JÄTTÄKÄÄ LAPSET KOTIIN MAANANTAISTA ALKAEN!
Jos ei kerran valtiolla ole munaa tehdä päätöksiä viruksen torjunnan ehkäisemiseksi niin tehkäämme edes itse jotakin asian eteen. Ainakin pk- seudulla tämä olisi mielestäni ihan ensiarvoisen tärkeää. Pommittakaa myös rehtoreita ja kaikkia vastuullisia virkamiehiä että saisimme koulut nyt kiinni.
Kommentit (63)
Minä toivon, että myös lääkärit, hoitajat, palomiehet ja poliisit jäävät kotiin.
Ihan hullua että naapurimaissa ja muualla Euroopassa koulujen sulkeminen on ollut ihan ensimmäinen toimi tässä tilanteessa mutta Suomi ei tee mitään! Mitä ihmettä odotamme? Ensimmäisiä kuolonuhreja? Tehtäisiin asioita NYT eikä sitten kun on todella liian myöhäistä.
Influenssan leviämistä on tutkittu hyvin tarkkaan, ja tiedetään että kouluilla ja päiväkodeilla on aivan ratkaiseva rooli taudin levittämisessä. Koronalla on sama leviämismekanismi.
Siksi jokainen vastuullinen aikuinen tekee nyt kaikkensa, että lapsia ei laitettaisi kouluun maanantaina!
oon samaa mieltä. älkää viekö lapsianne suuriin laumoihin missään kaupungissa!!
Varsinkin te jotka hyödynnätte hoitopaikkaa kun olette itse päivän kotona. nähkää lapsen etu.
Lieväoireellisia ei enää testata. Ja lapsethan juuri ovat lieväoireisia. Enää tästä eteenpäin kukaan ei voi tietää, onko koulussa koronaa sairastavia, tartuttavia lapsia.
Tämä on viimeistään painava syy pitää lapset kotona.
Se on heitteillejättö, jos jätän lapset keskenään kotiin. Töistä en voi olla pois, koska hoitotyötä ei voi tehdä etänä. Siispä lapset menevät päiväkotiin ihan normaalisti myös huomenna.
Meidän teinin pari koulukaveria on karanteenissa. Ei se menoa haittaa. Nuoret pyörivät Forumissa, Kampissa ja Triplassa.
Jos koulut suljetaan, on nää teinit ulkona kaikki päivät.
Työelämässä on jo viime viikosta siirrytty etätöihin, etäkokouksiin ja vältetään kaikkea fyysistä kanssakäymistä. Siihen nähden on älytöntä, että juuri pahimmat tartutushautomot satoine oppilaineen pidetään auki.
Nyt ihmiset järkeä ja malttia, pitäkää lapset kotona. Loppuviikosta olemme jo viisaampia.
Vierailija kirjoitti:
Influenssan leviämistä on tutkittu hyvin tarkkaan, ja tiedetään että kouluilla ja päiväkodeilla on aivan ratkaiseva rooli taudin levittämisessä. Koronalla on sama leviämismekanismi.
Siksi jokainen vastuullinen aikuinen tekee nyt kaikkensa, että lapsia ei laitettaisi kouluun maanantaina!
Vastuullista jättää sairaat hoitamatta vain siksi, että voi olla terveiden lastensa kanssa kotona panikoimassa? Minusta siitä on vastuullisuus kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Työelämässä on jo viime viikosta siirrytty etätöihin, etäkokouksiin ja vältetään kaikkea fyysistä kanssakäymistä. Siihen nähden on älytöntä, että juuri pahimmat tartutushautomot satoine oppilaineen pidetään auki.
Nyt ihmiset järkeä ja malttia, pitäkää lapset kotona. Loppuviikosta olemme jo viisaampia.
Siinä ei ole mitään älytöntä, että lapsilla on hoitopaikka siksi aikaa, kun vanhemmat ovat töissä. Se on älytöntä, jos ei tajua, ettei kaikkia töitä voi tehdä etänä. Ja sellaisten töidenkin tekijöillä on aika monilla lapsia.
Taudin häipymisen vuoksi tarvitaan laumaimmuniteettia eli osan kansasta on sairastuttava. Lapsilla tauti on vähäoireinen joten tässä käytetään lapsia suojakilpinä vanhemmalle väestölle? Jos kaikki paikat suljetaan heti, tauti jää kytemään ja epidemia tulee joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Miten teinin saa pysymään kotona?
Onko teini,joku ihme olio?Eikö oma järki sano mitään?Ei panikoida,vaan käyttäydytään ,kuten ohjeistetaan.
Joo ja sitten ne teinit juoksisi kaupungilla koko päivän.
Itse kirjoitin myös yliopisto-opettajalle, että en ole tulossa ensi viikon alkujaan läsnäolopakollisen kurssin luennoille, joten voisiko mitenkään järjestää tämän opetuksen etäohjelmana. Tehkää myös muut opiskelijat samoin! Moni kurssikaveri esimerkiksi matkustaa täältä Turusta Hkiin ja takaisin junalla useaan otteeseen viikossa töihin, joten en todellakaan halua olla siellä joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Itse kirjoitin myös yliopisto-opettajalle, että en ole tulossa ensi viikon alkujaan läsnäolopakollisen kurssin luennoille, joten voisiko mitenkään järjestää tämän opetuksen etäohjelmana. Tehkää myös muut opiskelijat samoin! Moni kurssikaveri esimerkiksi matkustaa täältä Turusta Hkiin ja takaisin junalla useaan otteeseen viikossa töihin, joten en todellakaan halua olla siellä joukossa.
En tee samoin. Mä voin kävellä kouluun.
Kyllä, aion tehdä sen. Maanantaista pois koulusta.
Isällä astma, mummo ja pappa sairaita ja meidän huollossa.
Osaltamme madallamme käyrää, näin epidemian huippu ei rasita terveydenhuoltoa loppuun heti alussa.
Ja tajutkaa:
-teinit saavat olla sillä koronavapaalla yhdessä, se on kuitenkin ihan eri kuin satapäin suljetussa koulussa.
-terveydenhoitoalan ihmisille voidaan järjestää lapsen hoito
Kouluja on suljettu muuallakin. Silti pärjätään
Vierailija kirjoitti:
Korona on helppo tekosyy jäädä kotiin laiskottelemaan. Kai tiesit, että tuhannet ihmiset ajelevat junilla ja busseilla ties mitä väliä töihin. Eikä siinä ole mitään ongelmaa.
Ei pikkulasta saa jättää yksin eikä viihdy töissäkään koko päivää eli päiväkotiin johtaa meidänkin tie maanantaiaamuna.