Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopettakaa se hemmetin hamstraaminen!!!!

Vierailija
12.03.2020 |

Täällä asuu muitakin! Kiva mennä tyhjään kauppaan pyörittelemään päätä kun hyllyistä löydy edes papupurkkeja enää.

Kommentit (492)

Vierailija
41/492 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autotallissa on 2 kuutiota vettä, lavallinen vessapaperia ja peräkärryllinen säilykkeitä ja kuivatuotteita. Kyllä nukuttaa hyvin.

Vierailija
42/492 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

23, jos oikeasti tulee todella tappava epidemia, niin ei sinne sun lähi alepaan ruokaa enää tule, että jokainen saa kyllä varautua just niin kuin haluaa. Turha vinkua sitten kun huomaat että oho, ruoka loppu, ei sitä sulle kukaan tuo kotiin.

Juuh, mutta tuossakaan ei pikahamstrauksesta olisi hyötyä, vaan sun pitäisi kerätä varastoja viisi vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/492 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tämä kotivara on tarkoittanut sitä että on täydennetty kaikki mahdolliset ruoka- ja juomavarastot sekä hygieniatuotteet ja lääkkeet. Sellaista mitä muutenkin käytetään. Sitten napsittu ohimennen vaikka pähkinäpussi ja pari hernekeittoa. Ja nämä pidemmällä aikavälillä. Nyt kun muut tuonne kauppoihin ryntää niin mun ei tarvi. Sehän se just aiheuttaa sen älyttömän hamstraamisen kun ne hyllyt on puolityhjiä. Ja silloin arviointikyky tarvikkeiden määristä karkaa lapasesta.

T. Tällä viikolla mahdollisesti altistunut ja pysyn kotona.

Vierailija
44/492 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva sitten kun epidemia loppuu, ja täytyy vetää se kuutio spämmiä naamaan.

Vierailija
45/492 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autotallissa on 2 kuutiota vettä, lavallinen vessapaperia ja peräkärryllinen säilykkeitä ja kuivatuotteita. Kyllä nukuttaa hyvin.

Kiitos tiedosta.

T: Kilikali-Ykä

Vierailija
46/492 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina ruokaa kotona niin että selvitään kuukausi ilman kaupassa käyntiä jos pakko. Yleensä ostetaan vain tuoretavaraa ja täydennetään kuivatarvikkeita tarpeen mukaan. Äsken piti käydä hakemassa viikonloput ruuat Tammiston citymarketista mutta siellä oli ihan älyttömät jonot ja ihmisillä kärryt täynnä vessapaperia ym. Menin sitten lähialepaan jossa sai ostella ilman paniikkishoppailijoita. Voisi valtionjohto tarkentaa että ei ole mitään syytä paniikkiin ja hamstraamiseen, järjenkäyttö olisi tällaisessa poikkeustilanteessakin suotavaa.

Vierailija
47/492 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna menen heti aamusta ostamaan 6kk ruuat ja tarvikkeet. Köyhät kuolkoon!

Vierailija
48/492 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ruoka loppuu niin eihän silloin tarvitse paskapaperiakaan.

Vaihdantatalouden kaupankäyntiin. Paketilla paskapaperia voi ostaa jotain sellaista mitä itse tarvitsee.

Kuka sitä ostaa jos oma loppuu? Pidee toimii.

Vierailija
49/492 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin tänään ruokaa pariksi-kolmeksi viikoksi. Miksikö? 

Koska tää epidemia tulee räjähtämään käsiin kiitos meidän hienon hallituksen, JOKA EI TEE YHTÄÄN MITÄÄN SEN HILLITSEMISEKSI, ja en itse halua olla puilla paljailla kun kaikki sitten paniikissa ryntää kauppaan. 

Vierailija
50/492 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin haluan varautua siihen, että sairastumme koko perhe kerralla, emmekä pääse kauppaan. Siksi ostin tänään jonkin verran ruokaa & vessapaperia varastoon. Kuukausia emme toki pärjää, mutta vajaan viikon ehkä.

Aion silti asioida kaupassa ihan normaalisti jatkossakin, jos tilanne jatkuu tällaisena. Varmaan kuitenkin ihan hyvä idea ottaa aina muutama ylimääräinen hernekeittopurkki mukaan muita ostoksia tehdessäni.

Vierailija
51/492 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja pari viikkoa sitten naurettiin meille kotivarailijoille ettei sellasta nyt Suomessa tapahdu. Mites menikään?

Ymmärrätkö että tämä ei ole itsessään tautitilanteen aiheuttama puutos vaan nimenomaan näiden "kotivarailijoiden". Tilanne olisi edelleen täysin kunnossa, ellei olisi joukkohysteriaa. Olen edelleen sitä mieltä että tuo on älyvapaata touhua.

Kyllä minullakin on kotivara aina kotona, mutta se ei tarkoita sitä että minun olisi tarvinnut hamstrata kauppaa tyhjäksi.

Sanoinko mä et oon ostanu 50 pakettia vessapaperia ja 100 pussia makaroonii ja niin edelleen? En. Se kotivara on niiden normaalien tarvikkeiden täydennys ja niitä on käytettykin jo ja tuotu tuoreempi tilalle. Yksitellen. Ei kärrylasteittain. Nyt sinne kauppaan ei tarvi myöhäisheränneiden sekaan mennä jotka nimenomaan haalii kaiken mikä irti lähtee. Voin silti nimittää itseäni kotivarailijaksi.

Vierailija
52/492 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hamstraajat on jotenkin noloja.

Vierailija
53/492 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva sitten kun epidemia loppuu, ja täytyy vetää se kuutio spämmiä naamaan.

Amatöörien puuhastelua. Tietysti kotivaran on oltava monipuolista ja se on syytä koota vain sellaisista aineksista, joita muutenkin käyttää. Varastoi sitä mitä syöt ja syö mitä varastoit. Sitä ei koota vain yhtä skenaariota varten, vaan on osa jokapäiväistä elämää.

Vierailija
54/492 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei sikainfluenssan aikaan ollut tämmöistä hysteriaa? Vaikka senkin sairasti varmaan suurin osa maailman väestöstä. 

Vierailija
55/492 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko, että lopetetaan. Minun mielestäni kotivaran hankkiminen on ihan yhtä fiksua toimintaa kuin vaikkapa käsihygieniasta huolehtiminen. Miksi ei ihminen saisi varautua? En tarkoita mitään käsirysyä papupurkista, vaan sitä että täyttää varastot rauhassa, ilman hätäilyä, ja sen jälkeen riittää ylläpito. Ja toivottavasti välttää varotoimilla sen käsirysyvaiheen.

Normaalisti mulla ei juuri mitään kotona ole, kun asun ydinkeskustassa ja lähietäisyydellä on kaupat auki yötä päivää.

Nyt sattui niin, että lähipiirissä oli mahdollinen altistuminen jo viikko sitten, ja päätin jäädä etätöihin tarkkailemaan tilannetta. Kaapit varasin täyteen säilyvää ruokaa. Nyt tuntuu, että tein sen juuri hyvään aikaan.

Vierailija
56/492 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei sikainfluenssan aikaan ollut tämmöistä hysteriaa? Vaikka senkin sairasti varmaan suurin osa maailman väestöstä. 

Siihen oli rokote olemassa.

Vierailija
57/492 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin Alkossa ostamassa sen tyhjäksi Corona-kaljasta. Niillä pärjää

Vierailija
58/492 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoltaispa kaikki

Vierailija
59/492 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se kotivara tarkoita sitä että paskapaperia ostetaan vuodeksi eteenpäin.

Minä ostin paskapaperia autotallin täyteen ja sokeria saunan täyteen. Käsidesiä on sängynalus täynnä jne..

Esimerkillistä toimintaa! 👍

Vierailija
60/492 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikait kukaan oikeasti ole alkanut hamstraamaan? Sairasta.