Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostettiin talopaketti!

Vierailija
27.06.2006 |

Huh, tässä sitä nyt ollaan! Kaksi alle 2v ja rakentaminen alkaa kohta... Vielä ei hirvitä, on vaan helpottunut olo kun saatiin talofirmat kilpailutettua ja päätös tehtyä! Vuoden päästä omassa talossa... Hymyilyttää!!! :)

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan siis kysymykseen " mikä jetta teille tulee"

Vierailija
2/34 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä talossa rakentamista riittää, tulipahan se sitten suorasta tai paketista.

Avaimet käteen -periaatteella pääsee helpoimmalla, mutta on myös kallein vaihtoehto. Mutta eihän siinä mitään jos pätikkää riittää eikä itse osaa/viitsi tehdä.

Jos minä saisin valita, ottaisin Avaimet Käteen -periaatteella. Sitten joskus, kun taloa pitäisi ruveta korjaamaan jostain kohti, mies kyllä onneksi osaa sen tehdä. Tulevaisuudessa ongelmana tulee olemaan se, että ihmiset haluavat asua omakotitalossa, mutteivät osaa niitä korjata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei itse tee juuri mitään.

Vierailija
4/34 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan tosi tyytyväisiä talon pohjaan, mulla menisi päivät sitä ihaillessa ja huonekalujen paikkoja suunnitellessa :). No, kohta mulla muuta tekemistä kun ei miestä juuri näy kuin sunnuntaita.

Vierailija
5/34 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin kyettiin siihen ja meillä tehtiin vielä talo pitkästä tavarasta.

Meillä oli silloin 2 alle 2,5 vuotiasta.

Se on kyllä hieno ja uskomaton tunne kun pääsee muuttamaan uuteen kotiin. tuntuu siltä, että voiko tää olla totta=)

Vierailija
6/34 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rankkaahan tämä tulee olemaan pienten lasten kanssa, kun mahdollisimman paljon tehdään itse. Rahaa on palanut ihan tajuttomasti, vaikka vasta pohjatyöt on tehty. Mutta palkintona tästä kaikesta on sitten vuoden päästä se oma rakkaudella suunniteltu ja toteutettu talo!

Vierailija
7/34 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talo valmiina ulkopuolelta mutta kaikki sisähommat tehdään itse. Nyt alkaa perustuksien ja alakerran muuraus, yläkerta tulee siis pakettina ulkopuolelta valmiina ja se tehdään sisältä itse valmiiksi. Alakerta on kellari-tyyppinen.

Vierailija
8/34 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Rankkaahan tämä tulee olemaan pienten lasten kanssa, kun mahdollisimman paljon tehdään itse. Rahaa on palanut ihan tajuttomasti, vaikka vasta pohjatyöt on tehty. Mutta palkintona tästä kaikesta on sitten vuoden päästä se oma rakkaudella suunniteltu ja toteutettu talo!

Mun ymmärtääkseni ne on valmiiksi suunniteltuja paketteja, joihin saa tehdä vain suht. pieniä muutoksia.

Kannattaa teettää arkkitehdillä piirrustukset, niin saa omanlaisensa talon.

Vierailija
9/34 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka meillä on talopaketti se on itse suunniteltu. Ei ole otettu valmiista mallistosta talon kuvaa ja tehty vain pieniä muutoksia. Talomyyjä kuunteli meidän tarpeita ja toiveita talon suhteen, kirjoitti niitä paperille ja antoi heidän arkkitehdille nämä toiveet eteenpäin. Muutaman viikon päästä tuli pohjaehdotus johon me laitoimme muutoksia joita halusimme tehdä. mm alakerta meni täysin uusiksi. Ja sitten taas arkkitehti talotehtaalta teki muutostoiveet ja antoi uudet kuvat meidän hyväksyttäviksi. Näin edeten saatiin meille mieluinen talo suunniteltua.

T: ap

Vierailija
10/34 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(mitenkään väheksymättä oikeita yksinhuoltajia), mutta kyllä se sujuu, onneksi aika rajoitettu kuitenkin vuoden loppuun.

Vierailija
11/34 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

talopaketit on vain ehdotuksia. Rahalla saa suuriakin muutoksia pohjiin, kunhan vain insinjöörit ne hyväksyy.

Vierailija
12/34 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma täälläkin alkamassa! Hyvin se menee, usko pois! Tsemppiä vaan meille molemmille ja kaikille rakentajille! Loppu palkitsee...!

Vierailija
13/34 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kohtalotoveri, kahden alle 2-v:n kanssa ollaan päästy jo rakentamisen makuun toukokuussa... jokohan ensi jouluna ollaan omassa kotona? ;-)

Vierailija
14/34 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ottavat talopaketin. Talopakketien ottaminen on aivan eriasia kuin pitkästä rakentaminen. Me tehtiin pitkästä ja säästettiin huimat summat.

hyvä puoli se että mies osaa tehdä.

Me ei koettu sitä rankkana ollenkaan. Ei myöskään mies.

Vain muutaman kerran oli kaverina joku, mutta muuten tehtiin itse.

esim. kattotuolien laitot yms. mitä ei pystynyt yksin tekemään.

ainiin sorry..teetettiinhän me vieraalla sähkö ja ilmastointihommat.

Vierailija
15/34 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kyselee sellasta että oletteko pystyneet käytännössä yhtään olemaan tontilla mukana näin pienten kanssa? Me vähän mietittiin jos hommattais tontille vanha, käytetty asuntovaunu, siellä ois jääkaappi ruokia varten ja mä voisin ehkä olla jonkun verran lasten kanssa sit enemmän tontilla. Vinkkejä??

Vierailija
16/34 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpa hauskaa huomata, että tälläkin alalla on niitä parempia ja huonompia rakentajia. Paremmat rakentajat tekee pitkästä tavarasta ja mieluusti vielä itse. Vieraan käyttö on hyi hyi huono juttu. Huonommat rakentajat " tyytyy" talopakettiin ja sehän se ei sitten olekaan oikeestaan rakentamista lainkaan. Turhaa valittavat mistään, olisivat vaiti vaan kun eivät rakentamisesta tiedä mitään!

Vierailija
17/34 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku rakentaa kaiken itse ja toinen ottaa talopaketin ja silti se joka ottaa paketin saattaa tosiaankin kokea homman rankemmaksi kuin pitkästä rakentaja. Turha sanoa ettei ollut yhtään rankkaa meillä joten ei teilläkään voi olla...

Vierailija
18/34 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta silloin ei voi sanoa että rakennettiin itse.

Vierailija
19/34 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

talopaketin ottajat vai pitkästä rakentajat!!

Vierailija
20/34 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi sanoa että rakentaa itse jos on paketti? kuka meillä sitten rakentaa? Voisitko kertoa? Eli kun tulee suurelementti paketti (ulkoa valmiina,sisältä tehdään itse) niin miten asian ilmaisen muille? Sanonko että emme rakenna itse vaan meille tulee paketti??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi