Millä saa kissan virtsan hajun pois nojatuolista?
Millä saisi kissan virtsan hajun pois nojatuolista? Kotoa löytyy reipas puolivuotinen kolli, joka on nyt alkanut ruikkia pitkin taloa ja tuhoaa huonekaluja näillä tuoksuillaan. Tänään kissa virtsasi nojatuoliin ja virtsaa päätyi jopa tuolin sisälle niin, että ''pohjakerros'' oli aivan märkä. Puhdistin nojatuolin ja laitoin ruokasoodaa (luin jostain että auttaisi), mutta eipä lähde hajut. Vein tietysti tuolin varastoon, mutta voiko tuolle enää mitään tehdäkään vai onko jo täysin käyttökelvoton? Toisekseen, minkä ikäisenä kissan voi leikata? Uskomattoman ärsyttävää mouruamista ja haju on hirveä, mutta otus silti perin rakas.
Kommentit (14)
Kissasi voi jo leikata. Eläinkaupasta saa hajun poistavaa suihketta. Mulla toimi Simple Solution Extreme Cat Stain and Odour Remover.
Zinc pitäis bannata palstalta kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Kissasi voi jo leikata. Eläinkaupasta saa hajun poistavaa suihketta. Mulla toimi Simple Solution Extreme Cat Stain and Odour Remover.
Tämä on superhyvää ainetta. On jopa yksi sohva pelastettu tällä.
Vierailija kirjoitti:
Sitäpä ei bannata mihinkään!
Et saa millään. Huonekalut pitää heittää pois ja leikkauttaa kissa tai kouluttaa se. Pidä astia puhtaana jne.
Vierailija kirjoitti:
Sohvasta voi leikata sen kusisen kohdan pois ja laittaa uutta tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitäpä ei bannata mihinkään!
Mutta pitäisi!
Kokeile nyt noita hajunpoistosuihkeita, joita tässä on jo mainittu, mutta kyllä voi olla vaikeaa, jos mennyt koko tuolin läpi runkoon asti. Hajujen poistoon pinnoilta toimivat hyvin, joskin silloinkin saattaa vaatia pari käsittelyä. Meillä ollut tuota Simple solutionin Xtremeä ja vaikein kohde kokolattiamatto... Tsemppiä tuolin ja kissan kanssa!
Ai niin, meillä merkkailu ym. häiriökäytös loppuu yleensä, kun pidetään Pet Remedyn höyrytintä seinässä. Suosittelen kokeilemaan.
Etikka on myös hyvää ja etikan haju haihtuu nopiaa itestään pois
Etikka auttaa sitomaan hajuja. Voi laittaa vaikka sumutepulloon ja sumutella sillä välillä. Kannattaa sumuttaa kun on lähdössä kotoa pois, koska se etikan tuoksu saatta olla ikävä ja tulee sellainen kemikaali altistus olo.
Luomu vaihtoehto. Minulla nojatuoli oli 10 vuotta vintillä, mikä myös näytti toimivan kissankusen hajun poistossa. Vähän hidas keino vaan.
Nojatuoli 15 minuutiksi kylppäriin suihkun alle, toimii!
Kysyt että minkä ikäisenä kissan voi leikkauttaa? Miksi olet ottanut kissan, kun et edes perusasioista ole ottanut selvää?
Saakohan oikeasti millään? Minulla kokemus kaverin luota, kun hänen kissa oli kussut sohvannurkkaan. Menin käymään ja ihmettelin mielessäni, en edes istunut sohvalla, vahvaa hajua. Kaveri kehui, että mitään ei huomaa, kun hän oli puhdistanut jollakin aineella sohvannurkan, että onneksi ei mennyt pilalle. Kerroin kyllä, että minusta haisee koko kämppä! Epäili, mutta oli sitten joku toinenkin sanonut. Joutui laittamaan sohvan pois, onneksi oli muutenkin jo kulunut, joten oli itsekin vähän tyytyväinen, että sai todellisen syyn uuden sohvan hankintaan
Kannattaa vaan heittää pois tuoli, ei voi enää juuri mitään jos virtsa on ehtinyt kuivahtaakin.