Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***** JOULUNSTARAT TIISTAINA *****

27.06.2006 |

Huomenta ja hyvää tiistaita kaikille! Kerrankin avaan pinon, toivottavasti onnistuu :-)

Yleensä kirjoittelen vasta iltamyöhään, ja joskus on käynyt mielessä et lukeekohan kukaan enää edellisen illan juttuja... töissä kun on niin tohina etten siellä ehdi omia juttuja juuri kirjoitella joten menee siihen hetkeen kun istun kotona sohvalla ja " taistelen" nukkumaan menon väistämättömyyttä vastaan.

Piti tänään lähteä ajoissa töistä ja golfaamaan, mutta näyttää satavan ja salamoivan koko päivän. Jäi siis se ulkoilu ja taidan käyttää pidemmän päivän töihin.

VOINTI: on ollut kyllä hyvä, toivottavasti kaikilla muillakin on jo mahdolliset pahoinvoinnit helpottaneet. Olen oksentanut yhteensä tähän mennessä muutamia kertoja. Tosin joku sanoi että se paha olo voi tulla myöhemminkin.

ULTRA: toinen ultra on Helsingissä 18-19 viikoilla ja mulla se on vasta 2.8. Mies ei ole innostunut ylimääräisestä, yksityisellä tehtävästä ultrasta, mutta itse olen sitä mieltä että sinne mennään. Haluan tietää myös kummalta näyttää, tytöltä vai pojalta, vaikka toki se voi olla vääräkin tieto. Tämä ihan käytännön syistäkin, eihän sitten enää ehdi/pysty/raaski lähteä ostamaan vaatteita ja tarvikkeita, kun lapsi on syntynyt. Eikös ekat viikot pidä muutenkin olla aika tavalla sisätiloissa, varsinkin jos on pakkasia.

Tarmokasta tiistaita. Pistäkää lämpimmin päälle, jos sade viilentänyt ilmaa.

t.Heini ja 10cm

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa nopsa enterkäsi!!

Ompas ollu pari päivää väsyny olo, kun tuli taas joku flunssantapanen. Tekee tepposia tuo meidän auton ilmastointi, vaikka pienellä sen koitttaakin pitäää.....

ÄITIYSPAKKAUS: Ei aiota ottaa. Esikoiselle on vaan otettu. on sellanen keltavärinen vuoden 2002 pakkaus, ja tokallekaan ei otettu vuoden 2003 pakkausta. Paljon meillä on vauvan vaatteita.

ÄITIYSVAATTEET: Normi farkut sain unohtaa jo ennen 10. viikkoa, ja siitä asti olen käyttäny lantiomallisia farkkuja (viileimmillä ilmoilla), trikoisia äitiyshousuja sekä muutamia kuminauhavyötäröllisiä housuja. Parin viime päivän aikana olen huomannu, että masu on alkanu pömpöttämään, ja kireimmistä paidoistakin jo masun huomaa, samoin housuista. Moni kyllä taitaa vielä luulla, että läskiä se vaan on....

SUKUPUOLI: mä haluaisin kysyä mutta mies empii, joten voipi jäädä kysymättä... Rakenneultra onkin vasta tuossa 9.8. joten aikaa vielä on. Silloin on viiikkoja 20+6.

Tintti 14+5

Vierailija
22/26 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin viimein sain sen parvoepäilyn tulokset, ja *ei* ole tämän hetkistä infektiota. Jippii! Vissiin joskus aikaisemmin on ollut, mutta oletan että se meinaa sitä että joskus vuosia sitten. Eli nyt saisi senkin suhteen relata! Tosin täytyy sanoa, että aika vissiin parantaa asian kun asian, enkä ole tuota virusta juurikaan miettinyt viimeaikoina. Alussa kyllä oli melkoinen paniikki päällä....No pinoa lukeneet muistanee senkin.

Ei sentään että tässä nyt huoletta odottelisin vaavia. :o) ILMIKSEN kanssa mulla on ongelmana se, että en vielä oikeen tunne mitään sen kummempia liikkeitä, vaikka kaikilla täällä tuntuu olevan kovin aktiivisia vauvoja jo tässä vaiheessa. Juu, tiedän että kaikki on erilaisia, mutta en voi olla vertailematta kakkosraskauteen, jossa liikkeet kuitenkin tuntui jo rv14. Et ne kyllä olisi kovasti tervetulleita jo mullekin!

ÄITIYSPAKETTIA ei ole mulle tarjolla sen kummemmin kun rahaakaan, että sitä siis ei ole tänne tulossa. On mummot käyneet kirppareilta hankkimassa pussit yms. puvut joten niitä on kyllä ennestään, sekä kasapäin tyttöjen vaatteita. Jos on poika tulossa, niin sitten sitä täytynee alkaa kierteleen. Ei ole vielä mitään tullut hommattua, kun kaikki suuremmat jutut on kuitenkin jo olemassa ennestään. ÄIPPÄVAATTEET on ollut käytössä jo viikkoja. Nyt ne ei ole housutkaan enää liian isoja.

ULTRASSA olisi kiva tietää kumpiko sieltä on tulossa, mutta toisaalta en osaa oikeen luottaa siihen, että pystyisivät kertomaan. Noin kävi kakkosen kanssa eli ei tiedetty vasta kun salissa. Mikä on sekin kyllä ihan mukavaa, että tulee ihan yllärinä. Nimenmietinnän kannalta ois kiva tietää, ettei tarttis kahta keksiä. :o) Meillä on tuo aina hankalaa nimittäin! Mites muilla, ONKO NIMIÄ JO MIETITTYNÄ? Ei olla vielä mietitty sen kummemmin, paitsi tytöt on valinneet siskolleen (he eivät yksinkertaisesti hyväksy, että sieltä voi velikin tulla!) nimeksi Madelaine yhden kirjan mukaan........Et silleen.

No mutta nyt syömään lounasta. Laitoin oikein ruokaakin itselle mitä en yleensä lounaaksi tee. Silloin tällöin on pakko laittaa ihanalla Thai ohjeella Red Curry, kun mies ei siitä välitä ja on oma lempparini! Mmm...tuoksuu ihanalta!

UM 17+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän olen jäänyt paitsioon pinoista, kun en ole työpaikkalla ollut toukokuun lopun jälkeen. Yleinsä kun lukeminen ja kirjoittaminen on hoitunut siinä työn ohessa. Nilkka on edelleen kipsissä ratsastushaaverin jäljiltä ja näillä näkymin töihin paluu on edessä vasta loman jälkeen elokuun alussa. Vähän poden huonoa omatuntoa, kun keväällä jouduin pahoinvoinnin takia olemaan sairaslomalla, muuta tiimiä käy sääliksi muuten ei niin väliä.

OLOSTA: Pahaolo on alkanut helpottamaan vähitellen. Tosin vieläkään en ihan uskalla huokaista helpotuksesta. Valoa on kuitenkin tunnelin päässä vilahtanut. Ruokailu asioista olen vähän huolissani, kun mikään ei oikein maistu ja annokset jotka saan alas ovat tosi pieniä. Painoa on edelleenkin pari kiloa vähemmän kun plussatessa. No, eiköhän tuo tilanne vielä korjaannu. Yöunet tuppaavat venymään yli kymmen tuntisiksi, joten ilmeisesti väsymystäkin on edelleen ilmassa. Näin kotona ollessa tuo ei kuitenkaan kauheasti häiritse.

Ä-PAKKAUS: Eiköhän mekin tuo paikkaus oteta, kun ensimmäinen on tulossa. Kamalasti on siis kaikkea hankittavaa, en taida edes vielä tietää miten paljon. Ei ollut kyllä ihan minun mieleen tuo pakkaus, jotenkin poikamaisen värinen. Vähän neutraalimpi tuntuisi mukavammalta.

SUKUPUOLI: Tuo tyttö/poika asia ratkennee sitten vasta h-hetkellä. Kätilöopistolla kun eivät ultrassa kuulemma kerro sukupuolta. Tietysti sitä voisi mennä yksityiselle ylimääräiseen mutta taidetaan kuitenkin jättää yllätykseksi.

HANKINNAT: Pikkuselle en ole vielä ostanut/ katsellut mitään. Ajatelin odottaa rauhassa syksyyn. Tosin Stokken Sleepi sängystä olen haaveillut jo pitkään, hinta vaan tuntuu hirvittävältä.

Tietääkö kukaan muuten porkkanoista? Niitä tulee syötyä aika paljon ja säikähdin, kun pussissa sanottiin 100g sisätävän 165% päivittäisestä a-vitamiinin tarpeesta. Eikös juuri maksa ole " kiellettyjen aineiden" -listalla tuon a-vitskun takia?

Voikaahan hyvin masujenne kanssa!

Zen ja tikru 14+4

Vierailija
24/26 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vaivaa epäusko!

Epäusko siihen, että onko sitä ollenkaan raskaana??? Enään ei ole paha olo, ei väsytä ja olo on mitä normaalein. Kätilö tosin lohdutteli np-ultrassa, että näillä viikoilla tuleekin sellainen tunne, että onko siellä mitään, kun alkuoireet helpottaa ja liikkeet eivät vielä tunnu. Mutta ultran mukaan siellä asukki kyllä on! Kai ne liikkeetkin muutamien viikkojen päästä tuntuvat. Esikoista tunsin ensimmäiset liikkeet vasta vkolla 20, saas nähdä miten tämän kakkosen kanssa käy.

Äitiyspakkauksen otamme, tytsyn pakkauksesta (vuodelta -98) on jäljellä makuupussi, joka on tiukasti tällä hetkellä nukkeleikeissä ja niinkuin joku totesikin, että kaipailin jo silloin toista makuupussia, kun pulauttelu oli runsasta ja pussia pestiin usein.

Muutamia vaatteita olen jo kirppikseltä ostanut ja vaatteita on kavereilla kovastikin, mutta odotellaan ensiksi sitä, että kumpi meille sitten mahtaa tulla. Itseäni kiinnostaisi kovasti tietää sukupuoli etukäteen, mutta mies hangoittelee vastaan.

Silloin kun tyttö oli pieni niin päätin, että jos vauva vielä tulee, niin hankin ehdottomasti kunnon itkuhälyttimen, koska talvella ikkunoita ei viitsi pitää auki, jotta kuulee vaunussa nukkujan äänet. Toinen oli imetystyyny, säästää hartioita roimasti, kun ei tarvitse vauvaa pidellä (itse olin hartiat koko ajan koholla imettäessä ja hartiat olivat umpijumissa), vaan vauva pysyy rinnalla tyynyn avulla.

Äitiysvaatteita en vielä ole hankkinut, vanhat vaatteet vielä menevät. Syksyvaatteet ovatkin sitten ihan eri juttu. Mistäköhän sitä löytää passelin talvitakin isolle mahalle???

Nyt lettuja mansikkamöllykkä hillolla, nam!

Hyviä vointeja kaikille!

Toivoopi

Kirsikka ja aarre 13+4

Vierailija
25/26 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan Iituli ja muut

Stokkan ale tosiaan alkaa huomenna keskiviikkona, kävin juuri siellä ja paljon vaatteita on jo merkitty, myivät jo tänään alehinnoilla, ja nappasin itselle pari työvaatetta.

Kiva että niitä viestejä luetaan, ettei ole niinkuin eilispäivän uustislehti joka heti vanhenee ;-) Kyllä minäkin olen aika koukussa näihin kaikkien juttuihin...

Tänään oli ekaa kertaa Beluasta ostetut ihan ihka oikeat äitiyshousut jalassa, kyllä oli mukavat!

Hyvää yötä, jos menis pian nukkuun..

Vierailija
26/26 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu pahalta kun toiset painivat päivittäin vakavien asioiden kanssa joulustaraa odotellessa. Tarkoitan näitä tuhruja, kohdun muotoja jne. Onneksi meillä todellakin on tämä palsta, jonne pääsee aina omaa oloaan keventämään. Tsemppiä vaan kaikille! Toivottavasti tämä alkanut viikko tuo kaikille yhä parempia päiviä.

Tälle päivälle olikin ilmaantunut paljon kysymyksiä. Pistän omat vastaukset tähän aamuvirkuille luettavaksi. Minäkin muuten luen aina ensin edellisen päivän pinon eli ei mene sanat hukkaan, joita kirjoitetaan yömyöhäänkin.

Äitiysvaatteita on ollut pakko ostaa. Parit koti-/koiranulkoilutushousut vielä menee tavallisista päälle, mutta töihin ei olisi kuin yhdet jos en olisi mitään ostanut. Yhden äippäpaidankin olen ostanut vaikka niitä ei välttämättä tarvitse niinkään ostella. Sattui vaan löytymään ihan kivan näköinen.

Pakkaus otetaan meille mielellään koska edellisistä raskauksista on jo niin paljon aikaa, että ei meillä ole tallella kuin ihan muutama oma suosikkivaate joita ei annettu tutuille kiertoon.

Alennusmyynneissä kävin tänään kiertämässä. Mitään en saanut ostettua. Isommille lapsille en enää uskalla ostaa mitään ennen kuin he sanovat mielipiteensä. Itselle en nyt löytynyt mitään.

Sukupuoli olisi toisaalta ihan kiva tietää etukäteen, mutta toisaalta haluan sen säilyvän yllätyksenä syntymäpäivään asti. Eli emme kysy sitä.

Hankintoja vauvaa varten olen tehnyt yhden bodyn verran. Sen taisin ostaa joskus rv 8 tai 9 tienoilla. Sillä vaatteella tuli ostohalut toistaiseksi täytettyä.

Vauvanvaatteiden tekemisestä kyseltiin ennen juhannusta. En vaan ole pinoutunut vähään aikaan niin on siihen vastaaminen jäänyt. Minä olen ajatellut tehdä perusvaatteita itse ja sitten kun sukupuoli on selvillä niin ihan varmasti tulee jotain väsättyä omin käsin lisää.

Liikkeet tuntuvat jo mukavan " kovilta" eivät ole enää sellaista pelkkää hivelyä. Ei ne liikkeet kuitenkaan vielä ulospäin tunnu.

Krita rv 15+6