Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekemisideoita karanteeniin lasten kanssa

Vierailija
12.03.2020 |

Kerätään tähän ketjuun ideoita lasten kanssa vietettävään karanteeniin, ettei koko homma mene pelkäksi videoiden katseluksi ja pelaamiseksi. Myös lasten omat ideat erittäin tervetulleita!

Itselle tulee mieleen kaikkea tavanomaista, kuten piirtely, vesiväreillä maalaaminen, muovailuvahat, leipominen ja lukeminen. Siksi kysynkin vinkkejä täällä, jos jollain olisi jotain omaperäisempiä ideoita :D

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Retki parvekkeelle: keittää kaakaot, tekee eväsleivät, ottaa mukaan kiikarit, pukee kunnolla ja leikkii olevansa retkellä.

Vierailija
2/7 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kouluikäisiä ja itse keksit karanteeniin niin sinulla on velvollisuus opettaa heitä. Eli koulukirjat esiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinterestistä tekemistä lapsille haulla löytyy paljon kivoja ideoita👍

Vierailija
4/7 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lautapelit, pelikortit, tehtäväkirjat, pulmatehtävät, maksulliset tv-kanavat, netti jne.

Vierailija
5/7 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on kouluikäisiä ja itse keksit karanteeniin niin sinulla on velvollisuus opettaa heitä. Eli koulukirjat esiin.

Muistakaa että oppivelvollisuus alkaa kuusivuotiaana eli äkkiä eskarikirjaa ostamaan.

Vierailija
6/7 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin pistit niille jo tabletin käteen ja selaat itse av:ta. Niin se karanteeni menee.

Vierailija
7/7 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni on karanteenissa. Aamupäivä/päivällä tehdään koulutehtävät. Sitten käydään ihan normisti ulkona ilman muita ihmiskontakteja, kun lapsi ei ole itse sairas eli eristetty. Yleensä metsässä, samalla voi tarkkailla kevään edistymistä.

Lapsi on leikkinyt kaverinsa kanssa Whatsapp videopuhelun avulla. Esitellyt leikkejä tms.kaverilleen.

Lautapelit, palapelin tekoa, pienoiskoon laivan rakentelua. Lapseni on myös piirtänyt paperinukkeperheen ja niille vaatteet tms. Siivottu ja laitettu lastenhuoneen tavarat kuntoon: hyllyyn, kierrätykseen, roskiin lajittelu. Tähän hurahti kivasti aikaa ja palkaksi jädet.

YouTubesta ollaan etsitty esim.jooga ja tanssivideoita ja liikuttu niiden tahtiin.

Ja vielä pitäisi keksiä lisää tekemistä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme