Ärsyttää kaikki itkevät yrittäjät, kulttuuritoimijat ym. jotka pyytää asiakkaita tukemaan heitä
Ei tässä kuulkaan kenenkään elanto nyt tukevalla pohjalla ole. On tulossa lomautuksia, työttömyyttä ym.
Sori, mutta en osta lippuja tilaisuuksiin joita ei pidetä, en osta tuotteita joita en tarvitse.
Kommentit (405)
Vierailija kirjoitti:
6. Yrittäjä saa työttömyystukea kun firma menee nurin ihan kuten työntekijäkin.
Ei saa.
7. Suurin osa yrittäjistä on rikkaita.
Ei ole. Suuri osa pienyrittäjistä elää köyhyysrajan alapuolella.
Järjen ääni on kaunista luettavaa.
Nyt kannattaa muistaa miten artistit/ yrittäjät/ whatever ovat suhtautuneet rahvaaseen ja toimia sen mukaan. You are the Karma!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa.
Miksi ei saisi työttömyystukea? Ansiosidonnaista ei tietenkään saa jos ei kuulu kassaan, kuten eivät työntekijätkään.
Se ei ole lainkaan niin automaattista. Yrittäjä voi joissain tapauksissa saada työttömyystukea, mutta sitä saadakseen on pitänyt olla 6 kuukautta työtön.
Vierailija kirjoitti:
Eikös Niinistökin sanonut ettei raha ole nyt tärkeintä? Silti nämä pääsevät vinkumaan joka lehden pääsivulle. Panen boikottiin vuodeksi jokaisen laulajan, kirjailijan ja yksityisyrittäjän joka valittaa rahasta nyt.
Helppohan rikkaan ihmisen on tuollaista sanoa. Niinistö ei joudu konkurssiin tämän takia. Moni yrittäjä sen sijaan joutuu.
Yrittäjä ei saa yhtä helposti työttömyystukea kuin työsuhteiset ihmiset. Voi joutua tosi pahaan pulaan, jos binsekset loppuu.
Pienyritykset ja yksinyrittäjät kortistoon ja palkkiot isojen yritysten ulkomaisille tileille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta itsekkyyttä. Yrittäjät voisivat katsoa peiliin. Suomessa on paljon oikeasti pienituloisia.
Niitten yrittäjien maksamilla veroilla teidän pienituloisten tuet maksetaan.
Höpölöpö. Jos et kuulu 10% parhaimmin tienaaviin, maksat yhdessä _kaikkien_ jäljelle jäävien kanssa vain 10% verotuloista. Jos siis olet itsesi onnistunut maksamaan nettomaksajaksi, mikä on epätodennäköistä, ellet ole hyvin suurituloinen ja lähellä eläkeikää.
Eli käytännössä makselet omia kulujasi ja tämänkään jälkeen ei sinun panoksella ole juurikaan väliä. Koeta pärjätä tiedon kanssa <3 Toki jos omistat Supercellin niin tämä ei koske sinua.
Aina tämä ”todennäköistä”.
Olen suurituloinen (ylin tulodesiili) ja olen sitä oikeasti vain koska pakko elättää iso perhe. Eli näkyy tehtyinä työtunneista. Verottajan käsittelyn jälkeen perheemme onkin köyhyysrajan alapuolella. Eikä mitään puskureita kerry, koska verot ovat epätasa-arvoiset.
Mutta on sentään tullut elätettyä pari naapurinkin lasta, kun ei Jaska voi mitään töitä tehdä. (Kun ei postia jakamalla elä...)
Lapset eivät tee meitä köyhiksi vaan verot. Ja älä sitten tule urputtamaan mistään muustakaan, olen laskenut kaiken mitä veroilla saamme. Voit työntää todennäköisyyteesi p3rs33seesi.
Sulla ei ole matikka hallussa,tai sitte oot vaan itse k****t tilantees typerillä asioilla.
Et pääse millään tavallisellä laskukaavalla alle köyhyysrajan .
t.matikan ope
Itse käytit sanaa todennäköistä.
Ja miten se on minun omaa kusemista, jos joudun muiden elämistä maksamaan.? Lähinnä se on ihmisoikeusrikos. Suomessa ei ole mitään omaisuudensuojaa. Veroja pitäisi kerätä vain yhteisiin ja valtion menoihin ei muiden kansalaisten menoihin.
Voisit sinäkin opettaa vähän talousmatematiikkaa siellä työpaikallasi, niin tälläkin maalla voisi olla tulevaisuus. Oma opetukseni lapsilleni on, että häipyvät heti kun mahdollista. Itse jäin jo ansaan.Kuulostaa hurjalta. Mikä veroprosenttisi on? Arvaan jo mielessäni, mutta haluan kuulla onko isompi kuin arvelin. T: veli asennuspäällikkönä rakennusalalla. Verot kovat, niin on kyllä työmääräkin. Ja töitä tulee kotiin, samoin kaikenlaista ilmaista muille touhuamista.
Karvan vajaa 40. Eli kaikkineen kai 60% menee veroihin. Ja alveja en laskenut, vaikka nekin joudun myymään ilman mitään korvausta.
Olisi pitänyt kouluttautua enemmän, että saisi enemmän tunnilta.
Onneksi en ehtinyt ottaa ketään töihin. Tuntipalkkaa tarjosin, kuukausipalkkaa halusivat. Makoilisivat nyt kotona minun kustannuksella, vaikka itselleni kukaan ei ole luvannut mitään tekemättömästä työstä.
Minulle raha nyt vain on tärkeämpää kuin muiden terveys.
T. Yrittäjä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö teitä huoleta se että jos yritykset kaatuu niin myös Suomen verotulot romahtaa ja toisaalta elätettävien määrä nousee pilviin? Mä en tajua miten jonkun mielestä tää voi olla hyvä asia. Millä varoilla me hommataan hengityskoneet, hoidetaan sairaat ja nostetaan hoitajien palkkoja jos valtion tulot laskee vaikka 30% ?
Lue uutisia. Valtio aikoo tukea yrityksiä jonkin asteisella tukipaketilla
Tässä tapauksessa se tulee varmasti edullisemmaksi kuin valtava määrä konkursseja ja korona-työttömiä.
Vierailija kirjoitti:
Minulle raha nyt vain on tärkeämpää kuin muiden terveys.
T. Yrittäjä
Älä viitsi. Mulla on ollut elämäni aikana muutama yrittäjä työnantajana ja heille työntekijät on olleet kuin toinen perhe. Ovat aina kohdelleet työntekijöitä ihanasti, auttaneet ja joustaneet paljon enemmän kuin mitä olisi minkään lain perusteella tarvinnut. Jos lopetettais tää naurettava toisten mustamaalaaminen ja keskityttäis nyt kaikki noudattamaan ohjeita että saadaan tää epidemia hallintaan ja maahan normaali arki palautettua.
Kulttuuripaska ei voisi vähempää kiinnostaa, tarpeetonta skeidaa jota ei tulisi tukea yhteiskunnan varoilla yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös Niinistökin sanonut ettei raha ole nyt tärkeintä? Silti nämä pääsevät vinkumaan joka lehden pääsivulle. Panen boikottiin vuodeksi jokaisen laulajan, kirjailijan ja yksityisyrittäjän joka valittaa rahasta nyt.
Helppohan rikkaan ihmisen on tuollaista sanoa. Niinistö ei joudu konkurssiin tämän takia. Moni yrittäjä sen sijaan joutuu.
Yrittäjä ei saa yhtä helposti työttömyystukea kuin työsuhteiset ihmiset. Voi joutua tosi pahaan pulaan, jos binsekset loppuu.
Niin, joskus on pakko valita talouden ja kansallisen turvallisuuden välillä. Ei tässä tilanteessa kauheen kivoja tai helppoja ratkaisuita oikein ole tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa.
Miksi ei saisi työttömyystukea? Ansiosidonnaista ei tietenkään saa jos ei kuulu kassaan, kuten eivät työntekijätkään.
Se ei ole lainkaan niin automaattista. Yrittäjä voi joissain tapauksissa saada työttömyystukea, mutta sitä saadakseen on pitänyt olla 6 kuukautta työtön.
Siis mitä ihmettä? En ole kuullut mistään karenssista? Yrittäjä saa yritystoiminnan päätyttyä työttömyyspäivärahaa jos työssäoloehto täyttyy, kuten muutkin. Muussa tapauksessa mahdollisesti työmarkkinatukea, mutta tämä riippuvainen muista tuloista, kuten toimeentulotuki. Osa-aikainen voi saada soviteltua päivärahaa. Edellytys työttömyyskorvauksille on työttömäksi työnhakijaksi ilmoittautuminen, jolloin on valmis vastaanottamaan työtä aka yritystoiminta ei saa tätä tietenkään haitata, vaan tulee olla päättynyt. Eikö näitä osaya hakea vai missä mättää? Selvitys yritystoiminnan päättymisestä tulee tehdä, näihin saa tarvittaessa apua.
Kaikki piirustustaidottomat häröilijät ja abtsraktit tanssijat ovat ensimmäisestä päästä mistä pitää leikata kun on pakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta itsekkyyttä. Yrittäjät voisivat katsoa peiliin. Suomessa on paljon oikeasti pienituloisia.
Niitten yrittäjien maksamilla veroilla teidän pienituloisten tuet maksetaan.
Höpölöpö. Jos et kuulu 10% parhaimmin tienaaviin, maksat yhdessä _kaikkien_ jäljelle jäävien kanssa vain 10% verotuloista. Jos siis olet itsesi onnistunut maksamaan nettomaksajaksi, mikä on epätodennäköistä, ellet ole hyvin suurituloinen ja lähellä eläkeikää.
Eli käytännössä makselet omia kulujasi ja tämänkään jälkeen ei sinun panoksella ole juurikaan väliä. Koeta pärjätä tiedon kanssa <3 Toki jos omistat Supercellin niin tämä ei koske sinua.
Aina tämä ”todennäköistä”.
Olen suurituloinen (ylin tulodesiili) ja olen sitä oikeasti vain koska pakko elättää iso perhe. Eli näkyy tehtyinä työtunneista. Verottajan käsittelyn jälkeen perheemme onkin köyhyysrajan alapuolella. Eikä mitään puskureita kerry, koska verot ovat epätasa-arvoiset.
Mutta on sentään tullut elätettyä pari naapurinkin lasta, kun ei Jaska voi mitään töitä tehdä. (Kun ei postia jakamalla elä...)
Lapset eivät tee meitä köyhiksi vaan verot. Ja älä sitten tule urputtamaan mistään muustakaan, olen laskenut kaiken mitä veroilla saamme. Voit työntää todennäköisyyteesi p3rs33seesi.
Sulla ei ole matikka hallussa,tai sitte oot vaan itse k****t tilantees typerillä asioilla.
Et pääse millään tavallisellä laskukaavalla alle köyhyysrajan .
t.matikan ope
Itse käytit sanaa todennäköistä.
Ja miten se on minun omaa kusemista, jos joudun muiden elämistä maksamaan.? Lähinnä se on ihmisoikeusrikos. Suomessa ei ole mitään omaisuudensuojaa. Veroja pitäisi kerätä vain yhteisiin ja valtion menoihin ei muiden kansalaisten menoihin.
Voisit sinäkin opettaa vähän talousmatematiikkaa siellä työpaikallasi, niin tälläkin maalla voisi olla tulevaisuus. Oma opetukseni lapsilleni on, että häipyvät heti kun mahdollista. Itse jäin jo ansaan.
Sähän oot varsinainen vitsi. Laskepa mitä maksaa useamman lapsen koulut, mahdollisesti yliopistoon asti. Siitä sitten häipyvät heti kun mahdollista.. Sanoisin että aika helvetin paljon saat enemmän, kuin veroja maksat. Tai idea, muuttakaa heti vaikka sinne Amerikkojen ihmemaahan. Pidä hauskaa hoito- ja koulumaksujen kanssa
Ketju antaa hyvän kuvan siitä kuinka läpeensä veemäistä ja itsekästä porukkaa suomalainen keskiluokka on.
Fakta nyt on että tietyillä aloilla kun tapahtumat perutaan, tippuvat tulotkin nollaan. Ja mitä tulee puskuriin, aika monella Visaa vinguttavalla palkansaajalla ei ole sitäkään vertaa.
Jos ja kun kriisi iskee seuraavaksi palkansaajiin, sitten kyllä vingutaan kuorossa kuinka pitäisi löytyä solidaarisuutta, tukipakettia, rikkailta lisää veroja, jne.
ps. itse en ole noilla aloilla tai freelancer. Muutos työhön on plusmiinusnolla (etätyö). Aika moni ystävä on, ja aika monella heistä on niitä vekaroitakin.
Tilasin nyt tutulta free-kuvaajalta pitkään harkitsemani ja tarvitsemani kuvaustyön. Oli muuten iloinen. Kalenterissa oli tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kannattaa muistaa miten artistit/ yrittäjät/ whatever ovat suhtautuneet rahvaaseen ja toimia sen mukaan. You are the Karma!
Suurin osa tuosta porukasta vetää Rentun Ruusua pubin nurkassa tai reissaa vanhalla bussilla ympäri maata jonkun humppatähden säestäjänä.
Isot nimet on erikseen. Ja niitä on vähän.
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjällä on yrittäjän riski. Ei pitäisi tulla yllätyksenä. Kyllä duunarikin joutuu asuntolainansa vuoksi ongelmiin kun tulee lomautus tai muuten notkahdus tuloihin. Harva tässä kykenee jatkamaan kulutusta vailla huolta huomisesta.
Yrittäjillä ei ole tässä systeemissä juuri muuta kuin maksajan osa. Kun yritykset kaatuvat, niin menevät myös ne työpaikat joilla niitä asuntolainoja on maksettu. Arvostan yrittäjiä 100 kertaa korkeammalle kuin velttoja työntekijöitä.