Koronakaranteeni 2020 OFFICIAL
Oletko karanteenissa, etätöissä tai kipeänä kotona koronan takia? Vai onko lasten koulu suljettu? Ei väliä, johtuuko karanteeni pakosta vai vapaaehtoisuudesta, tänne mukaan vaan. Jaetaan fiiliksiä, seurataan epidemiaa, tuetaan toisiamme...
Tervetuloa mukaan!
Huom. koska epidemia on vielä suhteellisen rajattu maantieteellisesti, ei varmastikaan kannata ainakaan alkuun antaa kovin yksilöityjä tietoja itsestään anonymiteetin säilyttämiseksi.
Kommentit (42)
Tarkoittaako official samaa kuin virallinen?
Meillä ei vielä peruttu luentoja, mutta uskon, että viikonlopun aikana saadaan sen verran uusia tartuntoja opistollekin, että yliopistolle ei enää saa tulla opetukseen, vaan on opiskeltava kotoa. Vastuuopettaja lähetti jo viestin, että maanantain tapaaminen on epävarma.
Töistä annettiin jo ohje, että etätöitä mielellään.
Mun mielestä läsnäolopakolliset luentokurssit olisi tullut perua ensimmäiseksi. Mikään ei tartuta hitaasti ihmisestä toiseen paremmin kuin 30 henkeä pienessä luokkatilassa 3 viikkoa, joka päivä 1,5 tunnin ajan vaihtuvilla istumapaikoilla. Omalla seminaarikurssillakin kaikki sairastivat vuorotellen flunssan viime vuonna, kun ensin se oli vain yhdellä. Siis joka ikinen sairasti, opettajakin.
Meidät määrättiin etätöihin ainakin nyt seuraavat kaksi viikkoa. Eli kotona ollaan, samanlailla tehdään töitä kun aikaisemmin. Tosin nyt voi istua rönttähousuissa ja tehdä töitä. Onneksi ollaan jo aikaisemmin tehty jonkin verran etätöitä niin muutos ei ole suuri. Ainoastaan asiakas tapaamiset on nyt peruttu ja kokoukset hoidetaan webinaarilla.
Koululaiset jää varmaan jossain vaiheessa kotiin, joten silloin tulee varmaan haasteita kun alkavat hermostumaan kotona olemiseen. Mutta kai siitäkin selvitellään. Harmittaa kun en voi mennä äidin luokse, yksin elävä leski jolla on keuhkoongelmia, niin ei nyt oikein voi sinne mennä. No, nyt soittelen sitä pari kertaa päivässä. Mies vie kassin ruokaa hänelle päivittäin, jotta ei tartte käydä kaupassa.
Mies ei voi tehdä etätöitä, mutta heilläkin asiakastapaamiset ovat peruttu. Enemmän harmittaa kun kaikki tilaisuudet peruutetaan, eli tulee pitkä tylsä kevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palasin työmatkalta. Terveenä kotona.
Ensimmäinen kerta, kun kirjoitan mihinkään OFFICIAL-ketjuun :D
10 pistettä ja papukaijamerkki kotiin jäämisestä. Onko työnantajan ohje?
Tavallaan, olen yrittäjä. Luin hallituksen ohjeen ja käytin omaa harkintaa. Kiitos palkinnosta :)
En tullut Italiasta, vaan Yhdysvalloista.
Vierailija kirjoitti:
Sitä käytetään palstall ohjaamaan keskustelu esim. tietystä ohjelmasta saman ketjun alle.
Kaikki tapahtumat, kokoukset ja työmatkat peruttu. Etätyötä teen työnantajan suosituksesta. Tästä tulee todellakin pitkä kevät, vielä jos tähän tulee lapsetkin kotiin nyhjöttämään kaveriksi.
Aloitin ruoan keräämisen kotiin vähitellen jo tammikuussa. Nyt mulla on ruokaa ainakin viikoiksi mukavaa elämää varten, ja hengissä selviäisin vaikka kuukausia. Eilen en mennyt enää yliopistolle, ja tänään tulikin viesti, että kaikki kontaktiopetus on peruttu lukuvuoden loppuun asti. Tämä päivä on mulle ensimmäinen itse määrätyssä karanteenissa.
Koko viikon kipeänä, ihan omalla ilmoituksella. Soitin duuniin tänään et en ole terve, tästä päivästä olisi pitänyt periaatteessa olla saikkulappu. Sanoin että en mene hakemaan, turhaan mä menen sinne ketään tartuttamaan, sanoin että ottakaa sit vaikka liksasta pois jos ei muuten onnistu.
Olen vapaaehtoisesti kotona.
Viime viikolla oli talviloma, joka pysyttiin kotona, eivätkä lapset eivätkä ole menneet loman jälkeen kouluun.
Päädyin tähän ratkaisuun sillä monet ihmiset matkustelivat lomalla täysin huolettomina ja uskon monen tulleen takaisin koronan kanssa. Kouluissahan nämä sitten leviävät tehokkaasti kun lapset oireettomina levittävät tautia.
Kaupassa olen vielä käynyt, mutta jatkossa teen kauppaostokset netissä.
Lapset pysyvät kotona myös ensi viikolla vaikka kouluja ei suljettaisi.
Asutaan ok-talossa ja meillä on ihan mukavasti tilaa. Viihtymisen kanssa ei ole tullut ongelmia. Meillä on paljon pelejä ja kirjoja ja Netflixistä löytyy katsottavaa.
Yliopistolla ei enää läsnäolopakkoa, olenkin ollut koko viikon poissa. Ahdistaa vain yksi etäkurssi, jossa pitäisi kurssikirjallisuutta lukea - ja tämähän tietäisi visiittiä yliopiston kirjastoon. Ei nappaa ns. riskiryhmään kuuluvana.
Ennalta suunniteltu etäpäivä vaihtui saikkupäiväksi. Lievää kuumetta ja nuhaa ilmassa. Tuskin koronaa, mutta mistäpä sitä tietää. Aion pysytellä kotona ensi viikon. Onneksi voin tehdä etätöitä.
Vierailija kirjoitti:
Yliopistolla ei enää läsnäolopakkoa, olenkin ollut koko viikon poissa. Ahdistaa vain yksi etäkurssi, jossa pitäisi kurssikirjallisuutta lukea - ja tämähän tietäisi visiittiä yliopiston kirjastoon. Ei nappaa ns. riskiryhmään kuuluvana.
Meillä opiskelijoita on kehotettu välttämään opiskelua esim. kirjaston tiloissa ja pysymään kotona, toivottavasti sielläkin käydään kirjastossa vain välttämättömästi.
Sitä mietin että miten pää menee sekaisin kun ensin ei ollut talvea ollenkaan. Ja nyt jää kaikki kevätfiilistelyt ja menot pois. Itsellä on ainakin tosi tylsä olo tämän vuoksi. Mutta sitten taas kiva että on hyvät ilmat nyt, ollaan lasten kanssa oltu tänään monta tuntia ulkona. Toivotaan että säät jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Official = toimistollinen. Perusmuoto: toimisto (office)
Vierailija kirjoitti:
Sitä mietin että miten pää menee sekaisin kun ensin ei ollut talvea ollenkaan. Ja nyt jää kaikki kevätfiilistelyt ja menot pois. Itsellä on ainakin tosi tylsä olo tämän vuoksi. Mutta sitten taas kiva että on hyvät ilmat nyt, ollaan lasten kanssa oltu tänään monta tuntia ulkona. Toivotaan että säät jatkuu.
Juuri näin. Maailmankirjat ihan sekaisin.
Nuhaisen pk-ikäisen lapsen kanssa kotona tänään ja ehkä sitten alkuviikostakin, katsotaan. Jos päiväkoteja ei suljeta ja kunhan lapsi paranee, vien kyllä hoitoon. Mies on määrätty etätöihin ja mullakin on paine olla enimmäkseen etänä. Varmaan jos käyn toimistossa, pyöräilen joukkoliikenteen sijaan. Kyllä musta ainakin tuntuu henkisesti raskaalta jos pitää olla päiväkausia vain kotona ja lähinurkilla.
Vapaaehtoisesti karanteenissa. Peruin kaikki menot. Takana syöpähoidot ja vastustuskyky voi olla vielä alhaalla ja muitakin ongelmia. Haluan myös vähentää muiden tartuntoja ja olla kuormittamatta terveydenhuoltoa jos yritän pitää itseni kunnossa. Olen myös pettynyt viranomaisten toimintaan sekä turisteihin jotka surutta tuovat maahan tautia. En halua sairastua heidän vuokseen..Ruokaa on paljon, jossain vaiheessa pitää täydentää hevi-osastoa.
Aion käyttää ajan opiskelemalla hyödyllisiä juttuja mutta tosiasiassa aika menee uutisia ja av:tä seuratessa.
Olen ehtinyt kokata hirveästi terveellistä ruokaa joten minulle ainakin on kunnon kotivarasta hyötyä. Kokkailen ja kuuntelen uutisia, menee mukavasti aika. Tarkoitus on myös hyödyntää online-liikuntoja ja käydä metsäkävelyillä.
Sairaana kotona, voi olla tavallista flunssaa tai sitten ei. Maanantaista alkaen etätöissä jos paranen siihen mennessä. Saa nähdä mitä töistä tulee, jos lapsetkin on kotona...