Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten varmistua siitä, ettei kauppaostoksista saa koronaa?

Vierailija
15.03.2020 |

Kävin perjantaina kaupassa ja ostokset on edelleen eteisessä tiukasti muovikassiin sulottuna. Ties kuinka moni on koskenut ostamiini ruokiin ja niiden pakkauksiin tautisilla käsillään. Kuinka kauan täytyy odottaa ennen kuin pussi on turvallista avata ja ruuat voi ottaa huoletta kähttöön? Voiko sitä nopeuttaa jotenkin, koska tässä alkaa tulla jo kova nälkä? Käsidesiä ja desinfiointiaineita ei ole käytössä koska ne oli kaupasta loppu.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihaa on ainakin syytä säilyttää eteisessä vähintään viikko ennen kuin sen laittaa jääkaappiin.

Vierailija
2/31 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sä sinne ruuhkaan olet sitten voinut lähteä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten kuin uittamalla kaikki käsidesissä. Muista että virus säilyy tartuntapinnoilla jopa 9 päivää, eteisessä tiukassa muovipussissa mahdollisesti pidempäänkin.

Vierailija
4/31 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kassien sisältö saunaan 40 asteeseen. Korona kuolee 30 asteessa.

Vierailija
5/31 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sä sinne ruuhkaan olet sitten voinut lähteä?

Voin vakuuttaa, että klo 5 aamulla kaupassa ei ollut ruuhkaa. (Työni alkaa klo 6, joten olin siksi aikaisin liikkeellä.)

-ap

Vierailija
6/31 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttämällä itsepalvelukassaa ei ainakaan pöpöt siirry kassahenkilöstön käsistä omiin tuotteisiisi.

Vierailija
7/31 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttämällä itsepalvelukassaa ei ainakaan pöpöt siirry kassahenkilöstön käsistä omiin tuotteisiisi.

Paitsi että tulette lääppimään sitä kosketusnäyttöä johon sadat ovat jo coronansa jättäneet.

Samassa rytäkässä Luottokunta vielä sanoo että lähimaksu raja ei riitä, niin saat sormille vielä tunnusluku näppäimistöstä lisäherkut.

Parasta on siis mennä normi kassalle ja maksaa käteisellä.

Vierailija
8/31 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoklaavi?

Vierailija
9/31 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten kuin uittamalla kaikki käsidesissä. Muista että virus säilyy tartuntapinnoilla jopa 9 päivää, eteisessä tiukassa muovipussissa mahdollisesti pidempäänkin.

Saippuapesu tai muihin pakkauksiin.

Vierailija
10/31 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pyyhin ostokset kloriitilla.

Vierailija
11/31 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pyyhkinyt kaikki ostokset ikkunapesuaineella. Hedelmät ja vihannekset. upotan hetkeksi kiehuvaan veteen.

Vierailija
12/31 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaa oman korin kauppaan. kaupan korit ja kärryt on riski

Vierailija
13/31 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pyyhin ostokset kloriitilla.

Voiko pyllynkin pyyhkiä puhtaaksi kloriitilla? Vessapaperi oli kaupasta loppu.

Vierailija
14/31 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhkäise pari kertaa puhalluslampulla kaikkia pakkauksia. Kyllä se siitä.

Vierailija
15/31 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ostokset ihan normaalisti kaappiin vaan. Peset sen jälkeen aina kädet saippualla ennen kuin kosket naamaasi tai ruokaan.

16/31 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin perjantaina kaupassa ja ostokset on edelleen eteisessä tiukasti muovikassiin sulottuna. Ties kuinka moni on koskenut ostamiini ruokiin ja niiden pakkauksiin tautisilla käsillään. Kuinka kauan täytyy odottaa ennen kuin pussi on turvallista avata ja ruuat voi ottaa huoletta kähttöön? Voiko sitä nopeuttaa jotenkin, koska tässä alkaa tulla jo kova nälkä? Käsidesiä ja desinfiointiaineita ei ole käytössä koska ne oli kaupasta loppu.

Helppoa. Älä osta Coronaa.

Vierailija
17/31 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmitä sauna sataan ja vie elintarvikkeet sinne. Tänä epätietoisuuden aikana on sentään yksi positiivinen asia. Tiedämme, ettei välimeren ruokavalio auta koronaa vastaan.

Vierailija
18/31 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko kovin monen koskevan pahvipakettiin ennen kuin otat sen hyllystä. Ostoskärryt ovat hiukan riskipitoisempi asia. Ota oma kori tai kassi kauppaan. Käytä lähimaksua. Älä käy ostoskeskuksen vessassa. Pese kädet kun tulet kotiin. Tomaatit ja omput kannattaa myös pestä jos siltä tuntuu.

Siis kannattaa olla varovainen ja käyttää himpun verran omaa harkintaa niin välttää pahimmat riskipaikat. Ainakin itse olen miettinyt näin.

Vierailija
19/31 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ostanut vain elintarvikkeita, jotka on tiukassa kunnon paketissa. Paketit pyyhin sumutettavalla desinfiointinesteellä. Ihan oikeasti.

Sit hedelmät ym pesen JA kuorin ennen kuin syön ja pesen käteni kuorimisen jälkeen.

Mulla on omat kestokassit ja ne olen jo pessyt 60 asteessa ja vein aurinkoon kuivamaan, nyt kaapissa jo. Pyyhin huolellisesti myös keittiön tason desinfiointinesteellä sen jälkeen kun olin siirtänyt tuotteet kaappiin.

Vierailija
20/31 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita saavi täyteen 70 asteista vettä ja ostokset sinne 8 tunniksi niin kyllä se siitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän