Miten jaetaan leirikouluun kerätyt rahat, kun kaikki eivät ole talkoisiin osallistuneet?
Tulipa vaan mieleen, kun leirikoulut on peruttu tämän kevään osalta ja luokka hajoaa kevään jälkeen yläasteelle siirtyessä. Mitä tehdään kerätyille rahoille, joita on useampi satanen per oppilas? On väärin, mikäli niillekin oppilaille jaetaan ilmaista rahaa, jotka eivät ole kertaakaan osallistuneet talkoisiin ja keräyksiin.
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Onko rahaa kerätty ainoastaan talkoilla tai myyjäisillä? Lahjoittakaa rahat, vaikka hyväntekeväisyyteen. Jos missään ei ole kirjattuna kuka mihinkin on osallistunut ja kuka ei, niin aika vaikea on rahaa lähteä jakamaan.
Jos on kerätty kuukausirahaa, niin sitten palautus sen mukaan mitä kukin on maksanut ja lopuilla voi tilata oppilaat vaikka pizzat.
Luuletko että he haluavat lahjoittaa rahat pois kun ovat pitäneet vaikka mitä tapahtumi ansaitakseenne tuskins e vanhemmille käy rahat jaetaaan luokan kesken tasan voi voi jos joku ei ole osallistunut
Meillä kaikki rahat kerättiin viimevuonna ja sitä edellis vuonna pelkillä myyjäisillä yms kukaan vanhempi ei maksanut mitään. Jättivät 5 lk luokkaretkenkin väliin. Jaoimme rahat tasan opppilaille jokainen sai 360€ ei niitä muuten olisi voinut jakaa
Meidän luokan kassaan on maksettu maksuja nyt 8 vuotta.
Oma osuuteni on 400€/lapsi, eli yhteensä olen maksanut 800€ (2 lasta).
Olemme talkoilla keränneet myös rahaa.
Tämä on aikoinaan sovittu, sekä varojen käyttötarkoitukset:
* opettajille lahjat
* oppilaiden menot kouluaikana (retket ym)
* ja 8. luokalla toteutettava luokkaretki
Nyt luokkaretkeä ei koronan takia voi toteuttaakaan ja tilillä on varoja, mitkä pitäisi jakaa.
Reskontra on kunnossa eli tiedossa on kuka on maksanut mitäkin.
Perheiden tilille maksamat maksut pystytään palauttamaan ja ylimääräistä jää vielä reilu 300€.
Nyt meillä on ongelmia tilanteen kanssa.
Tasajakoa kiihkeästi ajava vanhempi on maksanut luokan kassaan reilun satasen - häneltä puuttuu yksi maksu. Ja yhteensä maksamattomia maksuja on 600€
Jos varat jaettaisiin tasan, niin esimerkiksi tämä vanhempi saisi 200€ ENEMMÄN, kuin on tilille tallettanut.
Hänen lapsensa on tullut luokalle myöhemmin, ja tosiaan maksut eivät ole ajantasalla.
Minä saisin takaisin 146€ VÄHEMMÄN, kuin olen maksanut luokan tilille.
Suurin osa saisi 73€ vähemmän takaisin, mitä ovat maksaneet.
Oma ehdotukseni varojen jaosta on ollut:
* jokaiselle perheelle, jotka haluavat palautetaan heidän todellisuudessa maksamansa rahat takaisin. Ja loput saavat jakaa tasan, jos niin haluavat.
Tämä sai reilusti kannatusta, mutta sitten sitä ei toteutettu kun tämä yksi vanhempi keksi äänestyksen sähköisesti sekä äänestysvaihtoehtoja on nyt 5
-> tarkoittaa sitä, että minua kannattaneiden vanhempien äänet jakautuisivat
--> ja hän saisi tasajakonsa läpi
--> ja hän saa sen 200€ enemmän rahaa, mitä on maksanut.
Hänen käytös on räikeää, häikäilemätöntä ja röyhkeää - tämän olen sähköpostikeskusteluissa ilmoittanut sekä sen että en tule hyväksymään yhtään äänestystä vaan tulen vaatimaan maksamani varat takaisin!
Kysymys kuuluukin nyt, että millä minä voin perustella sen että minulle, sekä heille jotka haluavat palautetaan heidän maksamansa varat takaisin?