Voi ei. Eilen aamulla alkoi kurkkunipu ja yskä. Nyt tänää yskä jatkuu ja lämpöä 37.1. Onko tämä nyt koronaa? En ole ollut riski-alueella. Mitä pitää tehdä??
Kaupungissamme on ollut muutama todettu tapaus :0
Kommentit (48)
Itselläni aamulla normaali lämpö 35,2 Kun lämpö nousee 37 yli niin olen kuumeinen. Eli riippuu ihan henkilön normilämmöstä.
Sitten vaan Parasetamolia kuumeeseen ja särkyyn! Burana pahentaa oireita.
Hengitysoireiden vuoksi lääkäriin soitto vasta siinä kohtaa, jos et pääse esim. vessaan hengenahdistuksen vuoksi. Siihen asti kotihoito
Minulla ollut koko viime viikon kurkkukipu, päätä särkenyt, väsymystä ja lämpöä 37.5 max. Rintakehää painoi pari päivää ja meni ohi. Kävin töissä normaalisti kun ohjeet ovat olleet ettei voi olla korona jos ei ole altistunut, enkä tunne ketään altistunutta enkä ole matkustellut. Lapsilla samat oireet eikä nuhaa ollenkaan mikä on outoa. Infulenssassa olisi kuume korkeampi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ollut koko viime viikon kurkkukipu, päätä särkenyt, väsymystä ja lämpöä 37.5 max. Rintakehää painoi pari päivää ja meni ohi. Kävin töissä normaalisti kun ohjeet ovat olleet ettei voi olla korona jos ei ole altistunut, enkä tunne ketään altistunutta enkä ole matkustellut. Lapsilla samat oireet eikä nuhaa ollenkaan mikä on outoa. Infulenssassa olisi kuume korkeampi.
Oletko tosissasi?
Nyt ei tällaista trollaamista kaipaa kukaan.
Juu ihan kamala kuume 37,1. Johan siinä aivot käristyy.
No ei sitä normaalia flunssaakaan kannata levittää ympäriinsä, eikä ilman testiä voi tietää, että kumpi, joten kotiin vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä? Mä olen "vaivaillut" noin perjantaista asti mutta olen töissä. Ei me saatais lupaa olla pois tämän takia.
Missä olet töissä? Tiedetään pistää paikka boikottiin.
😂😂😂 Boikottiin? Sen kun näkis. Olen nimittäin Prismassa töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko tosissasi?
Nyt ei tällaista trollaamista kaipaa kukaan.
Olen 😔
Hei ap, mulla samat oireet lämpöä tosin enemmän ja pää kipeä. Kotiin pitää jäädä ehdottomasti. Näin pomot ohjeisti. Nyt pitää ajatella muitakin kuin itseään. Mä oon päiväkodissa töissä. Tunnen itseni terveeksi. Mun logiigalla jää myös mun teinit kotiin koska on järjetöntä et mä olen karanteenissa ja he menisivät kouluun.
Mäkin oon kaupassa töissä ja myös lievässä flunssassa. Mutta ei kuumetta. Meillä ei voi olla pois ilman lääkärintodistusta ja työterveyshuolto ei kirjoita saikkua, jos kuumetta ei ole.
Meillä töissä jos kaikki jäisi pois lievistäkin oireista, niin siellä ei olisi ketään. Siksi meillä täytyy töihin mennä.
Minkäs teet.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin todennäköisesti joku muu flunssa. Mut ei pitäis kyllä mennä töihin jos on kuumetta/lämpöä ja flunssan oireet, koronaa tai ei.
Sullon flunssa. Mullakin oli ja meni. Jos nenä vuotaa ok.
Pallopää: jos ihmisellä tavallisesti 35.5 lämpöä on 37.1. jo aikamoinen lämmön nousu. Sulla ehkä on tavallisesti 36.8 ja silloin pissaat housuihisi jos sulla on 37.9 lämpöä vaikka se on vähemmän kuin aloittajan lämmön nousu.
Vierailija kirjoitti:
No ei ole. 37,1 ei ole edes lievää lämpöä vielä, ja koronassa nousee oikeasti kova kuume, sellainen 39_41 asteen.
Oi kuinka hienoa kun meillä on tällaisia kaukolääkäreitä jotka diagnostisoivat näkemättä. Mulla on muuten hammaskipua - onkohan sekin luntsaa vai joko keripukki iski?
Miksi tämä palsta on täynnä ilkeämielisiä ihmisiä (myönnän: inäkin olen nyt ilkeä sulle ilkimys)
Vierailija kirjoitti:
Sullon flunssa. Mullakin oli ja meni. Jos nenä vuotaa ok.
Mulla kans täysin samat oireet! Terveyskeskuksesta ohje oli pysyä kotona, ei töihin.. Jos isompia hengitysvaivoja niin soittoo sinne suuntaan uudestaan.
Eiköhän sulla ole jo aivosi käristynyt kun et tiedä muuta kuin oman ruumiinlämpösi. Huh huh. Etkö ole kuullut että ihmisten ominaislämpö vaihtelee paljonkin.
Vierailija kirjoitti:
Juu ihan kamala kuume 37,1. Johan siinä aivot käristyy.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin oon kaupassa töissä ja myös lievässä flunssassa. Mutta ei kuumetta. Meillä ei voi olla pois ilman lääkärintodistusta ja työterveyshuolto ei kirjoita saikkua, jos kuumetta ei ole.
Meillä töissä jos kaikki jäisi pois lievistäkin oireista, niin siellä ei olisi ketään. Siksi meillä täytyy töihin mennä.
Minkäs teet.
Onko käynyt mielessä, että työterveyshuolto on saattanut tilapäisesti muuttaa käytäntöjä? Ja työnantajalla on aivan varmasti varalla nollasopimuksella olevia, eli kauppa pysyy kyllä auki.
Jos sinulla on nuhaa, niin se on todennäköisesti vain flunssa, koska koronan oireisiin ei kuulu nuha. Tietenkään se flunssa ei täysin sulje pois sitä, että olisi myös korona, mutta jos oireet on lieviä, niin aika epätodennäköistä. Jää silti mieluiten kotiin sairastamaan.
Huoh, korona voi olla lievä ja kuumeton, jopa oireeton.