Nyt alkoi pelottaa korona
Siis mitä tässä on tapahtunut? Itse en ole ollut yhtään huolissaan koronasta paitsi perussairaiden/vanhusten puolesta. Nyt kun testauksia ei enää tehdä tauti tulee lisääntymään kulovalkean tavoin, eikä kenelläkään ole mitään käsitystä kuinka paljon sairastuneita on tai esim. missä kaupungissa sairaus on räjähtänyt käsiin. Ja karanteenithan tavallaan poistuu nyt lähes kokonaan. Jos jollakin perheenjäsenistä on todella lieviä oireita esim. kurkku ja pää kipeä on vaikea uskoa, että koko perhe jää karanteeniin kahdeksi viikoksi. Ihmeteyttää tapakin miten tämä linjan muutos tehtiin. Ei siitä tiedotettu kunnolla ja sekeästi vaan ainakin itselleni tilanne selvisi jotenkin pikkuhiljaa. Olen oikeasti todella järkyttynyt. Se on nyt menoa ja kunnolla.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Jos olet alle 60vuotias ja sinulla ei ole vakavia perussairauksia niin minulla on hyviä uutisia: olet turvassa.
Korona on pääasiassa vakava vain vanhuksille ja vakavasti perussairaille, muilla ei huolta. Tämä on fakta.
Ei voi iloita omasta puolesta, kun läheisiä kuuluu riskiryhmiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet alle 60vuotias ja sinulla ei ole vakavia perussairauksia niin minulla on hyviä uutisia: olet turvassa.
Korona on pääasiassa vakava vain vanhuksille ja vakavasti perussairaille, muilla ei huolta. Tämä on fakta.
Suomessa on miljoonia, joilla on jokin perussairaus siis nuoriakin perussairaita on paljon.
Ei ole miljoonia.
Ja kyse on vakavasta perussairaudesta, ei kaikista.
Vierailija kirjoitti:
Ei juuri eroa kausi-influenssasta, joka jyllä joka jeesuksen talvi.
Ai en tiennytkään että esim israelissa kaivetaan vuosittain joukkohautoja influenssaan kuolleille niinkuin nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on miljoonia, joilla on jokin perussairaus siis nuoriakin perussairaita on paljon.
Ei ole miljoonia.
Ja kyse on vakavasta perussairaudesta, ei kaikista.
Katsopa mitkä sairaudet ovat niitä "tappavimpia". Korkea verenpaine on yksi aika paha tekijä. Monellako suomalaisella on korkea verenpaine? Se on muuten sydänsairaus. Astmaa on täällä tosi paljon. Minulla ainakin se on tosi paha, eikä ole hyvässä hoitotasapainossa vieläkään, eikä sitä kukaan näe päällepäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin se on menoa?
Älä turhaan panikoi etukäteen, sillä se tulee mikäli on tullakseen ja jokainen huolehtii itse psrhaan taitonsa mukaan hygieniasta.Siinä ei kuule pelkkä hygienia auta vaan tartunnan saa aika helposti kun "oireettomat" levittävät Koronaa ja itse saattaa kärsiä sen voimakkaana. Nimimerkillä tervetuloa kerhoon eikä ollut kiva tauti.
Sulla oli siis korona? Oliko hengitysvaikeuksia vai muuten huono olo?
Etelä-Koreassa on -toisin kuin missään muualla - testattu ihmisiä todella paljon. Siellä havaittiin että kuolleisuus positiivisen testituloksen saaneiden joukossa oli 0,7-0,8 %. Toki on otettava huomioon että Etelä-Koreassa väestö (sairastuneet) ovat keskimäärin hieman nuorempia kuin Suomessa.
Ongelma on se, että riskiryhmille (iäkkäät, vakavammin sairaat ja perussairaat tupakoijat) virus voi olla vaarallinen. Tämä härdelli ja toimenpiteet meidän on tehtävä suojellaksemme heitä.
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/52dfecd2-fd82-48bb-8724-4be03938…
Totuusss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Suomessa kuolee kausi-influenssassa joka vuosi n.1000 ihmistä, montako koronaan on kuollut Suomessa? Aivan, 0. Koko maailmassa koronaan kuollut reilut 3000, eli vain 3 kertaa enemmän kuin Suomessa joka vuosi influenssaan.
Pelkästään Kiinassa kuolee melkein 100 000 ihmistä influenssaan joka vuosi, mutta kukaan ei panikoi siitä.
Antakaa siis yksi hyvä syy miksi koronaa pitäisi perusterveen alle 65v ihmisen pelätä?
Miksi näin paljon alapeukkuja vaikka kirjoittaja puhuu totta!? Influenssasta ei panikoida vaikka vuosittain kuolee 1000 ihmistä siihen pelkästään Suomessa, koronaan ei ole kuollut vielä yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Fakta on se että koronaan on kuollyut myös alle 60-vuotiaita terveitä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:DD
Fakta on se että ovat yksittäisiä tapauksia ja eivät ole saaneet tarpeellista hoitoa.
Btw, influenssaan kuolee Suomessa kymmeniä terveitä hyväkuntoisia ihmisiä vuosittain. Tämäkin on fakta, mutta kukaan ei panikoi:D
Ihme panikointia:D
Vakavaoireiset testataan kyllä eli jos henkeä ahdistaa. Muuten hoito kuten influenssassa. Turhaa paniikkia. Vältelkää ihmismassoja ja peskää käsiä.
Nythän sairaalaan on otettu täysin hyvävointisia potilaita kuten se Suomen ensimmäinen tapaus Rovaniemellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin se on menoa?
Älä turhaan panikoi etukäteen, sillä se tulee mikäli on tullakseen ja jokainen huolehtii itse psrhaan taitonsa mukaan hygieniasta.Siinä ei kuule pelkkä hygienia auta vaan tartunnan saa aika helposti kun "oireettomat" levittävät Koronaa ja itse saattaa kärsiä sen voimakkaana. Nimimerkillä tervetuloa kerhoon eikä ollut kiva tauti.
Ihan vihjeenä, myös oireettomien tulisi huolehtia hygieniasta. Jos kaikki tekisivät ohjeiden mukaan, leviäminen olisi huomattavasti vähäisempää. Mutta kun ei tee. Koska se ainoa asia, jolla on merkitystä, nähdään merkityksettömänä koska se ei ole suurieleistä ja huikeaa kuten tankit kadulla olisi. Tämmösiä nää ihmiset on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mistä tiedät, että ovat olleet terveitä?
Vierailija kirjoitti:
Totuusss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Suomessa kuolee kausi-influenssassa joka vuosi n.1000 ihmistä, montako koronaan on kuollut Suomessa? Aivan, 0. Koko maailmassa koronaan kuollut reilut 3000, eli vain 3 kertaa enemmän kuin Suomessa joka vuosi influenssaan.
Pelkästään Kiinassa kuolee melkein 100 000 ihmistä influenssaan joka vuosi, mutta kukaan ei panikoi siitä.
Antakaa siis yksi hyvä syy miksi koronaa pitäisi perusterveen alle 65v ihmisen pelätä?
Miksi näin paljon alapeukkuja vaikka kirjoittaja puhuu totta!? Influenssasta ei panikoida vaikka vuosittain kuolee 1000 ihmistä siihen pelkästään Suomessa, koronaan ei ole kuollut vielä yhtään.
Juurikin näin, hyvin sanottu. Ihmiset panikoi turhaan.
Enemmän olen huolissani tulevasta lamasta, joka seuraa tätä panikointia.
Hyvästi työpaikka ja asunto, jota ei ole enää varaa pitää. Kelan rahoilla elintaso tippuu pienituloisesta köyhäksi. Ei valtiolla ole varaa tämmöseen.
Voi saat#na sentään, korona leviää suurimmalle osalle maailman väestöä, todella iso riski kuolemalle kuin kausi-influenssassa ja keuhkot vaurioituvat todennäköisemmin koronasta... Eikö hälytyskellot vieläkään soi päässä?
Vierailija kirjoitti:
Voi saat#na sentään, korona leviää suurimmalle osalle maailman väestöä, todella iso riski kuolemalle kuin kausi-influenssassa ja keuhkot vaurioituvat todennäköisemmin koronasta... Eikö hälytyskellot vieläkään soi päässä?
Vanhuksille isompi riski, ei muille. Keuhkot ei vaurioidu, paitsi vakavasti sairastuneilla vanhuksilla. Miksi perusterveellä 30v, jolla ei ole lähipiirissä vanhuksia tai perussairaita pitäisi huolestua? Aivan, ei ole syytä huolestua.
Vierailija kirjoitti:
Vakavaoireiset testataan kyllä eli jos henkeä ahdistaa. Muuten hoito kuten influenssassa. Turhaa paniikkia. Vältelkää ihmismassoja ja peskää käsiä.
Nythän sairaalaan on otettu täysin hyvävointisia potilaita kuten se Suomen ensimmäinen tapaus Rovaniemellä.
Niin se ongelma onkin siinä että tehohoitopaikkoja ja hengityskoneita ei riitä kaikille, jos kaikki sairastuu yhtä aikaa. Eli tehohoitopaikat ja hengityskoneet tulee käyttöön, mutta jos vakavasti sairastuneita on liikaa, niin osa jätetään kuolemaan, kuten Italiassa. Valinta tehdään sen perusteella, millä todennäköisyydellä hoito tehoaa ja kuinka paljon on ikää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhuksille isompi riski, ei muille. Keuhkot ei vaurioidu, paitsi vakavasti sairastuneilla vanhuksilla. Miksi perusterveellä 30v, jolla ei ole lähipiirissä vanhuksia tai perussairaita pitäisi huolestua? Aivan, ei ole syytä huolestua.
Siis etkö ymmärrä että 30v perusterveitä aikuisia makaa nytkin tehohoidossa, eli keuhkot ei pärjää omillaan koronaa vastaan?
Vierailija kirjoitti:
Enemmän olen huolissani tulevasta lamasta, joka seuraa tätä panikointia.
Hyvästi työpaikka ja asunto, jota ei ole enää varaa pitää. Kelan rahoilla elintaso tippuu pienituloisesta köyhäksi. Ei valtiolla ole varaa tämmöseen.
Tämä. Varotoimenpiteistä seuraa globaali lama, jolla on paljon syvällisempi ja tappavampi vaikutus ihan koko ihmiskuntaan kuin itse viruksella. Yleinen paniikin lietsonta vai edesauttaa tätä lamaa.