Pelottaako mennä töihin päiväkotiin?
Minua pelottaa. En ymmärrä miksei niitä suljeta, suuri riski on saada tauti sieltä. En haluaisi olla uhrattavana jotta tulee laumaimmuniteetti myöhemmin ja nyt kotona suojassa olevat sairastaisivat lievempänä. Pienten lasten kanssa töissä on mahdoton suojautua virukselta. Emme voi käyttää suojavarusteita kuten ssiraaloissa tai hoitolaitoksissa, ja opettajakin on fyysisesti lapsia kauempana.
Olen kahden pienen lapsen yh ja tuntuu hirveältä lukea juttujq joissa ihmiset kertovat olevansa kotona suojassa perheen kanssa. Itsekin jäisin heti jos voisin. Mielummin sairastaisin taudin myöhemmin lievempänä kuten ajatellaan tapahtuvan, eli laumaimmuniteetti tulee suojaamaan myöhemmin sairastuvia. Lisäksi joudun viemään omat pienet lapseni päiväkotiin tai voin tuoda itse taudin töistä heille. Ja tästä, eli päiväkotien työntekijöiden riskistä saada tauti ei puhuta missään, ollaan huolissaan vain sairaalassa työskentelvistä. Minä voin olla ilman suojaa 22 tartuttavan lapsen kanssa joka päivä 8 tuntia, ruokailla heidän kanssaan,nukuttaa ja vessattaa ja lohduttaa. Niistää nenää jne.
Kommentit (25)
Perussairaana todellakin pelottaa. Ihan ahdistaa ajatella työviikkoa. Pomot vähättelevät koko tilannetta, ovat varmoja että ainakaan meidän kaupungissa ”ei voida sulkea päiväkoteja”!!! Olen suurperheen äiti ja omatkin lapseni tarvitsisivat minua toimintakuntoisena tämän kevään jälkeenkin.
Niin tosiaan. Eikö meillä hoitajilla ole väliä, terveydellä? Meissäkin perussairaita on.
Hoitajilla omia lapsia myös jotka tarvitsee heitä terveinä.
Myös lääkärit ja sairaanhoitajat hyötyisivät koulun j päiväkotien sulkemisesta, koska ne ovat juuri niitä paikkoja joista lapsi sen saa ja levittää muihin. Kohta on sairaalat täynnä hoidettavia.
Kohta lastenkotiin yövuoroon jossain päin Suomea.
Ei pelota.
Ja kiinnihän me ei mennä missään tilanteessa.
Toisin kun koulut ja päiväkodit...