Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rakentaminen tyssää rahaan?

Vierailija
27.06.2006 |

Onko kellään kokemusta siitä, että talon rakentaminen on tyssännyt heti alkuunsa siihen, ettei ole varaa sellaiseen taloon kuin haluaisi? Mitä olette tehneet ja miten siitä selvinneet?

Meillä on kolme lasta ja tonttikin on kyllä jo hankittuna. Pitäisi vain rakentaa sen verran iso talo etten tiedä onko meillä koskaan siihen varaa:(((((.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy ottaa huomioon realiteetit, kaikkea ei voi saada kun määrättömän rikkaita ei olla.

Vierailija
2/8 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakenna pienempi talo esim. yläkertavarauksella ja yläkerta valmiiksi sitten kun on rahaa. Tai suunnittele sellainen talo, johon saa ongelmitta lisäsiiven tms. Jos haaveilet autotallista, rakenna ensin katos ja muuta talliksi kun rahatilanne antaa myöten. Muista myös budjettia laskiessasi ottaa huomioon pihan rakennus ja laittaminen. Se nielee yllättävän paljon rahaa ja jää usein miettimättä kun keskitytään itse taloon. Jo rakennusvaiheessa suunnitellun pihan toteuttaminen on myös halvempaa, kun voit hyödyntää maa-aineksen ja olemassa olevan kasvillisuuden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta sitten pitää rakentaa sellainen talo, että on vähintään kaksi makkaria alakerrassa. Sitten mietityttää se, että miten lapset viihtyvät kun joutuvat nukkumaan samassa makkarissa...

Noh, mutta toisaalta ois pakko päästä pois tästä läävästä missä nyt asumme! En kestä jos joudumme jäämään tänne:(.

Onko kellään vielä kommentoitavaa?

Vierailija
4/8 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia on kuitenkin kohta kolme. Me vanhemmat varmaan muutetaan nukkumaan kodinhoitohuoneeseen jos ei ole varaa rakentaa uutta huonetta tai kahtakin kun vauva vanhenee. Luotetaan siihen, että suuri piha ( 6000 neliötä) auttaa sitten purkamaan sisällä tulevaa tilanpuutteen paineita.

Vierailija
5/8 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ottaa selvää eri valmistajista. Esim. Keittiökalusteet Puustelli tms. vastaan keittiötukku/kalustetukku. Loppu tulos samannäköinen, hinta puolta halvempi... Laatat: laattacenter vs ei-ketju ja taas säästää...

Vierailija
6/8 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meillä on jo kokemusta remppaamisesta ja jo siinä ollaan nähty mitä eri materiaalit voivat maksaa ja miten kannattaa tosiaan vähän katsella hintoja eikä aina ottaa heti ekasta paikasta.

ap

Vierailija
7/8 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienillä yksityiskohdilla/parantelulla.

Esim. Halvat valkoiset kaakelit kylppäriin, joukkoon hieman " koriste kaakeleita" " boordina" tmv. Jokin " kirppari-löytö" kaappi nurkkaan, jonka itse petsaatte tummaksi tmv.

Edulliset keittiön ovet, jotka maalattee itse.

Vierailija
8/8 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarkoitus olla ilkeä, mutta fakta on, ettei nykypäivänä tuosta vaan rakenneta omakotitaloa, saati lähellekään unelmien taloa. Rakennuskustannukset on ihan älyttömät ja pelkästään pohjatöihin menee helposti 30 000 Euroa... Mun veli just valitti, että on mennyt liittymiin, pohjiin, papereihin (jokainen virallinen paperi maksaa), suunnitteluun yms. varmaan jotain 40 000 Euroa ja nyt aletaan tekemään perustuksia. Tontti siis ei kuulu tuohonkaan hintaa.

Olen haaveillut vuosia talosta, mutta näillä hinnoilla karkaa meiltäkin. Ei uskalleta lähteä höökimään ihan tolkutonta lainaa, vaikka pankki voisi antaakin. Asutaan tätä rivaria varmaan loppuelämä...:(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän