Nyt alkoi pelottaa korona
Siis mitä tässä on tapahtunut? Itse en ole ollut yhtään huolissaan koronasta paitsi perussairaiden/vanhusten puolesta. Nyt kun testauksia ei enää tehdä tauti tulee lisääntymään kulovalkean tavoin, eikä kenelläkään ole mitään käsitystä kuinka paljon sairastuneita on tai esim. missä kaupungissa sairaus on räjähtänyt käsiin. Ja karanteenithan tavallaan poistuu nyt lähes kokonaan. Jos jollakin perheenjäsenistä on todella lieviä oireita esim. kurkku ja pää kipeä on vaikea uskoa, että koko perhe jää karanteeniin kahdeksi viikoksi. Ihmeteyttää tapakin miten tämä linjan muutos tehtiin. Ei siitä tiedotettu kunnolla ja sekeästi vaan ainakin itselleni tilanne selvisi jotenkin pikkuhiljaa. Olen oikeasti todella järkyttynyt. Se on nyt menoa ja kunnolla.
Kommentit (50)
Ap lisää, että tuohon päälle vielä se, ettei kouluja ja päiväkoteja suljeta. Käsittämätöntä!
Mihin se on menoa?
Älä turhaan panikoi etukäteen, sillä se tulee mikäli on tullakseen ja jokainen huolehtii itse psrhaan taitonsa mukaan hygieniasta.
Vierailija kirjoitti:
Mihin se on menoa?
Älä turhaan panikoi etukäteen, sillä se tulee mikäli on tullakseen ja jokainen huolehtii itse psrhaan taitonsa mukaan hygieniasta.
Siinä ei kuule pelkkä hygienia auta vaan tartunnan saa aika helposti kun "oireettomat" levittävät Koronaa ja itse saattaa kärsiä sen voimakkaana. Nimimerkillä tervetuloa kerhoon eikä ollut kiva tauti.
Ihmettelin sitäkin miksi tämän uuden linjauksen myötä ei annettu kunnon selkeitä toimintaohjeita juurikin karanteeniin liittyen? Mitä hyötyä on esim lopettaa koko loppu kevätlukukausi lapsen liikuntaharrastus (eilen tuli viesti) kun perheen jäsenet saavat vapaasti kulkea levittämässä tautia tietämättään? Ja koulussa jos jossain ne taudit leviää, lopetetaan kaikkea mahdollista muuta, mutta ei sitä kaikista pahiten levittävää paikkaa. En ihan ymmärrä.
Ap
Ei juuri eroa kausi-influenssasta, joka jyllä joka jeesuksen talvi.
Vierailija kirjoitti:
Me kuollaan kaikki!
Tämä on tämän ketjun ainoa totuuteen perustuva lause.
Ai nyt vasta? Minusta sinä vaikutat peruspanikoijalta, jolta on ollut sokka irti viimeistään siitä asti kun Suomessa oli ensimmäiset koronaepäilyt.
Pelko on parempi kuin välinpitämättämyys,jos se ohjautuu käytännön toimintaan. Pesen käsiä, jään sairaana kotiin, en aivastele ilman nenäliinaa jne. Olen huolissani ihmisissä havaittavissa olevasta naureskelusta, ilmeisesti jokin puolustusreaktio vaikeaan tilanteeseen. Näytetään suomalaiset, että meistä on toimimaan vaikeissa paikoissa ja toisiamme tukien. Se on se mitä me nyt tarvitaan. 7
Mulle kausi-influenssakin on vaarallinen.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelin sitäkin miksi tämän uuden linjauksen myötä ei annettu kunnon selkeitä toimintaohjeita juurikin karanteeniin liittyen? Mitä hyötyä on esim lopettaa koko loppu kevätlukukausi lapsen liikuntaharrastus (eilen tuli viesti) kun perheen jäsenet saavat vapaasti kulkea levittämässä tautia tietämättään? Ja koulussa jos jossain ne taudit leviää, lopetetaan kaikkea mahdollista muuta, mutta ei sitä kaikista pahiten levittävää paikkaa. En ihan ymmärrä.
Ap
Kieltämättä karanteenin suhteen ei ole annettu mitään "virallista ohjekirjaa".
Tällainen tulisi antaa, koska moni miedosti oirehtiva jää omatoimisesti karanteeniin lähtemättä tutkimuksiin. Heille pitäisi olla ohje myös.
Vaikka epäilen että näille vahvistetuille tapauksillekaan ei kerrota mitään erityistä karanteeni ohjetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin se on menoa?
Älä turhaan panikoi etukäteen, sillä se tulee mikäli on tullakseen ja jokainen huolehtii itse psrhaan taitonsa mukaan hygieniasta.Siinä ei kuule pelkkä hygienia auta vaan tartunnan saa aika helposti kun "oireettomat" levittävät Koronaa ja itse saattaa kärsiä sen voimakkaana. Nimimerkillä tervetuloa kerhoon eikä ollut kiva tauti.
No eihän niitä oireettomia ole testattu tähänkään asti. Ei mitkään testauskapasiteetit riitä, jos kaikki oireettomatkin aletaan testaamaan. Siinä menee sitten aikaa niin kauan, että ne jotka tosissaan on kipeitä ja tarvitsisivat hoitoa saavat tuloksen taudista liian myöhään.
Ohjeistus on, että jos sinulla on flunssan kaltaisia oireit jäät kotiin. Jos sinulla ei niitä ole, menet töihin /kouluun.
Tulee jos on tullakseen?
Jos koronasta selviää keuhkot ja sisäelimet voi vaurioitua loppuiäksi
Vierailija kirjoitti:
Me kuollaan kaikki!
Toivottavasti sairastut ja elät loppuelämäsi -30% keuhkoilla.
Vierailija kirjoitti:
Tulee jos on tullakseen?
Niin mitä sitten?
Sen kanssa sitten eletään ja etukäteen pelkääminen vie vaan mielenterveyden.
Ja voit muuten kauppareissulla jäädä auton alle ja saada elinikäiset vammat siitäkin, mutta pelkäätkö sitä kotona jo valmiiksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me kuollaan kaikki!
Toivottavasti sairastut ja elät loppuelämäsi -30% keuhkoilla.
Sinähän ilkeä olet toiselle.
Kyllä kukaan meistä ei jää henkiin eli kyllä me kuollaan aivan varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Tulee jos on tullakseen?
Niin voi, tai sitten ei. Keuhkot voi vaurioitua myös monesta muusta pikkutaudista, vaikka siitä kausi-influenssasta.
Jos olet alle 60vuotias ja sinulla ei ole vakavia perussairauksia niin minulla on hyviä uutisia: olet turvassa.
Korona on pääasiassa vakava vain vanhuksille ja vakavasti perussairaille, muilla ei huolta. Tämä on fakta.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet alle 60vuotias ja sinulla ei ole vakavia perussairauksia niin minulla on hyviä uutisia: olet turvassa.
Korona on pääasiassa vakava vain vanhuksille ja vakavasti perussairaille, muilla ei huolta. Tämä on fakta.
Suomessa on miljoonia, joilla on jokin perussairaus siis nuoriakin perussairaita on paljon.
Ihan samaa mietin. Tilanne menee ihan kaaokseen.