Olen tulossa ulkomailta (läntisestä Euroopasta)
Onko mitään järkeä jäädä kahdeksi viikoksi pois töistä, kun tautia on Suomessa jo vastaavasti.
Kommentit (11)
Järjenääni kirjoitti:
Älä ainakaan pomoltasi tuota kysy.
Olen jo kysynyt, nyt kysyn palstan mielipidettä.
Tietysti menet töihin, ellei pomosi muuta päätä. Muuten saat varoituksen luvattomasta poissaolosta riippumatta siitä, mitä me pastalla sanomme.
Ap. Typeryytesi on jopa tällä palstalla huippuluokkaa.
Toivottavasti on trolli.
Vierailija kirjoitti:
Järjenääni kirjoitti:
Olen jo kysynyt, nyt kysyn palstan mielipidettä.
Mun mielipide on, että teet kuten pomosi kehoitti tekemään.
Käytännössä sinun on pakko toimia työnantajan haluamalla tavalla.
Mahdollisuudet ovat:
- menet normaalisti töihin ja mahdollisesti tartutat muutkin
- olet etätöissä, jos työsi siihen taipuu
- olet poissa ja saat palkkaa, jos työnantaja siihen suostuu
- olet poissa palkattomasti, jos työnantaja siihen suostuu
- jäät omin lupinesi pois, mutta se on peruste työsuhteen purkamiselle
Siis mikä juttu tämä nyt on?? ""Koronavirustiedote: Ulkomailta saapuessasi sovi poissaolosta (suositus 14 vrk) työ-, opiskelu-, ja päivähoitopaikan kanssa. Tietoa koronaviruksesta THL.fi.""
Tarkoittaako tuo sitä että kaikkien jotka matkustavat ulkomailta Suomeen, siis ihan mistä maasta tahansa, pitäisi olla jotenkin eristyksissä Suomessa 14 päivää?
Asun vakituisesti ulkomailla ja olen kohta tulossa lomalle Suomeen enkä kyllä ajatellut jäädä eristyksiin asuntooni (minulla on siis Suomessa asunto jota käytän lomilla). Töitä en tietenkään Suomessa tee, enkä opiskele, mutta muuten ajattelin liikkua ja elää normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä juttu tämä nyt on?? ""Koronavirustiedote: Ulkomailta saapuessasi sovi poissaolosta (suositus 14 vrk) työ-, opiskelu-, ja päivähoitopaikan kanssa. Tietoa koronaviruksesta THL.fi.""
Tarkoittaako tuo sitä että kaikkien jotka matkustavat ulkomailta Suomeen, siis ihan mistä maasta tahansa, pitäisi olla jotenkin eristyksissä Suomessa 14 päivää?
Asun vakituisesti ulkomailla ja olen kohta tulossa lomalle Suomeen enkä kyllä ajatellut jäädä eristyksiin asuntooni (minulla on siis Suomessa asunto jota käytän lomilla). Töitä en tietenkään Suomessa tee, enkä opiskele, mutta muuten ajattelin liikkua ja elää normaalisti.
Et voi liikkua normaalisti. Jos tulet Suomeen mistä tahansa maasta, joudut 14 vuorokautta olemaan kotona liikkumatta missään. Joku voi tuoda ruokaa ovesi taakse. Sitä karanteeni tarkoittaa. Noudata sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi liikkua normaalisti. Jos tulet Suomeen mistä tahansa maasta, joudut 14 vuorokautta olemaan kotona liikkumatta missään. Joku voi tuoda ruokaa ovesi taakse. Sitä karanteeni tarkoittaa. Noudata sitä.
No ihan oikeasti en kyllä aio noudattaa. Toki asia on eri jos tunnen minkäänlaisia oireita. Mutta jos olen terve, ja esim. museot, elokuvateatterit yms. ovat auki niin kyllä minä niihin menen.
Asuinmaassani suljettiin juuri kaikki kahvilat, ravintolat, baarit, museot, kuntosalit,kulttuurilaitokset yms. kahdeksi viikoksi. Jos ne Suomessa ovat auki niin kyllä tarkoitus on että niitä käytetään.
Vierailija kirjoitti:
Älä tule nyt.