Korona paljastaa ihmisten luonteen
Se hyvä puoli tässä Korona-kriisissä on, että paljastuu ketkä ovat ystäviä ketkä eivät.
Ihmiset myös paljastavat luonteensa muutenkin: kuka tuuppii muut kumoon vessapaperijonossa, kuka matkustaa ulkomaille riskeistä huolimatta koska "minä minä ja minun lomani".
Myös se, että kuka ystävä lupautuu auttamaan hädän hetkellä ja kuka paljastaa todellisen luontonsa.
Aidosti sydämelliset ja solidaariset ihmiset näyttäytyvät nyt kirkkaina.
Kun tämä kaikki on ohi, niin ainakin tietää kehen voi luottaa ja kehen ei.
Kriisin keskellä on myös aikaa reflektoida omaa elämää, mitä tekisi toisin. Onko rahalla enää väliä, kun koko maa menossa konkkaan? Miten haluan loppuelämäni elää? Olisikohan jo aika tunnustaa tunteet pitkäaikaiselle ihastukselle? Ketä ajattelen nyt eniten kun eletään maailmanlopun aikoja?
Nyt meille selviää ketkä ovat meille rakkaita ja ketkä ovat luotettavia ystäviä, kuin myös miten välitämme yhteiskunnassamme niistä, jotka ovat nyt suurimmassa vaarassa. Miten suojaamme riskiryhmään kuuluvat läheisemme.
Sitä odotan, että tämän painajaisen päätyttyä itsekkäät minäminä-ihmiset jäävät yksin ja hyvät palkitaan!
Kommentit (5)
"Sitä odotan, että tämän painajaisen päätyttyä itsekkäät minäminä-ihmiset jäävät yksin ja hyvät palkitaan!"
Tietynlaista itsekkyyttä osoittaa myös tekstisi.
"Miksi minua tarvitsisi palkita toiseen kertaan, kun olen jo palkkioni saanut." -Marcus Aurelius
Kannattaa luottaa vain itseensä ja pyrkiä olemaan mahdollisimman vähän vaivoiksi muille.
Vierailija kirjoitti:
Toivon vaan että alakerran tupakoitsija mummo saa tartunnan.
Minä taas pitäydyn toivomasta kenellekään mitään pahaa. Sen verran oon tätä maailmaa nähnyt, että karmalla on tapana tehdä täysympyrä.
toivon että pinnallisuus vähän vähenis ja ihmisiä arvostettais enemmän kun ei ole varmaa ketä sairastuu ja kuolee. toivon et ihmiset arvostas vanhoja sukulaisia ja lapsia enemmän. toivottavasti kotona on hyviä keskusteluja ja lasten kanssa leikittäisiin ja vaikka luettaisiin yhdes. voihan pakko karanteeni vaikka lisätä läheisyyttä perheessä niin toivon.
Toivon vaan että alakerran tupakoitsija mummo saa tartunnan.