Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toivotko että koulut ja päiväkodit suljetaan?

Vierailija
12.03.2020 |

Miksi?

Toivotko että koulut ja päiväkodit suljetaan?

Vaihtoehdot

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vaan että kuka hoitaa lapsia jos minun pitää mennä töihin?

Vierailija
2/17 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevä toimenpide viruksen leviämisen estämiseksi. Tuttavapiirissä on kaksi syöpäsairasta ja useampia monisairaita vanhuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssä on käytävä kirjoitti:

Kouluikäinenhän pärjää. Päiväkotilapsen kanssa saat olla.

Vierailija
4/17 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avainalojen päivähoito varmasti järjestetään. Kaikki muut on tänään määrätty etätöihin, minä itsekin huomisesta alkaen. 

Vierailija
5/17 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja varmaan hihkuu riemusta kun jään kotiin hoitamaan päiväkoti-ikäisiä...

Vierailija
6/17 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se antaisi mahdollisuuden että voin jäädä pois töistä.

Vierailija
7/17 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Olen itse töissä koulun keittiöllä. Tietenkin heti mietin, miten oman työni käy. Tätä ei voi tehdä etänä. Se on kyllä pieni murhe tässä tilanteessa. Pääasia, että epidemia saadaan pysähtymään. Olen itse kroonisesti sairas ja lähipiirissäni on vielä vakavammin sairaita, joten huoli on suuri.

Vierailija
8/17 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avainalojen päivähoito varmasti järjestetään. Kaikki muut on tänään määrätty etätöihin, minä itsekin huomisesta alkaen. 

Korona on todellakin näyttänyt, minkä alojen työntekijät ovat tärkeimpiä ja ansaitsisivat palkankorotukset. Voidaanko sairaalat sulkea? Ei. Voidaanko koulut ja päiväkodit sulkea? Kyllä. Entä poliisi- ja pelastuslaitos? Ei. jne.

Vierailija
9/17 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kouluikäinenhän pärjää. Päiväkotilapsen kanssa saat olla.

Päiväkoti-ikäisen kanssa saa olla kotona 3 päivää, siinä ajassa pitää järjestää lastenhoito.

Vierailija
10/17 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä toivon! Varsinkin vanhuksia ja pitkäaikaissairaita pitää suojella koronavirukselta. Opiskelu on toki erittäin tärkeää, mutta nyt on poikkeustilanne ja kotonakin voi opiskella.

Vierailija
11/17 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korona on todellakin näyttänyt, minkä alojen työntekijät ovat tärkeimpiä ja ansaitsisivat palkankorotukset. Voidaanko sairaalat sulkea? Ei. Voidaanko koulut ja päiväkodit sulkea? Kyllä. Entä poliisi- ja pelastuslaitos? Ei. jne.

Mutta kuka hoitaa tärkeiden alojen työntekijöiden lapset silloin, kun vanhemmat tekevät tärkeää työtään? Hmm... se ei-niin-tärkeä varhaiskasvatus varmaan...

Vierailija
12/17 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan

Vierailija
13/17 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
14/17 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mun valmistuminen myöhästyisi ja aivan taatusti sen takia saa sitten tapella työkkärin ja Kelan kanssa.

Vierailija
15/17 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona on todellakin näyttänyt, minkä alojen työntekijät ovat tärkeimpiä ja ansaitsisivat palkankorotukset. Voidaanko sairaalat sulkea? Ei. Voidaanko koulut ja päiväkodit sulkea? Kyllä. Entä poliisi- ja pelastuslaitos? Ei. jne.[/quote]

Mutta kuka hoitaa tärkeiden alojen työntekijöiden lapset silloin, kun vanhemmat tekevät tärkeää työtään? Hmm... se ei-niin-tärkeä varhaiskasvatus varmaan...[/quote]

Ei päiväkodin henkilökunta ainakaan, jos päiväkoti on kiinni.

Vierailija
16/17 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Niin kauan kun aikuiset käyvät kuitenkin töissä ja altistuvat siinä pöpöille, lasten sulkeminen kotiin on turhaa. Ja läheskään kaikkea työtä ei voi tehdä etänä- miten luulette että ruoka ja lääkkeet saadaan kauppoihin jne.?

Vierailija
17/17 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodit tulisi sulkea, jos halutaan pitkittää koronan tarttumista useille ihmisille kerralla. Jos sinne edes yksi korona tapaus tulee, se tulee olemaan monella päiväkodin lapsella ja heidän vanhemmillaan sekä henkilökunnalla ja heidän lapsillaan. "Perustautienkin" ansiosta töistä puuttuu vakinaista henkilökuntaa lähes neljäsosa samaan aikaan, osa lapsista kotona, osa sitten päiväkodissa väsyneinä, yskäisinä ja räkäisinä. Nämä räkäsankarit pyyhkivät eritteensä yleensä muualle kuin nenäliinaan. Yskivät minne sattuu, ruokaan ja muiden päälle. Yritetty pitää käsihygieniasta huolta mutta eipä se hirveästi tuolla auta.

Korona tulee leviämään yhtä helposti. Ei tarvita kuin yksi oireeton tartuttamaan kaikki. Tai edes se hieman sairas Petteri, jolla sitten onkin flunssan sijasta korona. Itselleni ei ole niin väliä, olen perusterve enkä tunne sairaita ihmisiä. Vanhempia ihmisiä en aio tavata tässä tilanteessa. Kannattaa miettiä haluaako lapsensa viedä päiväkotiin tällä hetkellä.