Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vapaavuori: Helsinki EI sulje päiväkoteja eikä kouluja!

Vierailija
15.03.2020 |

Säälittää työntekijöiden ja oppilaiden puolesta. Vanhemoien, opettajien ja oppilaiden pitäisi nyt yhdessä päättää, ettei kouluun huomenna enää mennä! Vapaavuoren linja on täysin kestämätön ja ei noudata Eurooppalaisen tartuntatautiviraston suosituksia!

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluavat varmaan yo-kirjoitukset läpi hinnalla millä hyvänsä. Sitten suljetaan (pe ip), ellei pakkolailla ennen sitä.

Vierailija
22/87 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman tyttäreni otin Helsingissä pois koulusta jo perjantaina. Nyt kaikki hänen hyvät kaverinsa ovat ainakin huomenna jäämässä kotiin opiskelemaan (7. luokkalaisia).

Voi olla luokissa ihan rauhallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen järkyttynyt myös,olen itse koulussa töissä JA AHDISTAA NIIN HUOMINEN PÄIVÄ!TÄYSIN KÄSITTÄMÄTÖNTÄ TÄMÄ.

Viikko, korkeintaan 2 niin koulut ovat kiinni. Oppilasmäärä vähenee jo maanantaista. Vanhemmat ottavat itse lapsiaan pois koulusta.

Vierailija
24/87 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä näitä isojen kaupunkien päätöksiä. Ei saa järjestää yli 500 ihmisen tapahtumia mutta monissa kouluissa jopa 1500 oppilasta. Ja Kalevassa oli tieto että pikkuinen Siikalatva sulkee koulunsa vaikka kunnassa ei ole yhtään tartuntaa ja ilmeisesti pienet koulut. Silti uskalletaan tehdä päätöksiä omien kuntalaisten suojelemiseksi.

Vierailija
25/87 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persutrolli, mee jo nukkuu.

Vassari lietsoo vihaa. Kuinkas muuten? Mistä keksit tämän yhteyden? Silakkapalstalta vai? Olisi kiva tietää miksi läheisistä huolissaan oleminen olisi oikeistolaista. Senhän pitäisi kuulua erityisesti teidän ns suvaitsevaisten ajatusmaailmaan. Unohtui säännöt matkalla vihaan?

Vierailija
26/87 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni joka viisaampi kuin yksikään päättäjä Suomessa sanoi jo eilen ettei suljeta koska menetetään liikaa rahaa ja liiketalous sanelee ehdot millä mennään ja näin kävi, kansalaisten sairastuminen on sen rinnalla mitätöntä. Ja täytyyhän työläisten tehdä työt, niin ei käy jos lapset ovat kotona.

Vierailija
27/87 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuulkaa ihmiset, jos teillä on omia lapsia siellä koulussa ja mahdollisuus tukea näiden koulunkäyntiä, niin poissaolohakemus vaan menemään ja huomisesta jää kotiin.

Omilla aivoilla saa ajatella, jos päättäjät eivät siihen kykene.

Vierailija
28/87 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästä omaani kouluun. Joutuu menemään bussilla isoon kouluun ja kotona on erityisryhmään kuuluva. Tekee kotona netissä töitä.

Vierailija
29/87 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI VOI OLLA TOTTA! ÄLYTÖNTÄ TOUHUA!

Vierailija
30/87 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ECDC:n ohjeistus on omituinen. Koulujen sulkeminen toimii influenssassa, jota lapsetkin monesti sairastavat ja levittävät, mutta korona on eri tauti. Ei ole näyttöä, että lapset tartuttaisivat tautia aikuisiin kovinkaan usein, ja itse sairastavat lievänä jos ollenkaan. Nyt monissa maissa on näyttävästi suljettu koulut, mutta aikuisten vapaa-ajan kokoontumispaikkoja on silti auki ainakin rajoitetusti - ei mitään järkeä.

Vierailija
31/87 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiläiset koululaiset marssii kohti kohtaloaan huomenna  :'(

Vierailija
32/87 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa minulle mikä on se logiikka tässä että lukiolaiset ja yläkoululaiset jäävät kotiin mutta alakoululaiset taas ei?

Vierailija
33/87 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanokaa minulle mikä on se logiikka tässä että lukiolaiset ja yläkoululaiset jäävät kotiin mutta alakoululaiset taas ei?

Alakoululaiset tarvitsevat valvontaa.

Vierailija
34/87 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja esim. amiksetkaan ei jää kotiin. Älytöntä.

Vierailija
35/87 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutonaurua soijaiselle Helsingille :D Taitaa kaupunkia vaivata krooninen testosteronipula kun kovia päätöksiä ei osata tehdä? Tai eihän tuo vielä edes ole kova päätös

Vierailija
36/87 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoo palstatrolli. Miksi kirjoitit ein isolla? 

Vierailija
37/87 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaavuori sanoi, että valtiojohdon määräämällä linjalla mennään. Myös sanoi, että Helsingissä on n 15000 soteammattilaista plus esim kuljettajat ja siivoojat, joista osa joutuu jäämään kotiin, jos lapsi ei mene päivähoitoon tai kouluun. Silloin on vaikeampi tehdä työtä taudin leviämisen estämiseksi.

Eikö sama tilanne ole silloin kun lapsi sairastuu,eli vanhempi jää kotiin? kuinka moni lapsi ehtii tartuttaa taudin sote vanhempiin ja he ehtivät viedä hoitolaitoksiin, aina tartunta ketjussa on näitä "otin salaa särkylääkkeen ettei kukaan huomaa pikku lentsua tai annoin lapselle lääkettä ja vein hoitoon". Normaalisti alle 10v sairaan lapsen kanssa saa jäädä kotiin,miksi ei nyt edes kaikki yli 10vuotiaat terveetkin lapset pärjää yksin! pienempien kohdalla joka toinen on varmaan tähän aikaan vuodesta räkäposkella tai muuten oireilevia.. eli pidettävä kotona! ei uponnu vapaavuoren selitys! todellisuus on kai se että suurin osa sote väestä on jo nyt sairastunut, heidät kun testataan..

Vierailija
38/87 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terve ja onnea. Siellä sitten huomenna ahdetaan x määrä oppilaita samaan luokkaan, kun opettajat eivät saa mennä vähänkään flunssaisena töihin ja sijaisia ei tällä hetkellä saada. 

Ruokailut ovat nyt jo porrastettu isoissa kouluissa 5 minuutin välein eli miten ne pitäisi kaupungin mielestä porrastaa? Niin, että neljäsluokkalainen syö koulusta lähtiessä kahdelta?

Mukavaa erityislapsille päästä huomenna opiskelemaan yhden aikuisen kanssa jättiryhmään.

Nehän voi porrastaa samalla tavoin, mutta ruokalassa käydään vain hakemassa ruoat tarjottimilla omiin luokkiin ja palauttamassa tarjottimet.

Sinne kouluihin pitäisi nyt saada tiukat ja tarkat toimintaohjeet viruksen leviämisen estämiseksi.

Etäopetusyhteyksiä mainostetaan, joten tarvittaessa opettajille videoyhteys luokkaan, ettei opettaja itse sairastu tai lievästi flunssaisena sairastuta muita.

Samalla tavoin oppilaiden sairastuminen tai mahdollinen muiden tartuttaminen estettävä siten, että kaikille luokille nimetään omat luokkahuoneet, joista ei päivän aikana poistuta kuin ohjatusti hakemaan ruoat ruokalasta ja palauttamaan astiat sekä tarvittaessa lähimpään vessaan sekä ehkä välitunnille porrastetusti ja ohjatusti niin, että ulkona riittävän väljää.

Käsien pesut ennen luokkaan tuloa, ennen ruokailua, vessakäyntien jälkeen jne.

Tehostettu siivous ja kriittisten pintojen puhdistus desinfioivilla aineilla sekä käsidesejä, kertakäyttöhanskoja ja maskeja kaikkien käyttöön sekä desinfektoivia puhdistusaineita kaikkiin luokkiin pöytien, ovenkahvojen ym. desinfiointiin tarvittaessa päivän aikana.

Vierailija
39/87 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni joka viisaampi kuin yksikään päättäjä Suomessa sanoi jo eilen ettei suljeta koska menetetään liikaa rahaa ja liiketalous sanelee ehdot millä mennään ja näin kävi, kansalaisten sairastuminen on sen rinnalla mitätöntä. Ja täytyyhän työläisten tehdä työt, niin ei käy jos lapset ovat kotona.

Aina ne päättäjät ovat loputtoman tyhmiä vuosikymmenestä toiseen. Mitä se taas kertoo meidän kansalaisistamme, kun he valitsevat vuosikymmenestä toiseen idiootteja eduskuntaan?

Vierailija
40/87 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hevon v sanon minä. Onneks en ole Helsingissä töissä eikä lapseni siellä koulussa mutta olen ope muualla. Helsingin ympäristö on alue jossa ollut kaikkein eniten tartuntoja. Lykätäänpä nyt sit 1000 lasta samaan paikkaan sadoissa kouluissa niin saadaan bensaa liekkeihin.

Sit se pitkä nyyhkytarina miten mummoille pitää nyt soitella ja chattailla. Ihme kun ei ollut omaa mummoaan kaivanut haudasta mukaansa. Hän kun on nyt niiiin kaikista huoltapitävä. Ihan sama kuin kävisi itse hakemassa jonkun koronapotilaan sairaalasta lasten keskelle. Niille hoitajien ym lapsille voitaisiin kyllä järjestää erikseen koulu ja hoito, samoin kuin kehitysvammaisille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi