Lopettakaa se hemmetin hamstraaminen!!!!
Täällä asuu muitakin! Kiva mennä tyhjään kauppaan pyörittelemään päätä kun hyllyistä löydy edes papupurkkeja enää.
Kommentit (492)
Miksi joku ostaa kotiinsa 100 rullaa wc-paperia? Jakaako hän niitä muillekin vai onko kyseisellä tyypillä löysä peräreikä?
Mun mielestä on suorastaan vastuutonta väittää, että ei ole tarvetta hamstraamiseen. Sitä kun ei voi kukaan tietää, kristallipalloja ei ole. Vasta joitakin päiviä sitten viranomaiset esittivät, että ei ole todennäköistä, että virus tulee vaikuttamaan Suomessa arkeen mitenkään, ja että Suomessa tulee luulavasti olemaan muutama hassu tartunta. Ja mitäs nyt? Kokonainen elinkeinosektori laitettiin kerralla pysähdyksiin, ja nyt näyttää siltä että parhaassa tapauksessa menee alta vain työpaikka (olen tapahtuma-alalla).
Eli ostan kyllä hyvässä järjestyksessä ja muita vahoingoittamatta itse tarpeelliseksi kokemani tarvikkeet ja uskon, että muidenkin kannattaa tehdä niin.
Vierailija kirjoitti:
Nopeat syö hitaat ja selviää :))
Joo, mummot nurin vaikka kyynerpäällä!!!! :)))))))))))) x 1000
Kuulin että Jumbossa (Vantaa) oli nyt illalla porukkaa enemmän kuin koskaan esim. joulun aikaan. Ja kaikilla tölkkejä, ym. kuivamuonaa ja ylläri ylläri WC-paperia... Kuulemma ihan törkeet jonot kaupoissa.
Mä en vaan jaksa stressata. On mulla ruokaa ehkä just viikoksi ja joitain laihutusruokapusseja vuodelta 2014, ehkä mä pärjään. Niin ja vettä tulee kraanasta.
Just nyt on pientä flunssanpoikasta päällä, mutta tuskin koronaa, kun en ole tavannut ketään sellaista joka olisi tullut mm. Italiasta. Vantaalla ei tietääkseni vielä ole tautia esiintynyt. Maanantaina reippaasti takas töihin, no worries.
Mä varaudun, en hamstraa. Nelihenkinen perhe ja KUN karanteeni tulee, haluan pysyä pois kaupoista. Lisäksi meiltä on 14km lähimpään kauppaan, kovin sairaana sinne ei jaksa lähteä. ostin kaikkea niin että pärjätään 2-4 viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku ostaa kotiinsa 100 rullaa wc-paperia? Jakaako hän niitä muillekin vai onko kyseisellä tyypillä löysä peräreikä?
Lopettakaa nyt jo tuo vessapaperijankutus. Siinä ei ole kyse koronasta vaan taannoisista paperialan lakoista ja toimitusvaikeuksista. Ja sittarissa paperit olivat jossain mammuttitarjouksessakin. Mikä ihmeen päähänpisto tämä nyt on, että porukka muka hamstraisi nimenomaan vessapaperia? Ettekö ole koskaan ennen kuullut toimituskatkoista ja tarjouksista?
Nauratti just äsken kaupassa. Jyväskylässä S-Marketin vessapaperihylly oli ihan tyhjä. Melkein kaikilla kaupassa oli vessapaperia.
Keski-Suomessa on nyt yhtensä 6 tartuntaa.
Kaikkea muuta oli kyllä yllin kyllin, ejlä nyt säilykkeissä hiukan vajausta, mutta valinnan varaa silti vaikka kuinka. Mutta vessapaperit oli menneet.
Tämähän on ollut kaikkialla maailmassa ilmiö, että vessapaperi loppuu ekana koronapaniikissa.
Ja ei, en ollut vessapaperia vailla, meillä on varastossa iso säkki, ostettu ihan vaan hyvästä tarjouksesta, ei "kotivaraksi".
Ihmiset on ihanvitun lampaita. Iltapaskat ruokkii vielä tätä uutisillaan, ja lammaslauma vain paisuu.
Idiootteja
Muutenhan hamstraamisessa ei ole mitään järkeä, mutta jos tietää muiden hamstraavan niin pakko se on silloin itsekin tehdä niin ettei jää ilman.
Kuvitteleeko nämä hamstraajat, että ne elää kuukausia kotonaan, ja maailma pysähtyy?
En käsitä.
Vierailija kirjoitti:
Kakkapyllynä meinasin olla jos vessapaperi loppuu. Sori siitä
TÖRKYPERSE !!!!
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on suorastaan vastuutonta väittää, että ei ole tarvetta hamstraamiseen. Sitä kun ei voi kukaan tietää, kristallipalloja ei ole. Vasta joitakin päiviä sitten viranomaiset esittivät, että ei ole todennäköistä, että virus tulee vaikuttamaan Suomessa arkeen mitenkään, ja että Suomessa tulee luulavasti olemaan muutama hassu tartunta. Ja mitäs nyt? Kokonainen elinkeinosektori laitettiin kerralla pysähdyksiin, ja nyt näyttää siltä että parhaassa tapauksessa menee alta vain työpaikka (olen tapahtuma-alalla).
Eli ostan kyllä hyvässä järjestyksessä ja muita vahoingoittamatta itse tarpeelliseksi kokemani tarvikkeet ja uskon, että muidenkin kannattaa tehdä niin.
Ai oletat, että kaikki laitetaan karanteeniin, mukaanlukien kaupan tädit ja ruuantuottajat?
Vierailija kirjoitti:
Mites te maitoa yms. hamstraatte? Ostatte maitojauhetta?
HYLA- tai kauramaito säilyy ilman kylmää. Jos nyt edes maitoa tarttee.
Kauppiaat tässä nauraa partaansa, samoin apteekit ja lääkevalmistajat.
Lampaat kuluttaa rahaa enemmän kuin jouluna. Huutista
Vierailija kirjoitti:
Mä ostin tänään ruokaa pariksi-kolmeksi viikoksi. Miksikö?
Koska tää epidemia tulee räjähtämään käsiin kiitos meidän hienon hallituksen, JOKA EI TEE YHTÄÄN MITÄÄN SEN HILLITSEMISEKSI, ja en itse halua olla puilla paljailla kun kaikki sitten paniikissa ryntää kauppaan.
Kyllä te pahimmat panikoijat ryntäsitte sinne jo. Loput käykin sitten normaalisti kaupassa eikä mikään lopu kunhan teidän aihettamat vahingot on korvattu.
Vierailija kirjoitti:
Ei se kotivara tarkoita sitä että paskapaperia ostetaan vuodeksi eteenpäin.
Vähä-älyisillepä tarkoittaa juuri tuollaista ylitseampuvaa touhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei sikainfluenssan aikaan ollut tämmöistä hysteriaa? Vaikka senkin sairasti varmaan suurin osa maailman väestöstä.
Siihen oli rokote olemassa.
Ei ollut pitkään aikaan, mutta rokote kehitettiin liian nopeasti ja tuon häsyämisen takia moni sai narkolepsian.
Suomessa riittää nyt etätyöt ja koulujen sulkeminen pariksi-kolmeksi viikoksi sekä se että yleisötapahtumia ei järjestetä. Ihan turha sulkea kauppoja.
Mulla on 10 lavallista Corona-bisseä ja kyllä nukuttaa hyvin niiden jälkeen