Vapaavuori: Helsinki EI sulje päiväkoteja eikä kouluja!
Säälittää työntekijöiden ja oppilaiden puolesta. Vanhemoien, opettajien ja oppilaiden pitäisi nyt yhdessä päättää, ettei kouluun huomenna enää mennä! Vapaavuoren linja on täysin kestämätön ja ei noudata Eurooppalaisen tartuntatautiviraston suosituksia!
Kommentit (87)
Olen järkyttynyt myös,olen itse koulussa töissä JA AHDISTAA NIIN HUOMINEN PÄIVÄ!TÄYSIN KÄSITTÄMÄTÖNTÄ TÄMÄ.
Onko Helsingissäkin kuitenkin lukiot, amikset ja yliopisto suljettu?
Voin v***u!
Ja perusteluna, ettei yhden viestiä laittaneen kehitysvammaisen äiti pärjää jos koulu on kiinni.
Että eipä väliä niillä 95% jotka eivät tarvitse päivähoitoa, koulujen henkilökunnasta nyt puhumattakaan.
En ole ikinä ollut niin pettynyt suomalaisiin päättäjiin kuin nyt.
Vapaavuori sanoi, että valtiojohdon määräämällä linjalla mennään. Myös sanoi, että Helsingissä on n 15000 soteammattilaista plus esim kuljettajat ja siivoojat, joista osa joutuu jäämään kotiin, jos lapsi ei mene päivähoitoon tai kouluun. Silloin on vaikeampi tehdä työtä taudin leviämisen estämiseksi.
Jep, ala-arvoinen päätös. Ja vielä yrittää pelastaa nahkansa sanomalla, että tilanne elää ja etta muutaman päivän kuluttua kaikki voi olla toisin. No niinhän se onkin, koska sairastuneita tulee olemaan järjetön määrä lisää. Sitten voi vaan sanoa, että muuta ei voitu tehdä, ja liian myöhään sulkevat koulut, Eli haluavat että ihmiset sairastavat tämän. Sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Sulkee jos Marin
käskee
Mä pesen kädet tän asia näkemiseks nyt.
Ilman uhkaa.
Terve ja onnea. Siellä sitten huomenna ahdetaan x määrä oppilaita samaan luokkaan, kun opettajat eivät saa mennä vähänkään flunssaisena töihin ja sijaisia ei tällä hetkellä saada.
Ruokailut ovat nyt jo porrastettu isoissa kouluissa 5 minuutin välein eli miten ne pitäisi kaupungin mielestä porrastaa? Niin, että neljäsluokkalainen syö koulusta lähtiessä kahdelta?
Mukavaa erityislapsille päästä huomenna opiskelemaan yhden aikuisen kanssa jättiryhmään.
Vierailija kirjoitti:
Vapaavuori sanoi, että valtiojohdon määräämällä linjalla mennään. Myös sanoi, että Helsingissä on n 15000 soteammattilaista plus esim kuljettajat ja siivoojat, joista osa joutuu jäämään kotiin, jos lapsi ei mene päivähoitoon tai kouluun. Silloin on vaikeampi tehdä työtä taudin leviämisen estämiseksi.
Niille voisi järjestää erityistä päivähoitoa, niin kuin kuulemma jossain muualla Euroopassa. Miten SUomi voi olla näin kädetön?????
Omat lapset on pois Helsingissä ja niin on todella monen muunkin. Ihan kiltisti rehtori myönsi viikoksi lomaa. Tehdään sitten kotona tehtäviä.
Justiinsa, sehän toimisikin että olen puolison kanssa etätöissä ja kaksi alakoululaista ja yksi päiväkotilapsi olisivat kotona hyppimässä seinille. Ei noilla alakoululaisillakaan mahdolliset etähommat nyt ihan itseohjautuvasti sujuisi.
Vierailija kirjoitti:
Onko Helsingissäkin kuitenkin lukiot, amikset ja yliopisto suljettu?
Yliopistoilla on autonomia päättää toimistaan, amiksilla ei vastaavaa.
Ymmärsinkö siis oikein, että vanhemmat ovat kesälomalla 2,5 kuukautta lapsensa kanssa kotona, jos hän on ala-asteikäinen? Eivätkö lapset silloin olekaan yksin päiviä, kun vanhemmilla on lomaa se 4 viikkoa. Minä taidan olla väärässä ja toiminut tähän asti typerästi. Mistähän minullekin saadaan siis 2,5 kuukauden kesäloma, jos lapsi ei pärjää päivää yksin?
Siinä käy niin että nyt todella monet ei mene töihin vaan ilmoittavat olevansa sairaana tai lapsensa sairaana tai kotiopetuksessa. Sijaiset ei monet mene keikkailemaan. Joten niitä lapsia todellakin ahdetaan siellä vähemmällä henkilökunnalla ja käsien pesut saattaa olla sitä sun tätä.
Opiskelen amiksessa ja mietin, että kannattaako mun huomenna mennä kouluun? Mitä itse teette/tekisitte?
Hyvä päätös. Mitä sitä turhaa hysterisoida. Näin yhteiskunta tulee toimimaan eikä tarvitse homehtua neljän seinän sisällä.
Kuinkahan se Vapaavuori aikoo porrastaa nuo ruokailut siellä jättiyksiköissä missä nytkin mennään jo minuuttiaikataululla.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelen amiksessa ja mietin, että kannattaako mun huomenna mennä kouluun? Mitä itse teette/tekisitte?
+ Helsingissä asun. Mitään ei opettajat tai kukaan ole ilmottanut.
Hyvä olisi muuten sulkea koulut ja päiväkodit mutta järjestää esim. terveydenhuollossa työskentelevien lapsille mahdollisuus päivähoitoon.
Vapaavuori mokasi raskaasti. Etäopetus optiona kaikille pitäisi olla. Paitsi pienimmille lapsille ei tietenkään.