Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kädet ovat ihan helvetin kipeät käsidesin ja jatkuvan pesemisen jäljiltä

Vierailija
14.03.2020 |

Pelkkä veden valutus käsiin sattuu ja kun erehdyin laittamaan (hajustamatonta) kosteusvoidetta tuntui kuin kädet olisivat syttyneet palamaan 😭

Mikähän näihin auttaisi?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peset liikaa, harvenna pesukertoja.

Vierailija
2/45 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaisempi voide.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellänikin iho arka, punainen ja kihelmöivä jatkuvan pesemisen vuoksi. Kirvelee. Laitoin rypsiöljyä, ainoa, mikä ei kirvele.

Vierailija
4/45 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän vettä voiteessa on, sen enemmän se kirvelee rikkinäisellä iholla (joka muuten altistaa infektioille, älä hankaa rikkiutumiseen saakka). Saippuapesu pistää ihon koville, rasvaa rasvaisella, paksulla voiteella. Itse käytän Tummelia öisin, pesen ja desinfioin käsiä kymmeniä kertoja työvuoron aikana. Jos saat ihon rikki käsidesillä, saatat olla allerginen jollekin sen ainesosalle, niissä nimittäin on ihoa suojaavaa glyseriiniä eikä niiden pitäisi kuivattaa.

Vierailija
5/45 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Lopeta käsidesillä lotraaminen

2. Harvenna käsienpesukertoja (ei niitä joka minuutti tarvitse kuurata)

3. Laita rasvaista käsivoidetta joka kerta pesun jälkeen

Vierailija
6/45 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla atooppinen iho ja kädet haavoilla jo muutaman päivän pesemisen jälkeen. Käsidesiä en voi laittaa, sehän on alkoholia suoraan avohaavoihin. Rasvaaminen ei auta kun pitää pestä käsiä 5 krt päivässä pitkään ja huolellisesti. En tiedä mitä tehdä..

Vierailija
7/45 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bepanthen on hyvä voide mille tahansa ärtyneelle ihon kohdalle. Parantaa nopeasti. Jos kädet ovat hajalla pesusta, peset niitä todennäköisesti liikaa tai vääränlaisella saippualla. 

Vierailija
8/45 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista joku rauhoittava lääkevoide esim. kotona ollessasi. Ja älä liuota /kuivata käsien luonteista suojapintaa pois liian vahvoilla aineilla tai liian usein. 

Vierailija
9/45 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla atooppinen iho ja kädet haavoilla jo muutaman päivän pesemisen jälkeen. Käsidesiä en voi laittaa, sehän on alkoholia suoraan avohaavoihin. Rasvaaminen ei auta kun pitää pestä käsiä 5 krt päivässä pitkään ja huolellisesti. En tiedä mitä tehdä..

Miksi 5 kertaa? Eikö vähempi riittäisi? Rasvaaminen todellakin auttaa, kun laitat rasvaa joka kerta käsipesun jälkeen. Ja yöksi runsaasti rasvaista voidetta sekä puuvillahanskat, jotta rasva ei leviä lakanoihin.

terveisin toinen atoopikko

Vierailija
10/45 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis missä te hinkkaatte käsiänne? Töissä, kotona...? 

Mä pesen vaan vessakäynnin yhteydessä, ennen ruokailua ja kun tulen ulkoa kotiin. Toki kotona en pese kuin vessakäynnin jälkeen, ei ole tarvetta muuten. Töissä vähän enemmän tulee pestyä. Käsidesiä/huuhdetta en käytä ollenkaan missään.

Vierailija
11/45 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kanssa atooppinen iho ja kädet ihan rikki. On pakko pestä käsiä monta kertaa päivässä kun nenä vuotaa.

Vierailija
12/45 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kanssa atooppinen iho ja kädet ihan rikki. On pakko pestä käsiä monta kertaa päivässä kun nenä vuotaa.

Ei ole pakko pestä käsiä joka niiston jälkeen ellei käsille valu räkää. 

Vierailija
13/45 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä hulluja. Mitä seuraavaksi? Kuulette koronan tarttuvan myös hiusten välityksellä (EI OIKEASTI TARTU!!!) ja pesette hiuksia niin paljon, että olette kohta kaljuja?

Vierailija
14/45 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pesen tiuhaan käsiä töissä tai käytän käsidesiä jos ei pääse käymään vessassa. Oon aspa-hommissa ja toivon vain, että johto päättäisi pistää puljun kiinni. En kuitenkaan oo töissä ruokakaupassa, apteekissa tms. välttämättömässä liikkeessä. Kröhiviä ja niiskuttavia asiakkaita on toistaiseksi riittänyt. Toivottavasti ensi viikolla paniikki pitää ihmiset paremmin loitolla.

Kotona en pese muuten kuin sisään tullessa ja vessakäynnin yhteydessä.

Vierailija
15/45 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme et käsidesit on loppu jos tota tahtia sillä lotrataan.

Vierailija
16/45 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin aikoinaan pahasta käsi-ihottumasta, jota mahdollinen kosteus vain pahensi. Lääkäri suositteli käyttämään perusvoidetta, Novalania, jossa ei ole vettä. Tästä on jo kauan, ja ihottumakin onneksi jo parantunut, joten en tiedä, myydäänkö tuota edelleen. Apteekista sai.

Mutta joo, kyllähän tuo käsien jatkuva peseminen kuivattaa ihoa. Kotona ei ole niin hätää, mutta töissä tulee pestyä monta kertaa päivässä saippualla. Lisäksi käsivoiteen jatkuva käyttö toimistotyössä ja etenkin tietokoneen näppäimistöä käytettäessä on jotenkin hankalaa. Joka paikka ihan rasvassa.

Vierailija
17/45 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas perse kipeä siitä jatkuvasta vessapaperilla pyyhkimisestä. Perse on tulessa!

Vierailija
18/45 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäpä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On pakko, virus voi tulla uloshengityksen mukana ja tarttua käteen vaikkei räkää siihen osuisikaan ja sitten se on taas valmiina tarttumaan käsistä seuraavaan kohteeseen. Käytännössä joka kerta kun on käyttänyt kättä nenän/suun edessä on pestävä huolellisesti saippualla ja mielellään desinfioitava päälle.

Mullakin on kädet ihan hellänä vaikka yrittänyt rasvata useita kertoja päivässä.

Vierailija
19/45 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäpä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On pakko, virus voi tulla uloshengityksen mukana ja tarttua käteen vaikkei räkää siihen osuisikaan ja sitten se on taas valmiina tarttumaan käsistä seuraavaan kohteeseen. Käytännössä joka kerta kun on käyttänyt kättä nenän/suun edessä on pestävä huolellisesti saippualla ja mielellään desinfioitava päälle.

Mullakin on kädet ihan hellänä vaikka yrittänyt rasvata useita kertoja päivässä.

Vaarallisempaa on ne rikkinäiset kädet. Kaikki virukset tarttuu helpommin.

Hiukan nyt pakko-oireita kuriin!

Vierailija
20/45 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäpä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No huh huh!

Mä saisin olla ihan koko aja pesemässä ja desinfioimassa käsiä tähän aikaan vuodesta, koska siitepölykausi on alkamassa ja nenä kutisee. En toki sormia sieraimiin työnnä, mutta tosta nenän ulkopuolelta hipaisen/raavin aina välillä. 

Jotain järkeä nyt näihin juttuihin. 

-ohis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi