Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

JUURI NYT! Kaarinalaisella Petrillä on koronavirus – ja painavaa sanottavaa

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näyte nenän kautta nielusta - minulla se tarkoittaisi kolmen tunnin nenäverenvuotoa, joten taidanpa jättää testaamatta tämän paineen tunteen rintakehällä.

Niin, nenän kautta se näyte otetaan. Osa on kuvitellut pientä verikoetta tms.

Miksi nenän kautta, kun ei nuhaa pitäisi muodostua kai. En ymmärrä.

Vierailija
42/61 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa vaan mieleen mikäköhän on tämän herran kytkös älysormusbisnekseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä se painava asia oli? 

Vierailija
44/61 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä se painava asia oli? 

"Minulla on muuten ÄLYSORMUS"

Vierailija
45/61 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulipa vaan mieleen mikäköhän on tämän herran kytkös älysormusbisnekseen?

Niin, Ourahan on suomalainen tuote... follow the money.

Vierailija
46/61 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olen ymmärtänyt oikein niin vakavat oireet ilmaantuu vasta viikon jälkeen joten alkuvaiheen oireilusta ei voi vielä sanoa miten se tauti etenee

Ilmeisesti olet ymmärtänyt väärin, koska virallinen ohjeistus on, että kotona pitää olla 1 viikko oireiden alkamisesta tai 72 tuntia oireiden päättymisestä. Eli todennäköisesti menee suurella osalla ohi siinä viikossa.

Jos tämä on virallinen ohjeistus, nin hyvästi Suomi.

Kun ihan jokapuolella kansainvälisesti on nimenomaan kerrottu, että eka viikko on sellaista "perusflunssaoiretta", olo saattaa hetkeksi kohentua ja sitten toisella viikolla vasta varsinaiset rajut oireet useimmilla iskee. Ja se pari viikkoa on se käänne, silloin joko aletaan paranemaan tai huononemaan. Ja voi olla positiivinen virustesti vielä oireiden häviämisen jälkeen, eikä ole selvää onko silloin edelleen tartuttava.

Muut maat ovat pitäneet eristyksesä terveistä kunnes on testattu kahdesti terveeksi, on voinut viedä pitkäänkin.

Jos minä olen tämän voinut helposti lukea netistä lääketieteellisistä julkaisuista ja eri maiden ohjeistuksista, miten ihmeessä voi olla Suomen terveysviranomaisilla täysin eri ohjeet?

Vierailija
47/61 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näyte nenän kautta nielusta - minulla se tarkoittaisi kolmen tunnin nenäverenvuotoa, joten taidanpa jättää testaamatta tämän paineen tunteen rintakehällä.

mullakin paineen tunnetta rintakehällä ja röölissä kutinaa, satunnaisia ysköksiä.

Minullakin on ollut jo viikon verran painon tunnetta rinnassa ja yskää. Eilen illalla alkoi tuntua, että kurkku tulee kipeäksi. En tiedä onko tämä pientä flunssaa vai koronaa enkä tule tietämäänkään kun ohjeistus on, ettei terveydenhuoltoon saa edes soittaa vaikka olisi oireita.

Vierailija
48/61 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mullakin paineen tunnetta rintakehällä ja röölissä kutinaa, satunnaisia ysköksiä.

Minullakin on ollut jo viikon verran painon tunnetta rinnassa ja yskää. Eilen illalla alkoi tuntua, että kurkku tulee kipeäksi. En tiedä onko tämä pientä flunssaa vai koronaa enkä tule tietämäänkään kun ohjeistus on, ettei terveydenhuoltoon saa edes soittaa vaikka olisi oireita.

Testejä on rajallisesti, ei ole varmaan vaikea ymmärtää miksi.

Jos tauti menee lievänä ohi, se siitä. Jos sinulla on hoitoa vaativia oireita, voit tietenkin soittaa terveydenhuoltoon. Jos on streptokokki tai muu bakteeri, saat antibiootit. Jos virus, saat oireenmukaista hoitoa. Voit lakata säälimästä itseäsi. Muillakin on flunssaa.

Vierailija
49/61 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tauti menee lievänä ohi, se siitä. Jos sinulla on hoitoa vaativia oireita, voit tietenkin soittaa terveydenhuoltoon. Jos on streptokokki tai muu bakteeri, saat antibiootit. Jos virus, saat oireenmukaista hoitoa. Voit lakata säälimästä itseäsi. Muillakin on flunssaa.

Ihmisiähän on nimenomaan KIELLETTY ottamasta yhteyttä terveydenhuoltoon vaikka epäilisi koronaa. Ei tässä mistä itsesäälistä ole kyse, kerroin vain oireistani.

Vierailija
50/61 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minulla on ollut jo 1,5 viikkoa verran painon tunnetta rinnassa ja kuivaa yskää sekä kurkku lievästi kipeä. Työkaveri tuli italiasta pari viikkoa sitten, suoraan töihin. Hieno fiilis. Testiä ei saa.

Vierailija
51/61 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös minulla on ollut jo 1,5 viikkoa verran painon tunnetta rinnassa ja kuivaa yskää sekä kurkku lievästi kipeä. Työkaveri tuli italiasta pari viikkoa sitten, suoraan töihin. Hieno fiilis. Testiä ei saa.

Onkohan meillä sama tauti....

Vierailija
52/61 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolet Suomesta epäilee nyt itsellään koronaa. Jos tarvitset hoitoa, otat yhteyttä.

Flunssaoireisen tulee jäädä kotiin, näin on ohjeistettu jo pitkään. Hohhoijaa.

Ihmisiähän on nimenomaan KIELLETTY ottamasta yhteyttä terveydenhuoltoon vaikka epäilisi koronaa. Ei tässä mistä itsesäälistä ole kyse, kerroin vain oireistani.

Vierailija
53/61 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla alkoi lievä kurkkukipu tänään.

Vierailija
54/61 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se testi ketään paranna.

Hoito on kuitenkin se, että pysyt kotona.

Vierailija
55/61 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pitäisi äkkiä saada koronan etätestaus käyttöön ja keskitetty testilaboratiorio pystyyn. Esimerkiksi sp-tautitestejä ja geenitestejä tehdään etätestinä kotona. Sinulle lähetetään postipakettina testipakkaus, jossa välineet, näytteenottotikku ja näytteenottoastia. Otat näytteen, pakkaat sen ohjeiden mukaan ja lähetät labraan. Helppoa, yksinkertaista eikä olisi riskiä kenenkään tartuttamisesta. Varsinkin jos näytteen pystyy itse ottamaan limakalvolta, eikä verikokeita tarvita. Näin testaaminen kuormittaisi terveydenhuollon henkilökuntaa vähemmän ja tartuntariski olisi pienempi heille.

Vierailija
56/61 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se testi ketään paranna.

Hoito on kuitenkin se, että pysyt kotona.

Testauksen idea ei ole parantaa ketään, vaan hillitä taudin leviämistä. Tuo Petrikin olisi lähtenyt töihin ja ties minne perheineen, jos ei olisi tiennyt sairastavansa koronaa. Kukaan ei jää lievässä flunssassa koko perheen voimin kotikaranteeniin 2 viikoksi ja siten tartutetaan myös sitten muita ja myös niitä, jotka tarvitsevat sairaalahoitoa sekä menehtyvät tautiin. Järjestelmä myös ylikuormittuu nopeasti, jos tauti päästetään vapaana jylläämään ja sitten kuolleisuus kasvaa. Siksi testataan.

Vierailija
57/61 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella saattaa olla tauti jo nyt tietämättään.

Minulla ei ole varaa coronatestiin, en sitten tiedä jos tämäkin on suomalaisten apinoiden mielestä rikollista.

Pusyn kotona. Kävin ulkona, en kontaktoi. Tulin tosiaan kävelyltä ja olo on kuin koira olisi syönyt minut. Koirat näkee paljon paskaa. Joku koira näki sen. Tälläinen näkymäkin on mielisairaalatavaraa ilmeisesti palsta mammoille. Ei ole nyt ihme jos lääkkeet huudetaan! "Hengellistä hoitoa suomesta" ja tätä voikin odottaa lähi-historiaa nähden. Taidan ottaa nyt lääkkeen. Ei tarvi selvän lääkityn sieluun huutaa paskaa! En ole suomessa tekemässä töitä sellaisilla viha näkemyksillä että muilla olisi huono olla.

Vierailija
58/61 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
59/61 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän laittoi hymyilemään kyllä :) Aika harvinainen tapaus, että älysormuksen yöllä näyttämän hetkisen pienen lämmönnousun takia oikein kutsuttaisiin sairaalaan testejä varten, saati että niitä ottaisi joku jossain täyssuojausvarustuksessa :D :D 

Vierailija
60/61 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt pitäisi äkkiä saada koronan etätestaus käyttöön ja keskitetty testilaboratiorio pystyyn. Esimerkiksi sp-tautitestejä ja geenitestejä tehdään etätestinä kotona. Sinulle lähetetään postipakettina testipakkaus, jossa välineet, näytteenottotikku ja näytteenottoastia. Otat näytteen, pakkaat sen ohjeiden mukaan ja lähetät labraan. Helppoa, yksinkertaista eikä olisi riskiä kenenkään tartuttamisesta. Varsinkin jos näytteen pystyy itse ottamaan limakalvolta, eikä verikokeita tarvita. Näin testaaminen kuormittaisi terveydenhuollon henkilökuntaa vähemmän ja tartuntariski olisi pienempi heille.

Tuon seurauksena varmaan 90 % tehdyistä testeistä olisi vääriä negatiivisia, koska ihmiset eivät kykenisi ottamaan nenänielunäytettä luotettavasti itseltään. Se tuntuu niin epämiellyttävältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi