Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa enää tätä maailma, nyt iski loputon väsymys.

Vierailija
13.03.2020 |

Maailma on nykyään pelkkää taloudellista epävarmuutta, terrori- iskuja, sotaa ja superviruksia.

Olen 30 ja mun aikanani on ollut pelkkää epävarmuutta, taantumaa ja pelkoa, ei mitään positiivista koskaan. Katastrofista toiseen mennään kokoajan.

Toivo rauhallisesta ja mukavasta elämästä on lopullisesti haihtunut ilmaan. Meitä koetellaan liikaakin nykyään, huolimatta siitä että monet asiat ja elämänlaatu on parempi kuin aikaisemmin.

Päätös tehty, lapsia en aio tehdä. Tapahtuu pelkkää vastoinkäymisiä ja pahaa kokoajan mulle, tutuille, ystäville.

Vuorotellen menee huonosti kaikille. Joko on YT:t, terveydenhuollosta ei saa hoitoa, hoivakodit ovat huonoja jnejnejne

media ei ole mitään verrattuna kuinka raskas arki nykyään oikeasti on.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/26 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä erityistä pahaa nyt on tapahtunut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule, siitä ei oo kovin kauan kun ihmisillä ei täällä Suomessa ollut ruokaa. Mistään nykyajan mukavuuksista puhumattakaan. Sotaa, köyhyyttä. Ihan hyvät olot meillä on viime aikoina ollut.

Vierailija
4/26 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda netti, telkkari ja iltapäivälehtien lööpit, ja huomaat eläväsi ihan onnellista elämää.

Vierailija
5/26 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli, kohta pääset pois koronan siivin.

Vierailija
6/26 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sua voisi auttaa parin kuukauden uutislakko. Oikeastihan nykyään on vähemmän sotaa, väkivaltaa ja sairauksia kuin _ikinä_ ihmiskunnan historiassa. Niistä vain uutisoidaan enemmän ja globalisaation myötä etäisyydet ovat tavallaan pienentyneet. Tapahtui missä tahansa maailmankolkassa mitään pahaa tai poikkeavaa, saamme siitä heti tiedon oikein kuvien ja videon kanssa.

Maailmassa on paljon hyvää. Rakkautta, kauneutta ja iloa.

Vierailija
7/26 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

okei

8/26 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Globaali kapitalismi on kyllä siitä huono, että "markkinat reagoivat" kaikenlaisiin väestötason vastoinkäymisiin sillä seurauksella, että vuosiksi eteenpäin on aina luvassa huonoja aikoja. Se lisää epävarmuutta ja ahdistusta ihan ymmärrettävästi.

Vierailija
9/26 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikaflunssat,korona, jatkuvat taloustaantumat. Haluan nähdä miten ilmeet muuttuvat kun ahkeruudesta huolimatta jäätte työttöminä YTissä.

Vierailija
10/26 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maailma ole yhtään sen pahempi kuin ennenkään. Ei meillä ole täällä sotaa (isovanhemmat ja isoisovanhemmat joutuivat nuo kestämään ja silti kaiken kurjuuden ja traumojen keskellä selviytyivät ja tekivät vielä lapsiakin siihen sontaan). Koronavirus on laajalti turhaa panikointia ja 80 prosenttia saa lieviä oireita, suurin osa toipuu, sairaat ja vanhat ovat riskiryhmässä. Suomi on oikeasti monella tapaa paljon turvallisempi ja parempi maa edelleen kuin esim amerikka (ei hyvää terveydenhuoltoa, ilmaista koulutusta, kulttuuri todella monipuolinen, väkivaltaa ja köyhät vs rikkaat), älä edes mieti kuina huonosti asiat ovat itä-maissa!

Keskittykää hyviin puoliin ja toivon mukaan pyritään arvostamaan suomea ja parantamaan myös niitä puolia jotka sitä tarvitsisi esim. mielenterveyden ongelmiin avunsaanti, työllistyminen (josta on turha itseäsi soimata koska ei ympäristöä kykene muokkaamaan omiin haluihin eli työttömyysturvan varassa eläminen ei ole itselleni mikään häpeä varsinkin kun olen halukas tekemään töitä, opiskelemaan ja olen itseäni välillä työllistänytkin) tsemppiä ihmiset. Elämässä on aina ylä ja alamäkiä, se tulee niin olemaan ikuisesti!

- 26 nainen

Vierailija
11/26 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te noin psykopaatteja eikö kukaan tunne surua ja pelkoa tästä nykyajan maailmantilanteesta??! Olenko todellakin ainut?

Talous epävarma, ilmastonmuutos jne.

Joka vuosi on joku katastrofi. Se on suoraan sanoen valehtelua jos sanotte ettei vaikuta.

Tilastotkin ovat täynnä masennusta ja työkyvyttömyyttä. Yritättekö koviksia olla vai mistä tää ittumainen asenne johtuu?

Vierailija
12/26 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopunaikoja ystävä hyvä... 

Vierailija
13/26 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei maailma ole yhtään sen pahempi kuin ennenkään. Ei meillä ole täällä sotaa (isovanhemmat ja isoisovanhemmat joutuivat nuo kestämään ja silti kaiken kurjuuden ja traumojen keskellä selviytyivät ja tekivät vielä lapsiakin siihen sontaan). Koronavirus on laajalti turhaa panikointia ja 80 prosenttia saa lieviä oireita, suurin osa toipuu, sairaat ja vanhat ovat riskiryhmässä. Suomi on oikeasti monella tapaa paljon turvallisempi ja parempi maa edelleen kuin esim amerikka (ei hyvää terveydenhuoltoa, ilmaista koulutusta, kulttuuri todella monipuolinen, väkivaltaa ja köyhät vs rikkaat), älä edes mieti kuina huonosti asiat ovat itä-maissa!

Keskittykää hyviin puoliin ja toivon mukaan pyritään arvostamaan suomea ja parantamaan myös niitä puolia jotka sitä tarvitsisi esim. mielenterveyden ongelmiin avunsaanti, työllistyminen (josta on turha itseäsi soimata koska ei ympäristöä kykene muokkaamaan omiin haluihin eli työttömyysturvan varassa eläminen ei ole itselleni mikään häpeä varsinkin kun olen halukas tekemään töitä, opiskelemaan ja olen itseäni välillä työllistänytkin) tsemppiä ihmiset. Elämässä on aina ylä ja alamäkiä, se tulee niin olemaan ikuisesti!

- 26 nainen

tämä on asioiden välttely, teko positiivisuutta. Meidän nykyajan ongelmat ovat massiivisia. Meitä on miljardeja enemmän ihmisiä, globalisaatio, ilmastonmuutos.

HUomaa että ihmiset pelkää kun tätä samaa mantraa kopioidaan joka paikkaan että "maailma on parempi kuin ennen ja blablabla

Vierailija
14/26 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue lisää https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/pienoinen/54919-profeetalliset-lopun-a…

Älä ole huolissasi, kaikki tämä liittyy lopun aikoihin ja kohta tulee helpotus... ei hätää :)

Vierailija
15/26 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämä on epävarmaa ja stressaavaa, on ollut aina. Nykyään on paljon helpompaa kuin vaikka 100 vuotta sitten. Mutta ihminen ei ole sen onnellisempi, koska on aika universaalia tuntea vihaa, surua, kipua, pelkoa jne... ja me tunnemme niitä varallisuudesta ja elämän näennäisestä helppoudesta huolimatta.

Mutta elämä on monella tavalla myös elämisen arvoista.    

Vierailija
16/26 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä erityistä pahaa nyt on tapahtunut?

Tässä 10 vuoden aikana olen jäänyt 8 kertaa työttömänä YT:iden ja määräaikaisuuksien vuoksi. Helsingin keskustassa oli 2015 paha ilmapiiri kun pelättiin että terroristit iskevät, jatkuvat uudistukset, työpaikoilla pitää kokoajan oppia uusia järjestelmiä, kiirettä, monet sairastavat masennusta, hoitoa ei saa, palkka ei meinaa mihinkään enää riitä kun pitää yksityiseltä hakea apua. Yhtä jatkuvaa kurjuutta.

Olette varmaan hirmu onnekkaita jos teidän arjessa ei näy millään tavalla näitä ongelmia. Onnekkaita kun olonne on turvallinen ja teillä kaikilla on vakituinen työ mitä rakastatte.

Vierailija
17/26 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

elämä on epävarmaa ja stressaavaa, on ollut aina. Nykyään on paljon helpompaa kuin vaikka 100 vuotta sitten. Mutta ihminen ei ole sen onnellisempi, koska on aika universaalia tuntea vihaa, surua, kipua, pelkoa jne... ja me tunnemme niitä varallisuudesta ja elämän näennäisestä helppoudesta huolimatta.

Mutta elämä on monella tavalla myös elämisen arvoista.    

Elämä OLI ennen vanhaa paljon helpompi! Piti osata vain yhtä kieltä ja omasta kylästä sait töitä mitä teit loppuikäsi.

Nykyään joudut myös olemaan kansainvälinen ja puhua vierasta kieltä omassa maassa. Pitää osata paljon enemmän kuin aikaisemmin ja maailman rytmi sen kuin kiihtyy.

Vierailija
18/26 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä kaikilla oikeasti niin hyvät oltavat?? Olenko ainut joka on kärsinyt työelämän epävarmuudesta ja asioiden epävarmuudesta?

Vierailija
19/26 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä tunteesi. Itsekin olen ollut vaipumassa epätoivoon viime päivinä kun korona-uutisia tulee jatkuvasti vain lisää ja lisää. Sairastan masennusta ja olen taipuvainen myös voimakkaaseen ahdistukseen ja olo on ollut kamala. Viimeiset vähintään kymmenen vuotta elämästäni ovat olleet hyvin raskaita; on ollut kuolemaa ja paljon sairautta (sekä itsellä että läheisillä), työttömyyttä, rahavaikeuksia, vaikea ero ja paljon muita vastoinkäymisiä.

Nyt sain töitä mistä olen toki kiitollinen, mutta viruksen takia ei huvittaisi lähteä nyt kaupan kassalle etenkin kun oma yleinen terveydentilani ei edelleenkään ole se paras mahdollinen. Juuri kun on monenkin asian suhteen näyttänyt siltä että elämä olisi palaamassa takaisin raiteilleen, tuli tämä virus ja olen aivan huolesta sekaisin. Ahdistaa itseni ja rakkaitteni puolesta. Myös tuntemattomien. Ahdistaa nuo mainitsemasi asiat myös. Ahdistaa ihmisten itsekkyys ja se mitä ympärillä tapahtuu. Silti, olen vasta 25 ja elänyt vasta melko lyhyen aikaa. En siis voi sanoa, että ennen olisi ollut paremmin. Ja toisaalta olisi naiivia väittääkään niin, moni asia on nykyään varmasti paremmin kuin vaikka silloin kun isovanhempani olivat nuoria. 

Vierailija
20/26 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko te noin psykopaatteja eikö kukaan tunne surua ja pelkoa tästä nykyajan maailmantilanteesta??! Olenko todellakin ainut?

Talous epävarma, ilmastonmuutos jne.

Joka vuosi on joku katastrofi. Se on suoraan sanoen valehtelua jos sanotte ettei vaikuta.

Tilastotkin ovat täynnä masennusta ja työkyvyttömyyttä. Yritättekö koviksia olla vai mistä tää ittumainen asenne johtuu?

Teet mitä voit ja sitten katsotaan mihin se riittää.

Maailmantuskassa rypemisestä nyt ei ole mitään apua kenellekään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi