aion muuttaa ameriikkaan kun suomeen iskee lama ja jään työttömäksi
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiku trump kielsi lennot euroopasta. Tykkäisit varmaan kodittomana usassa vähän aikaa. Mitään sosiaaliturvaa ei ole, joten klaanit kannattavat toisiaan jonkun aikaa. Mutta lopputulos on että hanki duuni, ei mikään klaani elätä sinua koko elämäsi.
On sosiaaliturva! Kaikissa länsimaissa on sosiaaliturvajärjestelmä. Yhdysvalloissa se on vain todella harkinnanvarainen ja suppea, mutta kyllä niilläkin se on.
Aloittaja ei tietenkään saisi mitään vaan passitettaisi takaisin kotiin.
en tarvitse sosiaaliturvaa
Rumppi mitää tautisia europaanoja sinne päästä, elä ees nää unta Ameeriikastas!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä päättelit, että saisit työluvan Yhdysvaltoihin? Trumpin hallinto on entisestään vaikeuttanut niiden saantia.
miksi en saisi
miksi tätä alapeukutetaan?
saisin työluvat ja kansalaisuuden varmasti. olen erittäin amerikkamielinen, en kannata kommunismia, ajan GM:n autolla, vapaus on minulle kaikki kaikessa ja tunnen amerikan historiaa. läpäisisin testit varmuudella.Mikä on ammattisi ja koulutuksesi?
putkimies
Niillä on putkimiehiä ihan riittävästi ja omat menee systeemissä edelle. Jos sulla ei ole osoittaa että sulla on jokin haluttu osaaminen mitä muilla putkimiehillä ei ole ja jota joku tietty työnantaja tarvitsee niin työlupaa ei tipu.
älä mutuile, tietysti tippuu
Soita USAn lahetystoon Helsingissa ja kerro niille aikomuksesi, saat asiatietoa. Ja he hyvat naurut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiku trump kielsi lennot euroopasta. Tykkäisit varmaan kodittomana usassa vähän aikaa. Mitään sosiaaliturvaa ei ole, joten klaanit kannattavat toisiaan jonkun aikaa. Mutta lopputulos on että hanki duuni, ei mikään klaani elätä sinua koko elämäsi.
On sosiaaliturva! Kaikissa länsimaissa on sosiaaliturvajärjestelmä. Yhdysvalloissa se on vain todella harkinnanvarainen ja suppea, mutta kyllä niilläkin se on.
Aloittaja ei tietenkään saisi mitään vaan passitettaisi takaisin kotiin.
Tyottomyysapua saa vasta kun on ensin ollut toissa maarakuukaudet. Tyolle allergiset eivat saa mitaan.
t. usalainen
näin on, ja näin se pitääkin olla
Vierailija kirjoitti:
Rumppi mitää tautisia europaanoja sinne päästä, elä ees nää unta Ameeriikastas!
lentokielto ei kestä kuin 30 päivää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä päättelit, että saisit työluvan Yhdysvaltoihin? Trumpin hallinto on entisestään vaikeuttanut niiden saantia.
miksi en saisi
saisin työluvat ja kansalaisuuden varmasti. olen erittäin amerikkamielinen, en kannata kommunismia, ajan GM:n autolla, vapaus on minulle kaikki kaikessa ja tunnen amerikan historiaa. läpäisisin testit varmuudella.Mikä on ammattisi ja koulutuksesi?
putkimies
Niillä on putkimiehiä ihan riittävästi ja omat menee systeemissä edelle. Jos sulla ei ole osoittaa että sulla on jokin haluttu osaaminen mitä muilla putkimiehillä ei ole ja jota joku tietty työnantaja tarvitsee niin työlupaa ei tipu.
Soita USAn lahetystoon Helsingissa ja kerro niille aikomuksesi, saat asiatietoa. Ja he hyvat naurut.
ja minä nauran matkalla amerikkaan elämään parempaa elämää
Hienoa, ihan loistava suunnitelma. WIN win win. (isolla kirjoitettu on Suomi)
Onnea matkaan.
Vierailija kirjoitti:
Onnea matkaan.
kiitos
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea matkaan.kiitos
Tekeekö ne työnluvan hakijoille mitään älykkyystestejä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miksi en saisi
putkimies
Taitaa naureskelu loppua kun ilmoittavat etta sinulla ei ole mitaan mahdollisuutta saada tyolupaa. Turistiksi voit menna ja olla 90 paivaa mutta sina aikana et saa tyota hakea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea matkaan.kiitos
Ap
miksi esiinnyt minua
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miksi en saisi
putkimies
Taitaa naureskelu loppua kun ilmoittavat etta sinulla ei ole mitaan mahdollisuutta saada tyolupaa. Turistiksi voit menna ja olla 90 paivaa mutta sina aikana et saa tyota hakea.
miksi en saisi lupaa?
tunnen yhden kaverin joka lähti maalarina amerikkaan töihin ilman mitään esteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea matkaan.kiitos
Apmiksi esiinnyt minua
-ap
minuna*
anteeksi autocorrectin aiheuttamat kirjoitusvirheet
Ilman virallista oleskelu- ja työlupaa, sinulle tulee siellä ankeat ajat. Kukaan ei palkkaa pimeää putkimiestä.
Vierailija kirjoitti:
Ilman virallista oleskelu- ja työlupaa, sinulle tulee siellä ankeat ajat. Kukaan ei palkkaa pimeää putkimiestä.
luvatta en tietenkään työskentelisi
Tervemenoa. USA on muuttumassa dystopiaksi, jossa koronavirus jyllää ja vain rikkaat saattavat pysytellä hengissä.
Sinulla ei näköjään ole aavistustakaan kuinka vaikeaa on jenkkeihin saada työlupa. Joka sinulla pitää olla valmiina amerikkalainen työantaja jonka pitää todistaa maahanmuuttovirastolle, että sinun työtehtävääsi ei löydy amerikkalaista työntekijää eli työ on joko high-tech tai muuten korkeasti koulutuksen vaativa homma.
Tai sitten sinun pitää olla suomalaisen/ulkomaalaisen firman lähettämä työntekijä amerikan tytäryhtiöön.
Itse olen ollut tuon jälkimmäisen kautta rapakon takana töissä, enkä tarkoita muutaman viikon keikkahommaa.
Ihan sama mikä sinun poliittinen mielipiteesi on.
"miksi en saisi lupaa?
tunnen yhden kaverin joka lähti maalarina amerikkaan töihin ilman mitään esteitä."
Ehkä näin oli 1950-luvulla. Mutta USA ei ole myöntänyt vuosiin työlupia suomalaisile hanttihommiin.
ei haittaa, en ole täällä suomessakaan tottunut elämään sosiaaliturvan varassa. kodittomaksi en tietenkään alkaisi.