Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko jo ottanut lapsesi pois päiväkodista tai koulusta?

Vierailija
12.03.2020 |

Te keille se on mahdollista, oletteko tehneet niin?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otin molemmat kotiin, jäin pois töistä. Opettaja eikä rehtori ymmärtäneet ratkaisua. Kuulemma ei mitään hätää.

Sama, siksi toivon virallista päätöstä.

Vierailija
42/54 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako koulusta siis olla pois vaikka ei ole koronavirusta omalla paikkakunnalla???

Meillä ollaan todella tarkkoja poissaoloista ja lapset jo olleet pois aiemmin eli en ole uskaltanut jättää pois vaikka se olisi mahdollista :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

HALOO ihmiset! Jos kyse on hengenvaarallisesta taudista niin jääkää kotiin! Lapsilisät ja mahd. muut tuet ruokaan, laskuihin haette lisää maksuaikaa tai otatte lainan millä selvitä pahimman yli tai pyydätte apua läheisiltä. TERVEYS ON TÄRKEIN!

Vierailija
44/54 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi, koska olen yh ja määräaikaisessa työsuhteessa. Jos irtisanoutuisin, joutuisin karenssiin. Millä sitten maksaisin vuokran ja elättäisi lapseni? Kaikilla ei ole mahdollisuuksia jättäytyä työstä pois. Minulla on astma, joten luultavasti saan taudin vakavan muodon.

Jää töistä pois niin työnantaja irtisanoo sinut ennen pitkään. Siten et joudu karenssiin. Mieti onko työ tärkeämpää kuin se, että lapsesi jäisi orvoksi. Lapsi on aikuisena ylpeä päätöksestäsi. Laita lapsi etusijalle!

Vierailija
45/54 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako koulusta siis olla pois vaikka ei ole koronavirusta omalla paikkakunnalla???

Meillä ollaan todella tarkkoja poissaoloista ja lapset jo olleet pois aiemmin eli en ole uskaltanut jättää pois vaikka se olisi mahdollista :(

Mieti nyt järjellä! Kukaan ei pakota lapsia olemaan koulussa. Haluatko lastesi olevan hengenvaarassa vai kotona turvassa?

Vierailija
46/54 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut 2 päivää sitten. Oma tilanne mahdollistaa, kun lapsi vielä päiväkodissa ja mieheni kanssa voimme molemmat työskennellä etänä.

Vierailija
47/54 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä päiväkodissa, oma lapsi hoidossa toisessa. Ei ole yksinhuoltajana mitään saumaa jäädä kotiin lapsen kanssa ennen kuin käsky käy. Ärsyttää, koska silloin paska on jo osunut tuulettimeen.

Miten niin ei ole? Voit jäädä kotiin ihan hyvin. Ei raha voi olla henkeä tärkeämpää. Mietitkö vielä rahaa jos lapsesi uhkaa jäädä orvoksi?

Raha on siinä mielessä aika tärkeä juttu, että sillä ostetaan ruokaa ym. sille lapselle. Ei se lapsonen kotonakaan pyhällä hengellä elä.

Vierailija
48/54 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan oltu kotona ti lähtien. 2 alakoululaista ja 1 päiväkoti-ikäinen.

Vierailija
49/54 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ole ottanut. Jumankauta että jengi on sekaisin, ainakin mitä tätä palstaa lukee... 🙄😂

Vierailija
50/54 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä päiväkodissa, oma lapsi hoidossa toisessa. Ei ole yksinhuoltajana mitään saumaa jäädä kotiin lapsen kanssa ennen kuin käsky käy. Ärsyttää, koska silloin paska on jo osunut tuulettimeen.

Miten niin ei ole? Voit jäädä kotiin ihan hyvin. Ei raha voi olla henkeä tärkeämpää. Mietitkö vielä rahaa jos lapsesi uhkaa jäädä orvoksi?

Raha on siinä mielessä aika tärkeä juttu, että sillä ostetaan ruokaa ym. sille lapselle. Ei se lapsonen kotonakaan pyhällä hengellä elä.

Oletko kuullut, että Suomessa elää monia perheitä, joissa molemmat vanhemmat ovat työttömiä tai sairaseläkkeellä? Ei Suomessa kukaan nälkään kuole. Nyt on hätätila! Mieti vähän lastesi elämää!

Vierailija
51/54 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin ajattelin lasteni parasta ja otin heidät pois koulusta ja jäin itse kotiin pitämään heistä huolta. Myös mieheni irtisanoutui työstä.

Kyllä me työllistymme vielä kun tämä kriisi on ohi. Tällä hetkellä perhe ja terveys ovat ykkösasioita!

Vierailija
52/54 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuullut, että Suomessa elää monia perheitä, joissa molemmat vanhemmat ovat työttömiä tai sairaseläkkeellä? Ei Suomessa kukaan nälkään kuole. Nyt on hätätila! Mieti vähän lastesi elämää!

Että sä oot tyhmä :D

Taidanpa tästä mennä laittamaan hakemuksen työttömyysetuudesta eteenpäin. Ei varmaan haittaa että mulla on työpaikka :D

Vierailija
53/54 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nii in, itsestään ne laskut tulee maksettua. Ja silleen taikaiskusta, ruokaakin löytyy kaapista.

Laskut henkeä tärkeämpää? Viimeisenä tässä laskuja ajattelin kun lapseni uhkaa jäädä orvoksi jos sairastun.

Olet siis jotain yli 80v. Koronaan kuolleiden keski-ikähän on jotain 82v. Ja lapsesi kait vähintään 50v,kannattaakin ottaa pois päivähoidosta

Vierailija
54/54 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotiäiti ja tällä viikolla tein päätöksen, että lapsi ei mene kerhoon nyt ainakaan pariin viikkoon. En tiedä olisiko kannattanut aiemmin tehdä tuo päätös, mutta vasta ihan nyt parin päivän sisään tunne ns. varmistui.

Kyllä varmasti kannattaa ottaa niiden jotka pystyvät ottamaan. Mutta ymmärräkää ihmiset, että ei kaikilla ole sitä vaihtoehtoa. Älkää syyllistäkö ihmisiä vaan tehkää te ne ratkaisut joille se mahdollista on.