Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko jo ottanut lapsesi pois päiväkodista tai koulusta?

Vierailija
12.03.2020 |

Te keille se on mahdollista, oletteko tehneet niin?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen etulinjassa eli päivystyksessä töissä. Meillä ei ole sellaista luksusvaihtoehtoa

Korjaus, eli lastakaan ei oikein voi ottaa kotiin

Vierailija
22/54 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan maanantaina.

Miten ne ostokset desinfioidaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ei mene enää maanantaina kouluun. Minä ja mies molemmat riskiryhmässä. Itse olen äitiyslomalla. Valitettavasti miehen on käytävä töissä.

Vierailija
24/54 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä päiväkodissa, oma lapsi hoidossa toisessa. Ei ole yksinhuoltajana mitään saumaa jäädä kotiin lapsen kanssa ennen kuin käsky käy. Ärsyttää, koska silloin paska on jo osunut tuulettimeen.

Vierailija
25/54 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä otettiin lapset pois koulusta jo 2 viikkoa sitten. Jäin mieheni kanssa kotiin, joten meihin virus ei voi tarttua. Ruoat tilataan netistä ja tuodaan oven taakse.

Kait sä desinfioit tavarat?

Kyllä! Tavarat on myös desinfioitu. En voi ymmärtää vanhempia, jotka eivät jää töistä kotiin hoitamaan lapsia. Nyt on sentään hätätila!

Vierailija
26/54 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä päiväkodissa, oma lapsi hoidossa toisessa. Ei ole yksinhuoltajana mitään saumaa jäädä kotiin lapsen kanssa ennen kuin käsky käy. Ärsyttää, koska silloin paska on jo osunut tuulettimeen.

Miten niin ei ole? Voit jäädä kotiin ihan hyvin. Ei raha voi olla henkeä tärkeämpää. Mietitkö vielä rahaa jos lapsesi uhkaa jäädä orvoksi?

Vierailija
27/54 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noup. Minä ja muksut mennään kouluun, nuorin päiväkotiin (ja mies tietty töihin).

Sama täällä, ja samoin tekee suurin osa työssäkäyvistä suomalaisista.

Ja v1tut. Kannattaa elää kuplassa. 🙄

Vierailija
28/54 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ei ole? Voit jäädä kotiin ihan hyvin. Ei raha voi olla henkeä tärkeämpää. Mietitkö vielä rahaa jos lapsesi uhkaa jäädä orvoksi?

Nii in, itsestään ne laskut tulee maksettua. Ja silleen taikaiskusta, ruokaakin löytyy kaapista.

Vierailija
29/54 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset ei mene enää maanantaina kouluun. Minä ja mies molemmat riskiryhmässä. Itse olen äitiyslomalla. Valitettavasti miehen on käytävä töissä.

Miehen käytävä töissä? Miksi? Haluaako miehesi tartuttaa teihin tappavan taudin. Ei ole hänelläkään ihan arvot kunnossa jos työ on ihmishenkiä tärkeämpää.

Vierailija
30/54 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Omien lasten ottaminen kotiin edistää niin päiväkodissa kuin koulussakin hoidon rajaamista vain korona-aikana välttämätöntä työtä tekevien lapsiin. Äänestin siis päiväkotien ja koulujen sulkemisen puolesta. Hain omille koululaisille luvan pitää lomaa, enkä siis ilmoittanut heitä sairaana poissa oleviksi. Kotonakin täytyy hoitaa koulu, mutta se ei ole meille kovin vaikeaa.

Vierailija
31/54 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nii in, itsestään ne laskut tulee maksettua. Ja silleen taikaiskusta, ruokaakin löytyy kaapista.

Laskut henkeä tärkeämpää? Viimeisenä tässä laskuja ajattelin kun lapseni uhkaa jäädä orvoksi jos sairastun.

Vierailija
32/54 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskut henkeä tärkeämpää? Viimeisenä tässä laskuja ajattelin kun lapseni uhkaa jäädä orvoksi jos sairastun.

No onhan se helppoa kun sossu maksaa vuokran. Sen kun räkii kattoon ja odottelee tt-tukea tilille. Toista se on tälleen työssäkäyvänä kun täytyy ihan itse maksaa mm. asuminen.

Vierailija
33/54 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan se helppoa kun sossu maksaa vuokran. Sen kun räkii kattoon ja odottelee tt-tukea tilille. Toista se on tälleen työssäkäyvänä kun täytyy ihan itse maksaa mm. asuminen.

Ja olet sitten ylpeä itsestäsi kun olet tartuttanut koronan läheisiisi?

Vierailija
34/54 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja olet sitten ylpeä itsestäsi kun olet tartuttanut koronan läheisiisi?

Se on voi voi niin kauan kun kukaan muu ei meikäläisten elämistä maksa.

Vierailija
35/54 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi, koska olen yh ja määräaikaisessa työsuhteessa. Jos irtisanoutuisin, joutuisin karenssiin. Millä sitten maksaisin vuokran ja elättäisi lapseni? Kaikilla ei ole mahdollisuuksia jättäytyä työstä pois. Minulla on astma, joten luultavasti saan taudin vakavan muodon.

Vierailija
36/54 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse töissä päiväkodissa ja harkitsen jääväni töistä pois ja pitäväni omat lapseni kotona. Olen alle 3-vuotiaiden ryhmässä ja virus leviäisi aivan varmasti kaikille: lapset pitävät leluja suussaan, aivastelevat ja pyyhkivät räkää ja kuolaa kaikille pinnoille...

Katso ettet jätä muita hoitajia kuseen ilman sijaista, heitä joilla ei ole mahdollisuutta vain jäädä pois töistä - tai edes harkita moista.

Omista lapsistani yksi kuuluu koronaviruksen riskiryhmään ja itsekin saan immuunivastetta alentavaa lääkitystä autoimmuunisairauteeni, joten asetan kyllä perheeni ja itseni etusijalle tässä asiassa. Varsinkin, kun vanhemmat raahaavat jatkuvasti aivan säälittävässä kunnossa olevia yskiviä ja räkäisiä lapsiaan hoitoon. Ei se raha minullekaan puussa kasva, mutta priorisoin nyt terveytemme palkkaa tärkeämmäksi.

Vierailija
37/54 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkotilaiset otin 2 viikkoa sitten. Koululaisen maanantaina (anoin lomaa 2 viikkoa). Etätöissä ollaan oltu, meillä tämä mahdollisuus.

Vierailija
38/54 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut ja aion myös pitää, oli hallituksen päätös mikä tahansa.

Vierailija
39/54 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin lapsen pois päiväkodista tänään, koska viereisessä koulussa oli altistuneita. Seuraillaan tilannetta jonkin aikaa kotoa käsin. Mies käy töissä, mutta on onneksi tekemisissä lähinnä vain tietokoneen sekä muutaman ihmisen kanssa.

Vierailija
40/54 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin molemmat kotiin, jäin pois töistä. Opettaja eikä rehtori ymmärtäneet ratkaisua. Kuulemma ei mitään hätää.