THL:n ala-arvoinen tiedotustilaisuus
Tuli oikein myötähäpeän tunne, kun isot miehet vain jorisevat joutavia ja aliarvioivat täydellisesti kuulijoita vakavassa asiassa. Uutta tietoa heti alkuun! Nyt ei ole oikea aika nauttia muuten vaan telkkariin pääsystä. Jätetään ne joutavat jorinat toiseen kertaan.
Kommentit (32)
Et vain tunnekuohussasi uskonut, mitä ne puhuivat. Minusta se oli hyvä tiedotustilaisuus. Etsi draamasi jostain saippuasarjasta.
He tarvitsisivat viestinnän pikakoulutuksen. Suurin osa ajasta neni kyllä ihan epäoleellisuuksiin. Olen itse toiminut tiedottamisen ammattilaisena, ja tämä ei kyllä mennyt hyvin.
Ap
THL on höperehtinyt tässä asiassa ennenkin https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/adef7f79-dfb9-4e17-9538-466e6235…
eli kaipa se on normaalia että ihmiset eivät koe viestityksen olevan luottamusta herättävää.
Vierailija kirjoitti:
He tarvitsisivat viestinnän pikakoulutuksen. Suurin osa ajasta neni kyllä ihan epäoleellisuuksiin. Olen itse toiminut tiedottamisen ammattilaisena, ja tämä ei kyllä mennyt hyvin.
Ap
Aloituksestasi päätellen olet jostain syystä onnistunut pääsemään aivan väärälle alalle.
Se on ihan inhimillistä, että alkuun voi tulla virhearvioita itse tilannekuvassa. Mutta sitä mukaa kuin tilanne täsmentyy, täytyy tiedottamiseen panostaa. Muuten ihmiset eivät jaksa kuunnella. Voisiko noita THL:n tiedotustilaisuuksia edes pikkuisen suunnitella etukäteen eikä tulla siihen kameran eteen miettimään, että mitäköhän tässä sanoisi.
Ap
Mitä kohtaa aloittaja ei tilaisuudesta ymmärtänyt?
Oliko tämä se missä tuolilla röhnöttävä ukko niisti käteensä ennen kuin sai mikin toimittajalta?
Vierailija kirjoitti:
Ap
Itse pidin ihan hyvänä, tosin asiat olisi voitu sanoa napakammin. Luulen, että tilaisuutta pitkitettiin, koska sille oli varattu tietty aika.
Oleellista kriisitiedottamisessa on, että asioista tiedotetaan riittävän usein ja säännöllisesti.
Vai "isot miehet"? Saakos hallitusta sitten rauhassa kutsua heikoiksi naisiksi?
Minusta on mainiota, että ensin THL:n mukaan tauti ei ole edes tulossa Suomeen, sitten ei tarvinnut tehdä mitään, vaikka tauti Suomeen saapui ja nyt yllättäen ei enää ole mitään tehtävissä.
Silti jokainen veronmaksaja maksaa näiden palkan tekivät he sitten yhtään mitään.
Oli kyllä amatöörimäistä esim. hallituksen tiedotustilaisuuteen verrattuna.
Hyi hitto, se pääjohtaja niiskutti ja hieroi naamaansa/nenäänsä koko ajan. Sitten pyyhki hikeä ja näytti kyllä ihan sairaalta. Räkäkäsillä sitten ojenteli mikkiä seuraavalle, voi luoja!
Markku näpräsi naamaa ja nenää ihan koko ajan.
Röhnötti tuolissa kuin ois vetämässä kalsarikännejä.
Oikein esimerkillistä hygieniaa 😳
Ensin totesi että hyvä ettei ole yhtään niiskuttajaa salissa jottei tarvi heittää ketään ulos mutta sitten itse niiskutti ja niisti 🙄
Pomolla korona. Levitti sen kaikille.🤯
Nyt kyllä harmittaa kun mulla ei ole telkkaria. Tää olis pitänyt nähdä. :/
Vierailija kirjoitti:
Minusta on mainiota, että ensin THL:n mukaan tauti ei ole edes tulossa Suomeen, sitten ei tarvinnut tehdä mitään, vaikka tauti Suomeen saapui ja nyt yllättäen ei enää ole mitään tehtävissä.
Vähemmän työtä, enemmän torkkupeittoa?
Ihan ok oli tiedotustilaisuus? Mitä jäit kaipaamaan?