Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää kaikki itkevät yrittäjät, kulttuuritoimijat ym. jotka pyytää asiakkaita tukemaan heitä

Vierailija
16.03.2020 |

Ei tässä kuulkaan kenenkään elanto nyt tukevalla pohjalla ole. On tulossa lomautuksia, työttömyyttä ym.
Sori, mutta en osta lippuja tilaisuuksiin joita ei pidetä, en osta tuotteita joita en tarvitse.

Kommentit (405)

Vierailija
241/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki piirustustaidottomat häröilijät ja abtsraktit tanssijat ovat ensimmäisestä päästä mistä pitää leikata kun on pakko.

Sori, tulen toimeen tässä ammatissani. On oma yritys, vaikkakin vain toiminimi. Kirjoitin tuon äskeisen viestin, jossa sanoin tilaavani työn kuvaajalta.

T. Itse asiassa piirustustaitoinen häröilijä

PS. Seuraan myös nykytanssia

Vierailija
242/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjällä on yrittäjän riski. Ei pitäisi tulla yllätyksenä. Kyllä duunarikin joutuu asuntolainansa vuoksi ongelmiin kun tulee lomautus tai muuten notkahdus tuloihin. Harva tässä kykenee jatkamaan kulutusta vailla huolta huomisesta.

Yrittäjillä ei ole tässä systeemissä juuri muuta kuin maksajan osa. Kun yritykset kaatuvat, niin menevät myös ne työpaikat joilla niitä asuntolainoja on maksettu. Arvostan yrittäjiä 100 kertaa korkeammalle kuin velttoja työntekijöitä.

Ja se riski on ihan eri luokkaa.

Ei puhuta notkahduksesta tuloihin, vaan monellakin tilanteesta joka on verrannollinen siitä että palkansaaja joutuu maksamaan työnantajalle sanotaanko vaikka 1 000 - 2 000 euroa kuussa töissäkäymisestä. Ellei käy töissä, joutuu maksamaan enemmän.

Aloilla joilla on paljon kiinteitä kuluja, tilanne on aika kurja. Ottaen huomioon että 50% pienyrittäjistä joutuu lopettamaan kannattamattomuuden vuoksi, ajatus riittävistä puskureista on useimmille epärealistinen.

Keskiluokkainen asenne tietysti on että no mitäs porvari läksit (koska yrittäjä on aina porvari, tietysti), mutta jos kukaan ei yrittäisi niin Suomi olisi toisenlainen maa nyt. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Arvostan yrittäjiä 100 kertaa korkeammalle kuin velttoja työntekijöitä."

Kiitos!

Tämä kommentti lämmittää mieltäni!

T. Pienyrittäjä.

Vierailija
244/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kulttuuripaska ei voisi vähempää kiinnostaa, tarpeetonta skeidaa jota ei tulisi tukea yhteiskunnan varoilla yhtään."

Kyllä minä mieleni pahoitin, kun luin tuon kommentin. T. Taiteilija, joka on juuri tällä hetkellä todella kovilla koronan takia.

Vierailija
245/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Mulla lisäruokintana 15v. ja kehitysvammainen 18v.

Kumpikaan ei pääse kouluun.

Tuki menee heille.

Vierailija
246/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei. Minua huolettaa, mitä tapahtuu, kun pienyrittäjiä kaatuu.

Toisaalta millaiset säästöt yrittäjällä on, jos jo 1-2 kk epävarmempia aikoja vie konkkaan? Eikö kukaan ole kuullut puskurista.

Eipä ole tainnut katastrofihallituskaan puskurista kuulla, kovasti vaan tehdään velkaa asiantuntijoista välittämättä.

Vierailija
247/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan samaa mieltä. Ei irtisanottujakaan kukaan auta, ei vaikka miten itkisi.

Vierailija
248/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näille yksityisyrittäjille voisi esittää vastakysymyksen että miten itse tuit niitä jotka menettivät työpaikkansa kun esim joku tehdas suljettiin. Siinä meni monen perheen elanto, saattoi olla velkainen juuri hankittu asunto jne. Missä solidaarisuus oli silloin?

He maksoivat teidän yhteiskunnan tukiaisenne, työttömyysetuutenne, asumistukenne ja lastenne ilmaisen päivähoidon, vaikka itse olitte kotona. Eiköhän siinä ole solidaarisuutta, mitä mitä ilmeisimmin et itse tunne.

Vierailija
249/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjällä on yrittäjän riski. Ei pitäisi tulla yllätyksenä. Kyllä duunarikin joutuu asuntolainansa vuoksi ongelmiin kun tulee lomautus tai muuten notkahdus tuloihin. Harva tässä kykenee jatkamaan kulutusta vailla huolta huomisesta.

Ei millään pahalla mutta asuntolainan ja toimeentulon vertaaminen toisiinsa aika pöljää. 

Eipä siinä, kun yrittäjiltä lopuu duuni, niin se loppuu niiltä työntekijöiltäkin. 

Vierailija
250/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aivan samaa mieltä. Ei irtisanottujakaan kukaan auta, ei vaikka miten itkisi.

Ai ei vai,  oletko kuullut työttömyysturvista ja sosiaalihuollosta.  Sieltä saat vastikkeetonta rahaa ja se on kerätty niiltä jotka maksavat eniten veroa.... arvaas ketä he ovat. 

Vierailija
251/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paitsi työttömyyskorvaukset maksetaan 95 prosenttisesti verovaroista, jotka juontavat juurensa näistä yrityksistä.

Vierailija
252/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei. Minua huolettaa, mitä tapahtuu, kun pienyrittäjiä kaatuu.

Toisaalta millaiset säästöt yrittäjällä on, jos jo 1-2 kk epävarmempia aikoja vie konkkaan? Eikö kukaan ole kuullut puskurista.

Millä sitä puskuria säästetään kun kaikki rahat menee veroihin, sosiaalimaksuihin jne? 

Vierailija
253/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti huvittaa tässä keskustelussa kun kaikki pienyrittäjät vastaavat yhtäkkiä Suomen pyörimisestä ja työllistämisestä :D Jokainen parturikampaaja vertautuu johonkin Nordeaan yhteisöveronmaksajana. Ei siinä.

Vierailija
254/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näille yksityisyrittäjille voisi esittää vastakysymyksen että miten itse tuit niitä jotka menettivät työpaikkansa kun esim joku tehdas suljettiin. Siinä meni monen perheen elanto, saattoi olla velkainen juuri hankittu asunto jne. Missä solidaarisuus oli silloin?

He maksoivat teidän yhteiskunnan tukiaisenne, työttömyysetuutenne, asumistukenne ja lastenne ilmaisen päivähoidon, vaikka itse olitte kotona. Eiköhän siinä ole solidaarisuutta, mitä mitä ilmeisimmin et itse tunne.

Totta koska itsehän en ole koskaan maksanut mitään noista palkastani. Suuri myötähäpeä sun puolesta.

Vierailija
255/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti huvittaa tässä keskustelussa kun kaikki pienyrittäjät vastaavat yhtäkkiä Suomen pyörimisestä ja työllistämisestä :D Jokainen parturikampaaja vertautuu johonkin Nordeaan yhteisöveronmaksajana. Ei siinä.

Ymmärrän toki että haluat dissata parturikampaajia, mutta itseasiassa pk-sektori on Suomen suurin työllistäjä. 

Sinuahan tämä ei koske kun olet työtön muutenkin. 

Joku Nordea on kärpäsenkakka yhteisöverojensa kanssa kun vertaa pk-sektoriin. 

Vierailija
256/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta koska itsehän en ole koskaan maksanut mitään noista palkastani. Suuri myötähäpeä sun puolesta.

Etköhän sinä ole saantipuolella verrattuna yrityksiin ja yrittäjiin. 

Kuka sinun palkan muuten maksaa?  Joku yrittäjäkö? 

Vierailija
257/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tules nyt kehuun tuota Nordeaasi ja vertailee pk-sektoriin.  mihin katosit? 

Vierailija
258/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitaan kansalaispalkka niin loppuu tämä älytön yrittäjä/palkallinen-vastakkainasettelu.

Jotkut eivät soivi yrittäjiksi ja jotkut taas eivät kestä olla pomon komenneltavana. Kaikkia tarvitaan! Nyt on ihan väärä aika riidellä.

Vierailija
259/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla vielä radiojuontajakin kehtasi sanoa käyneensä viikonloppuna baarissa, kyllä näitä sikoja riittää siitä huolimatta että kehotetaan välttämään turhaa kulkemista. Miten julkkis kehtaakin olla se kaikkein pahin.

Vierailija
260/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, aika näyttää millaiset yritykset ovat yhteiskunnallisesti tärkeitä; ne nousevat tästä tappiosta kuin feenix-lintu uuteen kukoistukseen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi