Korona tuo esiin monelle suomalaiselle tyypillisen itsekkyyden
Matkustellaan, eletään kuin viimeistä päivää. On myös niitä jotka hamstraavat kaappinsa täyteen. On niitä jotka syyllistävät huolestuneita. On työssäkäyviä jotka syyllistävät työttömiä köyhiä. On pärskijöitä jotka eivät välitä vaikka tartuttaisivat muut. On ihan liikaa niitä jotka eivät tajua, että terveilläkin ihmisillä on huolta jo sairaiden läheisten takia.
Tämä yhteiskunnan tunnekylmyys kävi kerralla selväksi! Miksei voida yhtään puhaltaa yhteen hiileen yhtään missään?!
Kommentit (44)
Itse mietin, että lähden täältä lopullisesti kun tämä on ohi. Jos siis elän vielä. Aiemminkin oon muualla ollut. Ap
Unohdit kiusaajat jotka syyllistävät matkustelevia.
Apteekista hamstrataan lääkkeet, kaupassa pärskitään vihannesten päälle ja viedään vessapaperit vaikka niitä olisi jo koti väärällään. Minä ensin, mulle, mulle, mulle. Solidaarisuuttta ei tosiaankaan ole enää muualla kuin vanhoissa työväenlauluissa.
Vierailija kirjoitti:
Itse mietin, että lähden täältä lopullisesti kun tämä on ohi. Jos siis elän vielä. Aiemminkin oon muualla ollut. Ap
Hei vaan sitten!
Vierailija kirjoitti:
No kun tämä nyt on aina ollut sellainen metsäläiskansa joka pääsi teknologian pariin hieman liian varhaisessa kehitysvaiheessa :/
Suhtauduin näihin kommentteihin aiemmin suomalaisia syyllistävinä. Nyt ovat silmät kyllä itselläkin auenneet. Varsinkin valtamedian varassa olevat edelleen täysin pihalla. Teeveessä edelleen pelkkää tositeeveetä. Ap
Vaasa. Kiusaamisen kulttuuri ollut aina.
Perjantaina kävin lähi kauppakeskuksessa hammaslääkärissä ja siitä sitten Prismassa. Vastaan tuli useampi teiniporukka, jotka kohdatessaan minut alkoivat rykiä päin näköä ja nauraa.
Kiva, olen riskiryhmää.
Samaa tapahtuu joka maassa. Ihan sama missä olet työtön tai sairas, jotkut ihmiset ovat mätiä eikä mitään empatiaa/ymmärrystä muita kohtaa. Onneksi on hyviä ihmisiäkin olemassa. Muistakaa että ihminen muistaa helpommin negatiiviset asiat kuin positiiviset joten oman havainnoinnin kokonaiskuvan arvioiminen muita kohtaan on suotavaa.
Itsekin välillä tappelen mielessäni pidänkö ihmiskunnasta enään ollenkaan mutta yritän ainakin olla hyvä ja empaattinen ihminen ettei pahennu yhteiskunnan tilanne.
Aloittaja syyllistyy suomalaisten mollaamiseen, vaikka tämä ei ole mikään pelkästään suomalaisia koskettava ilmiö. Ihan joka kansalaisuudessa esiintyy itsekkyyttä ja erityisesti kriisitilanteessa. Niin sen pitää ollakin tai äkkiä koko kansa on sukupuutossa.
Millaista empatiaa THL ja hallitus ovat osoittaneet pysyessään täysin passiivisina tähän viikkoon asti?
Vierailija kirjoitti:
Samaa tapahtuu joka maassa. Ihan sama missä olet työtön tai sairas, jotkut ihmiset ovat mätiä eikä mitään empatiaa/ymmärrystä muita kohtaa. Onneksi on hyviä ihmisiäkin olemassa. Muistakaa että ihminen muistaa helpommin negatiiviset asiat kuin positiiviset joten oman havainnoinnin kokonaiskuvan arvioiminen muita kohtaan on suotavaa.
Itsekin välillä tappelen mielessäni pidänkö ihmiskunnasta enään ollenkaan mutta yritän ainakin olla hyvä ja empaattinen ihminen ettei pahennu yhteiskunnan tilanne.
Oon asunut muissa maissa eikä niissä ole ollut näin jäätävää tunnelmaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Perjantaina kävin lähi kauppakeskuksessa hammaslääkärissä ja siitä sitten Prismassa. Vastaan tuli useampi teiniporukka, jotka kohdatessaan minut alkoivat rykiä päin näköä ja nauraa.
Kiva, olen riskiryhmää.
Mieltä ylentävää ajatella, että he ovat niitä tulevia veronmaksajia ja sinunkin hoitajia vanhainkodissa. Ei hyvältä näytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva, olen riskiryhmää.
Mieltä ylentävää ajatella, että he ovat niitä tulevia veronmaksajia ja sinunkin hoitajia vanhainkodissa. Ei hyvältä näytä.
Aivan sairasta porukkaa! Ap
Vierailija kirjoitti:
Millaista empatiaa THL ja hallitus ovat osoittaneet pysyessään täysin passiivisina tähän viikkoon asti?
Tämä on paha. Samon ”laumasuojan” kannattajat.
Minua on ihan ilman kriisiaikoja kiusattu erilaisuudesta ja etenevästä sairaudesta niin rankasti, etten koskaan (henkisestikään) toivu. Paha ihminen on paha ihminen. Itsekäs demoni.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on paha. Samon ”laumasuojan” kannattajat.
Minua on ihan ilman kriisiaikoja kiusattu erilaisuudesta ja etenevästä sairaudesta niin rankasti, etten koskaan (henkisestikään) toivu. Paha ihminen on paha ihminen. Itsekäs demoni.
Kerro missä maissa olet asunut AP niin muutan sitten niihin jos niissä ihmiset ovat kivempia? Ja kerro mikä tekee maasta mukavemman asua kuin Suomi.
Vierailija kirjoitti:
Tämä epidemia toimii hyvänä herättäjänä kaikille unelmoijille. Kukaan ei ole edes kuollut, mutta elämänsä yhteiskunnalle ulkoistaneet sosialistit ovat jo täysin helisemässä.
Asutaan 15 neliön yksiössä, kun kauppa varastoi mun puolesta. Ei osteta autoja, kun koronavaunut kulkevat. Pakkaudutaan kerrostaloihin, kun maalla on niin impivaaralaista. Sitten itketään, kun mikään ei toimikaan niin kuin haaveissa.
Monella silmät aukeavat ja tajutaan, että jokainen on erittäin pitkälle vastuussa omasta hyvinvoinnistaan ja kukaan ei ventovieraalle kerrostalonaapurille tai facebook-ryhmäläiselle vie vessapapereitansa pienessäkään poikkeustilanteessa. Sosialismi ja kaupungistuminen ovat aikansa eläneitä uskontoja ja nyt on aika luoda vastuullista perussuomalaista politiikkaa. Omavaraisuus, omat kansalaiset ja viisaus kunniaan.
Kriisin alkaessa vain armeijan autoja tankataan eli et sinä oikeassa hädässä tee sillä autollasi mitään :)
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja syyllistyy suomalaisten mollaamiseen, vaikka tämä ei ole mikään pelkästään suomalaisia koskettava ilmiö. Ihan joka kansalaisuudessa esiintyy itsekkyyttä ja erityisesti kriisitilanteessa. Niin sen pitää ollakin tai äkkiä koko kansa on sukupuutossa.
Kun seuraa koronauutisia ympäri maailmaa, ovat ne vielä kammottavan itsekkäämpiä. Joka paikassa tapellaan kassajonoissa ja riehutaan kaupoissa. Toivottavasti siihen ei täällä mennä, että osaisimme käyttäytyä paremmin.
Hamstrasin kaapit täyteen epäitsekkyyttäni. Tulen käyttämään kaiken hamstraamani. En käy ruuhkaisissa kaupoissa hakemassa tartuntaa enkä vie sitä riskiryhmille. Olen siis hamstrannut vähitellen viimeisen kuukauden aikana. Ymmärsin koronan luonteen hyvissä ajoin!
Ajattelen myös, että koska on ollut mukavaa harventaa kaupassakäyntien välejä, toimia suunnitelmallisesti, tulen jatkossakin pitämään huolen siitä, että minulla on varastot aina jemmattuna valmiiksi!
Alan käymään koronan jälkeen kaupassa uudella menetelmällä. Esim ostan kerrallaan vuodeksi astian- ja pyykinpesupesuainetta ja kolmeksi kuukaudeksi lihatuotteita pakastimeen. Eipä tarvitse enää kierrellä yhdellä kauppakäynnillä poimimassa niin montaa erilaista tuotetta kuin ennen ja aikaa säästyy!
No kun tämä nyt on aina ollut sellainen metsäläiskansa joka pääsi teknologian pariin hieman liian varhaisessa kehitysvaiheessa :/