Kaikki AMK:t etäopetukseen ensi viikolla
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/f92a73f9-5d78-4aa2-9bb2-f1f12a02…
Mitäköhän jos on TE-hallinnon kurssi AMK:n järjestämänä?
Onkohan tuo jo maanantaista voimassa?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi amiksia ei ole vielä suljettu?
Kaikki aikanaan, lapsi pieni. Nyt on vasta lauantai. Ei sinne kouluun kukaan kuitenkaan ole huomenna menossa.
En ole lapsi. Olen kakskymppinen nainen.
Minuun verrattuna täysi lapsi vielä. N48
Vierailija kirjoitti:
AMK on ollut etäopetusta ja "itseoppimista" jo 10 vuotta!
"Kirjeopistolla insinööriksi AMK" on todellisuutta jo.
Olen toiminut eräässä suomalaisessa AMK:ssa vanhempana lehtorina muutaman vuoden ajan.
Joskus saan jonkun opiskelijan päättötyön pdf-tiedostona, josta puuttuu vain minun allekirjoitukseni ja antamani arvosana. Kyseistä opiskelijaa en ole koskaan nähnyt luennollani tai ohjannut harjoitustöissä.
Päätän hylätä päättötyön, varsinkin kun huomaan sen sisältävän runsaasti muualta lainattua tekstiä ilman lähdeviitettä ja runsaasti sivujen lukumäärää lisäävää kuvamateriaalia.
Jonkin ajan päästä esimieheni tulee keskustelemaan kanssani ja kertoo ymmärtävänsä hylkäykseni perusteet, mutta samaan lauseeseen ilmoittaa yksikkömme "tuotantomääräykset" ylemmältä taholta.
"Meiltä pitää valmistua AMK-insinöörejä XX kappaletta joka vuosi. Muuten meitäkään ei enää tarvita!"
Voiko sen selvemmin sanoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta pienmmät lapset jätetään kouluihin ja päiväköteihin koronalle. Aivan hiton reilua.
Käytäpä vähän järkeäsi (jos sitä on suotu). Kumpi on helpompi toteuttaa käytännössä aikuisten siirtäminen etäopiskeluun vai lasten siirtäminen etäopiskeluun? Eli mistäköhän voisi johtua, että ensin siirretään aikuiset ja sitten vasta lapset jos koetaan tarpeelliseksi?
Ei minua kiinnosta toteutus vaan lapseni henki ja terveys!
Varmaan harvassa perheessä molemmat vanhemmat hoitsuja, että en niele sitäkään sepustusta.
Jos lapsesi henki ja terveys kiinnostaa, lopetat hysterisoinnin ja käyttäydyt niin kuin vastuullinen aikuinen. Hän tarvitsee sinua nytkin enemmän kuin av-palsta tulee koskaan tarvitsemaan. Siispä kone kiinni ja lastasi hoitamaan.
Se on kaverinsa kanssa huoneessaan.en usko että 14 vuotias silloin tarvii minua siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta pienmmät lapset jätetään kouluihin ja päiväköteihin koronalle. Aivan hiton reilua.
Käytäpä vähän järkeäsi (jos sitä on suotu). Kumpi on helpompi toteuttaa käytännössä aikuisten siirtäminen etäopiskeluun vai lasten siirtäminen etäopiskeluun? Eli mistäköhän voisi johtua, että ensin siirretään aikuiset ja sitten vasta lapset jos koetaan tarpeelliseksi?
Ei minua kiinnosta toteutus vaan lapseni henki ja terveys!
Varmaan harvassa perheessä molemmat vanhemmat hoitsuja, että en niele sitäkään sepustusta.
Kyllähän sen lapsen voi ottaa kotiin, jos hengen puolesta pelkää. Ei tarvitse odottaa mitään varsinaista sulkua.
Hyvä ratkaisu nyt myös peruskoulut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille tuli ainakin tiedote, että voimassa heti maanantaina. Kannattaa käydä katsomassa oman AMK:n sivuilta, mikä siellä on käytäntö, jos erillistä viestiä ei ole tullut.
Taitotalon sivuilla ei vielä näkynyt mitään. Vanha tiedote 3.3. näkyvissä.
Normisti toimii ja auki. Sinne vaan pöhisemään.
Meidän amk perjantaina ilmoitettiin että jatkuu normaalisti. Nyt ei ole tullut mitään ilmoitusta sen jälkeen eli näillä näkymin sinne köhimään maanantaina klo 8.
Vierailija kirjoitti:
Meidän amk perjantaina ilmoitettiin että jatkuu normaalisti. Nyt ei ole tullut mitään ilmoitusta sen jälkeen eli näillä näkymin sinne köhimään maanantaina klo 8.
Meillä (JAMK) ilmoitettiin torstaina, että isot tapahtumat perutaan, mutta opetus jatkuu. Tänään tuli tieto, että myös kontaktiopetus perutaan. Koulun tilat, kuten kirjasto ja ruokala kuitenkin vielä auki. Eli muutoksia voi teilläkin tulla vielä ennen maanantaiaamua.
Vierailija kirjoitti:
Koulusi on taatusti ohjeistanut jäämään kotiin, jos on köhää tms. Eli ET MENE köhimään, vaan pysyt kotona.
Käytännössä mikään ei muutu AMK opetuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä mikään ei muutu AMK opetuksessa.
Minulla ainakin muuttuu. Olen tähän saakka ollut koulussa ma-pe aika montakin tuntia. Nyt olen kotona kaiket päivät. Siinä on mielestäni aika iso ero.
Rehtori tiedotti perjantaina iltapäivällä että lähiopetus jatkuu ja henkilökunta pysyy töissä niin kauan kuin oppilaita on. Mistään muutoksista ei ole sen jälkeen informoitu eli ma klo 8 köhimässä kuten kaikki muutkin.
En ole lapsi. Olen kakskymppinen nainen.