Korona tuo esiin monelle suomalaiselle tyypillisen itsekkyyden
Matkustellaan, eletään kuin viimeistä päivää. On myös niitä jotka hamstraavat kaappinsa täyteen. On niitä jotka syyllistävät huolestuneita. On työssäkäyviä jotka syyllistävät työttömiä köyhiä. On pärskijöitä jotka eivät välitä vaikka tartuttaisivat muut. On ihan liikaa niitä jotka eivät tajua, että terveilläkin ihmisillä on huolta jo sairaiden läheisten takia.
Tämä yhteiskunnan tunnekylmyys kävi kerralla selväksi! Miksei voida yhtään puhaltaa yhteen hiileen yhtään missään?!
Kommentit (44)
Suomalaisia saa haukkua kyllä ihan vapaasti ja ketju pysyy. Tehdäänkö haukkumaketju vaikka somaleista ja katotaan kuinka monta sekuntia se on pystyssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa tapahtuu joka maassa. Ihan sama missä olet työtön tai sairas, jotkut ihmiset ovat mätiä eikä mitään empatiaa/ymmärrystä muita kohtaa. Onneksi on hyviä ihmisiäkin olemassa. Muistakaa että ihminen muistaa helpommin negatiiviset asiat kuin positiiviset joten oman havainnoinnin kokonaiskuvan arvioiminen muita kohtaan on suotavaa.
Itsekin välillä tappelen mielessäni pidänkö ihmiskunnasta enään ollenkaan mutta yritän ainakin olla hyvä ja empaattinen ihminen ettei pahennu yhteiskunnan tilanne.
Oon asunut muissa maissa eikä niissä ole ollut näin jäätävää tunnelmaa. Ap
Suomalaisessa yhteiskunnassa pelataan kaikilla tasoilla "pudotuseriä", parisuhteissa, koulutuksessa, työelämässä, ja pian myös sairaanhoidossa.
Kyynärpääthän siinä tulevat kipeiksi, kun pitää jatkuvasti niitä heilutella. Ilmankos niiden heiluttajat vähän hermostuvat.
Se on 90-luvun laman henkistä perintöä. Ahnaimmat selvisivät jalat kuivina niistä ajoista. Sittemmin siitä tuli virallinen ohjenuora, jota noudattaa yhteiskunta kaikkialla. Vahvimmat ensin. Kilpailueettisen kasvatuksen tulokset voi lukea tästä koronakriisistä.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi aloittaja saapui paikalle tuomaan positiivisuutta, tulevaisuudenuskoa ja yhteishenkeä suomalaisille. Tuollainen haukkumistulva saa varmasti kaikki puhaltamaan yhteen hiileen räksyttäjän kanssa.
Olisiko kuitenkin niin, että et ymmärtänyt aloittajan pointtia?
Lopeta rasisti tollainen typerä pilkka! Mä oon suomalainen enkä tunnista itseäni tosta yhtään.