Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***** JOULUNSTARAT TIISTAINA *****

27.06.2006 |

Huomenta ja hyvää tiistaita kaikille! Kerrankin avaan pinon, toivottavasti onnistuu :-)

Yleensä kirjoittelen vasta iltamyöhään, ja joskus on käynyt mielessä et lukeekohan kukaan enää edellisen illan juttuja... töissä kun on niin tohina etten siellä ehdi omia juttuja juuri kirjoitella joten menee siihen hetkeen kun istun kotona sohvalla ja " taistelen" nukkumaan menon väistämättömyyttä vastaan.

Piti tänään lähteä ajoissa töistä ja golfaamaan, mutta näyttää satavan ja salamoivan koko päivän. Jäi siis se ulkoilu ja taidan käyttää pidemmän päivän töihin.

VOINTI: on ollut kyllä hyvä, toivottavasti kaikilla muillakin on jo mahdolliset pahoinvoinnit helpottaneet. Olen oksentanut yhteensä tähän mennessä muutamia kertoja. Tosin joku sanoi että se paha olo voi tulla myöhemminkin.

ULTRA: toinen ultra on Helsingissä 18-19 viikoilla ja mulla se on vasta 2.8. Mies ei ole innostunut ylimääräisestä, yksityisellä tehtävästä ultrasta, mutta itse olen sitä mieltä että sinne mennään. Haluan tietää myös kummalta näyttää, tytöltä vai pojalta, vaikka toki se voi olla vääräkin tieto. Tämä ihan käytännön syistäkin, eihän sitten enää ehdi/pysty/raaski lähteä ostamaan vaatteita ja tarvikkeita, kun lapsi on syntynyt. Eikös ekat viikot pidä muutenkin olla aika tavalla sisätiloissa, varsinkin jos on pakkasia.

Tarmokasta tiistaita. Pistäkää lämpimmin päälle, jos sade viilentänyt ilmaa.

t.Heini ja 10cm

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua kun jossain päin sataa vettä ja täällä taas paistaa aurinko pilvettömältä taivaalta, mutta ei vielä ole silti lämmin :)

Juhannus meni meidänkin osalta ihan mukavasti, tuli syötyä hyvin ja aurinkoa saatua ja uitua ne oli ne pääasiat mitä olin ajatellutkin :)

Joo eikö talvivauvan kanssa pidä olla pari viikkoa sisällä ennenkun saa mennä pikku hiljaa pihalle jos pakkasta ei ole liikaa, niin ainakin esikoisen kanssa oli mutta siitä onkin jo pian 5v.

Vauvalle ei olla hankittu vielä mitään, vanhojakin löytyy kerran vielä ihan riittämiin, vaatteita pitää vähän ostaa vaikka pakkauksesta saakin jotain mutta on vähän isoja pienelle vauvalle aluksi ainakin, että ihan jotain 50cm meinaan hankkia ja kantokoppa pitää ostaa kuomurattaisiin muut oikeastaan onkin jo olemassa.

Maha on mielestäni vaan isompi ja isompi, jotenkin tuntuu että täällä töissä varsinkin maha pullottaa niin vauvamahaa kun olla ja voi ja kotona sitten se vaan on vähänkun hyvin syöty maha :) mutta kait se vähän näyttää eri vaatteissa erinlaiselta heh tai ainakin siltä tuntuu... Onneksi enää 3 aamua jäljellä sitten alkaa kesäloma!! Voi kun tuntuukin niin hienolle ajatellakkin että enää vaan noin vähän päiviä jäljellä... sitten pääsee meren äärelle yhdeksi viikoksi toivottavasti ilmatkin on sellaiset että sielä voi olla ja nauttia.

Mulla on edelleen kovia nivuskipuja ja noita alamahan repäisy tunteita jos tulee äkkinäisiä liikkeitä tehtyä, vaikka mielummin mä näiden kanssa elän kun sen pahan olon ja väsymyksen kanssa :)

Hyviä vointeja kaikille!

rv. 16+5

Vierailija
2/26 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiinnolla olen viikonverran lueskellut juttujanne, vihdoin hetki aikaa ja kirjoittaa jotain.

Täällä siis äiti 33v ja masu-papu 14 viikkoa ilmoittautuu.

Päänsärky ja väsymys olleet riesana jo ties kuinka kauan. Pahimmillaan tilanne on jumppien jälkeen (olen ryhmäliikuntaohjaaja/personal trainer). Asiakkaat eivät ole vielä huomanneet pienoista pömppömasua, mutta osa on kyllä ihmetellyt 1,5x suurempia rintojani. Ovat muuten olleet todella kipeät ja eivät mahdu enää edes yöpukuun kunnolla.

Tämän raskauden aikan olen ottanut sydämen asiaksi äidin/lapsen hyvinvinnin ravitsemuksen osilta. Syksyllä aloitan luentokiertueen teemalla lastesi tulevaisuus on käsissäsi. Aiheena mm. suoliston merkitys ennaltaehkäisevänä esim. koliikissa, allergioissa, maitoruvessa, välikorvatulehduksissa yms. Sekä Omega3 rasvahappojen merkitys ja suojaravintoaineiden merkitys esim. raskauden jälkeistä masennusta ennalta ehkäisten.

Olkaahan kuulolla jos asia kiinnostaa, ensimmäinen luento on keskiviikkona 23.8 kello 17 Herttoniemessä.

Mukavaa tiistai päivän jatkoa koko porukalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

TUHRUT: En viitsi tällä kertaa jauhaa kovin paljoa. Kai tässä alkaa jo turtua niihin, vaikka kyllä niiden toivoisi jo hartaasti loppuvan kokonaan! Onneksi viimekertainen tuhruvuotoni loppui alkuunsa. Tänä aamuna ei supistellutkaan, joten ehkä se taas tästä.

ILMAT: Eilen tuli niin kauhean kuuma töistä lähtiessä, että tällainen raikas, vesisateinen keli tuntuu oikein mukavalta vaihtelulta. Jostain kumman syystä olen aina pitänyt kesäsateista. Ne ovat jotenkin niin ihanan tunnelmallisia. Tosin tunnelmallisuuskin häviää, jos sataa viikkokaupalla.

ÄITIYSPAKKAUS: Kuinka moni aikoo ottaa äitiyspakkauksen? En muista, onko siitä aiemmin ollut puhetta. Moni on tainnut kyllä sivuta aihetta. Me emme taida ottaa tällä kertaa. Esikoisen jäljiltä ovat vaatteet hyvässä kunnossa. Mieluummin käytän sen 140 euroa uusien hankkimiseen.

ÄITIYSVAATTEET: Kuinka moni käyttää jo äitiysvaatteita? Itse singutan vielä vanhoja, kaikkein väljimpiä vaatteitani, vaikka vatsa on totisesti jo pyöristynyt. Ensi viikolla saan Elly B -farkut. Tosin keskikesällä niitä ei taida voida käyttää. Onneksi loma alkaa reilun viikon päästä, joten vaateongelmat ratkeavat vähäksi aikaa. Elokuun alussa onkin sitten uudet pulmat. Onko kellään muuten kokemusta Missymom-vaatteista?

ALET: Oletteko löytäneet itsellenne tai vauvalle (tai jo olemassa oleville lapsillenne) mitään alennusmyynneistä? Itse jaksoin koluta eilen niitä jonkin aikaa, mutta yhden mekon vain löysin. Esikoisen vaatetilanne on niin hyvä, että hänelle en edes katsonut mitään. Jesper Juniorissa ihastelin kyllä eilisiltana kivoja Tutta-vauvanvaatteita. Esikoisella niitä ei olekaan juuri, joten laatu-hintasuhde on ihan epäselvä. Yhtä kaikki, todella kivoilta näyttivät, mutta olivat niin selkeästi joko tyttö- tai poikavauvalle, joten en ostanut mitään. Enkä kyllä uskallakaan ostaa mitään vähään aikaan...

HEINI06. Mietit, lukeeko joku edellisen illan ketjuja. Minä luen! Huomasin, että sanoit Stockan alen alkavat huomenna. Onko se varma tieto? :-) Jos on, tänään voisi käydä alustavasti tutkailemassa valikoimia... Onneksi työpaikka on ihan Helsingin keskustassa.

Eipä taas muuta kuin oikein hyviä vointeja koko porukalle!

Tervetuloa, pirtsakka10, joukkoon mukaan!

Vierailija
4/26 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Täällä tosiaan myös paistaa aurinko. Joitakin satunnaisia pilviä näkyy, mutta näyttäisi tulevan oikein sievä päivä. Meinasin esikoisen kanssa laittaa kämpän kuntoon ja sitten suunnataan ulkoilemaan.

ÄITIYSPAKKAUS: Täällä päätettiin ottaa pakkaus tälläkin kertaa. Esikoiselta vaatteita on kyllä mielettömät määrät, mutta osa on lähtenyt kiertoon tulematta koskaan takaisin :o( Ihaninta pakkauksessa on mielestäni se, kun se sitten vihdoin tulee ja ne jotenkin tekevät vauvan tulon vieläkin todellisemmaksi. Niitä voi sitten tuoksutella ja mielessään kuvitella jo niiden pienen käyttäjän.

ÄITIYSVAATTEET: Vanhat vaatteet ovat vielä käytössä. Parit vanhat lantiomallin farkut sain käyttöön, kun tilasin netistä belly beltin. Nyt luultavasti pärjää normihousuilla pidempään.

ALET: Sen verran olisi tarkotus käydä penkomassa alekoreja, että saisin muutaman pidemmän topin ja ehkä jonkin ihanan kesämekon. Pitää myös katsella kesällä oleviin ristiäisiin jotain sievää ja mukavaa vaatetusta.

SUKUPUOLESTA: Mietin, että kuinka moni teistä aikoo kysyä tulevan tontun sukupuolta? Entä kuinka monella on jo selvä " tuntemus" tulokkaasta? Me kuulumme niihin, joiden joulupaketin sisältö säilyy salaisuutena syntymään saakka. Oma tuntemukseni on, että poikatonttu siellä köllöttelee. Muut sukulaiset ovat veikkailleet tyttöä, mutta luulen sen johtuvan lähinnä siitä, että esikoinen on poika (?).

HEINI06: Minäkin kuulun niihin, jotka lukevat vielä edellisen päivän pinoja :o)

Tiistaipäivän jatkoja ja hyviä vointeja tähtösille!

T. SAHM 14+1

Vierailija
5/26 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä mitään. Eihän noista voi tietää :) Onhan se tavallaan hauskan muotoinen.

Sydämenmuotoinen on kuitenkin lievempi epämuodostuma kuin kokonaan kahtia jakautunut kohtu. Vauvalla on vaan vähemmän tilaa. Kyllähän sitä naiset synnyttää kaksosia, kolmosia ja nelosia, joten kyllä sinne yhden pitäisi hyvin mahtua ja kaikki voi mennä hyvin. En tosiaan saanut mitään sen kummempia todennäköisyyksiä noista keskenmenon/ennenaikaisen synnytyksen mahdollisuuksista. Lääkärit ovat toisinaan melko niukkasanaisia. Tiputtavat muutaman tiedonhyväsen ja sitten potilas jää miettimään yksinään erilaisia mahdollisuuksia.

Tervetuloa kaikille uusille joulutähtösille.

Oma napa: Ehdin jo hiukan hätääntyä, kun oma pieni ei potkinut eilen ollenkaan, mutta tänä aamuna tuli napakka voimistelusarja ja möyryämistä. Eilen taisi olla vaan unipäivä. Harmi vaan, kun näin eilen siskoani, joka oli odottanut kovasti, että pääsisi kokeilemaan tulevan kummilapsensa liikkeitä.

Vierailija
6/26 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]Huomenta vaan kaikille![/color]

[color=blue]HANKINNAT: en ole ostanut mitään, edellisten 2 tytön jäljiltä on niin paljon että niistäkin saa heittää puolet menemään. Mutta jos tulee poika niin sitten kyllä on pistäydyttävä kaupassa sillä kaikki 74 cm:stä eteenpäin ovat vaaleanpunaista ja mekkoa yms. Pakkausta en ota, laitan rahan vakuutusmaksuun[/color]

[color=green]LIIKUNTA: Enpä nyt muista millä nimimerkillä kirjoittelit kun kirjoitit noista maitohapoista. Mulla on sama homma, mutta ollut myös aina menkkojen aikoihin että tavallinen liikunta vetää heti maitohapot jalkoihin ja tuntuu ettei jaksa mitään. Johtuisikohan tuo verimäärän kasvusta?[/color]

ILMAT: onpas ihanan virkistävä sadepäivä!!

[color=red] ALET: tänään mietin pitäisikö lähteä mutta palkkapäivä on tylsästi vasta perjantaina ja tili näyttää nollaa joten jos silloin on vielä jotain jäljellä niin saatampa eksyä kauppoihin.[/color]

OMA NAPA: liikkeiden tuntemattomuus huolestuttaa, kun on niin tottunut siihen että ne tuntuu aikaisin ja voimakkaina niin nyt ei tunne juuri mitään, todella kurjaa kun koko ajan miettii onko vauvalla kaikki hyvin vai ei.

PIKKUSISKO: koska sulla on se rakenneultra? Kaksplussassa oli juttu siitä ultraajasta ja siinä se ainakin (jos oli sama) esittäytyi oikein leppoisana ja rentona sekä kertoi sukupuolen. Mulla on 19.7 klo 10.

UUDET: tervetuloa mukaan, kyllä tänne porukkaan mahtuu!! Hauskaa saada lisää kirjoittajia!!

Niin ne päivät menevät...

Ilmis rv 16+5

Vierailija
7/26 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se ihan kiva, et välillä sataakin...Juhannuksena sai nauttia ihan tarpeeksi helteestä ja aurinkoisesta säästä. Juhannus meillä meni mökkeillessä...Lapset (3 ja 5) tykkäsivät nukkua teltassa ja tietenkin saunoa, uida ja grillata makkaraa. Sen verran väsyttävä reissu oli, et eilinen päivä meni aika lailla nukkuessa, ei se teltassa nukkuminen niin luksusta ollut, paikat tuli kipeäksi kovalla alustalla ja muutenkin uni oli katkonaista.

VOINTI: Pahaolo tai oikeastaan etova olo on helpottanut täysin. Kahvia ei kuitenkaan tee mieli lähes ollenkaan. ennen tuli kahvia juotua n. 4-5 kuppia päivässä. Pahin väsymys on mennyt ohi, mutta silti nykyään aika usein tulee otettua päiväunet.

ÄITIYSVAATTEET: Sen verran iso maha jo on, että on useita viikkoja joutunut käyttämään äitiysvaatteita. Yhdet housut sain lainaksi ja olisin halunnut sitten ostaa jotkus kesäisemmät versiot ja kiertelinkin viime viikolla kauppoja ahkeraan, että olis löytynyt, mutta ei niin ei, kaikki omat koot oli päässyt loppumaan =( Onneksi mulla on parit " tavalliset" pöksyt, jotka on vyötärön kohdalta aika löysät.

ÄITIYSPAKKAUS: Ensimmäisestä lapsesta v. 2001 otin äitiyspakkauksen, mutta toisesta v. 2003 en ottanut. Nyt sitten aion ottaa. Vaikka mulla kaikki ekan ä-pakkauksen vaatteet ovatkin tallella, mutta osa vaatteista on nuhraantunut ja osassa on mustikkatahroja, jotka ei lähde pois. Kai mä osan niistä vaatteista olenkin heittänyt pois.

HANKINNAT: Vielä en ole hankkinut yhtään vaatteita vauvalle. Mulla kun on kaksi poikaa ennenstään, niin pojan vaatteita on enemmän kuin tarpeeksi. Mutta jos tulokas sattuu olemaan tyttö, niin haluan toki ostaa mieluummin tyttövaatteita, joten tuskin ainakaan vaatehankintoja tulee tehtyä ennen vauvan syntymää. Pinnasängyt, vaunut ja turvakaukalot täytyy sitten ostaa jostain, kun pojista mulla oli ne lainassa, jotka sitten nuorimman pojan jälkeen palautin, kun ajattelin, etten ainakaan pitkään aikaan tee enempää lapsia.

SUKUPUOLI: Mulla on vahva tunne, että tulokas olisi tyttö. Tämä raskaus on niin paljon erilaisempi kuin kaksi edellistä. Tietysti sitä toivoo salaa tyttöä kahden pojan jälkeen ja myös miehenikin toivoo. Mutta oli sitten tyttö tai poika niin kumpikin on tervetullut.

ULTRA: Eka ultra oli pari viikkoa sitten np-ultra, kaikki näytti olvan ihan hyvin ja niskaturvotus oli normaalissa rajoissa, eikä sitä puhelinsoittoakaan ole kuulunut. Raskausviikot heitti ultran mukaan vain kolme päivää (pienempään suuntaan), eikä laskettua aikaa lähdetty sitten muuttamaan. Oli myös ihanaa saada ekat kuvat vauvasta. Seuraava ultra olis reilun kuukauden päästä oleva rakenneultra.

T: MariJo Rv 14+4

Vierailija
8/26 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan sään muuttuminen viileämmäksi on ihan tervetullutta helteiden jälkeen, todella vaaleaihoisena en muutenkaan ole mikään intohimoisin auringonpalvoja. Kyllä näillä keleillä vielä tarkenee uida, kun se talviturkkikin tuli juhannuksena heitettyä ;) Ja sitten päivänpolttaviin gallup-aiheisiin:

ÄITIYSPAKKAUS: Otetaan, koska a) esikoisen toppavaatteet, makuupussi ja monet pienet vaatteet laitettiin Vauvakassikeräykseen ja b) on niitä uusia vaatteita niin ihanaa tuoksutella..!

ÄITIYSVAATTEET: Vielä on pärjätty vähän väljempivyötäröisillä housuilla, mutta heinäkuun lopussa oleviin ystävien häihin on pakko löytää jotain istuvampaa ja sopivampaa, alennusmyyntejä koluamaan siis, huoh... (En todellakaan nauti shoppailusta.)

ALET: Ks edellinen vastaus :) Ja kai sitä voisi pienellekin katsella jotain sukupuolineutraalia :)

SUKUPUOLESTA: Esikoisesta ei haluttu tietää, joten jääköön tämäkin mysteeriksi. Ei ole mitenkään erityisen voimakkaita " oloja" suuntaan tai toiseen, esikoisesta oli vahva tyttötunne ja tyttöhän meille syntyi. Oireet ovat nyt olleet erilaiset, mutta saattaa johtua siitäkin, että tämä raskaus alkoi kaksosraskautena.

Tervetuloa uusille! Pirtsakka, maitohappobakteereista ja muutenkin probioottisesta ruokavaliosta huolimatta esikoinen on moniallergikko; toisaalta eipä ole muuten sairastanut juuri lainkaan :). Enkä tosin itsekään ole sairaana kovin usein, kun ruokavaliossa on riittävästi probiootteja. Joten samalla linjalla tämänkin raskauden aikana. Jokin Omega-3 tai vastaava valmiste täytyisi aloittaa viimeistään nyt, mutta olen hieman skeptinen esimerkiksi E-EPA-valmisteiden suhteen, niistä kun on saanut lukea monenlaista... Nimenomaan tuosta synteettisestä osasta, joka tekee rasvahapoista aivoveriesteen läpäiseviä... Taidan olla sen verran luomu, että syön EPAni mieluummin ilman sitä Etä edessä :) Ja kalaa usein, lajia vaihdellen.

Ja kyllä, edelllisen päivän pino luetaan ensimmäisenä aamusta, jos siihen näyttää illalla tulleen lisää viestejä tai muutenkin muistin virkistykseksi :D

Tinuri ja Itu rv 15+3

Vierailija
9/26 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yksi joka nauttii taas sateista helteiden jälkeen. Kesäsateet tosiaan on ihania, mutta tykkään myös syysmyrskyistä :) Tuli tuossa syötyä iiiiso pala piirakkaa ja nyt turvottaa, huh! Huomenna tosiaan neuvola jota mielenkiinnolla odottelen.

Uusille minunkin puolestani oikein paljon tervetuloa tähän joukkoon!!!

PIKKUTAPIIRI kun makaan selälläni, tuntuu ihan alavatsalla selkeesti vähän enemmän vasemmalla jotain kovaa, jonka olen tulkinnut kohduksi! Liikkeitä en vielä kunnolla tunne, mutta ihan kuin olisi jotain pientä poreilua ollut eilen. En uskalla vielä liputtaa sen puolesta, mutta liikkeiltä jo vähän vaikuttivat JEE :)

HANKINTOJA meillä ei ole tehty. Appivanhemmat tosiaan kävivät eilen katselemassa uusia vaunuja, turvaistuimia ja muuta isompaa, mutta eivät vielä ostaneet, koska haluan olla mukana valitsemassa. Tyttöjen ajoilta ei oikeastaan ole mitään isompia tavaroita tallessa, mutta vaatteita sitäkin enemmän. Ja kaikki todella tyttömäistä eli täytyy mennä vaateostoksille jos kyseessä poika.

HEINI minä käytin melkein koko tyttöjen odotuksen ajan napakorua. Ihan lopussa tosin otin sen pois kun kiristi jo niin paljon, mutta reikä ei onneksi umpeutunut. Nytkin aion pitää korun niin pitkälle kuin mahdollista, koska mun mielestäni se koru vielä entisestään kaunistaa pyöristyvää vatsaa. Kuulun niihin onnekkaisiin(??) jolla ei tullut raskausarpia edes tuossa kaksosraskaudessa, tiedä sitten häntä kuinka ne arvet olis vaikuttaneet!!??

Ä-PAKKAUS tähän olenkin jo joskus vastannut mutta me ajattelimme ottaa! Jotenkin se on vaan niin olennainen osa raskautta päästä hypistelemään niitä ihania pikkuruisia vaatteita ja vuorata laatikko kauniiksi ensisängyksi :) Tekee raskaudesta todemman tuntuisen.

Ä-VAATTEITA en tosiaan vielä käytä kun mulla on noita venyviä vaatteita aika paljon vaatekomerossa (niitäkin, vaatehullu kun olen) ja muutamat siistit lantiofarkut menee oikein loistavasti vielä päälle!

Vaatteista puheen ollen ihme kyllä en VIELÄ ole tuolla ALESSA pyörähtänyt. Pitäisi mennä vaikka tänään jossain vaiheessa! Vauvalle ei VARMAAN sen suurempia mukaan tartu, mutta itselle ja tytöille vois jotain kivaa katsella.

SAHM: olen harkinut sitä 4D ultraa ja siellähän varmaan paljastuisi sukupuoli. Oikeestaan mitään tuntemuksia ei vielä ole kun kaikki on muutenkin uutta ja ihmellistä tässä yksösraskaudessa. Kyllähän poika oisi olla ihan kiva ylläri kahden neidin jälkeen mutta en tosiaankaan ota siitä paineita :D

Mutta eipä tässä sen kummempaa! Oikein mukavaa päivää kaikille

Kultsi 16+4 ja tytöt 12/99

Vierailija
10/26 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin päätin pitkästä aikaa pinoutua. Kovasti olen kyllä lukenut juttujanne, mutta en ole jaksanu mitään itse kommentoida..

Joka aamu tulee luettua edellisen päivän pinoa, joten mattimyöhäiset dont worry, terveiset tulee perille. :)

VOINTI: Olo on ihan ok. Mitä nyt hieman väsymystä ilmassa, mutta minusta tuntuu, että se johtuu näistä puol viiden herätyksistä. Onneks ens viikolla on iltavuoro niin saa nukkua hieman pidempään.

ULTRA: Np-ultrassa kävin pari viikkoa sitten. Silloin rv oli kasassa 11+0. ( Menkkojen mukaan 12+0 ) Kätilö totesikin minulle, että tulin liian aikaisein, koska sikiö oli liian pieni mitattavaksi. Niskaturvotukseksi saikin sitten 2.0, minkä takia antoi ajan lapsivesi tutkimukseen. Meni tuo raja 0,1 yli sallitun turvotuksen. Ja kuulosti muutenkin, että oli kätilöllä vaikea saada oikeaa tulosta. Kyllä hän hetken miettikin antaako minulle ajan lv-tutkimukseen. No minähän huolestuin aikalailla, mutta miehen kans tultiin siihen tulokseen, että ei tutkimusta tehdä. Tuosta kätilön epäröinnistä.. päätin sitten soittaa oman neuvolan lääkärille ja pyysin että voisiko hän mitata tuon niskaturvotuksen uudelleen. Pääsin sitten rv 11+6 uudemman kerran ns. np-ultraan ja niinhän siinä kävi, että turvotus olikin vain 0,9. Kyllä sain huokaista helpotuksesta.. Tänään sitten soitin polille ja peruin tutkimusajan, kun kerroin mikä oli tilanne. Kätilö siellä kuitenkin tuumasi, että hän keskustelee tästä asiasta lääkärin kanssa ja katsoo, että tarviiko tulla rakenneultraan. Meillä kun tuota rakenneultraa ei tehdä normaalin raskauden edetessä. Ihmettelin kyllä hieman tätä kätilön kommenttia, miksi pitäisi rakenneultraan mennä jos niskaturvotus oli hyvä. No eihän se minua haittaa jos näkee pikkuista hieman enemmän. :)

Seuraava neuvolakäynti onkin sitten ens maanantaina. Sitä siis odotellessa..

ÄITIYSVAATTEET: Kävin viime viikolla ostamassa yhden äitiyspaidan. Minulla kun tuo ylämaha on kasvanut aivan valtavasti. Ns. vauvamaha on kyllä vielä aika olematon. Onko muita, joiden ylämaha on suurempi kuin alamaha. Mua ainakin häiritsee ihan hirveesti tuo ylämahan suuruus. Hoikka kun luonnostaan olen, niin nyt tuntuu, että ei pysty/kehtaa pitää enää normaaleja/tiukkoja paitoja päällä. Töissäkään en ole kertonut vielä kenellekkään, eikä kaveritkaan tiedä, joten aikamoinen peittelyoperaatio on jokapäivä käynnissä.

ÄITIYSPAKKAUS: Viime vuotinen äitiyspakkaus on vielä hyvässä kuosissa, mutta silti otan uudelle tulokkaalle oman pakkauksen.

SUKUPUOLI: Olen aika varma, että tyttö sieltä tulee. Oireet on aivan erit mitä poikaa odottaessa. :)

Nyt työt kutsuu.. Mukavaa päivänjatkoa kaikille!!

- lillamaar rv 13+6 -

Vierailija
11/26 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika meni viimein päikkäreille, joten äiti pääsee rentoutumaan ;)

ÄITIYSPAKKAUS: Mekin otetaan äitiyspakkaus. Sitä on niin ihana odotella ja sitten hypistellä niitä vaatteita :) Ja esikoinen kun oli pikkuvauva, huomasi, että esim. kaksi makuupussia olis ollu tosi tarpeen talvivauvalla. Meillä ainakin pulauteltiin todella runsaasti. Joten sitä myös pestiin usein. Mistään kaupasta en löytänyt.. Ja siitä itse laatikosta saa todella hyvin säilytystilaa! Ja tosi kiva, kun siinä on tällä kertaa kestovaippa! Pääsee niitäkin kokeilemaan. (Ihan täpinöissä nyt jo!)

Oletteko muuten miettinyt jo tuota vaippa-asiaa? Kestot vai kertis? Itse vielä pähkäilen.. Voi olla että tulee käytettyä rinnakkain. Ehkä. Esikoisella oli/on kertakäyttövaipat. Nyt haluaisin vaihtaa hänelle kestoihin, kun pottaharjoittelu sujuu aika mainiosti :) Mutta meidän perheellä on kyllä muutenkin aikamoisesti jo pyykkiä.. Mistäköhän sitä oikein tulee?!

ÄITIYSVAATTEET: Äitiyshousut on ollu kovassa käytössä jo kauan. Alkoi vaan ahdistamaan tavalliset farkut. Paitoja ei niin edes ole, kun kaikki topit ym. on niin pitkiä ja joustavia, että menee varmaan loppuun asti niillä (ainakin esikoisesta meni, vaikka oli jättimaha!).

ALET: Aleissa käväisin jo viime viikolla, eikä sieltä tyhjin käsin päässyt lähtemään. Tietenkään. Pojalle sain sortsit ostettua ja itselleni hameen ja neuleen. Vauvalle kattelin söpöjä vaaleanpunaisia, mutta vielä en sortunut :) Mammavaatteita vois vielä käydä tsuumailemassa ja uusia bikineitä :) jos vaikka kehtais rannalla niissä oleilla..

SUKUPUOLESTA: Ei tiedetä, eikä oteta selvää. Mutta taitaa sieltä tyttö tulla :) Tästäkin on todella vahva fiilis, ihan kuin esikoisestakin. Ja paikkansa ainakin silloin piti. No, 50/50 mahdollisuus :)

Tosin ollaan mietitty ylimääräiseen ultraan menoa, ehkä 3D tai 4D. Joten siellä se luultavasti ainakin paljastuisi.

Eilen miehen kanssa juteltiin, että mikä olisi meidän lapsiluku. Ukko sanoi, että pitää tämän toisen jälkeen sitten keskustella. Itsellä on haaveena 3 lasta (ainakin) ja miehelle riittäisi varmaan kaksi. Mutta luulen, että jos nyt tulisi poika, niin mies haluaisi vielä sen kolmannenkin, kun toivoo nyt jo tyttöä. Mutta jos nyt tyttö tulee, niin voi olla että joudun aikamoisesti perustella ja maanitella kolmosta :) Saas nähdä, meneekö spekulaatiot oikeaan!

Maha on kyllä kasvanut, eikä oikein piiloon saa. On kyllä hassua, kun vetää vatsaa sisään, niin alhaalle jää sellainen selkeä kumpu, johon ei voi mitenkään vaikuttaa :) Ennen jännittäen sain koko vatsan ihan litteäksi!

Ja liikkeitäkin on alkanut tuntea. Erityisesti iltaisin, kun pääsee sohvalle pitkäkseen. Luulin, että tämä olisi rauhallisempi kuin veljensä, mutta taisin erehtyä :) Hirmuista metakkaa osataan jo pitää :D Mies vaan ihan täpinöissään odottaa, että milloin itse pääsee tuntemaan möngerrystä.

Joko muilla tuntuu liikkeet vatsan päältä?

Olikos muuten täällä muita, joilla oli vähän extraa niskaturvotuksessa? Meillä oli vähän enemmän, mutta loppujen lopuksi oli sitten kuitenkin ihan normaalimäärän rajoissa. Oletteko käyneet jatkotutkimuksissa?

Oikein hyvää vointia kaikille ja toivottavasti tuhruttelijoilla on kaikki ja menee hyvin loppuviikoille asti (kuten kaikilla muillakin)!

hilloviili ja kalapuikko 16+6 (huhhuh!)

Vierailija
12/26 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin minäkin vihdoin kirjoittaa, kun olen vain tyytynyt lukemaan kirjoituksia. Tänään oli toinen neuvola ja kuulimme ensimmäisen kerran sydänäänet, ultrassahan ne jo nähtiin, mutta nyt kuultiinkin. Painostani oli huolissani, koska sitä on jo kertynyt 5,5 kg. Neuvolan täti sanoi, että ei ole mitään syytä huoleen ja olen normaalipainoinen. Itsellä vain on niin possu olo. Mutta kaikki paino on kyllä kertynyt masuun, joka pömpöttää jo selvästi.

ÄITIYSVAATTEET: En vielä ole ostanut. Olen tyytynyt vain hieman isompiin kokoihin.

ÄITIYSPAKKAUS: Ensimmäinen lapsi joten ehdottomasti otetaan.

VOINTI: pahoinvointi on vihdoin loppunut ja väsymys alkaa helpottaa. Nyt alkaa tuntua, että on sittenkin ihan kivaa olla raskaana. Viilentynyt ilma parantaa mielialaa entisestään, helle meinäsi viedä hermot.

Jouluvauva06 15+5

Vierailija
13/26 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaista on töissä, joten on aikaa tehdä muutakin :-). Pitkiä viestejä oli tullut paljon, niitä on aika kiva lukea. Jospa itsekin yrittäisin vastata kysymyksiin.

ÄITIYSPAKKAUS: Me otetaan pakkaus, kun on esikoinen tulossa. En ole kyllä asiasta mieheni kanssa keskustellut, mutta en näe mitään syytä, miksei sitä otettaisi. Vaipoissa varmaan pysytään ihan kertakäyttöisistä. En usko itseltäni löytyvän niin paljon viitseliäisyyttä, että kestovaippoja alkaisin pestä. Ekohenkeä pitäisi löytyä enemmän, täytyy myöntää. Tällä hetkellä ekoteot jäävät pahvin kierrätykseen ja biojätteen lajitteluun, hävettää ihan¿

ÄITIYSVAATTEET: Äitiysvaatteita en ole edes harkinnut vielä, vanhat vaatteet menevät hyvin päälle. Paidoissa olen kyllä luopunut jo tiukimmista ja lyhyimmistä, rinnat ovat kasvaneet niin paljon, ettei ihan tiukoissa paidoissa ole mukava olla. Ainoa ostos on isommat rintaliivit, toivottavasti pärjään niillä pitkään, en kestä enää rintojen kasvamista, ihan ahdistaa :-).

ALET: Vähän olen yrittänyt kierrellä, mutta juuri mitään en ole ostanut. Lasten vaatteita/tarvikkeita en aio ostaa ennen ensi syksyä. Ehtiihän sitten. Jotenkin tuntuu vaikealta ostaa mitään, kun vieläkin voi tapahtua vaikka mitä.

SUKUPUOLESTA: Minä haluaisin tietää, mutta mieheni ei. Joten ei sitten saada etukäteen sitä selville. Olen kyllä ihan varma sukupuolesta itse, mutta kuten joku kirjoittaja aiemmin totesi, mahdollisuudet olla oikeassa on 50/50 :-).

Tässäpä näitä kuulumisia. Olo on ihan ok, tosin sellainen pieni epämääräinen yleis-vaikea olo on vaivannut pari päivää. Se voi kyllä olla jo lomantarvetta, eikä millään tavalla yhteyksissä raskauteen.

Olvi

Vierailija
14/26 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkut tuntuu jo aikamoisilta! Äsken oikein ruokapöydässä pelästyin, taisi masuvauva tehdä oikein voltin, kun tuntu niin hassulta. No, parissa ultrassa on tullu kommenttia " erittäin vilkkaasti liikkuvasta sikiöstä" joten eiköhän nuo potkut tunnu pian miehenkin käsiin... Viime raskaudessa mies tunsi päälle päin tosin vasta 19+3 - siihen on vielä pari viikkoa.

Ja sit galluppeihin...

ÄITIYSPAKKAUS: Ei oteta, kun vauvan vaatteita on niin paljon. Jotain haluaisin kuitenkin ostaa itsekin. Meinataan käyttää raha tuplamatkarattaisiin.

ÄITIYSVAATTEET: Käytössä jo vaikka kuinka kauan. En voinnu alkuraskaudessakaan sietää sitä, että housut puristaa mahaa. Rinnat kans kasvo heti parilla kuppikoolla, että oli pakko ottaa vanhat imetysliivit käyttöön ja mitkään työpaidat eli kauluspaidat ei menny rintojen kohdalta kiinni. Kyllä näihin äitiysvaatteisiin ehtii taas kyllästyä, mutta toisaalta jos tämä on viimeinen raskaus, niin otetaan kaikki " hupi" irti mitä saadaan;)

ALET: Ensi viikolla alkaa loma ja täytyy kuluttaa yksi päivä shoppaillen - ilman lapsia ja miestä!!!!

SUKUPUOLESTA: Ei kysytä ultrassa, on sitten jotain jännitettävää...

Mulla on huomenna ihana vapaapäivä, kun teen vaan 4 päiväistä viikkoa. On niin pojun kuin omaakin neuvolaa ym. Tulen kertomaan sitten vaikka taas neuvolakuulumisia.

t. päivikki 17+1 (niin ne viikot vaan vierii, tässä sen oikein huomaa, harvemmin tulee muuten viikkoja laskeskeltua)

Vierailija
15/26 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaista kyllä, tuntuu ihanalta, kun on pilvistä :) Palasin 6 viikon saikkari&kesälomaputkesta eilen töihin ja yllättäen kunnon päivärytmi tuntuu hyvältä.

ÄITIYSPAKKAUS. Aiomme ottaa. Esikoista odotellaan, joten tuntuu itsestään selvältä. Varsinkin, kun minusta kaikkien vuosien pakkaukset on näyttäneet syötävän ihanilta kuoseiltaan. Tai no, tämänvuotisen makuupussin kuosi ei ole ihan kymppi, mutta menee kyllä.

HANKINNAT. Nolottaa tunnustaa, mutta on tullut hommattua jo kaikenlaista. Tai siis sovittua tuttujen kanssa vanhojen tavaroiden antamisesta ja ostamisesta. Vaunut tulee kuitenkin uutena. Kirpparilta olen ostanut vähän vaatteita. Kestovaippoihin olen jotensakin hurahtanut ja niitä varten on jos jonkinmoista kangasta hankittuna.

ÄITIYSVAATTEET Pari viikkoa sitten ostin äitiysfarkut, mutta ne ei tahdo vielä oikein pysyä ylhäällä. Helsingin keskustan Lindexistä löysin just sopivat. Vanhat housutkaan ei kuitenkaan enää mahdu, joten olen ostanut lisäksi halvalla kahdet isot housut. Hirvittää vähän normaalia M-kokoista, kun toisetkin niistä pöksyistä on XL... Tänään ostin lisäksi alkkareita muutamat, koska normaalikokoiset puristaa ikävästi. Niin ja koska kuppikoko on hurahtanut A/B:stä reiluun C:hen (kohta varmaan jo D...), on uudet rintsikat pitänyt hankkia. Onneksi paidat taitavat mahtua vielä pitkään, monet varmaan lähes loppuun asti.

VATSAN KOKO Viimeisen viikon sisällä maha on pömpsähtänyt. Erityisesti ylämahasta on tullut pallo, alamaha on vielä vähän pienempi. Tylsää sikäli, että ulkopuolisesta näyttää vaan siltä, että olisin lihonut... Tosin ei mene varmaankaan montaa viikkoa niin ei enää lihomiseksi luulla.

VOINTI Pahoinvointi helpottaa edelleen, tosin ei ole edelleenkään täysin pois. Eilen aamunakin piti vielä oksentaa. Olo on koko ajan vatsasta jotenkin tukala ja ähky, mutta mieluummin sellainen olo kuin jatkuva pahoinvointi. Paino ei ole silti lisääntynyt oikeastaan ollenkaan. Ummetusta alkaa olla. Mutta nuo on pieniä seikkoja, sillä muutoin olo on aivan ihana! Liikutun aivan pienistä jutuista ja pikkuisen jumppahetket tuntuu mahtavilta.

Energiaa viikkoonne!

Justiinaa 16+1

Vierailija
16/26 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin vasta nyt eilisen pinon loppuun.

Eli siitä sydämenmuotoisesta kohdusta: en ole kuullut lääkärisi manitsemista riskeistä koskaan, vaikka tämä on jo kolmas raskaus.

Mulla ei oo mitään erityisempiä tietoja tästä asiasta, muuta kuin oma kokemus. Kaksi täysiaikaista raskautta takana ja toivon mukaan tämä kolmas myös sellainen. Keskenmenoja ei ole ollut. Raskaaksikin olen tullut aina " laakista" , vaikka tämän pienen epämuodostuman lisäksi taaksepäin jyrkästi kallistunut kohtu... Joten hyvin tämän mallisella kohdulla on tähän asti pärjätty.:)

Usamama: Ei se mitään. Mukavahan se vaan on, että meillä odottajilla on erimallisia ja -muotoisia masuja. (Ainakin silloin, kun siitä ei ole haittaa vauvalle tai äidille.) Itse olen ihan onnelinen omasta sydämenmuodosta. ;)

Äitiyspakkaus: Otamme pakkauksen, koska on kiva saada uusia vaatteita. Olen antanut suurimman osan vanhoista vaatteista pois ja ne mitä on jäljellä on yli seitsemän vuotta vanhoja.

Äitiysvaatteet:En ole vielä käyttänyt äitiysvaatteita, mutta aika pian pitää hankkia isommat housut. Vatsa on jo selvästi pyöristynyt, joten enää parit norm. housut menee hyvin kiinni.

Sukupuoli: Kysyimme ultrassa rv 15+ ja saimme tietää kumpi tulee. Ekassa raskaudessa ei kysytty ja toisessa kysyttiin. Haluamme kuitenkin vielä pitää salaisuuden itsellämme tämän kolmannen kanssa.:)

Vierailija
17/26 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuti73 RV 17 tasan ( aina yhtä upeeta, kun viikot vaihtuu!!)

Vierailija
18/26 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä helpotti päänsärkyäkin kunnon vesisade ja ukkonen =) Tällä hetkellä päänsärkyä aiheuttaa ainoastaan mies jonka kanssa tappelen jo neljättä päivää, ilman että tämä pönttöpää edes tajuaa että tappelemme... Y-kromosomikohan sen teettää =) Hermot muutenkin niin pinkeänä ja tämä yksinään tappelu senkuin pahentaa asiaa...

No, jotain hyvääkin sentään kuuluu. Liikkeet tuntuvat todella selkeinä päivittäin, olen itsekin yllättynyt koska viikkoja on vasta 14+3. Noin puolitoista viikkoa sitten sattuneen verenvuotoepisodin ja alavatsakipujen jälkeen olen kyllä hyvinkin onnellinen aina kun liikkeitä vaan tuntuu.

Ä-PAKKAUS Luultavasti en ota, koska olen ottanut kummastakin aiemmasta lapsesta. Täytyy vain ensin tarkistaa missä kunnossa vaatteet ovat, kun ovat olleet vintillä säilytyksessä.

SUKUPUOLI Kaikki merkit viittaavat poikaan, ennestään kaksi tyttö ja kaikki tuntemukset yms. on niin erilaisia kun aiemmissa raskauksissa. Ei sillä, että sukupuolella olisi mitään väliä.

Jatkanpa tässä yksinäistä sotaani y-kromosomia vastaan, ehkä tämä tästä joskus helpottaa =)

Teppis 14+3

Vierailija
19/26 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin luppoaikaa ja ehtii oikein jotakin kirjottelemaan...

Pakkaus: en ota pakkausta, kun ennestään jo kaksi pakkausta ja on siis kaksi makuupussia, kaksi haalaria+ vanuhaalaria ym..

Ostan kaupasta mitä tarvitsee.

Ä-vaatteet: jo on monta viikkoa ollut äippävaatteet käytössä, sen verran iso on jo maha :)

Joku muuten kysyi missymomin vaatteista ja itse ainakin voin suositella. Tilasin housut ja paidan ja ovat hyviä, koot ovat tosi pieniä, joten kannattaa huomioida.

Alet: Pitänee ens viikolla lähteä jahtiin jos jotain löytyisi lapsille, itelleni en tarvitse nyt mitään. Ja toki jos vauvalle jo ostaisi jonkin vaatteen..

Sukupuoli: Aiemmista kahdesta lapsesta ei mies ole halunnut tietää kumpi on ollut tulossa, mutta nyt kyllä kysyn rakenneultrassa, halusi tahi ei :)

Hieman eri tavalla tämä raskaus on käyttäytynyt joten hieman voisin epäillä poikaa, eroaa siis selvästi kahdesta tytöstä.

Tosin välillä olen laittanut senkin iän piikkiin, kuopus kun täyttää jo kohta viisi.

Hankinnat: mitään en ole vielä ostanut, tosin eipä paljoa tarvitsekkaan.

Uudet renkaat vaunuihin sekä ammejalat meinaan hankkia.

Ja omaa napaa... eilen jäin parin viikon saikulle alhaisen verenpaineen takia. Meinasin pyörtyä useaan otteeseen töissä jo heti parin ekan tunnin aikana, joten nyt sitten ollaan kotosalla.

Nyt sitten tuleekin lomaa 5viikkoa putkeen ja vielä jääkin yksi kesälomaviikko syksylle.

Ehkä jätän sen viikon sitten sinne äippäloman alkuun.

Liikkeet tuntuu jo useasti päivässä ja aika voimakkaina. Tosin vielä en mahan päältä niitä tunne.

Muuten ihan ok. olo kun väsymys on jo poistunut.

Enää kaksi viikkoa ultraan ja ens maanantaina on sekä oma että tytön 5v. neuvola samaan putkeen :)

vilis 17+5

Vierailija
20/26 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuti73: Oliskohan noita sitten eriasteisia. Täysin jakautunut minullakaan ei ole (ns. kaksitorvisuus). Lääkäri sanoi, että minulle olisi mahdollista tehdä leikkaus, jossa kalvo leikattaisiin auki, mutta se kuulemma alentaa hedelmällisyyttä ja haluavat katsoa pystynkö kantamaan lapsen loppuun asti tai ainakin eläväksi. Kolme keskenmenoa pitäisi kuulemma saada putkeen, että lähdetään leikkaamaan.

Lääkäri sanoi myös, että viime kevään keskenmenoni saattoi johtua kohdun muodosta. Joka tapauksessa tieto, että jollakin on samanlaista ja silti lapsia tehnyt ilman ongelmia on helpottavaa, koska olen pelännyt tässä raskaudessa aivan mielettömästi uutta keskenmenoa.

LIIKKEET: Oma mies tunsi vauvan liikkeet/potkut jo viime viikolla. Ne ovat melko voimakkaita ja potkuja tulee sarjoissa. Hyvin vilkas tuntuu olevan tuo pikkuinen. Myös anoppi ja oma äiti ovat tunteneet pienet kohoumat iholla. Nytkin tulee pientä jumppasarjaa alavatsaan.

rv. 16+3