Olen 26v ja jäin taas työttömäksi koska pätkätyö. Pelottaa ihan hirveästi tämä vihamielisyys työttömiä kohtaan.
Mulla vääntää vatsa ja on alkanut tulemaan järkyttäviä pelkotiloja ja häpeä. En uskalla kellekkään kertoa että työt loppuivat.
Menetin yöunet kun näin netissä keskusteluita missä puhutaan että työttömille ruokakupongit tai että heitä pitää ampua :,( mulla on todella turvaton olo, sen lisäksi että koen jatkuvaa epävarmuutta työelämässä jossa toistuvasti jää työttömänä.
Mulla on hirveä ahdistus ja koen että olen arvoton.
Kommentit (59)
Et ole arvoton. Älä anna työsi määrittää sinua. Etsi elämääsi asioita jotka tuottaa iloa ja toteuta niitä nyt kun sinulla on aikaa. Olet nuori, ehdit vielä tehdä töitä. Jaksamisia! <3
Kyllä sä varmasti jotain työtä saat. Mitä hommia haet?
Työttömien haukkujilla hymy kohta hyytyy kun syöksytään kohti lamaa. Ai että. Siitäs saavat! Karma is a bitch:) sinä työttömien haukkuja joka luet tätä, toivon että joudut ensimmäisten joukossa irtisanotuksi!!!!!
Millä alalla olette? Täällä sosiaali-ja terveysalalla on kamala työpula ja kaikki, jotka täyttävät lain vaatimat pätevyys ehdot, kyllä palkataan. Sijaisia ei saada mistään ja kaikkiin työpaikkoihin vain pari hakijaa, vaikka vakituisiakin virkoja tarjolla.
Tavallaan ymmärrän tuon "vihamielisyyden", kun itse joskus tekee vuoroja putkeen, koska kaikki sijaiset vaan vastaa, että nyt on matka, konsertti tms. kiinnostavampaa tarjolla. Alkaa tuntua siltä, että muut ne vaan toetuttaa itseään ja tyhmät raataa ylitöissä, kun ei tekijöitä saada.
Ette ymmärrä! Mä täällä olen ahkera ja teen kaiken kuten pitää mutta olen jo viimeiset vuodet ollu pätkätöissä ja kukaan ei ymmärrä tätä, EI KUKAAN! Pitääkö mun lahjoa ja hakata työnantaja jotta saisin sen pakotetuksi pitää minua?
MITÄ TE HALUATTE?
Ymmärrettekö että ihmisten mielenterveys ei kestä tätä vihamielistä pommitusta ja tykitystä.
Minulle on sanottu että olen arvoton ja pitäisi tappaa. Näin yhdessä keskustelussa.
Arvottomuuden tunne on valtava nykyään. Mielenterveys ei kestä tätä ilmapiiriä ja vihamielisyyttä.
Mä olin työttömänä 2010 vastavalmistuneena. Kun puolisolla oli hyväpalkkainen työ, olin täysin säästöjen ja puolison varassa, kun sen ajan lakien mukaan ei mitään saanut. Olen myös absolutisti. Sain kuulla olevani juoppo sossupummi, joka vain syljeskelee kattoon. Tein lukemattomia työhakemuksia. Lopulta sain vuoden määräaikaisuuden, vieläpä sellaisesta paikasta, mitä olin hakenut kauan ennen haastattelukutsua, joka oli ollut jo jäissä ja johon oli jo valittukin toinen, mutta hän oli saanut kutsun entiseen työpaikkaansa, joka maksoi paremmin. Sen jälkeen kun sain töitä, yhtäkkiä minusta alkoi moni muukin kiinnostua. Muutuin muutamassa kuukaudessa juoposta sossupummista halutuksi työntekijäksi, vain saamalla töitä ja sekin tuurilla.
Miksi se on teillä noin kova paikka? Mikä vihamielisyys pätkätyöläisiä vastaan tämä nyt oikein on???
Vierailija kirjoitti:
Mä olin työttömänä 2010 vastavalmistuneena. Kun puolisolla oli hyväpalkkainen työ, olin täysin säästöjen ja puolison varassa, kun sen ajan lakien mukaan ei mitään saanut. Olen myös absolutisti. Sain kuulla olevani juoppo sossupummi, joka vain syljeskelee kattoon. Tein lukemattomia työhakemuksia. Lopulta sain vuoden määräaikaisuuden, vieläpä sellaisesta paikasta, mitä olin hakenut kauan ennen haastattelukutsua, joka oli ollut jo jäissä ja johon oli jo valittukin toinen, mutta hän oli saanut kutsun entiseen työpaikkaansa, joka maksoi paremmin. Sen jälkeen kun sain töitä, yhtäkkiä minusta alkoi moni muukin kiinnostua. Muutuin muutamassa kuukaudessa juoposta sossupummista halutuksi työntekijäksi, vain saamalla töitä ja sekin tuurilla.
Ihan järkyttävää. On suomalaiset yksinkertaista kansa. Ei mielenterveys kestä tällaista.
Minä olen nauttinut työttömyydestä suunnattomasti
Luontotyyppi
Ei ole mitään hätää. Voit olla aivan rauhallisin mielin, vaikka oletkin työtön. Vihamielistä asennetta kohtaa lähinnä täällä. Se ei sinua vahingoita. Se on itse asiassa jopa hauskaa, kun sen kääntää huumoriksi. Jos alkaa ahdistaa, sulje av. Helpottaa huomattavasti.
Terveisin 9 vuotta onnellisesti työttömänä ollut, jota ei ahdista tai pelota lainkaan
Vierailija kirjoitti:
Työttömien haukkujilla hymy kohta hyytyy kun syöksytään kohti lamaa. Ai että. Siitäs saavat! Karma is a bitch:) sinä työttömien haukkuja joka luet tätä, toivon että joudut ensimmäisten joukossa irtisanotuksi!!!!!
Lisännen vielä että toivon että teidän vaurautenne romahtaa korttitalon lailla. Vain niin voitte ymmärtää vähäosaisten ahdingon ja ymmärrätte lopettaa vähävaraisten nimittelyn.
Minulle sanottiin työttömänä että olen loinen, kun löysin työpaikan jossa oli työtunteja päivittäin 4-6 h sanottiin että olisit edes oikeita töitä etsinyt ja naurettiin päälle. Vihaan suomalaista työkulttuuria yli kaiken!!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Millä alalla olette? Täällä sosiaali-ja terveysalalla on kamala työpula ja kaikki, jotka täyttävät lain vaatimat pätevyys ehdot, kyllä palkataan. Sijaisia ei saada mistään ja kaikkiin työpaikkoihin vain pari hakijaa, vaikka vakituisiakin virkoja tarjolla.
Tavallaan ymmärrän tuon "vihamielisyyden", kun itse joskus tekee vuoroja putkeen, koska kaikki sijaiset vaan vastaa, että nyt on matka, konsertti tms. kiinnostavampaa tarjolla. Alkaa tuntua siltä, että muut ne vaan toetuttaa itseään ja tyhmät raataa ylitöissä, kun ei tekijöitä saada.
No nyt koronaviruksen myötä tulee huoltosuhteet kuntoon 😑.
No mikset mene töihin? Monet yritykset ovat ongelmissa kun suomalaiset laiskijaiset mieluummin syljeksii kotonaan kattoon kuin vaivautuisivat viitenä päivänä viikossa tekemään 8 h töitä per päivä. Ukranalaisille taas on hidas ja kankea työlupamenettely. Työhaluja taas siellä olisi.
Palstalla vihataan kaikkia. Viimeisimpänä tämä hullu joka vihaa vanhuksia.
Parempi olisi ettei lukisi näitä köyhänä, kyllä nuo kommentit loukkaavat.
Työttömiä on ihan älyttömästi. Ei kannata ottaa noita erityisesti tämän palstan asenteita tosissaan, täällä suhtaudutaan vihamielisesti ihan kaikkiin.
Lapsellisiin, lapsettomiin, rikkaisiin, köyhiin, eri alojen työpaikkoihin, työttömiin, kaikki aina teilataan täällä. Keskity vain omaan elämääsi ja itseesi, kans itsesi ylpeydellä.
Vierailija kirjoitti:
Työttömiä on ihan älyttömästi. Ei kannata ottaa noita erityisesti tämän palstan asenteita tosissaan, täällä suhtaudutaan vihamielisesti ihan kaikkiin.
Lapsellisiin, lapsettomiin, rikkaisiin, köyhiin, eri alojen työpaikkoihin, työttömiin, kaikki aina teilataan täällä. Keskity vain omaan elämääsi ja itseesi, kans itsesi ylpeydellä.
Kans = kanna
Ei kannata piitata pätkääkään, mitä jotkut netissä uhoo. Ne vain vihaa työtään ja ovat kateellisia.
Samoin. Minulla on erinomainen koulutus ja hyvää työkokemusta,mutta mikään ei riitä.
N43