Uskallatko enää tänä vuonna matkustaa ulkomaille?
Koska olet valmis matkustamaan ulkomaille, tietäen kaikki ne riskit jotka siihen liittyy.
Eihän koronaa voi ikuisuuksia paeta mutta kannattaako sitä lähteä hakemaankaan?
Kommentit (26)
Kyllä ajattelin matkustaa loppuvuonna. Ei ole minun vikani, että poliitikot eivät saa toimillaan koronaa aisoihin, vaikka siihen olisi ollut mahdollisuus. En kuulu riskiryhmään ja pystyn tekemään etätöitä vaikka kaksi viikkoa matkan jälkeen. Sairastamisen jälkeen on yksi huoli vähemmän, kun tautia ei enää tarvitse pelätä, joten siksi olisi ehkä myös hyvä, että halukkaat altistettaisiin tälle taudille hallitusti.
Kannattaa siis miettiä, että jos ei kuulu riskiryhmään, niin ottaa taudin esim. kesälomalla, sairastaa ja jatkaa sen jälkeen elämää. Pääasia, ettei tartuta itse muita liikkumalla sairaana ulkona.
Syyskuussa ja joulukuussa mennään taas.
Kesäkuussa Kreikkaan. Silloin piikki Euroopassa jo jäähtymään päin.
Kyllä elokuun alussa lähi-itään. Siellä on tosi kuuma silloin ja ei juurikaan ihmisiä missään.
Uskallan. Lähden jo ensi kuussa jos voi lentää.
Juuri saavuin ulkomailta. Huomenna menen uusestaan
Uskallan. Ei yksi virus maailmanloppu ole.
Kesällä Suomeen lomalle normaalisti kuten edellisinäkin vuosina.
Matkustellaan ulkomaille 3-4 kertaa vuodessa, nyt oltiin helmi-maaliskuun vaihteessa Kanarialla, mutta seuraavaa matkaa ei ole varattu.
Siirsin maaliskuista matkaa toukokuulle - saapa nähdä, pitääkö sitäkin siirtää.
Syksyllä muutto pidemmäksi aikaa toiseen Euroopan maahan...
Suomessakin on virus. Lähtisin jo nyt Kiinaan, Koreaan tai Japaniin nyt ainakin mieluusti. Thaimaakin näyttää pärjäävän hyvin, ja heillä on sairaanhoito kansainvälisillä mittareilla Suomen tasoa. Suomi on kaukana turvapaikasta tämän asian kanssa.
Kyllä. Lähden jo huhtikuussa, mikäli koronahysteria ei pahene kohdemaassa. Hotellimajoitus on ilmainen pari ensimmäistä yötä (hotel manager tarjosi) ja lentomatkalle on varattu upgrade bisnesluokkaan (maksoin pisteillä).
Näin halpaa reissua en olekaan ennen varannut. Koronahysteria tuppaa osumaan rajusti matkailualan yrityksiin. Nyt saa lennot ja hotellit halvalla. Olen aiemmin käyttänyt samaa hotellia ja samaa lentoyhtiötä, joten lomasta tulee rutiinireissu. Koronavirus voi kyllä tyhjentää lomakohdetta sen verran, että ruuhkat katoavat ja loma sujuu tavallista leppoisammin. Ei jonoja missään, palvelu pelaa erittäin nopeasti lentokentällä ja hotellissa, pahimmat turistirysät ovat autioituneet. Ja sehän sopii minulle oikein hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Lähden jo huhtikuussa, mikäli koronahysteria ei pahene kohdemaassa. Hotellimajoitus on ilmainen pari ensimmäistä yötä (hotel manager tarjosi) ja lentomatkalle on varattu upgrade bisnesluokkaan (maksoin pisteillä).
Näin halpaa reissua en olekaan ennen varannut. Koronahysteria tuppaa osumaan rajusti matkailualan yrityksiin. Nyt saa lennot ja hotellit halvalla. Olen aiemmin käyttänyt samaa hotellia ja samaa lentoyhtiötä, joten lomasta tulee rutiinireissu. Koronavirus voi kyllä tyhjentää lomakohdetta sen verran, että ruuhkat katoavat ja loma sujuu tavallista leppoisammin. Ei jonoja missään, palvelu pelaa erittäin nopeasti lentokentällä ja hotellissa, pahimmat turistirysät ovat autioituneet. Ja sehän sopii minulle oikein hyvin.
Mikä lentoyhtiö, mikä kohde?
Suunnitelmissa oli lähteä kesäkuussa etelä-Eurooppaan. Ajankohta saattaa siirtyä eteenpäin ja kohdekin vaihtua aivan toiseen, mutta koulun kesäloman aikana kyllä mennään, jos vaan mahdollista. Ja jos ei ole mahdollista, niin sitten ei väkisin.
En olisi ollut muutenkaan lähdössä, koska kesäloma on vasta kun lapsen koulu alkaa. Tarkoitus oli matkailla kotimaassa viikonloppuisin lapsen kanssa eri tapahtumissa ja kylpylöissä ja sen aiomme yhä tehdä. Jouluna sitten ulkomaille.
Joo kyllä uskallan. Heti kun tilanne sen verran laantuu että tietää ettei jää jumiin mihinkään karanteeniin. Eli joko epidemia ohi, tai sitten niin paha ettei liikkumista enää mitenkään erikseen rajoiteta. Itse tautia en pelkää ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa siis miettiä, että jos ei kuulu riskiryhmään, niin ottaa taudin esim. kesälomalla, sairastaa ja jatkaa sen jälkeen elämää. Pääasia, ettei tartuta itse muita liikkumalla sairaana ulkona.
Jos kaikki toimisivat noin, eli pysyttelisivät poissa muiden ihmisten näköpiiristä, olisi aika vaikea saada tautia ja siten itselleen immuniteettia.
Vierailija kirjoitti:
Onko kivaa lomailla koronassa? Ei taida moni miettiä, että se voi kyllä omalle kohdalle osua. Varmaan kivaa siellä hotellissa kuumeisena mahdollista apteekkia etsien.
Tottakai matkustan. Nyt kun Suomi on tällainen koronapesäke niin lähden jonnekin missä sitä ei juurikaan ole. Esim. Arabiemiraatit näyttää hyvältä lomailu- / etätyöpaikalta ja kelikin on hyvä. Matkat on naurettavan halpoja joten kannattaa käyttää tilaisuus hyväkseen.
Huonolta näyttää.
Kesäreissu Malagaan on peruttu. Syysloma ollaan nyt Suomessa.