

Ja juu: siinä mielessä eletään vakavia hetkiä, että firman tulopohja sakkaa nyt pahemmin kuin koskaan ennen.

Mutta periksi ei anneta!

Vierailija
337/405 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä vasemmistolaiset yrittäjien vihaajat eivät ymmärrä pienessä pääkopassaan, että jos ei ole yrittäjiä, ei ole töitäkään. Tervemenoa Pohjois-Koreaan! Siellä on hyvät olot teille, ei ahdista yrittäjyys. Tosin sen oman leipäpalan/riisiannoksen saanti on useinkin haasteellista, mutta väliäkö sillä. Ei sentään tarvitse kadehtia naapuria, ja johtaja Ping-Pongia ei taas uskalla kadehtia, joten helppo elämä vassareille. Mars sinne!

Itse vasemmistolaisena en todellakaan vihaa yrittäjiä. Pienyrittäjä tanssikouluni pitäjä laittoi ovensa kiinni, olen valmis tukemaan häntä mm. Oman kausikorttini muodossa, en pyydä rahoja takaisin vaikka en hänen palveluitaan pysty käyttämään. Yrittäjä toimi vastuullisesti ja olen ylpeä hänen määrätietoisuudestaan ja vastuuntunnostaan.

Sen sijaan, ison kuntosaliketjuni toimitusjohtaja ei laita oviaan kiinni ja edelleenkin ryhmäliikunnat ovat käynnissä. Olen tästä todella pöyristynyt, sillä juurikin pienyrittäjät laittavat kaikkensa likoon päivästä toiseen ja varsinkin tässä tapauksessa. Ja mitä tekee tämä bigboss? Ei kanna samaa vastuuta vaan laskee vaan kolikoitaan Roope ankan tavoin. Nämä isot kuntosalit ovat erittäin potentiaalisia taudin levittäjiä ja he silti kannustavat ihmisiä palveluidensa pariin.

Uskon, että monia kiukuttaa juuri tämän kaltainen toiminta ja tämän kaltaiset yrittäjät. Ironista, että hyvinvointiin perustuvat yritykset ajattelevatkin tosiasiassa jotain ihan muuta, kuin ihmisten terveyttä.

Se "BIGBOSS" voi maksaa kevyesti useamman kymppitonnin vuokraa joka kuukausi + työntekijöiden palkat + firman muut menot. Voi olla aika kova paikka pistää sali jäihin.

Vierailija
338/405 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se "BIGBOSS" voi maksaa kevyesti useamman kymppitonnin vuokraa joka kuukausi + työntekijöiden palkat + firman muut menot. Voi olla aika kova paikka pistää sali jäihin.

Aivan samoja riskejä on ihan kenellä tahansa yrittäjällä. Kyllä se pienyrittäjäkin joutuu maksamaan tiloistaan vuokraa, palkkoja, vakuutuksia ja muita menoja. Kyllä tässä nyt mitataan yrityksen todellisia arvoja ja asenteita. Ihan yhtä kova paikka on laittaa oma bisneksensä jäihin kenellä tahansa. Ainiin, paitsi Bigbosseilla pahassa tapauksessa ja tässä rytäkässä voi mennä se kesähuvila myytäväksi, kun taas pienyrittäjällä koko elämä.

Vierailija
339/405 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronasta puhutaan kuin varmasta tappajasta. On olemassa myös toinen linja, ns. laumasuoja. Koronahan on useimmille varsin lievä tauti. Eli annetaan ison osan väestöstä sairastaa, otetaan "mittatappiot" vastaan ja hetken tautihuippu. Etuna se, että epidemia menee nopeammin ohi ja väestö saa immuniteetin koska virus ei mihinkään häviä. Tämä palkitsee sitten pidemmällä tulevaisuudessa. Tätä vaan ei uskalleta tehdä, koska paine on niin valtava ja hysteria kova.

Vierailija
340/405 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä, jotka huutelee että pitäisi kyllä jotain puskuria olla, ei ole kyllä pienyrittäjyydestä mitään käsitystä. Moni elää kädestä suuhun siinä missä pienituloiset palkansaajatkin. Ainoa että niillä palkansaajilla on tässä tapauksessa aivan erilailla turvattu asema. Lomautukset on toki uhkana palkansaajillakin mutta osalla yrittäjistä saattaa olla edessä konkurssi ja velkahelvetti. Kyllä tässä nyt ollaan kaikki veitsenterällä, älkää väheksykö kenenkään tilannetta.