Miten varmistua siitä, ettei kauppaostoksista saa koronaa?
Kävin perjantaina kaupassa ja ostokset on edelleen eteisessä tiukasti muovikassiin sulottuna. Ties kuinka moni on koskenut ostamiini ruokiin ja niiden pakkauksiin tautisilla käsillään. Kuinka kauan täytyy odottaa ennen kuin pussi on turvallista avata ja ruuat voi ottaa huoletta kähttöön? Voiko sitä nopeuttaa jotenkin, koska tässä alkaa tulla jo kova nälkä? Käsidesiä ja desinfiointiaineita ei ole käytössä koska ne oli kaupasta loppu.
Kommentit (31)
Kävin kaupassa ja joillain ihmisillä oli kumihanskat kädessä.
Kai te urpot tiedätte, että se tarttuu ensisijaisesti ilmasta ja pintojen kautta vähemmän.
Ei voi varmistua mitenkään. Varsinkin jos tarvitsee jo pakkauksia. Käsienpesu auttaa.
Tartuntoja tavaroiden tai elintarvikkeiden kautta ei tiedetä tapahtuneen.
Toimin ihan niinkuin ennenkin, jotain rajaa sentään tähän.
Olen pessyt hedelmät ja tomaatit pisaralla tiskiainetta. Pitää huuhtoa hyvin.
Täytyy varmaan ostaa lähinnä tuotteita, jotka voi siirtää kotona muovi- ja lasipurkkeihin. Tai jotka voi keittää ja kypsentää heti. Suosia säilykkeitä, jotka varastoi sen 9 päivää ennen käyttöä.
Jos virus ei tartu pinnoilta, niin miksi hoetaan käsien pesua? Kädethän koskee nimenomaan pintoihin. Tai en minä ainakaan kenenkään nenään sormiani työnnä.
Nitä teette pakasteille, sain kassillisen viikko sitten kauppakassipalvelusta. Ovat muovipussissa pakastimessa. Vinkit tarpeen, olen tarjoillut vanhempia tänne asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttämällä itsepalvelukassaa ei ainakaan pöpöt siirry kassahenkilöstön käsistä omiin tuotteisiisi.
Paitsi että tulette lääppimään sitä kosketusnäyttöä johon sadat ovat jo coronansa jättäneet.
Samassa rytäkässä Luottokunta vielä sanoo että lähimaksu raja ei riitä, niin saat sormille vielä tunnusluku näppäimistöstä lisäherkut.
Parasta on siis mennä normi kassalle ja maksaa käteisellä.
Siihen tarvitsee painaa kerran tai kaksi keskisormen nivelellä, onpa paha. Hanskat ovat myös ihan oikeasti kätevät.
Kollektiivinen ylivarovaisuus meidät pelastaa tästä, ei se että "ollaan kuin ennenkin".
Kaada kauppakassiin ostosten päälle puhdasta spriitä kassi täyteen,solmi pussi kiinni ja hölskyttele. Kaada sprii pois, säästä seuraavaa kaupassakäyntiä varten (hyvikin teho kestää kuukauden tiiviisti suljetussa säilössä). Vie ostokset +60-asteiseen saunaan kuivamaan yön yli. Siinä se!
Mä pesem kaikki pakkaukset ennen kaappeihin tai jääkaappiin laittamista. Pääosan tuotteista voi pestä.